Wilt u niks missen, volg ons dan op:

Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

Netflix op je hotel-tv? Het kan via nieuwe oplossing van LG en GuestTek
Netflix op je hotel-tv? Het kan via nieuwe oplossing van LG en GuestTek11-07-2018
LG Business Solutions en system integrator GuestTek presenteren een unieke oplossing voor hoteliers. De twee partijen bieden als eerste in Europa Netflix aan in hotelkamers. Donderdag 14 juni was de kick-off op het kantoor van LG in Amstelveen.
nieuws
slider

Nieuwsoverzicht

    • Expert Bushoff trekt klanten naar de winkel dankzij display van LG
    Expert Bushoff trekt klanten naar de winkel dankzij display van LG
    Het filiaal van Expert, de retailer gespecialiseerd in elektronica voor thuis, in Amsterdam is al tachtig jaar een begrip. De eigenaar vindt het nu tijd voor een renovatie van zijn filiaal, om digitale vernieuwingen toe te kunnen passen en de klant in een moderne winkel te kunnen ontvangen. Hierbij wordt de nadruk gelegd op meer beleving in de winkel  en een goede presentatie van Expert, zowel binnen als buiten de winkel.
    • LG's High Brightness Video Wall vergroot aantrekkingskracht van het Stedelijk Museum Amsterdam
    LG's High Brightness Video Wall vergroot aantrekkingskracht van het Stedelijk Museum Amsterdam

    Location:
    Stedelijk Museum Amsterdam
    Museumplein 10
    1071 DJ Amsterdam

    Solution:

    LG Display Solutions

     

    Achtergrond

    Het Stedelijk Museum Amsterdam beschikt over een van de belangrijkste collecties moderne en hedendaagse kunst in Europa. De kunstverzameling bevat het werk van kunstenaars als Vincent van Gogh, Henri Matisse en Piet Mondriaan, die vorig jaar door bijna 700.000 bezoekers zijn bekeken. Het Stedelijk Museum ligt aan het drukke Museumplein naast het Rijksmuseum, het Van Gogh Museum en het Koninklijk Concertgebouw. Om op te vallen tussen de omliggende musea en meer bezoekers te trekken, wilde het Stedelijk de zichtbaarheid, gastvrijheid en aantrekkelijkheid verbeteren. Daarom kwam het museum met het plan voor de herinrichting van het entreegebied.Met de nieuwe inrichting is de entreehal een echte ontmoetingsplek geworden.

    Uitdaging

    Een van de oplossingen om de aantrekkingskracht van het museum te vergroten, is de gasten te informeren via heldere en scherpe beelden. Niet alleen in de entreehal, maar ook daarbuiten. Zo worden passerende voorbijgangers verleid het museum te bezoeken. Het Stedelijk Museum zocht naar hoogwaardige producten die elegantie uitstralen en koos uiteindelijk voor een LG High Brightness Video Wall. Dit beeldscherm van drie bij vijf meter is aan het plafond gemonteerd. De videowall is dubbelzijdig, wat betekent dat de kant naar buiten gericht de aandacht van passerende voorbijganger trektmet aankondigingen van toekomstige tentoonstellingen. De videowall aan de andere kant toontde omvangrijke videokunstcollectie van het museum. Daarnaast staan er in de entreehal ook drie 98-inch Ultra HD-schermen. Deze schermen tonen op een smaakvolle manier de bewegwijzering van het tentoonstellingsprogramma. Daarmee dragen deze schermen bij aan de stijlvolle uitstraling van het entreegebied. De High Brightness Video Wall en Ultra HD displays zorgen er samen dus voor dat alle informatie op een aantrekkelijkemanier aan de gasten wordt aangereikt, zonder ze te overspoelen met een golf aan informatie in één keer.

    Oplossing

    Volgens Sarah Slootweg, relatiemanager Sponsoren van het Stedelijk Museum, zocht het team van het museum naar een leverancier van hoogwaardige visuele producten die de videocollectie op de best mogelijke manier kan presenteren. “Het museum heeft een hoge kwaliteitsstandaard”, legt Slootweg uit. “We hebben LG eenjaar geleden benaderd en zij gaven ons vanaf het begin goed advies. We hebben gewacht tot de nieuwste videowall uitkwam vanwege de technische specificaties van ons entreegebied. We zijn erg blij met die beslissing.”

    Voordeel

    Het museum wilde het entreegebied gastvrijer, zichtbaarder en aantrekkelijker maken, met als uiteindelijke doel de bezoekersaantallen vergroten. Volgens Slootweg is dit gelukt, mede door de producten van LG. “Het vernieuwde entreegebied is sinds september geopend en lijkt op een groot overdekt plein met een museumwinkel en koffievoorzieningen. Het is ook de thuisbasis van een van de grootste collecties boeken over moderne en hedendaagse kunst in Europa. Omdat de videowall aan het plafond is gemonteerd, kunnen we optimaal gebruik maken van de ruimte. Daardoor kan de hal ook gebruikt worden voor grote evenementen in het museum”, verduidelijkt Slootweg. Volgens haar hebben LG's High Brightness Video Wall en Ultra HD-schermen ervoor gezorgd dat content nu op een aantrekkelijke manier aan gasten wordt gepresenteerd. De content op de schermen is zelfs bij scherp zonlicht of vanuit een scherpe kijkhoek duidelijk zichtbaar. Slootweg: “We hebben onze belangrijkste doelstellingen behaald en zijn daarom zeer tevreden.”


     


     




     

     

    • LG Airco units koelen en verwarmen het Good Hotel Amsterdam
    LG Airco units koelen en verwarmen het Good Hotel Amsterdam
    Good Hotel Amsterdam

    Location:
    Good Hotel Amsterdam
    Westerdoksdijk 38
    1013 BH Amsterdam


    Solution:

    LG Multi V

    LG Multi V bij Good Hotel Amsterdam

     

    In alle hotelkamers van deze voormalige bajesboot is de LG Multi V geplaatst. De techniek is in elk slaapvertrek weggewerkt, in tegenstelling tot de algemene ruimte waar is gekozen voor een industriële look met een kanaalunit. Deze energiezuinige klimaatoplossing is geschikt voor alle seizoenen, omdat het zowel koelt als verwarmt.

    Achtergrond

    Het Good Hotel Amsterdam is gevestigd in een voormalige bajesboot. De boot is omgebouwd tot een hotel en is sinds juni 2015 open voor gasten die op zoek zijn naar een bijzonder verblijf. Het hotel bestaat uit 144 kamers en heeft een restaurant, bar en een lobby. Het is een non-profit pop-up hotel met een modern interieur. In het hotel worden honderd werklozen opgeleid tijdens een stage, zodat ze ervaring op kunnen doen in de hotelbranche. Het Good Hotel Amsterdam is dus niet zomaar een hotel, maar een hotel dat is ontstaan vanuit filantropisch oogpunt.

    Uitdaging

    Het schip is natuurlijk van staal gemaakt en daarom was het een uitdaging om het leidingwerk te maken in de bestaande boot. Er kan niet overal een leiding worden geplaatst en de maximale lengtes van de leidingen waren moeilijk te bepalen. Uiteindelijk is de installateur met een passende oplossing gekomen om vanuit buiten de bestaande locaties te bereiken

    Oplossing

    In alle hotelkamers zijn de klimaatsystemen van LG geplaatst. Boven de deur in het plafond van iedere kamer is de techniek toegepast. Elk slaapvertrek heeft dezelfde uitstraling, waarbij de techniek in alle hotelkamers is weggewerkt. Naast dat de airco’s in alle hotelkamers zijn geplaatst, zijn de units ook geïnstalleerd in de algemene ruimte waar de receptie, bar en de eetzaal zich bevinden. Daar is er gekozen voor andere types dan in de hotelkamers. In tegenstelling tot de hotelkamers koos het Good Hotel Amsterdam in de algemene ruimte voor een industriële look met een kanaalunit. De techniek van de klimaatsystemen is daar dus wel zichtbaar. Deze industriële uitstraling past erg mooi bij het tegenovergestelde strakke interieur van het hotel.

    Voordeel

    Met de LG Multi V kan het Good Hotel Amsterdam zowel worden gekoeld als verwarmd. Daarom is deze klimaatoplossing van LG zeer geschikt voor alle seizoenen. Het biedt de klant een energiezuinige oplossing voor verwarming in de winter en koeling in de zomer. De LG Multi V is een van de meest energiezuinige systemen in de markt. De prestaties van de Multi V zijn onlangs nog bevestigd door Eurovent. In dit artikel kunt u daar meer over lezen.

    Good Hotel Amsterdam | LG Multi V

    LG klimaatsysteem | Good Hotel Amsterdam

    Good Hotel Amsterdam

    Good Hotel kiest voor LG Multi V

     

Privacy Policy