Ga naar hoofdinhoud

Redpharma kiest LG als digitale partner voor Belgische apothekers

Achtergrond

Redpharma specialiseert zich in merkactivatie, digitale oplossingen en merchandising voor Belgische apotheken. Met die doeltreffende marketingtools ondersteunt het vandaag zo’n 1.600 apothekers in hun hedendaagse uitdagingen. Goede communicatie in de apotheek is cruciaal. Maar een doeltreffende communicatie buiten de apotheek is minstens even belangrijk. Daarom gaat Redpharma altijd op zoek naar de beste oplossing om op te vallen én de communicatie met klanten en patiënten te optimaliseren. Ook buiten de apotheek.

Uitdaging

Vandaag de dag worden we overweldigd met heel wat prikkels die ons beïnvloeden. Voor merken wordt het dus alsmaar moeilijker om eruit te springen. De bottom line is daarbij voor elke apotheker hetzelfde. De grote uitdaging ligt erin om met een opvallende etalage de aandacht te trekken. Redpharma ging daarom op zoek naar een digitale oplossing om hen hierin te kunnen steunen. Een bewegend beeld zegt namelijk meer dan een statisch beeld.

Een extra uitdaging voor optimale communicatie in de etalage is de lichtinval. Hoewel we in België voornamelijk met een grijs klimaat te maken hebben, is de zon ook geregeld van de partij. Etalages krijgen dus dagelijks te maken met een gevarieerde lichtinval: van grijs en donker tot zonnig en helder. Daar moeten apothekers dan ook rekening mee houden tijdens de inrichting van hun etalage. De bedoeling is dat wat getoond wordt, ook duidelijk zichtbaar is – op zowel donkere als heldere momenten.

Oplossing

Hoe weet je wat de beste oplossing is? Door het uit te proberen. Daarom startte Redpharma een etalagetest. Ze kochten verschillende producten en plaatsten deze in de etalages. Tijdens de test speelden ze dan met de lichtinval: weinig tot heel veel licht. Op basis van deze tests en hun kennis van digitale oplossingen, koos Redpharma de beste oplossing voor alle partners.

De Selectie

LG Business Solutions troefde de concurrentie af bij de test. Het werd snel duidelijk dat LG de toon aangeeft in digitale communicatie voor etalages. Uiteindelijk koos Redpharma het model 55XS2E. Een scherm met hoge helderheid, levendige beelden en optimale kwaliteit. Op 200 locaties verspreid over heel België, installeerde Digitopia, de officiële partner van LG voor Digital Signage, de succesvolle schermen.

Voordeel

Naast de geweldige helderheid, waardoor boodschappen duidelijk zichtbaar zijn bij zowel slechte als goede weersomstandigheden, zorgt de 55XS2E ook voor meer flexibiliteit voor apothekers. Ze kunnen de boodschappen zelf makkelijk aanpassen. Dankzij een kijkbreedte van maar liefst 178 graden is de berichtgeving bovendien vanuit elke hoek voor de etalage zichtbaar. Dat zowel in portret- als landschapsmodus. Extra voordeel: naast helder informeren, ogen de schermen ook mooi en zorgen ze zo voor de ideale etalage.

Meer weten over onze producten?

Vul het contactformulier in voor meer informatie, we nemen zo snel mogelijk contact met u op:

Ik heb het privacybeleid gelezen en goedgekeurd.

| Leestijd:

Over de auteur

LG