PARTNER IN RETAIL SOLUTIONS

Voor de retailbranche levert LG een duurzame totaaloplossing. We kunnen een winkel bijna compleet voorzien van de benodigde apparatuur. Van klimaatsysteem en ledverlichting tot aan videowalls en tv’s.

Doordat alle apparatuur op elkaar is afgestemd, komt uw klant in een winkel met een comfortabel klimaat, prettige verlichting door middel van ledlampen en een visueel aantrekkelijke videowall. Onze professionals weten bijvoorbeeld welk licht de beste sfeer geeft in een paskamer of in een etalage en adviseren u daarin graag.

Uw en ons doel is hetzelfde: een prettig winkelklimaat creëren. Want klanten die zich prettig voelen, zijn geneigd eerder iets te kopen. Zo heeft u dubbel voordeel: meer omzet en een lagere energierekening dankzij onze duurzame systemen.

Neem snel contact met ons op om te horen wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen.

Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

3D RETAIL Experience

WELKOM IN DE LG STORE

Wij zijn zeer vereerd dat wij u als gast mogen ontvangen in onze virtuele LG Store. Deze winkel is speciaal voor u ontworpen. Als geen ander weet u dat een shopbezoek draait om beleving. Daarom is ons hotel zo gemaakt dat u alle kamers en ruimtes echt kunt beleven. Via het bedienen van uw muis kunt u alle ruimtes en kamers in een 360 view bekijken en beleven.

Ga naar de 3D store
Geen resultaten gevonden.

Producten

  • Digital Signage

    In de retailbranche is het verspreiden van de juiste boodschap erg belangrijk. De displays van LG zijn verkrijgbaar in alle soorten en maten en daarom uiterst geschikt voor digital signage. 

    Lees verder

  • Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in uw winkel. 

    Lees verder

  • Displays

    Displays

    LG biedt meerdere oplossingen op de het gebied van displays. Touchscreen displays, displays met smalle bezels voor het creëren van de perfecte videowall. En natuurlijk displays met een wegbewijzeringsfunctie, mogelijkheden om te adverteren, aandacht te trekken en het leveren van informatie. Onze range displays biedt u de perfecte mogelijkheid om uw boodschap te verspreiden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Met twintig jaar baanbrekend onderzoek, immense voorbereiding en wereldklasse ontwikkeling is LG Electronics nu de koploper op het gebied van duurzame energie.

    Lees verder

Referenties

    • Schoenenwinkel keten Torfs kiest voor digital signage van LG
    Schoenenwinkel keten Torfs kiest voor digital signage van LG

    Location:

    Torfs Schoenen vestigingen België

    Torfs Schoenen

    Solution:

    LG Digital Signage


    Achtergrond

    De schoenenwinkel keten Torfs telt meer dan 70 vestigingen over heel Vlaanderen. Daarnaast speelt hun online platform ook steeds een grotere rol. Wie bij Torfs binnenstapt, heeft steeds een voetje voor. Zowel wat het ruime merkaanbod, de aangeboden kwaliteit als het winkelplezier betreft.

    Creativiteit is een must en dat hebben ze bij Torfs goed begrepen. “Bij Schoenen Torfs wordt digital signage optimaal ingezet om bij te dragen aan een aangename sfeer in de winkel. Dit is een mooi voorbeeld van hoe technologie helemaal in het teken staat van de klant en op die manier een duidelijke meerwaarde biedt”, aldus Nele Bruers.

    Uitdaging

    Creativiteit onmisbaar!
    Digital signage is vandaag een vaste waarde binnen de retailsector. Daarom blijft het zeker belangrijk om te investeren in deze communicatietechnologie. Toch is het plaatsen van schermen alleen niet meer voldoende. Nele Bruers: “Digital signage is ondertussen al zo ingeburgerd dat klanten vaak niet meer opkijken als er enkel schermen hangen in de winkel met daarop een leuk filmpje. Om de aandacht van de klanten te vatten is het belangrijk om creatief en inventief om te springen met de mogelijkheden. Interactiviteit: een must.

    Een andere belangrijke verschuiving in het hele digital signage-verhaal is dat er steeds meer interactiviteit aan te
    pas komt. De doelstelling van Torfs was om hun klanten, maar ook hun kinderen, een complete en aangename winkelervaring aan te bieden.

    Omni-channel: hét begrip Omni-channel is op dit moment hét begrip in de retailsector. Steeds meer retailers kiezen ervoor om de webshop te integreren in de winkel om zo nee-verkoop tegen te gaan.




    Oplossing

    Creativiteit lokt de aandacht van de consument

    Men kan de aandacht van de klant trekken door bijvoorbeeld te kiezen voor een unieke opstelling van de schermen of door heel gericht te gaan communiceren. Zo heeft Torfs schermen geplaatst op de merkeneilanden’. Deze LG schermen tonen content over nieuwe collecties en nieuwe trends om de klanten te inspireren en te informeren. Daarnaast is er ook een scherm achter de kassa. Hier heeft het geen zin meer om promoties of acties te tonen, de klanten staan immers al aan de kassa om te betalen. Via deze schermen wordt de klant eerder geïnformeerd over het bedrijf Torfs en de mensen achter het bedrijf. Zo wordt bijvoorbeeld hun engagement voor goede doelen getoond.”

    Winkelervaringen optimaliseren dankzij interactiviteit.

    Torfs heeft gedacht aan een interactieve kinderhoek, hier kunnen kinderen via een touchscreen een leuk spelletje spelen, terwijl de ouders schoenen kopen. Daarnaast is er ook een interactief LG scherm waar klanten kunnen deelnemen aan wedstrijden. Deelnemers krijgen nadien een mail toegestuurd, zodat ze hun deelname kunnen delen via verschillende mediaplatformen. Deze leuke mix zorgt voor een nieuwe, unieke winkelbeleving.

    Online vult offline winkelen voortaan aan

    Voor Torfs was de implementatie van de webshop in de winkel dan een logische keuze. Barbara Torfs, Marketing en Communication Manager bij Torfs: “Via een touchscreen hebben klanten rechtstreeks toegang tot de webshop en kunnen ze meteen hun bestelling plaatsen. Het is zeker niet de bedoeling dat klanten de winkel binnenkomen en meteen via het scherm hun schoenen bestellen. De webshop komt pas aan bod als het gewenste paar schoenen niet meer in voorraad is in de juiste maat of in de juiste kleur. In dat geval kan de klant samen met een verkoper of verkoopster het juiste paar schoenen meteen bestellen.”

    Voordeel

    LG: betrouwbare partner voor uw Digital Signage

    Zowel LG als DOBIT denken mee met de klant over de beste strategie om tot een succesvol eindresultaat te komen. Aan de hand van zeven succesfactoren die belangrijk zijn  in elk digital signage-project, begeleiden ze de klant in de keuze van de juiste communicatietechnologieën. Daarnaast wordt de content ook op maat aangepast aan de LG schermen. Nele Bruers: “Steeds meer kregen wij de vraag om de schermen te voorzien van inhoud. Deze extra service bleek een enorm succes. Vandaag bieden wij een totaalpakket aan. Klanten kunnen bij ons terecht voor de LG hardware en kunnen sinds enkele jaren ook kiezen om de inhoud door ons te laten erzorgen.”

    Schoenen Torfs maakt gebruik van deze extra service en is heel tevreden over de samenwerking. Barbara Torfs:“Wat ons vooral aansprak aan de samenwerking met deze innoverende partners is dat je voelt dat er veel interesse is om mee te denken.” Deze drie innoverende partijen hebben dan ook voor een succesvol eindresultaat neergezet.












    • Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
    Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

    Location:
    Lexus dealers

    Solution:

    LG videowall
    LG displays

    Achtergrond

    Lexus is sinds 1989 de naam van de luxedivisie van het Japanse autoconcern Toyota. Lexus wagens worden wereldwijd verkocht over 70 landen en is daardoor uitgegroeid tot één van de top 10 Japanese merken. 

    Onlangs heeft Lexus beslist hun nieuwe dealers te optimaliseren met de nieuwste technologiën in de retailmarkt. DOBIT werd gekozen voor de roll-out van dit project en zij kozen op hun beurt om met LG schermen aan de slag te gaan. In één jaar tijd werden al 64 dealerships ingericht volgens het nieuwe concept en dit in 13 verschillende landen. Tegen 2018 pronken alle Lexus dealerships en repaircentra - wat goed is voor bijna 500 locaties over heel Europa - met dit nieuwe concept!

    Het totaalplaatje klopt en dat voel je! De Lexus klant wordt van begin tot einde ondergedompeld in een luxueuze ervaring.

    Uitdaging

    Lexus is vastberaden in haar wil om verder te gaan, om de grenzen op te zoeken en om het uitstekende, exceptionele en briljante aan te leveren. Kortom streven ze altijd naar het buitengewone. 

    Daarnaast doorloopt de klant van vandaag een geheel nieuwe customer journey door de komst van social media en de nieuwste technologieën. Om aan de noden en verwachtingen van deze nieuwe klant te voldoen, bedacht Lexus het Retail 2020 concept.

    Oplossing

    Het nieuwe concept van Lexus is er eentje om U tegen te zeggen. Geen enkel detail werd over het hoofd gezien waardoor de autodealer een waanzinnige beleving creëert. Op verschillende plaatsen ondersteunt de LG digital signage het verkoopproces en versterkt het de beleving. Alleen al om deze unieke customer journey mee te maken moet je een bezoek brengen aan een Lexus dealer.

    Dit nieuwe concept is een perfecte weerspiegeling van waar Lexus voor staat: inspirerende designs, Takumi vakmanschap, geavanceerde technologie en uitmuntende prestaties.

    Voordeel

    De nieuwe dealerships staan helemaal in het teken van ‘Progressive Luxury’. Een verrijkende luxueuze ervaring voor de klant aan de ene kant en milieuvriendelijke oplossingen aan de andere. Het resultaat is fris, modern en stijlvol maar ook warm en persoonlijk tegelijkertijd! En de digitale implementaties in de verschillende ‘Customer Areas’ zijn één onderdeel die bijdragen aan een multi-sensoriële ervaring.

    De beleving begint al voordat je de dealer binnenwandelt. De moderne, strakke gebouwen scheppen meteen een luxueuze sfeer en door de glazen voorgevel kan je al een glimp opvangen van een grote LG videowall die vakkundig geïntegreerd is in een imposante zwart-blinkende muur. 

    Tijdens het binnenwandelen verandert het licht in de inkomhal subtiel van intensiteit en ook de wachtruimte is ingericht om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken. Gratis koffie, wifi, een werkplek, comfortabele zetel en … heel wat animo! Via schermcommunicatie komt de klant meer te weten over Lexus en ook speciale aanbiedingen, het weerbericht en het recentste nieuws ontbreekt hier niet. 

    “Daarnaast hebben klanten vanuit de wachtruimte ook zicht op de grote LG videowall waar voortdurend inspirerende filmpjes op draaien”, zo vertelt Kristof Vandeloo, die nauw betrokken is bij het project als Project Manager van DOBIT. “Wat deze videowall extra leuk maakt is dat ook de car configurator hierop getoond kan worden. De klant kan met andere woorden samen met een verkoper een auto verkennen en deze meteen bewonderen op het grote scherm.”

    Indien het allemaal wat concreter wordt, kan de klant in de ‘private consultation’ samen met de verkoper de car configurator raadplegen. Kristof Vandeloo: “Ook hier staat de tablet van de verkoper via AirPlay in verbinding met het scherm zodat de klant in alle comfort ziet hoe zijn auto volledig afgestemd wordt op zijn vragen en noden. De car configurator leent zich perfect om het verkoopproces te ondersteunen.”

    Maar dé kers op de taart is ongetwijfeld de implementatie in de ‘handover room’. “De handover-procedure moest een gepersonaliseerd en memorabel moment worden, geen standaard overdracht van de sleutels”, aldus Kristof Vandeloo. “En tegelijkertijd moest het voor de verkoper ook eenvoudig zijn om deze overdracht-procedure te personaliseren.” 

    “Het LRI-systeem (Lexus Retailer Interface) dat DOBIT heeft ontwikkeld sluit perfect aan bij deze vraag. Deze software zit als het ware als een vereenvoudigde laag boven onze Scala digital signage software. Elke dealer kan inloggen in dit systeem en op een heel eenvoudige en intuïtieve manier een gepersonaliseerde ‘handover presentatie’ aanmaken. Zo worden enkel nog de voor die klant relevante boodschappen getoond.”

    En dan is het opnieuw tijd voor een technologisch hoogstandje om de klant voor een laatste keer te verbazen. De presentatie eindigt met een video waar de gekozen Lexus voor een laatste keer op beeld schittert. De spanning bouwt op en het grote moment is nu écht aangebroken. De lichten dimmen, de glazen wand wordt plots doorzichtig en de klant kan voor de allereerste keer zijn gloednieuwe Lexus bewonderen die blinkend klaar staat voor een eerste ritje. De cirkel is rond, de beleving is af en de klant.. is de koning te rijk! 


     

    • Digital signage oplossing van World of Droids zorgt voor op maat gemaakte content op LG displays bij alle Quick filialen
    Digital signage oplossing van World of Droids zorgt voor op maat gemaakte content op LG displays bij alle Quick filialen

    Quick

    Location:

    Quick
    Meer dan 100 vestigingen in België

    Solution:

    LG Displays


    Quick heeft ervoor gekozen om haar digital signage oplossing van World of Droids (onderdeel van de DJ-Matic groep) te ondersteunen met onze LG displays. Deze combinatie biedt vele voordelen. De verschillende vestigingen kunnen content publiceren voor het eigen filiaal. Per vestiging kunnen er dus specifieke aanbiedingen op de schermen worden getoond. Dit levert een hoge snelheid van uitvoering en een hoge kostenbesparing op.

    Achtergrond

    Quick is een Belgische keten van fastfoodrestaurants. In 1971 zijn de eerste vestigingen geopend en sindsdien zijn er nog meer dan 100 andere filialen bijgekomen. Quick staat bekend om zijn innovatievermogen en de ambitie om producten en service van een uitstekende kwaliteit aan te bieden. Kwaliteit staat voorop en daarnaast komen de grondstoffen op een verantwoorde wijze tot stand.

    Uitdaging

    Voor de meeste menuborden in restaurants worden er vaste templates met vaste teksten gebruikt. De wens van Quick was om geen klassieke menuborden te gebruiken, omdat ze hun artistieke vrijheid graag wilden behouden. Er is dan ook gekozen voor een andere opzet dan de standaard opzet. Onze partner World of Droids heeft een volledig op maat gemaakt systeem ontwikkeld om aan de wensen en eisen van Quick te kunnen voldoen.

    Oplossing

    Er is gekozen voor een digital signage oplossing van World of Droids, ondersteund met onze LG displays. In verschillende vestigingen van Quick in België zijn er SM5-B schermen van 43 of 49 inch geplaatst. Het hangt van de grootte van het restaurant af voor welke afmeting er is gekozen. Per Quick filiaal zijn er maar liefst 6 à 7 schermen geïnstalleerd. De schermen worden gebruikt als menubord. Het is namelijk verplicht om een portretopstelling te tonen van de volledige menukaart met alle prijzen. Naast de menuborden is er ook een informatiescherm in de gebruikerszaal geplaatst, waarop onder andere grafische promoties te zien zijn. Voor de menubord oplossingen heeft World of Droids maatwerksoftware ontwikkeld die nog niet eerder bestond. Deze software is volledig op maat voor Quick ontwikkeld. Bovendien verzorgde World of Droids vlekkeloos de plaatsing binnen het hele netwerk in een recordtijd van 6 maanden voor 800 schermen.

    Al jaren levert World of Droids voor Quick een totaalbeleving: een op maat gemaakt muziekformat, de mogelijkheid tot het plannen van audioreclame en SLA met service binnen 4 uur naar oproep horen onder andere tot het totaalpakket waarin World of Droids en DJ-Matic zich onderscheiden.

    Voordeel

    De digital signage oplossing van World of Droids biedt meerdere interessante voordelen. De combinatie van de hardware (display van LG) en software (op maat ontwikkeld door World of Droids) biedt de meest uiteenlopende mogelijkheden. De schermen kunnen nationaal, regionaal en lokaal worden aangestuurd, waardoor er goed kan worden ingespeeld op specifieke situaties, seizoenen en aanbiedingen. Dit betekent dat er specifiek voor één filiaal content kan worden gepubliceerd. Is er een menu in de aanbieding bij een bepaalde vestiging? Dan is dat heel eenvoudig op het scherm aan te passen. Per regio of per vestiging kunnen er dus specifieke aanbiedingen op de schermen worden getoond. Ook prijsaanpassingen en andere persoonlijke instellingen kunnen gemakkelijk per filiaal worden ingesteld. Elk restaurant kan zijn eigen prijzen bepalen alsook een product “out of stock” aangeven via een zeer gebruiksvriendelijk CMS. Door het gemak van deze aanpassingen is er een hogere snelheid van uitvoering en dat levert een hoge kostenbesparing op. Er hoeft namelijk niets meer te worden geprint.

    De langdurige samenwerking en het partnership met World of Droids en Quick, in combinatie met de hardware van LG, is van grote meerwaarde geweest voor dit project. Dat is wederom bewezen door de geslaagde uitvoering, waar we erg trots op zijn. In 6 maanden is het gehele project uitgerold. Dit mede dankzij het gebruiksgemak van de LG schermen. ’s Nachts na sluitingstijd zijn de schermen geïnstalleerd, zodat de restaurants hier geen hinder van ondervonden.

    Quick kiest voor LG displays

    LG displays | Quick

Privacy Policy