Passer au contenu principal

Hoe maak je gebruik van outdoor multimediadisplays?

LG geeft tips om deze snelgroeiende technologie optimaal te benutten

Of je nu een gemeente of bedrijf bent, iedereen lijkt tegenwoordig gebruik te maken van outdoor displays. De markt voor deze displays zal naar verwachting de komende vijf jaar met meer dan 20 procent groeien. Het is dus een mooi moment om eens te bekijken hoe je met buitencommunicatie nieuwe klanten kunt bereiken en bestaande klanten blijft aanspreken. Technologische ontwikkelingen kunnen leiden tot een hogere ROI, maar daarbij zijn er een aantal belangrijke zaken om aandacht aan te besteden. LG ziet dat vooral bij nieuwe gebruikers van buitenreclame kennis van de volgende punten extra relevant is:

Laat het zien
Een kiosk/box moet naast de monitor ook de visuele kwaliteit beschermen. Het is belangrijk om dure elektronica te beschermen tegen stof en regen, maar deze bescherming mag niet ten koste gaan van de zichtbaarheid. Als het scherm bijvoorbeeld achter vandalismebestendig glas staat, moet het beeld nog steeds helder genoeg zijn om door het glas heen te kunnen zien.

Er is meer vocht dan regen
Displays kunnen tegen regen. De grootste uitdaging bij vochtig weer is echter om ervoor te zorgen dat er geen waterdamp in een elektronisch component terechtkomt. Zorg ervoor dat dit wordt meegenomen tijdens het ontwerp en de plaatsing van de display.

Pas op voor de zon
Zonlicht, maar ook de warmte die het met zich meebrengt, kan de display aantasten. De kleuren kunnen afwijken of de kristalvloeistof kan gaan koken, waardoor er zwarte vlekken op het scherm ontstaan. De kunst is om de balans te vinden tussen de hoeveelheid zonlicht op het LCD-scherm en de mogelijkheden om de warmte af te voeren. Te veel zonlichtreductie kan ervoor zorgen dat het glas weerspiegelt, vooral voor kijkers die niet recht voor het scherm staan. Bij warmteafvoer loop je al snel het risico dat de elektriciteitskosten omhoogschieten.

Houd het koel – met mate
Neem de aanbevolen temperatuur serieus. Alle digital signage wordt geleverd met een voorgeschreven temperatuurbereik waar het apparaat binnen moet blijven en waar weinig flexibiliteit mogelijk is. Houd bij de planning en analyse van de display rekening met de aanbevolen temperatuur van het apparaat.

Maak het de moeite waard
Soms is goedkoop duurkoop: een lage prijs betekent vaak een hoog risico of uitval. Wanneer het aankoopproces voor een outdoor display begint, is het belangrijk om te bepalen wat de display kan toevoegen voor het bedrijf. Wat wil je realiseren? Wat zijn de kosten? Zorgt het voor nieuwe klanten en mogelijkheden? Wat zijn die waard? Deze vragen kunnen een bedrijf helpen om vast te stellen wat ze bereid zijn uit te geven, maar ook welke kwaliteit (en de bijbehorende risico’s) het beste aansluit bij de wensen. De prijs en technische mogelijkheden moeten immers altijd in verhouding staan met de mogelijke kostenbesparing en extra inkomsten.

| Temps de lecture:

A propos de l'auteur

LG