Sanoma Media kiest voor LG LED schermen

Sanoma Media kiest voor LG LED schermen

01-07-2013
Location
Sanoma Media NL B.V.
Capellalaan 65
2132 JL Hoofddorp
www.sanoma.nl/


Solution
Buiten unit
Multi F-DX-systemen
6 stuks Single Split kanaalunits
WTW units type Eco-V 1000


LG Digital Signage bij Sanoma Media

Achtergrond

Sanoma Media is het grootste mediabedrijf van Nederland met vestigingen in Hoofddorp en Amsterdam. Er werken ruim 1800 mensen, waarvan 1200 in Hoofddorp. Hier geeft Sanoma Media zeventig toonaangevende tijdschriften uit. Libelle, Margriet, Viva, Flair, VT Wonen, Donald Duck, Playboy: allemaal producten van Sanoma. Daarnaast beheert Sanoma 125 websites, waaronder Nu.nl, en drie tv-zenders: SBS, Veronica en Net5. Ook organiseert Sanoma Media jaarlijks zeven events, waarvan de Libelle Zomerweek en de Woonbeurs Amsterdam misschien wel de bekendste zijn.

Uitdaging

Wie het kantoor van Sanoma Media in Hoofddorp vroeger binnenkwam, wist meteen: ik ben in het tijdschriften-walhalla. Er was een grote leestafel met magazines en redacties waren opvallend aanwezig. Wat helaas weinig mensen wisten, was dat Sanoma Media meer doet dan alleen tijdschriften uitgeven. En daar moest verandering in komen. Een grootschalige verbouwing van het Atrium en de kantoren stond gepland. Doel hiervan was het gebouw klaar te maken voor het Nieuwe Werken. Geen redactiekantoren meer, maar flexplekken en werk- en vergaderruimtes door het hele pand heen, zelfs in de kantine. Ook de uitstraling moest anders: het kantoor moest laten zien dat het multimediaal en veelzijdig was.

Oplossing

In het Atrium, de ontvangstruimte van Sanoma Media, pronken nu enorme LED-schermen met een dikte van slechts 3 mm per scherm. Hierop worden non-stop beelden uitgezonden van alle producten en diensten van Sanoma Media. Ook is er ruimte voor nieuwsberichten over Sanoma Media. De schermen zijn mooi weggewerkt in de wanden, met daarachter gezellige nisjes om in te werken. Ook is er een verrijdbare media-box geplaatst. Deze staat meestal in het midden van het Atrium, maar kan ook op andere plekken neergezet worden. Bijvoorbeeld in de kantine, als daar een event wordt georganiseerd. Dankzij de dunne randen van de schermen zijn de schermen ook geschikt voor PowerPointpresentaties. In vergaderruimtes zijn 64 47” Commercial Lite televisies geplaatst. Natuurlijk om tv op te kijken, maar vooral ook om laptops of andere externe apparatuur op aan te sluiten.

Voordeel

Wie nu het kantoor van Sanoma Media binnenkomt, ziet nog steeds tijdschriften, maar wat nog veel meer opvalt, is het multimediale karakter van het bedrijf. Dankzij de enorme schermen met bewegende beelden kan het niemand meer ontgaan dat Sanoma eigenaar is van websites als Nu.nl en Fashionchick.nl en dat zij meerdere events organiseert. Ook SBS, Veronica en Net5 zijn vertegenwoordigd. Zo kan Sanoma Media aan al haar publiek laten zien hoe breed zij is vertegenwoordigd op de Nederlandse mediamarkt. Tegelijkertijd is Sanoma Media nu helemaal ingericht op het Nieuwe Werken. In vergaderruimtes kan iedereen op elk moment zijn laptop aansluiten op een van de schermen.

LG Videowall Sanoma Media
Sanoma Media kiest voor LG LED schermen
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    Met Pro:Centric Hotel LED TV, biedt LG het lang verwachte antwoord op de vraag naar een eenvoudig, betaalbaar en centraal beheersbaar Hotel TV systeem.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics (LG) is toonaangevend en een wereldwijde speler in klimaatoplossingen. Met het bieden van innovatieve en duurzame totaaloplossingen steelt LG de harten van steeds meer installateurs, adviseurs, retail- en hotelketens in de Benelux. Duurzaamheid is een speerpunt in het beleid van LG. Zo is LG verkozen tot beste productleverancier van het jaar tijdens de Big Projects and BGreen Awards in Dubai.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    LG voegt LED verlichting en zonnepanelen toe aan haar productgamma, als laatste schakel in een totaaloplossing voor energiebehoeften van moderne gebouwen. LG heeft hét totaalpakket dat op iedere vraag een duurzaam antwoord heeft. De totaaloplossing van LG bestaat uit duurzame oplossingen in LED verlichting, klimaatsystemen, hotelTV, digital signage inclusief de audiovisuele invulling van de diverse ruimtes. LG laat zien dat duurzaamheid en comfort heel goed samen gaan. Onze nieuwe LED producten kenmerken zich door een laag energieverbruik, een hoog
    installatiegemak en een stijlvol design.

    Lees verder

  • Displays

    Displays

    LG biedt meerdere oplossingen op de het gebied van displays. Touchscreen displays, displays met smalle bezels voor het creëren van de perfecte videowall. En natuurlijk displays met een wegbewijzeringsfunctie, mogelijkheden om te adverteren, aandacht te trekken en het leveren van informatie. Onze range displays biedt u de perfecte mogelijkheid om uw boodschap te verspreiden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Met twintig jaar baanbrekend onderzoek, immense voorbereiding en wereldklasse ontwikkeling is LG Electronics nu de koploper op het gebied van duurzame energie.

    Lees verder

Referenties

    • Hyatt Place Hotel Hoofddorp
    Hyatt Place kiest voor LG ProCentric V
    Sinds januari 2014 kunnen gasten overnachten in het Hyatt Place hotel in Hoofddorp. Hyatt Place is een nieuwe formule binnen de Hyatt-keten: een viersterren ‘airport hotel’ van alle gemakken voorzien voor zowel de zakelijke als toeristische reiziger die comfort zoekt. Hyatt Place heeft alles in huis om het de gast gemakkelijk te maken. Zij willen een optimaal gevoel van comfort creëren en daar hoort een groot 42” tv-scherm bij. Bijna iedereen heeft zijn AV thuis piekfijn op orde en dan is het fijn als je daar onderweg niet op hoeft in te leveren.
    • Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
    Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

    Location:
    Lexus dealers

    Solution:

    LG videowall
    LG displays

    Achtergrond

    Lexus is sinds 1989 de naam van de luxedivisie van het Japanse autoconcern Toyota. Lexus wagens worden wereldwijd verkocht over 70 landen en is daardoor uitgegroeid tot één van de top 10 Japanese merken. 

    Onlangs heeft Lexus beslist hun nieuwe dealers te optimaliseren met de nieuwste technologiën in de retailmarkt. DOBIT werd gekozen voor de roll-out van dit project en zij kozen op hun beurt om met LG schermen aan de slag te gaan. In één jaar tijd werden al 64 dealerships ingericht volgens het nieuwe concept en dit in 13 verschillende landen. Tegen 2018 pronken alle Lexus dealerships en repaircentra - wat goed is voor bijna 500 locaties over heel Europa - met dit nieuwe concept!

    Het totaalplaatje klopt en dat voel je! De Lexus klant wordt van begin tot einde ondergedompeld in een luxueuze ervaring.

    Uitdaging

    Lexus is vastberaden in haar wil om verder te gaan, om de grenzen op te zoeken en om het uitstekende, exceptionele en briljante aan te leveren. Kortom streven ze altijd naar het buitengewone. 

    Daarnaast doorloopt de klant van vandaag een geheel nieuwe customer journey door de komst van social media en de nieuwste technologieën. Om aan de noden en verwachtingen van deze nieuwe klant te voldoen, bedacht Lexus het Retail 2020 concept.

    Oplossing

    Het nieuwe concept van Lexus is er eentje om U tegen te zeggen. Geen enkel detail werd over het hoofd gezien waardoor de autodealer een waanzinnige beleving creëert. Op verschillende plaatsen ondersteunt de LG digital signage het verkoopproces en versterkt het de beleving. Alleen al om deze unieke customer journey mee te maken moet je een bezoek brengen aan een Lexus dealer.

    Dit nieuwe concept is een perfecte weerspiegeling van waar Lexus voor staat: inspirerende designs, Takumi vakmanschap, geavanceerde technologie en uitmuntende prestaties.

    Voordeel

    De nieuwe dealerships staan helemaal in het teken van ‘Progressive Luxury’. Een verrijkende luxueuze ervaring voor de klant aan de ene kant en milieuvriendelijke oplossingen aan de andere. Het resultaat is fris, modern en stijlvol maar ook warm en persoonlijk tegelijkertijd! En de digitale implementaties in de verschillende ‘Customer Areas’ zijn één onderdeel die bijdragen aan een multi-sensoriële ervaring.

    De beleving begint al voordat je de dealer binnenwandelt. De moderne, strakke gebouwen scheppen meteen een luxueuze sfeer en door de glazen voorgevel kan je al een glimp opvangen van een grote LG videowall die vakkundig geïntegreerd is in een imposante zwart-blinkende muur. 

    Tijdens het binnenwandelen verandert het licht in de inkomhal subtiel van intensiteit en ook de wachtruimte is ingericht om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken. Gratis koffie, wifi, een werkplek, comfortabele zetel en … heel wat animo! Via schermcommunicatie komt de klant meer te weten over Lexus en ook speciale aanbiedingen, het weerbericht en het recentste nieuws ontbreekt hier niet. 

    “Daarnaast hebben klanten vanuit de wachtruimte ook zicht op de grote LG videowall waar voortdurend inspirerende filmpjes op draaien”, zo vertelt Kristof Vandeloo, die nauw betrokken is bij het project als Project Manager van DOBIT. “Wat deze videowall extra leuk maakt is dat ook de car configurator hierop getoond kan worden. De klant kan met andere woorden samen met een verkoper een auto verkennen en deze meteen bewonderen op het grote scherm.”

    Indien het allemaal wat concreter wordt, kan de klant in de ‘private consultation’ samen met de verkoper de car configurator raadplegen. Kristof Vandeloo: “Ook hier staat de tablet van de verkoper via AirPlay in verbinding met het scherm zodat de klant in alle comfort ziet hoe zijn auto volledig afgestemd wordt op zijn vragen en noden. De car configurator leent zich perfect om het verkoopproces te ondersteunen.”

    Maar dé kers op de taart is ongetwijfeld de implementatie in de ‘handover room’. “De handover-procedure moest een gepersonaliseerd en memorabel moment worden, geen standaard overdracht van de sleutels”, aldus Kristof Vandeloo. “En tegelijkertijd moest het voor de verkoper ook eenvoudig zijn om deze overdracht-procedure te personaliseren.” 

    “Het LRI-systeem (Lexus Retailer Interface) dat DOBIT heeft ontwikkeld sluit perfect aan bij deze vraag. Deze software zit als het ware als een vereenvoudigde laag boven onze Scala digital signage software. Elke dealer kan inloggen in dit systeem en op een heel eenvoudige en intuïtieve manier een gepersonaliseerde ‘handover presentatie’ aanmaken. Zo worden enkel nog de voor die klant relevante boodschappen getoond.”

    En dan is het opnieuw tijd voor een technologisch hoogstandje om de klant voor een laatste keer te verbazen. De presentatie eindigt met een video waar de gekozen Lexus voor een laatste keer op beeld schittert. De spanning bouwt op en het grote moment is nu écht aangebroken. De lichten dimmen, de glazen wand wordt plots doorzichtig en de klant kan voor de allereerste keer zijn gloednieuwe Lexus bewonderen die blinkend klaar staat voor een eerste ritje. De cirkel is rond, de beleving is af en de klant.. is de koning te rijk! 


     

    • Arena Towers Holiday Inn Amsterdam
    Holiday Inn kiest voor LG klimaatsysteem met warmteterugwinning

    Achtergrond

    Het voormalige ABN AMRO hoofdkantoor is volledig gestript en omgetoverd tot twee imposante hoteltorens; de Arena Towers met daarin Holiday Inn en Holiday Inn Express. 17 verdiepingen met 443 hotelkamers.

Privacy Policy