Hotel Château de la Poste kiest voor LG
Hotel Château de la Poste kiest voor LG
Hotel Château de la Poste kiest voor LG

Hotel Château de la Poste kiest voor LG

12-12-2018

Locatie:
Château de la Poste
Ronchinne 25
5330 Maillen,België

Oplossing:

 32 inch LG Hoteltelevisie

 

Achtergrond

In Maillen, iets onder Namen, bevindt zich Hotel Château de la Poste. Het authentiek ingerichte kasteel is een charmehotel met 42 kamers. Op het omliggende terrein kunnen gasten op een bijzondere manier de nacht doorbrengen, in een boomhut of jagerstent. Op het terrein staan ook verschillende zogeheten ‘Loftcubes’: unieke privésuites in de vorm van een futuristische kubus die een 360° uitzicht biedt op de rustgevende natuur. Verder beschikt Hotel Château de la Poste over 10 seminar-zalen met uitzicht op het park. 

 

Uitdaging

In Hotel Château de la Poste wordt hard gewerkt aan een nieuwe vleugel, waardoor het aantal kamers stijgt van 42 naar ruim 80. De nieuwe vleugel wordt geopend in maart 2019. In de nieuwe kamers komen LG IP TV’s, maar ook de overige kamers en vergaderzalen krijgen een upgrade. Het management van Hotel Château de la Poste wil het beste comfort aanbieden aan hun gasten. Daar hoort een professionele breedbeeld TV bij, waar gasten video’s kunnen streamen en hun smartphone of tablet kunnen casten. General Manager Laurent Marée: “Ons eisenpakket hield vooral in dat we het voor onze gasten zo aangenaam mogelijk wilden maken. Vandaar dat we ook wilden dat de televisies geïntegreerd konden worden op de hotelserver. Op die manier kunnen we persoonlijke welkomstboodschappen laten zien. Maar we willen ook dat de televisieoplossingen elegant en discreet zijn. Hotel Château de la Poste is in de eerste plaats een charmehotel, we willen niet dat de televisies alle aandacht naar zich toe trekken.”

 

Ook de vergaderzalen krijgen nieuwe digitale beeldschermoplossingen. Marée: “Op het gebied van televisie bestond de uitdaging erin om een flexibele en toekomstgerichte oplossing te vinden. We moesten op zoek gaan naar televisiesystemen die een toegevoegde waarde konden bieden. Zo wilden we een televisieoplossing, waarop een brede waaier van televisiekanalen aangeboden kunnen worden, om tegemoet te komen aan de eisen van onze klanten.”

 

Oplossing

Hotel Château de la Poste koos in samenwerking met System Integrator Screen Services voor de kamers uiteindelijk voor 32 inch LG hoteltelevisies (model 32LV300CAEUQ). Van deze toestellen werden en worden er 81 geïnstalleerd in de kamers. Voor de vergaderzalen zijn vijf nieuwe beeldschermoplossingen geïnstalleerd (twee toestellen van het type 49LV300CAEU, één toestel van het type 55LV340CAEU en 2 toestellen van het type 65UV341CAEU). 

Voordeel

Marée toont zich heel tevreden met het resultaat: “We hebben in ons hotel nu een flexibele en betrouwbare TV-oplossing tegen een zeer acceptabele prijs. Onze gasten kunnen voortaan televisie kijken op grote, kwalitatieve beeldschermen. Daarnaast kunnen ze content van verschillende apparaten streamen en afspelen op hun scherm. Daarnaast zijn we zeer te spreken over de vormgeving van de toestellen. De televisies passen echt in het interieur en zijn elegant en discreet. Onze gasten reageren positief op de nieuwe LG hotelTV’s. Kortom: de televisieoplossing met LG beantwoordt dan ook volledig onze behoeften.”


 


 

 

Hotel Château de la Poste kiest voor LG
Hotel Château de la Poste kiest voor LG
Hotel Château de la Poste kiest voor LG
Hotel Château de la Poste kiest voor LG
Hotel Château de la Poste kiest voor LG
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    Met Pro:Centric Hotel LED TV, biedt LG het lang verwachte antwoord op de vraag naar een eenvoudig, betaalbaar en centraal beheersbaar Hotel TV systeem.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics (LG) is toonaangevend en een wereldwijde speler in klimaatoplossingen. Met het bieden van innovatieve en duurzame totaaloplossingen steelt LG de harten van steeds meer installateurs, adviseurs, retail- en hotelketens in de Benelux. Duurzaamheid is een speerpunt in het beleid van LG. Zo is LG verkozen tot beste productleverancier van het jaar tijdens de Big Projects and BGreen Awards in Dubai.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    LG voegt LED verlichting en zonnepanelen toe aan haar productgamma, als laatste schakel in een totaaloplossing voor energiebehoeften van moderne gebouwen. LG heeft hét totaalpakket dat op iedere vraag een duurzaam antwoord heeft. De totaaloplossing van LG bestaat uit duurzame oplossingen in LED verlichting, klimaatsystemen, hotelTV, digital signage inclusief de audiovisuele invulling van de diverse ruimtes. LG laat zien dat duurzaamheid en comfort heel goed samen gaan. Onze nieuwe LED producten kenmerken zich door een laag energieverbruik, een hoog
    installatiegemak en een stijlvol design.

    Lees verder

  • Displays

    Displays

    LG biedt meerdere oplossingen op de het gebied van displays. Touchscreen displays, displays met smalle bezels voor het creëren van de perfecte videowall. En natuurlijk displays met een wegbewijzeringsfunctie, mogelijkheden om te adverteren, aandacht te trekken en het leveren van informatie. Onze range displays biedt u de perfecte mogelijkheid om uw boodschap te verspreiden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Met twintig jaar baanbrekend onderzoek, immense voorbereiding en wereldklasse ontwikkeling is LG Electronics nu de koploper op het gebied van duurzame energie.

    Lees verder

Referenties

    • Holland & Barrett (De Tuinen) kiest voor LG Synchro: één klimaatzone met meerdere binnenunits
    Holland & Barrett (De Tuinen) kiest voor LG Synchro: één klimaatzone met meerdere binnenunits
    Holland & Barrett

    Location:
    Holland & Barrett
    Nieuwsteeg 18
    1621 ED Hoorn

    Solution:

    LG Synchrosysteem
    LG Cassettemodel
    LG Kanaalmodel

    LG Synchro bij Holland & Barrett

     

    Alle delen van dit airconditioningsysteem zijn gelijktijdig aan- of uit te schakelen. Het is geschikt om één klimaatzone te creëren en dit maakt het LG Synchrosysteem zeer geschikt voor de retail. Het LG klimaatsysteem biedt koeling in de zomer en verwarming in de winter. Een optimaal comfort voor de klanten en het personeel!

    Achtergrond

    Holland & Barrett, voorheen De Tuinen, is een landelijke keten van gezondheidswinkels. Het assortiment is erg divers en varieert van homeopathische geneesmiddelen en sportvoeding tot natuurlijke verzorgingsproducten, relaxproducten, thee en kruiden. De medewerkers hebben veel verstand van gezondheid, verzorging en natuurlijke producten en geven je graag een persoonlijk en verantwoord advies. Holland & Barrett biedt in deze drukke wereld een gevoel van rust om even stil te staan bij je gezondheid.

    Uitdaging

    De uitdaging van dit project was om binnen een kort tijdsbestek een mooie installatie te maken. Tijdens de installatie van het LG klimaatsysteem was de winkel namelijk gewoon open. Het is onze partner gelukt om tijdens het winkelend publiek door te werken. Dit heeft geresulteerd in een snel en bovendien nauwkeurig opgeleverd project. Dit is mede te danken aan de keuze voor het synchrosysteem van LG. Doordat er minder materiaal nodig was kon de installateur sneller het systeem in bedrijf stellen.

    Oplossing

    Er is gekozen voor een LG Synchrosysteem. Dit is een installatie waarbij meerdere binnendelen op één buitendeel worden aangesloten. In het geval van Holland & Barrett is er gekozen voor een buitenunit met twee binnendelen die in het winkelgedeelte zelf zijn geplaatst. Alle delen zijn gelijktijdig aan- of uit te schakelen, waardoor het LG Synchrosysteem uitermate geschikt is voor een winkelruimte zoals Holland & Barrett. Het concept van remodelling hebben we in de praktijk gebracht. Dit betekent dat eerst de complete winkel is leeggemaakt en dat vervolgens het nieuwe meubilair is neergezet. Daarna is het nieuwe plafond en de ledverlichting geplaatst en tot slot zijn de airconditioningsystemen aangepast naar de klimaatsystemen van LG.

    Voordeel

    Het LG Synchrosysteem is een energiezuinige klimaatoplossing die de klanten en het personeel een optimaal comfort bieden. Het LG klimaatsysteem biedt koeling in de warme maanden en verwarming in de winterperiode. Dit is erg prettig voor zowel het personeel dat de hele dag in de winkel staat als voor de klanten die een bezoekje brengen aan de winkel. Op het gebied van energiebesparing en comfort voldoet het aan alle wensen.

    Holland & Barrett kiest voor LG Synchro

    LG Synchro | Holland & Barrett

     

    • Reizigers op Charleroi Airport hebben geen excuus meer om hun vlucht te missen
    Reizigers op Charleroi Airport hebben geen excuus meer om hun vlucht te missen
    Op een luchthaven is goede informatievoorziening belangrijker dan waar dan ook. Je moet er niet aan denken dat reizigers hun vlucht missen omdat ze niet gezien hebben dat er een gatewijziging heeft plaatsgevonden. LG en Mediawind werkten samen om een informatievoorzieningsysteem te creëren.  Gebruiksvriendelijk voor de luchthaven en onmisbaar voor de reiziger. 
    • Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
    Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

    Location:
    Lexus dealers

    Solution:

    LG videowall
    LG displays

    Achtergrond

    Lexus is sinds 1989 de naam van de luxedivisie van het Japanse autoconcern Toyota. Lexus wagens worden wereldwijd verkocht over 70 landen en is daardoor uitgegroeid tot één van de top 10 Japanese merken. 

    Onlangs heeft Lexus beslist hun nieuwe dealers te optimaliseren met de nieuwste technologiën in de retailmarkt. DOBIT werd gekozen voor de roll-out van dit project en zij kozen op hun beurt om met LG schermen aan de slag te gaan. In één jaar tijd werden al 64 dealerships ingericht volgens het nieuwe concept en dit in 13 verschillende landen. Tegen 2018 pronken alle Lexus dealerships en repaircentra - wat goed is voor bijna 500 locaties over heel Europa - met dit nieuwe concept!

    Het totaalplaatje klopt en dat voel je! De Lexus klant wordt van begin tot einde ondergedompeld in een luxueuze ervaring.

    Uitdaging

    Lexus is vastberaden in haar wil om verder te gaan, om de grenzen op te zoeken en om het uitstekende, exceptionele en briljante aan te leveren. Kortom streven ze altijd naar het buitengewone. 

    Daarnaast doorloopt de klant van vandaag een geheel nieuwe customer journey door de komst van social media en de nieuwste technologieën. Om aan de noden en verwachtingen van deze nieuwe klant te voldoen, bedacht Lexus het Retail 2020 concept.

    Oplossing

    Het nieuwe concept van Lexus is er eentje om U tegen te zeggen. Geen enkel detail werd over het hoofd gezien waardoor de autodealer een waanzinnige beleving creëert. Op verschillende plaatsen ondersteunt de LG digital signage het verkoopproces en versterkt het de beleving. Alleen al om deze unieke customer journey mee te maken moet je een bezoek brengen aan een Lexus dealer.

    Dit nieuwe concept is een perfecte weerspiegeling van waar Lexus voor staat: inspirerende designs, Takumi vakmanschap, geavanceerde technologie en uitmuntende prestaties.

    Voordeel

    De nieuwe dealerships staan helemaal in het teken van ‘Progressive Luxury’. Een verrijkende luxueuze ervaring voor de klant aan de ene kant en milieuvriendelijke oplossingen aan de andere. Het resultaat is fris, modern en stijlvol maar ook warm en persoonlijk tegelijkertijd! En de digitale implementaties in de verschillende ‘Customer Areas’ zijn één onderdeel die bijdragen aan een multi-sensoriële ervaring.

    De beleving begint al voordat je de dealer binnenwandelt. De moderne, strakke gebouwen scheppen meteen een luxueuze sfeer en door de glazen voorgevel kan je al een glimp opvangen van een grote LG videowall die vakkundig geïntegreerd is in een imposante zwart-blinkende muur. 

    Tijdens het binnenwandelen verandert het licht in de inkomhal subtiel van intensiteit en ook de wachtruimte is ingericht om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken. Gratis koffie, wifi, een werkplek, comfortabele zetel en … heel wat animo! Via schermcommunicatie komt de klant meer te weten over Lexus en ook speciale aanbiedingen, het weerbericht en het recentste nieuws ontbreekt hier niet. 

    “Daarnaast hebben klanten vanuit de wachtruimte ook zicht op de grote LG videowall waar voortdurend inspirerende filmpjes op draaien”, zo vertelt Kristof Vandeloo, die nauw betrokken is bij het project als Project Manager van DOBIT. “Wat deze videowall extra leuk maakt is dat ook de car configurator hierop getoond kan worden. De klant kan met andere woorden samen met een verkoper een auto verkennen en deze meteen bewonderen op het grote scherm.”

    Indien het allemaal wat concreter wordt, kan de klant in de ‘private consultation’ samen met de verkoper de car configurator raadplegen. Kristof Vandeloo: “Ook hier staat de tablet van de verkoper via AirPlay in verbinding met het scherm zodat de klant in alle comfort ziet hoe zijn auto volledig afgestemd wordt op zijn vragen en noden. De car configurator leent zich perfect om het verkoopproces te ondersteunen.”

    Maar dé kers op de taart is ongetwijfeld de implementatie in de ‘handover room’. “De handover-procedure moest een gepersonaliseerd en memorabel moment worden, geen standaard overdracht van de sleutels”, aldus Kristof Vandeloo. “En tegelijkertijd moest het voor de verkoper ook eenvoudig zijn om deze overdracht-procedure te personaliseren.” 

    “Het LRI-systeem (Lexus Retailer Interface) dat DOBIT heeft ontwikkeld sluit perfect aan bij deze vraag. Deze software zit als het ware als een vereenvoudigde laag boven onze Scala digital signage software. Elke dealer kan inloggen in dit systeem en op een heel eenvoudige en intuïtieve manier een gepersonaliseerde ‘handover presentatie’ aanmaken. Zo worden enkel nog de voor die klant relevante boodschappen getoond.”

    En dan is het opnieuw tijd voor een technologisch hoogstandje om de klant voor een laatste keer te verbazen. De presentatie eindigt met een video waar de gekozen Lexus voor een laatste keer op beeld schittert. De spanning bouwt op en het grote moment is nu écht aangebroken. De lichten dimmen, de glazen wand wordt plots doorzichtig en de klant kan voor de allereerste keer zijn gloednieuwe Lexus bewonderen die blinkend klaar staat voor een eerste ritje. De cirkel is rond, de beleving is af en de klant.. is de koning te rijk! 


     

Privacy Policy