Hotel Château de la Poste kiest voor LG
Hotel Château de la Poste kiest voor LG
Hotel Château de la Poste kiest voor LG

Hotel Château de la Poste kiest voor LG

12-12-2018

Locatie:
Château de la Poste
Ronchinne 25
5330 Maillen,België

Oplossing:

 32 inch LG Hoteltelevisie

 

Achtergrond

In Maillen, iets onder Namen, bevindt zich Hotel Château de la Poste. Het authentiek ingerichte kasteel is een charmehotel met 42 kamers. Op het omliggende terrein kunnen gasten op een bijzondere manier de nacht doorbrengen, in een boomhut of jagerstent. Op het terrein staan ook verschillende zogeheten ‘Loftcubes’: unieke privésuites in de vorm van een futuristische kubus die een 360° uitzicht biedt op de rustgevende natuur. Verder beschikt Hotel Château de la Poste over 10 seminar-zalen met uitzicht op het park. 

 

Uitdaging

In Hotel Château de la Poste wordt hard gewerkt aan een nieuwe vleugel, waardoor het aantal kamers stijgt van 42 naar ruim 80. De nieuwe vleugel wordt geopend in maart 2019. In de nieuwe kamers komen LG IP TV’s, maar ook de overige kamers en vergaderzalen krijgen een upgrade. Het management van Hotel Château de la Poste wil het beste comfort aanbieden aan hun gasten. Daar hoort een professionele breedbeeld TV bij, waar gasten video’s kunnen streamen en hun smartphone of tablet kunnen casten. General Manager Laurent Marée: “Ons eisenpakket hield vooral in dat we het voor onze gasten zo aangenaam mogelijk wilden maken. Vandaar dat we ook wilden dat de televisies geïntegreerd konden worden op de hotelserver. Op die manier kunnen we persoonlijke welkomstboodschappen laten zien. Maar we willen ook dat de televisieoplossingen elegant en discreet zijn. Hotel Château de la Poste is in de eerste plaats een charmehotel, we willen niet dat de televisies alle aandacht naar zich toe trekken.”

 

Ook de vergaderzalen krijgen nieuwe digitale beeldschermoplossingen. Marée: “Op het gebied van televisie bestond de uitdaging erin om een flexibele en toekomstgerichte oplossing te vinden. We moesten op zoek gaan naar televisiesystemen die een toegevoegde waarde konden bieden. Zo wilden we een televisieoplossing, waarop een brede waaier van televisiekanalen aangeboden kunnen worden, om tegemoet te komen aan de eisen van onze klanten.”

 

Oplossing

Hotel Château de la Poste koos in samenwerking met System Integrator Screen Services voor de kamers uiteindelijk voor 32 inch LG hoteltelevisies (model 32LV300CAEUQ). Van deze toestellen werden en worden er 81 geïnstalleerd in de kamers. Voor de vergaderzalen zijn vijf nieuwe beeldschermoplossingen geïnstalleerd (twee toestellen van het type 49LV300CAEU, één toestel van het type 55LV340CAEU en 2 toestellen van het type 65UV341CAEU). 

Voordeel

Marée toont zich heel tevreden met het resultaat: “We hebben in ons hotel nu een flexibele en betrouwbare TV-oplossing tegen een zeer acceptabele prijs. Onze gasten kunnen voortaan televisie kijken op grote, kwalitatieve beeldschermen. Daarnaast kunnen ze content van verschillende apparaten streamen en afspelen op hun scherm. Daarnaast zijn we zeer te spreken over de vormgeving van de toestellen. De televisies passen echt in het interieur en zijn elegant en discreet. Onze gasten reageren positief op de nieuwe LG hotelTV’s. Kortom: de televisieoplossing met LG beantwoordt dan ook volledig onze behoeften.”


 


 

 

Hotel Château de la Poste kiest voor LG
Hotel Château de la Poste kiest voor LG
Hotel Château de la Poste kiest voor LG
Hotel Château de la Poste kiest voor LG
Hotel Château de la Poste kiest voor LG
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    Met Pro:Centric Hotel LED TV, biedt LG het lang verwachte antwoord op de vraag naar een eenvoudig, betaalbaar en centraal beheersbaar Hotel TV systeem.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics (LG) is toonaangevend en een wereldwijde speler in klimaatoplossingen. Met het bieden van innovatieve en duurzame totaaloplossingen steelt LG de harten van steeds meer installateurs, adviseurs, retail- en hotelketens in de Benelux. Duurzaamheid is een speerpunt in het beleid van LG. Zo is LG verkozen tot beste productleverancier van het jaar tijdens de Big Projects and BGreen Awards in Dubai.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    LG voegt LED verlichting en zonnepanelen toe aan haar productgamma, als laatste schakel in een totaaloplossing voor energiebehoeften van moderne gebouwen. LG heeft hét totaalpakket dat op iedere vraag een duurzaam antwoord heeft. De totaaloplossing van LG bestaat uit duurzame oplossingen in LED verlichting, klimaatsystemen, hotelTV, digital signage inclusief de audiovisuele invulling van de diverse ruimtes. LG laat zien dat duurzaamheid en comfort heel goed samen gaan. Onze nieuwe LED producten kenmerken zich door een laag energieverbruik, een hoog
    installatiegemak en een stijlvol design.

    Lees verder

  • Displays

    Displays

    LG biedt meerdere oplossingen op de het gebied van displays. Touchscreen displays, displays met smalle bezels voor het creëren van de perfecte videowall. En natuurlijk displays met een wegbewijzeringsfunctie, mogelijkheden om te adverteren, aandacht te trekken en het leveren van informatie. Onze range displays biedt u de perfecte mogelijkheid om uw boodschap te verspreiden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Met twintig jaar baanbrekend onderzoek, immense voorbereiding en wereldklasse ontwikkeling is LG Electronics nu de koploper op het gebied van duurzame energie.

    Lees verder

Referenties

    • Dankzij narrowcasting van Creative Action heeft elk filiaal van Gall & Gall nu speciale content op LG Commercial Displays
    Dankzij narrowcasting van Creative Action heeft elk filiaal van Gall & Gall nu speciale content op LG Commercial Displays


    Location:
    Gall & Gall
    Diverse vestigingen door heel Nederland

    Solution:

    Digital signage oplossing van Creative Action
    LG Commercial Displays

     

    Gall & Gall heeft gekozen voor een Digital Signage oplossing van Creative Action, ondersteund met onze nieuwste beeldschermen. De grote flexibiliteit van deze oplossing is een groot voordeel. Het biedt vele voordelen voor de klanten, maar ook het personeel profiteert hiervan. De verschillende vestigingen kunnen hun eigen reclame en advertenties tonen en zelfs speciale content ontwikkelen en publiceren voor het eigen filiaal.

    Achtergrond

    Gall & Gall is al jarenlang de grootste drankenspeciaalzaak van Nederland. Al meer dan 130 jaar kunt u hier terecht voor de meest uiteenlopende dranken: van verschillende soorten wijn en bier tot whisky, mixen en andere dranken. De medewerkers van Gall & Gall maken het verschil en zij hebben de passie om klanten te helpen en hen te inspireren. Door de vakkundigheid en het enthousiasme over dranken, kunnen zij hun klanten zo goed mogelijk bijstaan bij het kiezen van de juiste fles.

    Uitdaging

    LG heeft het gehele project in samenwerking met Creative Action tot een groot succes gemaakt. Deze samenwerking verliep erg voorspoedig, maar uiteraard kwamen er ook wat uitdagingen om de hoek kijken. Zo was het een uitdaging om het online te communiceren binnen een beveiligd netwerk. Daarom is dit in een nauwe samenwerking met Ahold ICT, KPN en Creative Action gedaan.

    Oplossing

    Er is gekozen voor een Digital Signage oplossing van Creative Action, ondersteund met onze nieuwste beeldschermen. Er zijn meer dan 350 LG Commercial Displays van 55 inch geplaatst bij diverse vestigingen van Gall & Gall door heel Nederland. De software van de narrowcasting is geschreven door Creative Action en ook de hardware voor doorgifte is specifiek door hen ontwikkeld. LG heeft hierbij de schermen geleverd.

    De grote flexibiliteit van deze Digital Signage oplossing van Creative Action is de voornaamste reden geweest om hiervoor te kiezen. Zo is het mogelijk om tegelijkertijd op de displays zowel algemene content als specifieke content voor een filiaal te vertonen. Dit is een ideale manier voor de verschillende vestigingen van Gall & Gall om de nieuwste reclames en advertenties te tonen. Ook kan er meer informatie worden gegeven over speciale producten die in een bepaalde week bijvoorbeeld in de aanbieding zijn. Zo worden de klanten herinnerd aan alle lopende acties, krijgen ze adviezen en kunnen ze op ideeën worden gebracht. Het is een interessant middel als infotainment voor de klanten. Als het druk is in de winkel en de klant staat even te wachten, dan worden ze geëntertaind met filmpjes.

    Creative Action heeft voor ons gekozen als leverancier van de displays vanwege de goede samenwerking en de drie jaar on-site garantie. Een ander voordeel van de LG SE serie zijn de specifieke kenmerken, waaronder de Dust & Humidity Protection. Het scherm wordt hiermee beschermd tegen onder andere stof en vochtigheid.

    Voordeel

    De Digital Signage oplossing van Creative Action biedt verschillende voordelen. De hardware (player) en software (narrowcasting geschreven door Creative Action) bieden de meest uiteenlopende mogelijkheden. Zo is het mogelijk om landelijk, regionaal en ook specifiek voor één filiaal speciale content te ontwikkelen en te publiceren. Wanneer het bijvoorbeeld carnaval is, dan willen de vestigingen in Noord-Brabant hier wel op inspelen door middel van aparte content, maar de vestigingen in Noord-Holland niet. Bovendien kan er op elk scherm in iedere winkel een specifieke aanbieding worden getoond. Is er bij de vestiging in Amsterdam een whisky workshop? Dan zal er die dag geen advertentie over wijn worden uitgezonden, maar richt de winkel zich op het whisky assortiment. Een ander groot voordeel van de Digital Signage speler van Creative Action is het gebruik van de speciale demand knop. Hiermee kun je verschillende kanalen uitkiezen met een afstandsbediening. Ook kun je zelf allerlei kanalen aanmaken. Wanneer er een speciale actie is voor een specifieke vestiging dan kun je daar een kanaal voor aanmaken.

    Het biedt niet alleen vele voordelen voor de klanten, maar ook het personeel en de merken die in de winkel worden verkocht profiteren hiervan. Zo kunnen de nieuwe producten via de displays met het personeel worden doorgenomen. Een medewerker kan zelf op een bepaald kanaal kijken voor meer informatie over een nieuwe wijn in het assortiment. Voor de merken is het ideaal om gericht te kunnen adverteren. Zij kunnen ervoor kiezen om in een bepaalde periode meer te adverteren, wanneer dat een goede periode is voor hun product.




     

    • Europese instelling kiest voor LG videowall met geweldige beeldkwaliteit en kleursaturatie
    Europese instelling kiest voor LG videowall met geweldige beeldkwaliteit en kleursaturatie
    Voor een Europese instelling hebben wij in samenwerking met een AV specialist gelegen aan de rand van Brussel een videowall geïnstalleerd. De LG videowall bestaat uit 3x3 monitoren met een ultra dunne bezel. Het resultaat is fantastisch: de beeldkwaliteit en de kleursaturatie zijn geweldig en de videowall lijkt te zweven in de lucht!
    • Digitale menuschermen bij KFC
    Digitale menuschermen bij KFC


    Location:
    Meerdere locaties in Nederland

    Solution:

    LG Displays

    Het is een “secret recipe”, maar de presentatie ervan wordt wel in een nieuw jasje gestoken. Alle nieuwe en te verbouwen KFC’s zullen vanaf nu hun uitgebreide menu’s en aanbiedingen gaan vertonen via digitale menuborden van LG, met software van Gauddi.

    Achtergrond

    In 1972 opent de eerste KFC in Nederland, Rotterdam om precies te zijn. Inmiddels heeft KFC 52 restaurants in Nederland en hebben zij de ambitie om nog veel meer restaurants te openen. En daarbij vervult LG met zijn digitale menuborden een belangrijke rol. In 2015 testte KFC voor het eerst de Gauddi webOS-oplossing uitgebreid in haar restaurants in Nijmegen, Arnhem en Almere. Dit beviel ze zo goed dat zij bij nieuwe en te verbouwen KFC’s omswitchen naar digitale menuborden van LG.

    Uitdaging

    Een absolute must voor het restaurant waar dagelijks verse kip wordt bereid was dat de schermen beschermd zijn tegen vet, vocht en stof. Onze schermen met geïntegreerde mediaspeler hebben een speciale coating waardoor deze externe factoren geen schijn van kans maken.

    Oplossing

    KFC heeft gekozen voor zes LG webOS monitoren (LG 43SM5KB) waarbij de digitale menu borden, zonder externe mediaspelers, on-line worden aangestuurd. De monitoren beschikken over een zogenaamde System On a Chip (SoC) in het scherm wat tot aanzienlijke besparing lijdt zowel initieel als in het operationele beheer, stroomverbruik en onderhoud.

    In het restaurant zijn vijf schermen in “portrait modus” als videowall gemonteerd en is één scherm los bevestigd. De software van onze partner Gauddi levert de mogelijkheid om de menuborden afwisselend verschillende campagnes te laten tonen. De content wordt centraal geregeld door KFC. Een nieuwe promotie beschikbaar, of een actie op een speciale dag? Dan wordt hier extra aandacht aan besteed via een campagne, die kan worden ingesteld op tijd en dagdeel.

    Voordeel

    De speciale coating van onze schermen zorgt ervoor dat invloeden vanuit de keuken, zoals vet, vocht en stof niet doordringen tot de digitale menuborden. Dit betekent dat er geen schade aan kan worden gericht aan de elektronica en de schermen langer meegaan. 

    Daarnaast zorg het interne besturingssysteem webOS dat een externe mediaspeler overbodig is. Energieverbruik wordt zo beperkt tot een minimum, wat leidt tot minder hoge kosten. Ook de installatie van de software en het onderhoud is met onze schermen bijzonder eenvoudig.



Privacy Policy