Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG

Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG

18-04-2017

Location:
Ripley's Museum Amsterdam
Dam 21
1012 JS Amsterdam

Solution:

LG Displays
LG Multi V

Uitdaging

Het Ripley’s Museum in Amsterdam biedt haar bezoekers een ontdekkingstocht langs bijzondere, angstaanjagende of spannende verhalen en kunstobjecten. Het Ripleys Museum is een eerbetoon aan de cartoonist en ontdekkingsreiziger meneer Robert L. Ripley. Meneer Ripley reisde de hele wereld over en ontdekte tal van vreemde verhalen en objecten tijdens zijn avonturen. Hij besloot deze te verzamelen in zijn eigen rariteitenkabinet en de bezoekers bij elk verhaal of element de inmiddels veelgebruikte quote ‘Believe it or not’ mee te geven.

En ‘geloof het of niet’ is ook wat het museum haar bezoekers voorhoudt. De bezoekers gaan op ontdekkingstocht door verschillende kamers met ieder een eigen thema. Telkens wordt de vraag gesteld: ‘is dit echt gebeurd, of hebben we het overdreven?’. Van Amsterdam onder zeeniveau, naar een gruwelkamer tot een ruimte met brokstukken van Mars, elke expositie spreekt de bezoeker tot de verbeelding. Om de gast echt onder te dompelen in de wereld van Ripley’s, is een expositie met uitleg van de artefacten niet voldoende. Het museum wilde de zintuigen van de klant prikkelen met beeld en geluid; van levensechte poppen tot spannende animaties. Zo wordt de bezoeker echt een beleving geboden.

Oplossing

Tijdens de opbouw van het museum koos Ripley’s ervoor om de audiovisuele elementen uit te besteden aan de NFGD, specialist op het gebied van audiovisuele technieken. Per thema en geëxposeerde voorwerp werd bekeken hoe de bezoeker het beste kon worden aangesproken met deze technieken.

“In het verleden hebben we vaker oplossingen van LG afgenomen en ook voor het project van het Ripley’s Museum hebben we bewust gekozen voor LG displays”, zegt Eva Spekman, Projectmanager bij NFGD. “We zetten binnen het Ripley’s Museum verschillende type LG displays in. Het grote voordeel van displays van LG is dat ze vaak iets unieks of bijzonders bieden. Een beeldscherm waar een bezoeker doorheen kan kijken, terwijl er ook iets op het beeldscherm gebeurt, biedt een unieke mogelijkheid om de interactie aan te gaan met de klant.”

Voordeel

De displays van LG zijn door de implementatie in alle kamers van het Ripley’s Museum te vinden. Ze bieden informatie aan de gast over de kunstvoorwerpen die zijn tentoongesteld en zorgen op verschillende plekken voor de nodige interactie. Dat begint al bij de entree, waar in de etalage een 43 inch scherm de bezoekers informeert over de openingstijden en de prijzen.

Tijdens de tocht door alle kamers worden LG displays vervolgens ingezet voor educatie en vermaak. Zo hangt er in de griezelkamer een display dat een ogenschijnlijk knappe jonkvrouw portretteert, die vervolgens voor de ogen van de bezoeker langzaam sterft. Een paar meter verderop hangt er een transparante display die een blik gunt op een uitgestalde vampierset, terwijl er op de display een animatie afspeelt die uitlegt hoe de set vroeger werd gebruikt. Een kleine wandeling later bevindt de bezoeker zich in een onder water gelopen Amsterdam, waar een witte haai zich een weg door  de enorme 98” 4K monitor van LG probeert te beuken. Overal hangen kleine 10”displays  die informatie over elk object weergeven. Als de bezoeker deze griezeligheden overleeft, kan hij zijn eigen cartoon tekenen op een touchscreen van LG. Op deze manier realiseren de schermen van LG een adembenemende bezoekerservaring.

“Vanwege de unieke mogelijkheden zoals  een transparante monitor kunnen we met de displays van LG een fantastische audiovisuele ervaring bieden aan de bezoekers van het Ripley’s Museum”, besluit Eva Spekman. “Een ander voordeel van de displays is dat de content erop van afstand kan worden ingeladen. De content die op de displays wordt afgespeeld, wordt vanuit ons kantoor in Zoetermeer gemaakt en gereguleerd. Zo zorgen we ervoor dat niemand anders bij de content kan en hebben we de controle om een echte Ripley’s-ervaring te bieden.”


   


 


 





Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    Met Pro:Centric Hotel LED TV, biedt LG het lang verwachte antwoord op de vraag naar een eenvoudig, betaalbaar en centraal beheersbaar Hotel TV systeem.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics (LG) is toonaangevend en een wereldwijde speler in klimaatoplossingen. Met het bieden van innovatieve en duurzame totaaloplossingen steelt LG de harten van steeds meer installateurs, adviseurs, retail- en hotelketens in de Benelux. Duurzaamheid is een speerpunt in het beleid van LG. Zo is LG verkozen tot beste productleverancier van het jaar tijdens de Big Projects and BGreen Awards in Dubai.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    LG voegt LED verlichting en zonnepanelen toe aan haar productgamma, als laatste schakel in een totaaloplossing voor energiebehoeften van moderne gebouwen. LG heeft hét totaalpakket dat op iedere vraag een duurzaam antwoord heeft. De totaaloplossing van LG bestaat uit duurzame oplossingen in LED verlichting, klimaatsystemen, hotelTV, digital signage inclusief de audiovisuele invulling van de diverse ruimtes. LG laat zien dat duurzaamheid en comfort heel goed samen gaan. Onze nieuwe LED producten kenmerken zich door een laag energieverbruik, een hoog
    installatiegemak en een stijlvol design.

    Lees verder

  • Displays

    Displays

    LG biedt meerdere oplossingen op de het gebied van displays. Touchscreen displays, displays met smalle bezels voor het creëren van de perfecte videowall. En natuurlijk displays met een wegbewijzeringsfunctie, mogelijkheden om te adverteren, aandacht te trekken en het leveren van informatie. Onze range displays biedt u de perfecte mogelijkheid om uw boodschap te verspreiden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Met twintig jaar baanbrekend onderzoek, immense voorbereiding en wereldklasse ontwikkeling is LG Electronics nu de koploper op het gebied van duurzame energie.

    Lees verder

Referenties

    • LG Digital Signage bij het Gelders Archief
    Een interactief kijkje in het Gelders Archief met LG Digital Signage
    Het Gelders Archief beheert alle archieven en historische collecties van Gelderland. Deze archieven worden beschikbaar gesteld voor een breed publiek: zowel in de studiezaal als via het internet is het mogelijk om historisch materiaal in te zien.
    • Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
    Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

    Location:
    Lexus dealers

    Solution:

    LG videowall
    LG displays

    Achtergrond

    Lexus is sinds 1989 de naam van de luxedivisie van het Japanse autoconcern Toyota. Lexus wagens worden wereldwijd verkocht over 70 landen en is daardoor uitgegroeid tot één van de top 10 Japanese merken. 

    Onlangs heeft Lexus beslist hun nieuwe dealers te optimaliseren met de nieuwste technologiën in de retailmarkt. DOBIT werd gekozen voor de roll-out van dit project en zij kozen op hun beurt om met LG schermen aan de slag te gaan. In één jaar tijd werden al 64 dealerships ingericht volgens het nieuwe concept en dit in 13 verschillende landen. Tegen 2018 pronken alle Lexus dealerships en repaircentra - wat goed is voor bijna 500 locaties over heel Europa - met dit nieuwe concept!

    Het totaalplaatje klopt en dat voel je! De Lexus klant wordt van begin tot einde ondergedompeld in een luxueuze ervaring.

    Uitdaging

    Lexus is vastberaden in haar wil om verder te gaan, om de grenzen op te zoeken en om het uitstekende, exceptionele en briljante aan te leveren. Kortom streven ze altijd naar het buitengewone. 

    Daarnaast doorloopt de klant van vandaag een geheel nieuwe customer journey door de komst van social media en de nieuwste technologieën. Om aan de noden en verwachtingen van deze nieuwe klant te voldoen, bedacht Lexus het Retail 2020 concept.

    Oplossing

    Het nieuwe concept van Lexus is er eentje om U tegen te zeggen. Geen enkel detail werd over het hoofd gezien waardoor de autodealer een waanzinnige beleving creëert. Op verschillende plaatsen ondersteunt de LG digital signage het verkoopproces en versterkt het de beleving. Alleen al om deze unieke customer journey mee te maken moet je een bezoek brengen aan een Lexus dealer.

    Dit nieuwe concept is een perfecte weerspiegeling van waar Lexus voor staat: inspirerende designs, Takumi vakmanschap, geavanceerde technologie en uitmuntende prestaties.

    Voordeel

    De nieuwe dealerships staan helemaal in het teken van ‘Progressive Luxury’. Een verrijkende luxueuze ervaring voor de klant aan de ene kant en milieuvriendelijke oplossingen aan de andere. Het resultaat is fris, modern en stijlvol maar ook warm en persoonlijk tegelijkertijd! En de digitale implementaties in de verschillende ‘Customer Areas’ zijn één onderdeel die bijdragen aan een multi-sensoriële ervaring.

    De beleving begint al voordat je de dealer binnenwandelt. De moderne, strakke gebouwen scheppen meteen een luxueuze sfeer en door de glazen voorgevel kan je al een glimp opvangen van een grote LG videowall die vakkundig geïntegreerd is in een imposante zwart-blinkende muur. 

    Tijdens het binnenwandelen verandert het licht in de inkomhal subtiel van intensiteit en ook de wachtruimte is ingericht om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken. Gratis koffie, wifi, een werkplek, comfortabele zetel en … heel wat animo! Via schermcommunicatie komt de klant meer te weten over Lexus en ook speciale aanbiedingen, het weerbericht en het recentste nieuws ontbreekt hier niet. 

    “Daarnaast hebben klanten vanuit de wachtruimte ook zicht op de grote LG videowall waar voortdurend inspirerende filmpjes op draaien”, zo vertelt Kristof Vandeloo, die nauw betrokken is bij het project als Project Manager van DOBIT. “Wat deze videowall extra leuk maakt is dat ook de car configurator hierop getoond kan worden. De klant kan met andere woorden samen met een verkoper een auto verkennen en deze meteen bewonderen op het grote scherm.”

    Indien het allemaal wat concreter wordt, kan de klant in de ‘private consultation’ samen met de verkoper de car configurator raadplegen. Kristof Vandeloo: “Ook hier staat de tablet van de verkoper via AirPlay in verbinding met het scherm zodat de klant in alle comfort ziet hoe zijn auto volledig afgestemd wordt op zijn vragen en noden. De car configurator leent zich perfect om het verkoopproces te ondersteunen.”

    Maar dé kers op de taart is ongetwijfeld de implementatie in de ‘handover room’. “De handover-procedure moest een gepersonaliseerd en memorabel moment worden, geen standaard overdracht van de sleutels”, aldus Kristof Vandeloo. “En tegelijkertijd moest het voor de verkoper ook eenvoudig zijn om deze overdracht-procedure te personaliseren.” 

    “Het LRI-systeem (Lexus Retailer Interface) dat DOBIT heeft ontwikkeld sluit perfect aan bij deze vraag. Deze software zit als het ware als een vereenvoudigde laag boven onze Scala digital signage software. Elke dealer kan inloggen in dit systeem en op een heel eenvoudige en intuïtieve manier een gepersonaliseerde ‘handover presentatie’ aanmaken. Zo worden enkel nog de voor die klant relevante boodschappen getoond.”

    En dan is het opnieuw tijd voor een technologisch hoogstandje om de klant voor een laatste keer te verbazen. De presentatie eindigt met een video waar de gekozen Lexus voor een laatste keer op beeld schittert. De spanning bouwt op en het grote moment is nu écht aangebroken. De lichten dimmen, de glazen wand wordt plots doorzichtig en de klant kan voor de allereerste keer zijn gloednieuwe Lexus bewonderen die blinkend klaar staat voor een eerste ritje. De cirkel is rond, de beleving is af en de klant.. is de koning te rijk! 


     

    • Proximus kiest voor 98” LG displays met een 4K resolutie in hun vergaderzalen
    Proximus kiest voor 98” LG displays met een 4K resolutie in hun vergaderzalen
    In diverse grote vergaderzalen van Proximus is er gekozen voor de LG displays van 98 inch. Deze prachtige schermen voldoen aan alle wensen en eisen van de gebruikers. De 4K resolutie zorgt voor een zeer scherpe weergave van de beelden.
Privacy Policy