Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

25-10-2016

Location:
Lexus dealers

Solution:

LG videowall
LG displays

Achtergrond

Lexus is sinds 1989 de naam van de luxedivisie van het Japanse autoconcern Toyota. Lexus wagens worden wereldwijd verkocht over 70 landen en is daardoor uitgegroeid tot één van de top 10 Japanese merken. 

Onlangs heeft Lexus beslist hun nieuwe dealers te optimaliseren met de nieuwste technologiën in de retailmarkt. DOBIT werd gekozen voor de roll-out van dit project en zij kozen op hun beurt om met LG schermen aan de slag te gaan. In één jaar tijd werden al 64 dealerships ingericht volgens het nieuwe concept en dit in 13 verschillende landen. Tegen 2018 pronken alle Lexus dealerships en repaircentra - wat goed is voor bijna 500 locaties over heel Europa - met dit nieuwe concept!

Het totaalplaatje klopt en dat voel je! De Lexus klant wordt van begin tot einde ondergedompeld in een luxueuze ervaring.

Uitdaging

Lexus is vastberaden in haar wil om verder te gaan, om de grenzen op te zoeken en om het uitstekende, exceptionele en briljante aan te leveren. Kortom streven ze altijd naar het buitengewone. 

Daarnaast doorloopt de klant van vandaag een geheel nieuwe customer journey door de komst van social media en de nieuwste technologieën. Om aan de noden en verwachtingen van deze nieuwe klant te voldoen, bedacht Lexus het Retail 2020 concept.

Oplossing

Het nieuwe concept van Lexus is er eentje om U tegen te zeggen. Geen enkel detail werd over het hoofd gezien waardoor de autodealer een waanzinnige beleving creëert. Op verschillende plaatsen ondersteunt de LG digital signage het verkoopproces en versterkt het de beleving. Alleen al om deze unieke customer journey mee te maken moet je een bezoek brengen aan een Lexus dealer.

Dit nieuwe concept is een perfecte weerspiegeling van waar Lexus voor staat: inspirerende designs, Takumi vakmanschap, geavanceerde technologie en uitmuntende prestaties.

Voordeel

De nieuwe dealerships staan helemaal in het teken van ‘Progressive Luxury’. Een verrijkende luxueuze ervaring voor de klant aan de ene kant en milieuvriendelijke oplossingen aan de andere. Het resultaat is fris, modern en stijlvol maar ook warm en persoonlijk tegelijkertijd! En de digitale implementaties in de verschillende ‘Customer Areas’ zijn één onderdeel die bijdragen aan een multi-sensoriële ervaring.

De beleving begint al voordat je de dealer binnenwandelt. De moderne, strakke gebouwen scheppen meteen een luxueuze sfeer en door de glazen voorgevel kan je al een glimp opvangen van een grote LG videowall die vakkundig geïntegreerd is in een imposante zwart-blinkende muur. 

Tijdens het binnenwandelen verandert het licht in de inkomhal subtiel van intensiteit en ook de wachtruimte is ingericht om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken. Gratis koffie, wifi, een werkplek, comfortabele zetel en … heel wat animo! Via schermcommunicatie komt de klant meer te weten over Lexus en ook speciale aanbiedingen, het weerbericht en het recentste nieuws ontbreekt hier niet. 

“Daarnaast hebben klanten vanuit de wachtruimte ook zicht op de grote LG videowall waar voortdurend inspirerende filmpjes op draaien”, zo vertelt Kristof Vandeloo, die nauw betrokken is bij het project als Project Manager van DOBIT. “Wat deze videowall extra leuk maakt is dat ook de car configurator hierop getoond kan worden. De klant kan met andere woorden samen met een verkoper een auto verkennen en deze meteen bewonderen op het grote scherm.”

Indien het allemaal wat concreter wordt, kan de klant in de ‘private consultation’ samen met de verkoper de car configurator raadplegen. Kristof Vandeloo: “Ook hier staat de tablet van de verkoper via AirPlay in verbinding met het scherm zodat de klant in alle comfort ziet hoe zijn auto volledig afgestemd wordt op zijn vragen en noden. De car configurator leent zich perfect om het verkoopproces te ondersteunen.”

Maar dé kers op de taart is ongetwijfeld de implementatie in de ‘handover room’. “De handover-procedure moest een gepersonaliseerd en memorabel moment worden, geen standaard overdracht van de sleutels”, aldus Kristof Vandeloo. “En tegelijkertijd moest het voor de verkoper ook eenvoudig zijn om deze overdracht-procedure te personaliseren.” 

“Het LRI-systeem (Lexus Retailer Interface) dat DOBIT heeft ontwikkeld sluit perfect aan bij deze vraag. Deze software zit als het ware als een vereenvoudigde laag boven onze Scala digital signage software. Elke dealer kan inloggen in dit systeem en op een heel eenvoudige en intuïtieve manier een gepersonaliseerde ‘handover presentatie’ aanmaken. Zo worden enkel nog de voor die klant relevante boodschappen getoond.”

En dan is het opnieuw tijd voor een technologisch hoogstandje om de klant voor een laatste keer te verbazen. De presentatie eindigt met een video waar de gekozen Lexus voor een laatste keer op beeld schittert. De spanning bouwt op en het grote moment is nu écht aangebroken. De lichten dimmen, de glazen wand wordt plots doorzichtig en de klant kan voor de allereerste keer zijn gloednieuwe Lexus bewonderen die blinkend klaar staat voor een eerste ritje. De cirkel is rond, de beleving is af en de klant.. is de koning te rijk! 


 

Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    Met Pro:Centric Hotel LED TV, biedt LG het lang verwachte antwoord op de vraag naar een eenvoudig, betaalbaar en centraal beheersbaar Hotel TV systeem.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics (LG) is toonaangevend en een wereldwijde speler in klimaatoplossingen. Met het bieden van innovatieve en duurzame totaaloplossingen steelt LG de harten van steeds meer installateurs, adviseurs, retail- en hotelketens in de Benelux. Duurzaamheid is een speerpunt in het beleid van LG. Zo is LG verkozen tot beste productleverancier van het jaar tijdens de Big Projects and BGreen Awards in Dubai.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    LG voegt LED verlichting en zonnepanelen toe aan haar productgamma, als laatste schakel in een totaaloplossing voor energiebehoeften van moderne gebouwen. LG heeft hét totaalpakket dat op iedere vraag een duurzaam antwoord heeft. De totaaloplossing van LG bestaat uit duurzame oplossingen in LED verlichting, klimaatsystemen, hotelTV, digital signage inclusief de audiovisuele invulling van de diverse ruimtes. LG laat zien dat duurzaamheid en comfort heel goed samen gaan. Onze nieuwe LED producten kenmerken zich door een laag energieverbruik, een hoog
    installatiegemak en een stijlvol design.

    Lees verder

  • Displays

    Displays

    LG biedt meerdere oplossingen op de het gebied van displays. Touchscreen displays, displays met smalle bezels voor het creëren van de perfecte videowall. En natuurlijk displays met een wegbewijzeringsfunctie, mogelijkheden om te adverteren, aandacht te trekken en het leveren van informatie. Onze range displays biedt u de perfecte mogelijkheid om uw boodschap te verspreiden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Met twintig jaar baanbrekend onderzoek, immense voorbereiding en wereldklasse ontwikkeling is LG Electronics nu de koploper op het gebied van duurzame energie.

    Lees verder

Referenties

    • Nieuwe Wild Bean Café kiest bewust
    Nieuwe Wild Bean Café kiest bewust


    Location:

    BP Honswijck
    Rijksweg A1 Muiden

    Solution:

    LG Displays

    Het nieuwe BP Honswijck is één van de grootste tankstations van Nederland. Met een carwash, een vergrote shop en een volledig vernieuwd Wild Bean Cafe. In dit nieuwe full-service cafe maakt BP gebruik van maar liefst twaalf nieuwe digitale menuborden.

    Achtergrond

    Het oude BP station moest aan de kant voor de verbreding van de A1 en BP maakte van de gelegenheid gebruik een nieuw en groter tankstation te bouwen. 

    Het nieuwe Wild Bean Cafe doet niet onder voor een goede lunchroom, met duurzame en gezonde producten en koffie van versgemalen bonen, semi-baristastijl. Belangrijk onderdeel van de nieuwe strategie is food signage via LG schermen, met de software van Gauddi.

    Uitdaging

    De consument van het Wild Bean Cafe heeft niet veel tijd, maar krijgt wel een ruime keuze aan gezonde verse producten. BP zocht daarom naar een manier om haar volledige assortiment op een overzichtelijke manier te tonen, en daarbij de consument telkens te wijzen op aanbiedingen en bijzondere acties.

    Oplossing

    BP koos ervoor om maar liefst twaalf 43” 43SM5KB schermen van LG te installeren. Deze schermen zijn uitgerust met het toonaangevende WebOS operating system en een System On a Chip (SoC), waardoor de schermen kunnen worden aangestuurd zonder een externe mediaspeler. Dit leidt niet alleen tot beduidend minder kabels, maar ook tot een aanzienlijke besparing op het initiële en operationele beheer, stroomverbruik en onderhoud.

    Acht schermen zijn in een dubbele menuboard set-up gemonteerd, vier schermen zijn los bevestigd. Deze schermen lopen vloeiend in elkaar over, alsof het voor de consument één beeld betreft. De software van onze partner Gauddi levert de mogelijkheid om zogenaamde ‘take-over content’ te tonen. Zo kan een video over meerdere schermen worden vertoond over de losse schermen en in dubbele set-up. Het scherm volgt niet alleen het tijdstip van de dag, maar ook de afdelingen in het café. Tot 10 uur aandacht voor de ontbijtbol de koffie, bij warm weer extra aandacht voor de iced drinks. Ook kunnen menuborden die naast elkaar zijn geplaatst afwisselend verschillende campagnes tonen.

    Voordeel

    Het besturingssysteem webOS zit ingebouwd in het scherm, een externe mediaspeler is daarom overbodig. Energieverbruik wordt zo beperkt tot een minimum, wat leidt tot minder hoge kosten. Ook de installatie van de software en het onderhoud is met onze ingenieuze schermen bijzonder eenvoudig.

    Door onze slimme digital signage-oplossing biedt Wild Bean Cafe haar gasten in één oogopslag haar assortiment en verleidt zo de consument tot het maken van een bewuste keuze. De gebruiksvriendelijkheid van de software van Gauddi maakt het gemakkelijk om de campagnes aan te passen naar het tijdstip van de dag, prijswijzigingen en acties. 

    Ricoh treedt in dit project op als hoofdaannemer en aanspreekpartner in nauwe samenwerking met Gauddi en LG.




    • Domaine La Butte aux Bois kiest voor LG
    Domaine La Butte aux Bois kiest voor LG

    Location:
    Domaine La Butte aux Bois
    Paalsteenlaan 90
    3620 Lanaken, België

    Solution:

    LG Display Solutions

     

    Achtergrond

    Domaine La Butte aux Bois biedt als historisch landgoed en bekroonde gastronomische hotspot haar gasten een unieke ervaring aan. In dit exclusieve en somptueuze Relais & Châteaux hotel kan je niet alleen gastronomisch eten in het tweesterrenrestaurant La Source, maar ook de betere brasseriekeuken proeven in de gerestyled Le Bistrot. Bij mooi weer kan je genieten van de ruime terrassen die een idyllisch uitzicht bieden op een prachtig aangelegde tuin. Vorig jaar liet Domaine La Butte aux Bois (Neerharen/Lanaken) in de 59 hotelkamers door de System Integrator Videocenter & Ucast LG Procentric Smart HotelTV’s installeren. Voor directeur Marc Alofs is de keuze voor LG HotelTV’s de logica zelve: “Domaine La Butte aux Bois biedt het hoogste niveau van gastvrijheid aan haar gasten. Dan is het evident dat we ook voor de televisies in onze kamers alleen maar het beste willen.”

    Uitdaging

    Sinds 2017 kan je op Domaine La Butte aux Bois ook terecht in de nieuwbouw La Forêt, met 20 splinternieuwe, rustig gelegen kamers. De zaakvoerders maakten van de bouw van de nieuwe vleugel gebruik om meteen in alle kamers op het domein nieuwe hotelTV’s te laten installeren. Daarbij gingen ze niet over een nacht ijs, vertelt Marc Alofs: “Voor Domaine La Butte aux Bois is alleen maar het beste goed genoeg. Dat geldt ook voor de televisietoestellen. Onze architect raadde ons daarom high end producten van LG aan. Als System Integrator viel onze keuze op Videocenter & Ucast.”

    Oplossing

    Videocenter & Ucast hebben in samenwerking met Domaine La Butte aux Bois gekozen voor Procentric Smart FHD LED Tv-toestellen (afhankelijk van de grootte van de kamer gaat het om 32”, 43” of 49” televisies). Hoewel deze Smart HotelTV’s geïntegreerd kunnen worden op de hotelserver, worden de televisies op dit ogenblik voornamelijk gebruikt als stand alone toestellen. Marc Alofs: “Op dit ogenblik willen we onze gasten vooral gastvrijheid en een mooie kijkervaring aanbieden. Onze gasten kunnen alle tv-programma’s haarscherp bekijken via de nieuwe LG toestellen.”

    Voordeel

    De Smart HotelTV’s van LG zijn niet alleen haarscherp maar kunnen in de toekomst ook interactief worden ingezet voor Domaine La Butte aux Bois. Marc Alofs: “In de toekomst willen we onze hoteltelevisies wel meer interactief maken. Dan denken we eraan om bijvoorbeeld persoonlijke welkomstboodschappen op de televisie te plaatsen en om onze gasten de mogelijkheid te bieden om hun content via de televisie te laten afspelen.”


     


     




     

     

    • Van Der Valk Haarlem kiest voor LG LED Hotel TV
    Van Der Valk Haarlem kiest voor LG LED Hotel TV

    De Van der Valk hotel keten is een ingeburgerd begrip in Nederland en staat voor kwaliteit voor een goede prijs. Na McDonalds is Van der Valk het grootste horecabedrijf van Nederland. Van der Valk Hotel Haarlem heeft onlangs een grote verbouwing ondergaan waarbij het grootste deel van de gastenkamers in een modern jasje zijn gestoken. De nieuwe kamers zijn allen sfeervol ingericht, hebben een luxe badkamer gekregen, king size bed en een kingsize LED TV.

Privacy Policy