Energiezuinige wandmodellen in de verschillende ruimtes zorgen voor een tochtvrij binnenklimaat
Energiezuinige wandmodellen in de verschillende ruimtes zorgen voor een tochtvrij binnenklimaat
Energiezuinige wandmodellen in de verschillende ruimtes zorgen voor een tochtvrij binnenklimaat

Energiezuinige wandmodellen in de verschillende ruimtes zorgen voor een tochtvrij binnenklimaat

13-07-2015
Carglass

Location:
Carglass Hilversum
Vreelandseweg 40
1216 CH Hilversum

Solution:
LG wandmodel


 

 

Om alle nodige ruimtes perfect te koelen en te verwarmen is er gekozen voor drie wandmodellen die in verschillende ruimtes zijn geplaatst. Het voordeel van deze wandmodellen is dat ze eenvoudig zijn te installeren, zonder dat er bouwkundige aanpassingen voor nodig zijn. De klanten en het personeel van Carglass ervaren nu een optimaal comfort.

Achtergrond

Carglass is specialist op het gebied van autoruitschade. Ze vervangen autoruiten van de meest uiteenlopende modellen en merken auto’s. Doordat ze samen werken met de meeste verzekerings- en leasemaatschappijen in Nederland, kan Carglass gemakkelijk de financiële afhandeling voor haar klanten regelen. Carglass heeft meer dan 50 vestigingen door heel Nederland en Hilversum is één van de eerste vestigingen waar LG airconditioning is geplaatst. De andere vestigingen van Carglass die nog airconditioning nodig hebben, gaan ook voor LG kiezen.

Uitdaging

Carglass wil haar klanten graag een prettige omgeving bieden, waar ze zich welkom voelen en klantvriendelijk worden geholpen. Hier zorgen de medewerkers natuurlijk al voor, maar de omgeving kan hier ook aan bijdragen. Daarom was Carglass op zoek naar airconditioning die de lucht regelmatig ververst, zodat de klanten binnenkomen in een ruimte met een prettig klimaat. LG houdt rekening met de specifieke behoeften van Carglass, waardoor zij voor de oplossingen van LG hebben gekozen.

Oplossing

LG heeft drie wandmodellen geleverd aan Carglass. Hiervan is er 1 in de wachtruimte, 1 in de kantine en 1 in een vergaderruimte geplaatst. De wandmodellen zijn eenvoudig te installeren, zonder dat er bouwkundige aanpassingen voor nodig zijn. Ze zorgen voor een tochtvrij binnenklimaat en zijn energiezuinig. Er is bewust gekozen voor het plaatsen van de wandmodellen in de verschillende ruimtes. Op deze manier worden alle nodige ruimtes perfect gekoeld en verwarmd.

Voordeel

Met de LG wandmodellen kan Carglass zowel haar klanten als het personeel nog meer comfort bieden. Klantvriendelijkheid staat bij Carglass altijd voorop en daarom willen ze de klanten ook een optimaal comfort bieden. Dit uit zich onder andere in de vorm van een prettig binnenklimaat. Terwijl de monteurs bezig zijn met een auto, kan de klant hier comfortabel met een fijn klimaat op wachten. Ook de zorg voor het personeel staat centraal bij Carglass. Met het LG wandmodel in de kantine kan het personeel in een prettige omgeving lunchen.













Energiezuinige wandmodellen in de verschillende ruimtes zorgen voor een tochtvrij binnenklimaat
Energiezuinige wandmodellen in de verschillende ruimtes zorgen voor een tochtvrij binnenklimaat
Energiezuinige wandmodellen in de verschillende ruimtes zorgen voor een tochtvrij binnenklimaat
Energiezuinige wandmodellen in de verschillende ruimtes zorgen voor een tochtvrij binnenklimaat
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    Met Pro:Centric Hotel LED TV, biedt LG het lang verwachte antwoord op de vraag naar een eenvoudig, betaalbaar en centraal beheersbaar Hotel TV systeem.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics (LG) is toonaangevend en een wereldwijde speler in klimaatoplossingen. Met het bieden van innovatieve en duurzame totaaloplossingen steelt LG de harten van steeds meer installateurs, adviseurs, retail- en hotelketens in de Benelux. Duurzaamheid is een speerpunt in het beleid van LG. Zo is LG verkozen tot beste productleverancier van het jaar tijdens de Big Projects and BGreen Awards in Dubai.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    LG voegt LED verlichting en zonnepanelen toe aan haar productgamma, als laatste schakel in een totaaloplossing voor energiebehoeften van moderne gebouwen. LG heeft hét totaalpakket dat op iedere vraag een duurzaam antwoord heeft. De totaaloplossing van LG bestaat uit duurzame oplossingen in LED verlichting, klimaatsystemen, hotelTV, digital signage inclusief de audiovisuele invulling van de diverse ruimtes. LG laat zien dat duurzaamheid en comfort heel goed samen gaan. Onze nieuwe LED producten kenmerken zich door een laag energieverbruik, een hoog
    installatiegemak en een stijlvol design.

    Lees verder

  • Displays

    Displays

    LG biedt meerdere oplossingen op de het gebied van displays. Touchscreen displays, displays met smalle bezels voor het creëren van de perfecte videowall. En natuurlijk displays met een wegbewijzeringsfunctie, mogelijkheden om te adverteren, aandacht te trekken en het leveren van informatie. Onze range displays biedt u de perfecte mogelijkheid om uw boodschap te verspreiden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Met twintig jaar baanbrekend onderzoek, immense voorbereiding en wereldklasse ontwikkeling is LG Electronics nu de koploper op het gebied van duurzame energie.

    Lees verder

Referenties

    • Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
    Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

    Location:
    Lexus dealers

    Solution:

    LG videowall
    LG displays

    Achtergrond

    Lexus is sinds 1989 de naam van de luxedivisie van het Japanse autoconcern Toyota. Lexus wagens worden wereldwijd verkocht over 70 landen en is daardoor uitgegroeid tot één van de top 10 Japanese merken. 

    Onlangs heeft Lexus beslist hun nieuwe dealers te optimaliseren met de nieuwste technologiën in de retailmarkt. DOBIT werd gekozen voor de roll-out van dit project en zij kozen op hun beurt om met LG schermen aan de slag te gaan. In één jaar tijd werden al 64 dealerships ingericht volgens het nieuwe concept en dit in 13 verschillende landen. Tegen 2018 pronken alle Lexus dealerships en repaircentra - wat goed is voor bijna 500 locaties over heel Europa - met dit nieuwe concept!

    Het totaalplaatje klopt en dat voel je! De Lexus klant wordt van begin tot einde ondergedompeld in een luxueuze ervaring.

    Uitdaging

    Lexus is vastberaden in haar wil om verder te gaan, om de grenzen op te zoeken en om het uitstekende, exceptionele en briljante aan te leveren. Kortom streven ze altijd naar het buitengewone. 

    Daarnaast doorloopt de klant van vandaag een geheel nieuwe customer journey door de komst van social media en de nieuwste technologieën. Om aan de noden en verwachtingen van deze nieuwe klant te voldoen, bedacht Lexus het Retail 2020 concept.

    Oplossing

    Het nieuwe concept van Lexus is er eentje om U tegen te zeggen. Geen enkel detail werd over het hoofd gezien waardoor de autodealer een waanzinnige beleving creëert. Op verschillende plaatsen ondersteunt de LG digital signage het verkoopproces en versterkt het de beleving. Alleen al om deze unieke customer journey mee te maken moet je een bezoek brengen aan een Lexus dealer.

    Dit nieuwe concept is een perfecte weerspiegeling van waar Lexus voor staat: inspirerende designs, Takumi vakmanschap, geavanceerde technologie en uitmuntende prestaties.

    Voordeel

    De nieuwe dealerships staan helemaal in het teken van ‘Progressive Luxury’. Een verrijkende luxueuze ervaring voor de klant aan de ene kant en milieuvriendelijke oplossingen aan de andere. Het resultaat is fris, modern en stijlvol maar ook warm en persoonlijk tegelijkertijd! En de digitale implementaties in de verschillende ‘Customer Areas’ zijn één onderdeel die bijdragen aan een multi-sensoriële ervaring.

    De beleving begint al voordat je de dealer binnenwandelt. De moderne, strakke gebouwen scheppen meteen een luxueuze sfeer en door de glazen voorgevel kan je al een glimp opvangen van een grote LG videowall die vakkundig geïntegreerd is in een imposante zwart-blinkende muur. 

    Tijdens het binnenwandelen verandert het licht in de inkomhal subtiel van intensiteit en ook de wachtruimte is ingericht om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken. Gratis koffie, wifi, een werkplek, comfortabele zetel en … heel wat animo! Via schermcommunicatie komt de klant meer te weten over Lexus en ook speciale aanbiedingen, het weerbericht en het recentste nieuws ontbreekt hier niet. 

    “Daarnaast hebben klanten vanuit de wachtruimte ook zicht op de grote LG videowall waar voortdurend inspirerende filmpjes op draaien”, zo vertelt Kristof Vandeloo, die nauw betrokken is bij het project als Project Manager van DOBIT. “Wat deze videowall extra leuk maakt is dat ook de car configurator hierop getoond kan worden. De klant kan met andere woorden samen met een verkoper een auto verkennen en deze meteen bewonderen op het grote scherm.”

    Indien het allemaal wat concreter wordt, kan de klant in de ‘private consultation’ samen met de verkoper de car configurator raadplegen. Kristof Vandeloo: “Ook hier staat de tablet van de verkoper via AirPlay in verbinding met het scherm zodat de klant in alle comfort ziet hoe zijn auto volledig afgestemd wordt op zijn vragen en noden. De car configurator leent zich perfect om het verkoopproces te ondersteunen.”

    Maar dé kers op de taart is ongetwijfeld de implementatie in de ‘handover room’. “De handover-procedure moest een gepersonaliseerd en memorabel moment worden, geen standaard overdracht van de sleutels”, aldus Kristof Vandeloo. “En tegelijkertijd moest het voor de verkoper ook eenvoudig zijn om deze overdracht-procedure te personaliseren.” 

    “Het LRI-systeem (Lexus Retailer Interface) dat DOBIT heeft ontwikkeld sluit perfect aan bij deze vraag. Deze software zit als het ware als een vereenvoudigde laag boven onze Scala digital signage software. Elke dealer kan inloggen in dit systeem en op een heel eenvoudige en intuïtieve manier een gepersonaliseerde ‘handover presentatie’ aanmaken. Zo worden enkel nog de voor die klant relevante boodschappen getoond.”

    En dan is het opnieuw tijd voor een technologisch hoogstandje om de klant voor een laatste keer te verbazen. De presentatie eindigt met een video waar de gekozen Lexus voor een laatste keer op beeld schittert. De spanning bouwt op en het grote moment is nu écht aangebroken. De lichten dimmen, de glazen wand wordt plots doorzichtig en de klant kan voor de allereerste keer zijn gloednieuwe Lexus bewonderen die blinkend klaar staat voor een eerste ritje. De cirkel is rond, de beleving is af en de klant.. is de koning te rijk! 


     

    • Energiezuinige wandmodellen in de verschillende ruimtes zorgen voor een tochtvrij binnenklimaat
    Energiezuinige wandmodellen in de verschillende ruimtes zorgen voor een tochtvrij binnenklimaat
    Carglass is specialist op het gebied van autoruitschade. Ze vervangen autoruiten van de meest uiteenlopende modellen en merken auto’s. Doordat ze samen werken met de meeste verzekerings- en leasemaatschappijen in Nederland, kan Carglass gemakkelijk de financiële afhandeling voor haar klanten regelen. 
    • Proximus kiest voor 98” LG displays met een 4K resolutie in hun vergaderzalen
    Proximus kiest voor 98” LG displays met een 4K resolutie in hun vergaderzalen
    In diverse grote vergaderzalen van Proximus is er gekozen voor de LG displays van 98 inch. Deze prachtige schermen voldoen aan alle wensen en eisen van de gebruikers. De 4K resolutie zorgt voor een zeer scherpe weergave van de beelden.
Privacy Policy