Hard Rock Café Amsterdam

Klimaat in Hardrock Café Amsterdam perfect geregeld door LG

08-09-2015



Location:

Hardrock Café
Amsterdam

Solution:
LG Klimaatsysteem



Achtergrond

Je zou iedere Nederlander die wel eens ergens ter wereld een biertje heeft gedronken bij een Hardrock Café niet te eten willen geven. De fameuze bars met authentieke items van wereldberoemde rock- en popsterren aan de wand, worden iedere dag door miljoenen gasten bezocht. Velen van hen nemen als aandenken een T-shirt uit de shop, met uiteraard de naam van de (wereld) stad waar ze waren, mee terug naar huis.

Het Hardrock Café in Amsterdam, waar onder andere een pet van Elvis en een gitaar van Lenny Kravitz te zien zijn, is een van de drukst bezochte plekken van onze hoofdstad. Niet alleen worden er de hele dag door ‘beer & burgers’ geserveerd, maar ook de ‘Rock Shop’ draait op volle toeren.

Uitdaging

Toeristen vanuit de hele wereld bezoeken, sinds het in 1999 de deuren opende, het Hardrock café in Amsterdam. De meesten van hen kopen een T-shirt, trui, beker, pin of een ander souvenir met het bekende logo. De zaak draait zó goed, dat uitbreiding geen overbodige luxe bleek. Dichtgaan vanwege een verbouwing was geen optie. De eigenaren wilden naast gewoon door-ondernemen, óók dat tijdens de verbouwing alles werd aangepakt, zodat de komende jaren zulk soort grondige projecten niet meer hoeven worden uitgevoerd.

Oplossing

Het concern stelt hoge kwaliteitseisen. Overal ter wereld wordt het Hardrock-concept tot in de puntjes doorgevoerd om overal dezelfde sfeer te creëren en de gasten overal dezelfde Hardrock-ervaring te laten beleven. Natuurlijk heeft dat alles te maken met de inrichting, de gastvrijheid, de aankleding, de drankjes en het eten, maar het letterlijke gevoel –lees het klimaat- is net zo belangrijk. Ook de temperatuur moet perfect zijn, zowel in de shop als in het restaurant. Niet verwonderlijk dus, dat het Hardrockcafé viel voor het klimaatsysteem van LG.

Voordeel

De LG-installateurs hebben ervoor gezorgd dat alles gewoon doordraaide tijdens de verbouwing. Ze leverden vakwerk-op-maat. De bezoekers en medewerkers hebben sindsdien de zekerheid van een perfecte (werk)temperatuur met een zeer laag geluidsniveau. De eigenaren hebben de zekerheid van een super de luxe klimaatoplossing: energiezuinig, geluidsarm met een perfect design voor een prima prijs.






Hard Rock Café Amsterdam
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    Met Pro:Centric Hotel LED TV, biedt LG het lang verwachte antwoord op de vraag naar een eenvoudig, betaalbaar en centraal beheersbaar Hotel TV systeem.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics (LG) is toonaangevend en een wereldwijde speler in klimaatoplossingen. Met het bieden van innovatieve en duurzame totaaloplossingen steelt LG de harten van steeds meer installateurs, adviseurs, retail- en hotelketens in de Benelux. Duurzaamheid is een speerpunt in het beleid van LG. Zo is LG verkozen tot beste productleverancier van het jaar tijdens de Big Projects and BGreen Awards in Dubai.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    LG voegt LED verlichting en zonnepanelen toe aan haar productgamma, als laatste schakel in een totaaloplossing voor energiebehoeften van moderne gebouwen. LG heeft hét totaalpakket dat op iedere vraag een duurzaam antwoord heeft. De totaaloplossing van LG bestaat uit duurzame oplossingen in LED verlichting, klimaatsystemen, hotelTV, digital signage inclusief de audiovisuele invulling van de diverse ruimtes. LG laat zien dat duurzaamheid en comfort heel goed samen gaan. Onze nieuwe LED producten kenmerken zich door een laag energieverbruik, een hoog
    installatiegemak en een stijlvol design.

    Lees verder

  • Displays

    Displays

    LG biedt meerdere oplossingen op de het gebied van displays. Touchscreen displays, displays met smalle bezels voor het creëren van de perfecte videowall. En natuurlijk displays met een wegbewijzeringsfunctie, mogelijkheden om te adverteren, aandacht te trekken en het leveren van informatie. Onze range displays biedt u de perfecte mogelijkheid om uw boodschap te verspreiden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Met twintig jaar baanbrekend onderzoek, immense voorbereiding en wereldklasse ontwikkeling is LG Electronics nu de koploper op het gebied van duurzame energie.

    Lees verder

Referenties

    De Krook is klaar voor de toekomst
    De Krook is in 2017 geopend in Gent. Het is een plek waar iedere Gentenaar welkom is, waar men kan ondernemen, ontdekken en vooral ontmoeten. Het moderne gebouw omvat onder andere de nieuwe stadsbibliotheek, een café, groenzones en kantoren en labo’s van de universiteit Gent en imec.
    • Hampton by Hilton Hoofddorp
    Hotel Hampton by Hilton kiest LG klimaatoplossing
    Hotel Hampton by Hilton in Hoofddorp heeft een bijzondere locatie: een voormalig kantoorpand. Na een ingrijpende verbouwing beschikt het nu als hotel over ruim 180 kamers. Doordat het LG Multi V Heat Recovery (HR) systeem gelijktijdig kan koelen en verwarmen, kunnen gasten individueel hun eigen kamertemperatuur instellen. 
    De ‘Hypermarkt van de toekomst’: een ‘retail hoogstandje’
    Carrefour

    Location:
    Carrefour Hyper Mons Grands Prés
    Place des Grand Prés 1
    7000 Mons

    Solution:

    LG Displays

     

    ‘The store of the future’ van Carrefour Hyper is een must-see voor elke retailer! Dit vooruitstrevend en uniek winkelconcept telt maar liefst 140 digital signage schermen, heeft een gigantisch productgamma en pronkt met de allernieuwste digitale snufjes.

    Achtergrond

    De Hypermarkten Carrefour maken deel uit van Carrefour België, dat met zo’n 11.500 werknemers een van de grootste supermarktketens van België is. Nadat de 44 Hypermarkten werden ingericht volgens een geheel nieuw concept, werd Carrefour Mons Les Grands Prés de kers op de taart!

    Met deze ‘Hypermarkt van de toekomst’ biedt de supermarktketen een weergaloze winkelervaring. Op maar liefst 11.700 m² zijn verschillende kleine ‘shops’ ondergebracht die samen één heus winkelparadijs vormen. Een bakkerij, beenhouder, traiteur, vis- sushi- of kaasafdeling,… dit zijn maar enkele voorbeelden van de afzonderlijke shops die een plaatsje kregen in de nieuwe Carrefour Hyper.

    Uitdaging


    Boodschappen beleven
    De Hypermarkt wil het de klant zo eenvoudig en aangenaam mogelijk maken en zet hiervoor de nieuwste digitale toepassingen in. En dit alles zonder het menselijke uit het oog te verliezen. Zo zijn er op verschillende plaatsen vaklui die voor de ogen van de klant de lekkerste ambachtelijke producten bereiden. De koffie wordt in de winkel gebrand, een echte pizzaiolo maakt ter plaatse verse pizza’s, bakkers en patissiers bereiden broodjes, gebak en lokale specialiteiten,… Kortom, er valt veel te kopen maar ook heel wat te beleven in deze ‘store of the future’.

    Oplossing en bijkomende voordelen


    Controle over content
    Eén onderdeel van deze beleving zijn de digitale schermen die op verschillende plaatsen in de winkel hangen. Zo pronkt de ‘seisoensgebonden afdeling’ met een 4 op 4 LG videowall en is er aan de inkom een portrait videowall om klanten te verwelkomen. Ook aan de kassa’s en in alle ‘shop-in-shops’ hangen één of meerdere LG schermen die het concept van de Hypermarkt ondersteunen.

    “De LG schermen bij de verschillende shops lenen zich perfect om extra informatie over de kwaliteit en herkomst van de producten te communiceren”, aldus Nele Bruers, Business Development Manager bij DOBIT. “Omdat in elke afzonderlijke shop een andere boodschap moet spelen op het scherm, is een goed werkend beheersplatform en een gebruiksvriendelijke implementatie cruciaal in dit project.”

    De content wordt beheerd en aangestuurd via de Scala digital signage software. “Door meta data toe te kennen aan de boodschappen en aan de juiste players, is het erg eenvoudig om de juiste boodschappen op de juiste plaats te tonen. Bovendien geeft de software een duidelijk overzicht zodat je altijd snel kan kijken of alles correct staat en werkt.” Dit in combinatie met de kwalitatieve en gemakkelijk te bedienen hardware, vormt de ideale oplossing.

    Installatie marathon
    Meer dan 500 distributie-experts sloegen de handen in elkaar en gingen de uitdaging aan om een ongeziene winkelervaring te creëren. “We zijn enorm trots dat wij mochten meewerken aan dit project”, besluit Jan Verheyen, Service Delivery Manager van Dobit. “In nog geen drie weken tijd hebben we 128 schermen geïnstalleerd. Dit project is hiermee zonder twijfel een van onze uitdagendste installatie-projecten tot hiertoe.” Dankzij de intuïtieve en snelle set-up mogelijkheden van de LG schermen is dit project zo snel en succesvol uitgerold geweest.



     

Privacy Policy