Hard Rock Café Amsterdam

Klimaat in Hardrock Café Amsterdam perfect geregeld door LG

08-09-2015



Location:

Hardrock Café
Amsterdam

Solution:
LG Klimaatsysteem



Achtergrond

Je zou iedere Nederlander die wel eens ergens ter wereld een biertje heeft gedronken bij een Hardrock Café niet te eten willen geven. De fameuze bars met authentieke items van wereldberoemde rock- en popsterren aan de wand, worden iedere dag door miljoenen gasten bezocht. Velen van hen nemen als aandenken een T-shirt uit de shop, met uiteraard de naam van de (wereld) stad waar ze waren, mee terug naar huis.

Het Hardrock Café in Amsterdam, waar onder andere een pet van Elvis en een gitaar van Lenny Kravitz te zien zijn, is een van de drukst bezochte plekken van onze hoofdstad. Niet alleen worden er de hele dag door ‘beer & burgers’ geserveerd, maar ook de ‘Rock Shop’ draait op volle toeren.

Uitdaging

Toeristen vanuit de hele wereld bezoeken, sinds het in 1999 de deuren opende, het Hardrock café in Amsterdam. De meesten van hen kopen een T-shirt, trui, beker, pin of een ander souvenir met het bekende logo. De zaak draait zó goed, dat uitbreiding geen overbodige luxe bleek. Dichtgaan vanwege een verbouwing was geen optie. De eigenaren wilden naast gewoon door-ondernemen, óók dat tijdens de verbouwing alles werd aangepakt, zodat de komende jaren zulk soort grondige projecten niet meer hoeven worden uitgevoerd.

Oplossing

Het concern stelt hoge kwaliteitseisen. Overal ter wereld wordt het Hardrock-concept tot in de puntjes doorgevoerd om overal dezelfde sfeer te creëren en de gasten overal dezelfde Hardrock-ervaring te laten beleven. Natuurlijk heeft dat alles te maken met de inrichting, de gastvrijheid, de aankleding, de drankjes en het eten, maar het letterlijke gevoel –lees het klimaat- is net zo belangrijk. Ook de temperatuur moet perfect zijn, zowel in de shop als in het restaurant. Niet verwonderlijk dus, dat het Hardrockcafé viel voor het klimaatsysteem van LG.

Voordeel

De LG-installateurs hebben ervoor gezorgd dat alles gewoon doordraaide tijdens de verbouwing. Ze leverden vakwerk-op-maat. De bezoekers en medewerkers hebben sindsdien de zekerheid van een perfecte (werk)temperatuur met een zeer laag geluidsniveau. De eigenaren hebben de zekerheid van een super de luxe klimaatoplossing: energiezuinig, geluidsarm met een perfect design voor een prima prijs.






Hard Rock Café Amsterdam
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    Met Pro:Centric Hotel LED TV, biedt LG het lang verwachte antwoord op de vraag naar een eenvoudig, betaalbaar en centraal beheersbaar Hotel TV systeem.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics (LG) is toonaangevend en een wereldwijde speler in klimaatoplossingen. Met het bieden van innovatieve en duurzame totaaloplossingen steelt LG de harten van steeds meer installateurs, adviseurs, retail- en hotelketens in de Benelux. Duurzaamheid is een speerpunt in het beleid van LG. Zo is LG verkozen tot beste productleverancier van het jaar tijdens de Big Projects and BGreen Awards in Dubai.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    LG voegt LED verlichting en zonnepanelen toe aan haar productgamma, als laatste schakel in een totaaloplossing voor energiebehoeften van moderne gebouwen. LG heeft hét totaalpakket dat op iedere vraag een duurzaam antwoord heeft. De totaaloplossing van LG bestaat uit duurzame oplossingen in LED verlichting, klimaatsystemen, hotelTV, digital signage inclusief de audiovisuele invulling van de diverse ruimtes. LG laat zien dat duurzaamheid en comfort heel goed samen gaan. Onze nieuwe LED producten kenmerken zich door een laag energieverbruik, een hoog
    installatiegemak en een stijlvol design.

    Lees verder

  • Displays

    Displays

    LG biedt meerdere oplossingen op de het gebied van displays. Touchscreen displays, displays met smalle bezels voor het creëren van de perfecte videowall. En natuurlijk displays met een wegbewijzeringsfunctie, mogelijkheden om te adverteren, aandacht te trekken en het leveren van informatie. Onze range displays biedt u de perfecte mogelijkheid om uw boodschap te verspreiden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Met twintig jaar baanbrekend onderzoek, immense voorbereiding en wereldklasse ontwikkeling is LG Electronics nu de koploper op het gebied van duurzame energie.

    Lees verder

Referenties

    • Hyatt Place Hotel Hoofddorp
    Hyatt Place kiest voor LG ProCentric V
    Sinds januari 2014 kunnen gasten overnachten in het Hyatt Place hotel in Hoofddorp. Hyatt Place is een nieuwe formule binnen de Hyatt-keten: een viersterren ‘airport hotel’ van alle gemakken voorzien voor zowel de zakelijke als toeristische reiziger die comfort zoekt. Hyatt Place heeft alles in huis om het de gast gemakkelijk te maken. Zij willen een optimaal gevoel van comfort creëren en daar hoort een groot 42” tv-scherm bij. Bijna iedereen heeft zijn AV thuis piekfijn op orde en dan is het fijn als je daar onderweg niet op hoeft in te leveren.
    • Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
    Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

    Location:
    Lexus dealers

    Solution:

    LG videowall
    LG displays

    Achtergrond

    Lexus is sinds 1989 de naam van de luxedivisie van het Japanse autoconcern Toyota. Lexus wagens worden wereldwijd verkocht over 70 landen en is daardoor uitgegroeid tot één van de top 10 Japanese merken. 

    Onlangs heeft Lexus beslist hun nieuwe dealers te optimaliseren met de nieuwste technologiën in de retailmarkt. DOBIT werd gekozen voor de roll-out van dit project en zij kozen op hun beurt om met LG schermen aan de slag te gaan. In één jaar tijd werden al 64 dealerships ingericht volgens het nieuwe concept en dit in 13 verschillende landen. Tegen 2018 pronken alle Lexus dealerships en repaircentra - wat goed is voor bijna 500 locaties over heel Europa - met dit nieuwe concept!

    Het totaalplaatje klopt en dat voel je! De Lexus klant wordt van begin tot einde ondergedompeld in een luxueuze ervaring.

    Uitdaging

    Lexus is vastberaden in haar wil om verder te gaan, om de grenzen op te zoeken en om het uitstekende, exceptionele en briljante aan te leveren. Kortom streven ze altijd naar het buitengewone. 

    Daarnaast doorloopt de klant van vandaag een geheel nieuwe customer journey door de komst van social media en de nieuwste technologieën. Om aan de noden en verwachtingen van deze nieuwe klant te voldoen, bedacht Lexus het Retail 2020 concept.

    Oplossing

    Het nieuwe concept van Lexus is er eentje om U tegen te zeggen. Geen enkel detail werd over het hoofd gezien waardoor de autodealer een waanzinnige beleving creëert. Op verschillende plaatsen ondersteunt de LG digital signage het verkoopproces en versterkt het de beleving. Alleen al om deze unieke customer journey mee te maken moet je een bezoek brengen aan een Lexus dealer.

    Dit nieuwe concept is een perfecte weerspiegeling van waar Lexus voor staat: inspirerende designs, Takumi vakmanschap, geavanceerde technologie en uitmuntende prestaties.

    Voordeel

    De nieuwe dealerships staan helemaal in het teken van ‘Progressive Luxury’. Een verrijkende luxueuze ervaring voor de klant aan de ene kant en milieuvriendelijke oplossingen aan de andere. Het resultaat is fris, modern en stijlvol maar ook warm en persoonlijk tegelijkertijd! En de digitale implementaties in de verschillende ‘Customer Areas’ zijn één onderdeel die bijdragen aan een multi-sensoriële ervaring.

    De beleving begint al voordat je de dealer binnenwandelt. De moderne, strakke gebouwen scheppen meteen een luxueuze sfeer en door de glazen voorgevel kan je al een glimp opvangen van een grote LG videowall die vakkundig geïntegreerd is in een imposante zwart-blinkende muur. 

    Tijdens het binnenwandelen verandert het licht in de inkomhal subtiel van intensiteit en ook de wachtruimte is ingericht om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken. Gratis koffie, wifi, een werkplek, comfortabele zetel en … heel wat animo! Via schermcommunicatie komt de klant meer te weten over Lexus en ook speciale aanbiedingen, het weerbericht en het recentste nieuws ontbreekt hier niet. 

    “Daarnaast hebben klanten vanuit de wachtruimte ook zicht op de grote LG videowall waar voortdurend inspirerende filmpjes op draaien”, zo vertelt Kristof Vandeloo, die nauw betrokken is bij het project als Project Manager van DOBIT. “Wat deze videowall extra leuk maakt is dat ook de car configurator hierop getoond kan worden. De klant kan met andere woorden samen met een verkoper een auto verkennen en deze meteen bewonderen op het grote scherm.”

    Indien het allemaal wat concreter wordt, kan de klant in de ‘private consultation’ samen met de verkoper de car configurator raadplegen. Kristof Vandeloo: “Ook hier staat de tablet van de verkoper via AirPlay in verbinding met het scherm zodat de klant in alle comfort ziet hoe zijn auto volledig afgestemd wordt op zijn vragen en noden. De car configurator leent zich perfect om het verkoopproces te ondersteunen.”

    Maar dé kers op de taart is ongetwijfeld de implementatie in de ‘handover room’. “De handover-procedure moest een gepersonaliseerd en memorabel moment worden, geen standaard overdracht van de sleutels”, aldus Kristof Vandeloo. “En tegelijkertijd moest het voor de verkoper ook eenvoudig zijn om deze overdracht-procedure te personaliseren.” 

    “Het LRI-systeem (Lexus Retailer Interface) dat DOBIT heeft ontwikkeld sluit perfect aan bij deze vraag. Deze software zit als het ware als een vereenvoudigde laag boven onze Scala digital signage software. Elke dealer kan inloggen in dit systeem en op een heel eenvoudige en intuïtieve manier een gepersonaliseerde ‘handover presentatie’ aanmaken. Zo worden enkel nog de voor die klant relevante boodschappen getoond.”

    En dan is het opnieuw tijd voor een technologisch hoogstandje om de klant voor een laatste keer te verbazen. De presentatie eindigt met een video waar de gekozen Lexus voor een laatste keer op beeld schittert. De spanning bouwt op en het grote moment is nu écht aangebroken. De lichten dimmen, de glazen wand wordt plots doorzichtig en de klant kan voor de allereerste keer zijn gloednieuwe Lexus bewonderen die blinkend klaar staat voor een eerste ritje. De cirkel is rond, de beleving is af en de klant.. is de koning te rijk! 


     

    • Proximus kiest voor 98” LG displays met een 4K resolutie in hun vergaderzalen
    Proximus kiest voor 98” LG displays met een 4K resolutie in hun vergaderzalen
    In diverse grote vergaderzalen van Proximus is er gekozen voor de LG displays van 98 inch. Deze prachtige schermen voldoen aan alle wensen en eisen van de gebruikers. De 4K resolutie zorgt voor een zeer scherpe weergave van de beelden.
Privacy Policy