Schoenenwinkel keten Torfs kiest voor digital signage van LG
Schoenenwinkel keten Torfs kiest voor digital signage van LG
Schoenenwinkel keten Torfs kiest voor digital signage van LG

Schoenenwinkel keten Torfs kiest voor digital signage van LG

02-08-2016

Location:

Torfs Schoenen vestigingen België

Torfs Schoenen

Solution:

LG Digital Signage


Achtergrond

De schoenenwinkel keten Torfs telt meer dan 70 vestigingen over heel Vlaanderen. Daarnaast speelt hun online platform ook steeds een grotere rol. Wie bij Torfs binnenstapt, heeft steeds een voetje voor. Zowel wat het ruime merkaanbod, de aangeboden kwaliteit als het winkelplezier betreft.

Creativiteit is een must en dat hebben ze bij Torfs goed begrepen. “Bij Schoenen Torfs wordt digital signage optimaal ingezet om bij te dragen aan een aangename sfeer in de winkel. Dit is een mooi voorbeeld van hoe technologie helemaal in het teken staat van de klant en op die manier een duidelijke meerwaarde biedt”, aldus Nele Bruers.

Uitdaging

Creativiteit onmisbaar!
Digital signage is vandaag een vaste waarde binnen de retailsector. Daarom blijft het zeker belangrijk om te investeren in deze communicatietechnologie. Toch is het plaatsen van schermen alleen niet meer voldoende. Nele Bruers: “Digital signage is ondertussen al zo ingeburgerd dat klanten vaak niet meer opkijken als er enkel schermen hangen in de winkel met daarop een leuk filmpje. Om de aandacht van de klanten te vatten is het belangrijk om creatief en inventief om te springen met de mogelijkheden. Interactiviteit: een must.

Een andere belangrijke verschuiving in het hele digital signage-verhaal is dat er steeds meer interactiviteit aan te
pas komt. De doelstelling van Torfs was om hun klanten, maar ook hun kinderen, een complete en aangename winkelervaring aan te bieden.

Omni-channel: hét begrip Omni-channel is op dit moment hét begrip in de retailsector. Steeds meer retailers kiezen ervoor om de webshop te integreren in de winkel om zo nee-verkoop tegen te gaan.




Oplossing

Creativiteit lokt de aandacht van de consument

Men kan de aandacht van de klant trekken door bijvoorbeeld te kiezen voor een unieke opstelling van de schermen of door heel gericht te gaan communiceren. Zo heeft Torfs schermen geplaatst op de merkeneilanden’. Deze LG schermen tonen content over nieuwe collecties en nieuwe trends om de klanten te inspireren en te informeren. Daarnaast is er ook een scherm achter de kassa. Hier heeft het geen zin meer om promoties of acties te tonen, de klanten staan immers al aan de kassa om te betalen. Via deze schermen wordt de klant eerder geïnformeerd over het bedrijf Torfs en de mensen achter het bedrijf. Zo wordt bijvoorbeeld hun engagement voor goede doelen getoond.”

Winkelervaringen optimaliseren dankzij interactiviteit.

Torfs heeft gedacht aan een interactieve kinderhoek, hier kunnen kinderen via een touchscreen een leuk spelletje spelen, terwijl de ouders schoenen kopen. Daarnaast is er ook een interactief LG scherm waar klanten kunnen deelnemen aan wedstrijden. Deelnemers krijgen nadien een mail toegestuurd, zodat ze hun deelname kunnen delen via verschillende mediaplatformen. Deze leuke mix zorgt voor een nieuwe, unieke winkelbeleving.

Online vult offline winkelen voortaan aan

Voor Torfs was de implementatie van de webshop in de winkel dan een logische keuze. Barbara Torfs, Marketing en Communication Manager bij Torfs: “Via een touchscreen hebben klanten rechtstreeks toegang tot de webshop en kunnen ze meteen hun bestelling plaatsen. Het is zeker niet de bedoeling dat klanten de winkel binnenkomen en meteen via het scherm hun schoenen bestellen. De webshop komt pas aan bod als het gewenste paar schoenen niet meer in voorraad is in de juiste maat of in de juiste kleur. In dat geval kan de klant samen met een verkoper of verkoopster het juiste paar schoenen meteen bestellen.”

Voordeel

LG: betrouwbare partner voor uw Digital Signage

Zowel LG als DOBIT denken mee met de klant over de beste strategie om tot een succesvol eindresultaat te komen. Aan de hand van zeven succesfactoren die belangrijk zijn  in elk digital signage-project, begeleiden ze de klant in de keuze van de juiste communicatietechnologieën. Daarnaast wordt de content ook op maat aangepast aan de LG schermen. Nele Bruers: “Steeds meer kregen wij de vraag om de schermen te voorzien van inhoud. Deze extra service bleek een enorm succes. Vandaag bieden wij een totaalpakket aan. Klanten kunnen bij ons terecht voor de LG hardware en kunnen sinds enkele jaren ook kiezen om de inhoud door ons te laten erzorgen.”

Schoenen Torfs maakt gebruik van deze extra service en is heel tevreden over de samenwerking. Barbara Torfs:“Wat ons vooral aansprak aan de samenwerking met deze innoverende partners is dat je voelt dat er veel interesse is om mee te denken.” Deze drie innoverende partijen hebben dan ook voor een succesvol eindresultaat neergezet.












Schoenenwinkel keten Torfs kiest voor digital signage van LG
Schoenenwinkel keten Torfs kiest voor digital signage van LG
Schoenenwinkel keten Torfs kiest voor digital signage van LG
Schoenenwinkel keten Torfs kiest voor digital signage van LG
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    Met Pro:Centric Hotel LED TV, biedt LG het lang verwachte antwoord op de vraag naar een eenvoudig, betaalbaar en centraal beheersbaar Hotel TV systeem.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics (LG) is toonaangevend en een wereldwijde speler in klimaatoplossingen. Met het bieden van innovatieve en duurzame totaaloplossingen steelt LG de harten van steeds meer installateurs, adviseurs, retail- en hotelketens in de Benelux. Duurzaamheid is een speerpunt in het beleid van LG. Zo is LG verkozen tot beste productleverancier van het jaar tijdens de Big Projects and BGreen Awards in Dubai.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    LG voegt LED verlichting en zonnepanelen toe aan haar productgamma, als laatste schakel in een totaaloplossing voor energiebehoeften van moderne gebouwen. LG heeft hét totaalpakket dat op iedere vraag een duurzaam antwoord heeft. De totaaloplossing van LG bestaat uit duurzame oplossingen in LED verlichting, klimaatsystemen, hotelTV, digital signage inclusief de audiovisuele invulling van de diverse ruimtes. LG laat zien dat duurzaamheid en comfort heel goed samen gaan. Onze nieuwe LED producten kenmerken zich door een laag energieverbruik, een hoog
    installatiegemak en een stijlvol design.

    Lees verder

  • Displays

    Displays

    LG biedt meerdere oplossingen op de het gebied van displays. Touchscreen displays, displays met smalle bezels voor het creëren van de perfecte videowall. En natuurlijk displays met een wegbewijzeringsfunctie, mogelijkheden om te adverteren, aandacht te trekken en het leveren van informatie. Onze range displays biedt u de perfecte mogelijkheid om uw boodschap te verspreiden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Met twintig jaar baanbrekend onderzoek, immense voorbereiding en wereldklasse ontwikkeling is LG Electronics nu de koploper op het gebied van duurzame energie.

    Lees verder

Referenties

    • LG Pro:Centric Smart Hotel TV in alle hotelkamers van het Marriott Hotel Rotterdam
    LG Pro:Centric Smart Hotel TV in alle hotelkamers van het Marriott Hotel Rotterdam
    In iedere hotelkamer van het Marriott Hotel Rotterdam is er een LG Pro:Centric Smart Hotel TV geplaatst. De mogelijkheden van deze televisies zijn enorm uitgebreid. Zo kunnen de gasten met de speciale afstandsbediening via de tv internetten en kunnen ze hun smartphone of tablet draadloos verbinden met de Smart Hotel TV om foto's en films te bekijken. Bovendien kan het hotel haar eigen content laten draaien op de televisies.
    • Universitair Ziekenhuis Antwerpen (UZA) volledig uitgerust met LG Hotel TV's en Signage monitoren
    Universitair Ziekenhuis Antwerpen (UZA) volledig uitgerust met LG Hotel TV's en Signage monitoren
    Universitair Ziekenhuis Antwerpen

    Location:
    Universitair Ziekenhuis Antwerpen
    Wilrijkstraat 10
    2650 Edegem

    Solution:

    LG Hotel TV's

    Universitair Ziekenhuis Antwerpen kiest voor LG Hotel TV's

     

    Het Universitair Ziekenhuis Antwerpen is volledig uitgerust met LG Hotel TV's en Signage monitoren. Dankzij de volledige digitalisatie van alle informatie kan de de content online worden beheerd. Zeer gebruiksvriendelijk voor zowel het ziekenhuis als de patiënten!

    Achtergrond

    Het UZA is een universitair centrum voor topklinische en klantvriendelijke patiëntenzorg, hoogwaardige academische opleiding en grensverleggend wetenschappelijk onderzoek met een belangrijke internationale dimensie. Jaarlijks overnachten ruim 27 000 patiënten in het ziekenhuis. Er zijn 38 hooggespecialiseerde medische diensten, waar ieder jaar meer dan 600 000 patiënten op raadpleging komen. In het UZA werken zo’n 2800 medewerkers, onder wie 400 artsen en 1400 verpleegkundigen.

    Uitdaging

    Gezien de omvang van dit Universitair Ziekenhuis waren de uitdagingen talrijk. Eerst en vooral zaten we met de implementatie en integratie van signage monitoren in publieke ruimtes. Verder moest de content zowel in een liggend als staand profiel geplaatst kunnen worden. De schermen moesten naast het weergeven van gepersonaliseerde informatie, in staat zijn om de ticketverdelers en de bewegwijzering te vervangen.

    Oplossing

    Het UZA ziekenhuis werd volledig uitgerust met LG Hotel TVs en signage monitoren. Dankzij de verschillende functionaliteiten werden verschillende schermen aangeboden. De signage schermen bieden een oplossing voor de informatieweergave, bewegwijzering en ticketverdeling. Daarnast werden verschillende types van Hotel TV's in de kamers geïnstalleerd. In functie van de grootte van de kamers werd er voor verschillende groottes van schermen gekozen. In het Kinderziekenhuis werden dan weer aparte toestellen geïntegreerd in de meubels. De Hotel TVs op de verpleegeenheden bieden een informatiekanaal boordevol aan praktische info over het UZA.

    Voordeel

    Dankzij de volledige digitalisatie van alle info kan men online de content beheren. Dit is zowel voor het ziekenhuis als de patiënten een zeer gebruiksvriendelijke oplossing. De flexilibiliteit en uniformisering zijn voor het ziekenhuis een enorme stap vooruit.

    LG Hotel TV's bij Universitair Ziekenhuis Antwerpen

    LG Hotel TV's | Universitair Ziekenhuis Antwerpen

    Universitair Ziekenhuis Antwerpen | LG Hotel TV's

     

    • Vogel’s kiest voor meer en overzichtelijk schermoppervlak met displays van LG
    Vogel’s kiest voor meer en overzichtelijk schermoppervlak met displays van LG


    Location:
    Vogel's
    Hondsruglaan 93
    5628 DB Eindhoven


    Solution:

    LG Displays - 29UM68

     

    Alle 100 medewerkers van Vogel's beschikken nu over een LG display met ingebouwde speaker. Deze schermen bieden de medewerkers de mogelijkheid om op één display overzichtelijk alle programma's te draaien die nodig zijn voor hun werkzaamheden. Het grote schermoppervlak, de features en de kwaliteit van LG waren de redenen om te kiezen voor deze displays.

    Achtergrond

    Vogel’s is een Nederlands bedrijf dat wereldwijd verschillende producten met betrekking tot het bevestigen van audio- en videoapparaten produceert. Vogel’s is actief in zowel de B2B als de B2C markt. De producten van Vogel’s worden onder andere gebruikt door hotels, conferentiecentra en vliegvelden.

    Uitdaging

    Onlangs heeft Vogel’s hun bedrijfspand gerenoveerd, waarbij tevens een deel van de oude monitoren van medewerkers zouden worden vervangen. Onder veel medewerkers leefde op dat moment al de behoefte aan meer schermoppervlak om hun werkzaamheden op uit te voeren, waardoor sommige medewerkers met meerdere displays begonnen te werken. Dit gaf problemen met andere hardware en de kantoortuin oogde door bekabeling en deze extra beeldschermen rommelig. Vogel’s ging daarom op zoek naar een eenvoudige oplossing om medewerkers meer schermoppervlak te bieden, zonder dat ze hier een tweede beeldscherm op hun bureau nodig hadden.

    Oplossing

    In de zoektocht naar het juiste display-model stelde Vogels een eisenpakket op. Het moest voor de medewerker mogelijk worden om op één enkele display alle benodigde werkapplicaties overzichtelijk open te hebben staan. Daarnaast moest de nieuwe display een ingebouwde speaker bevatten. Vrijwel direct kwam Vogel’s bij een aantal fabrikanten terecht die de juiste displays konden leveren. LG bleek al gauw als beste uit de bus te komen. Een aantal displays van LG zijn vervolgens getest door een selecte groep medewerkers. Op basis van de feedback die zij verschaften, besloot Vogel’s voor iedere medewerker een 29UM68 display aan te schaffen, waardoor er in totaal honderd werden besteld.

    “LG is voor onze eigen business sowieso een belangrijke producent voor displays en televisies voor de consumentenmarkt”, zegt Erwin Nieuwendijk, manager ICT bij Vogel’s. “Op ons kantoor gebruiken we bovendien al verschillende displays van LG. Ook gebruiken we displays van LG in onze showroom om de kwaliteit van onze beugels te tonen aan onze businesspartners. Op basis van onze ervaring in dit vakgebied is het dan ook niet verwonderlijk dat we bij LG uit zijn gekomen.”

    Voordeel

    De schermen bieden de medewerkers van Vogel’s de mogelijkheid om op één display overzichtelijk alle programma’s te draaien die ze voor hun werkzaamheden nodig hebben. Behalve standaard Microsoft Office-programma’s, worden tevens programma’s die order- en logistieke processen beheren, gebruikt. De 21:9 afmeting helpt hierbij; medewerkers kunnen bijvoorbeeld ook producten die ze ontwerpen alle kanten op laten draaien, zonder dat dit problemen oplevert vanwege een te klein schermoppervlak.

    “LG heeft bij ons een goede naam als het gaat om de kwaliteit van schermen”, vervolgt Nieuwendijk. “Wat dat betreft was de optelsom snel gemaakt. De combinatie van de afmeting (21:9) van het scherm, wat niet door elke fabrikant wordt geleverd, de features van het scherm zoals de ingebouwde speaker en de standaardkwaliteit van LG, heeft ons vrij snel de keuze voor LG doen maken.”

    Vogel’s nam de beslissing om alle oude schermen in één keer te vervangen door de displays van LG. Dit bood tevens een uniform beeld van de kantoortuin. Door de verbouwing kreeg Vogel’s een open kantoortuin, waardoor klanten medewerkers konden zien zitten. Vogel’s wilde een uniform aanzicht van bureaus en apparatuur. De schermen vallen hierin bijzonder op. “Het oog wil ook wat en dit straalt rust en professionaliteit uit naar onze klanten. De schermen zijn daar een integraal onderdeel van”, aldus Nieuwendijk.

    Meer informatie:

    LG 29UM68: http://www.lg.com/nl/monitoren/lg-29UM68-P-21-9-ips-monitor
    Vogel’s: http://www.vogels.com/






     

Privacy Policy