Displays Kassa bij Carrefour Market

Supermarktketen Carrefour Market kiest voor LG Digital Signage

14-07-2015
Carrefour Market logo

Location:

Carrefour Market vestigingen België

Carrefour Market

Solution:

LG Digital Signage CIMS Systeem

Displays versafdeling Carrefour Market

Achtergrond

De supermarktketen Carrefour Market, met 422 vestigingen over gans België heeft ook aan LG gedacht voor de communicatie naar zijn klanten toe. Als het vers moet zijn, dé slagzin van Carrefour market weerspiegelt zich nu ook helemaal in de instore communicatie. Dankzij de LG Digital Signage en het speciaal ontwikkelde CIMS-systeem kan Carrefour market snel en efficiënt de nieuwste promo’s en acties communiceren naar hun klanten. Naast de verse producten biedt Carrefour market nu ook steeds de meest ‚verse’ communicatie!

Uitdaging

Patrick Thijs, Marketing Services en Logistics Manager licht situatie voordien toe „Als je vroeger in de winkel binnenkwam werd je overdonderd door een heleboel affiches. Het produceren, drukken, verspreiden en ophangen van deze affiches was een duur en tijdrovend proces. Zo’n twee jaar geleden zijn wij dan ook gestart om onze communicatie op de winkelvloer te herbekijken. Meer specifiek hebben we ons de vraag gesteld wat nieuwe tech-nologieën hierbij kunnen betekenen.”

Al snel kwam Carrefour market tot de keuze om te investeren in digitale communicatietechnologieën van LG. „Na een uitgebreide studie kwamen we tot de conclusie dat affiches stilaan voorbij¬gestreefd zijn en perfect vervangen kunnen worden door Digital Signage. Eén scherm vervangt bij wijze van spreken verschillende affiches”, motiveert Patrick Thijs. „Met schermen kan je simpelweg veel meer doen. Het is een dynamisch en heel flexibel medium.”

Oplossing

Zowel aan de inkom als aan de zelfbedieningstogen en aan de kassa hangen voortaan LG schermen om klanten te informeren over o.a. nieuwe acties en promoties.

Doordachte strategie

Wat betreft de keuze over de plaats en de inhoud van de schermen gingen ze bij Carrefour market niet over één nacht ijs. Beide aspecten zijn immers cruciaal om tot een succesvol eind-resultaat te komen. „We hadden zelf een duidelijk beeld van wat we wil¬den en welke richting we uit wilden gaan met ons Digital Signage platform”, aldus Patrick Thijs. „Uitgaande van onze ervaring en kennis over consumentengedrag en winkelbeleving hebben we een aantal belangrijke keuzes gemaakt als waar hangen we de schermen, hoeveel schermen hangen we en welke inhoud brengen we op welke schermen. Daarnaast beschikt DOBIT, de system integrator, over de nodige ervaring en know how en ook dit hebben we meegenomen in onze reflectie. Het grote voordeel van DOBIT is dat ze bereid waren om mee te denken over hoe we onze strategie konden optimaliseren.” Voor DOBIT was het op zijn beurt een logische keuze om met de gebruiksvriendelijke schermen van LG te werken.

Nummeringssysteem

Een van de concepten die DOBIT mee vorm gaf is het nummeringssysteem aan de zelfbedieningstogen. Philip Van den Driessche, Account Manager bij DOBIT, legt uit: „Aan de klassieke zelfbedieningstogen wordt door middel van een eenvoudige display het nummer getoond van de klant die geholpen wordt. Dit nummeringssysteem is op vraag van Carrefour market nu volledig geïntegreerd in de LG Digital Signage schermen.

CIMS-systeem

„De inhoud van de schermen wordt grotendeels centraal aangestuurd. Dit wil zeggen dat wij zorgen dat de juiste inhoud, met een mooie lay-out op het juiste tijdstip op de juiste schermen getoond wordt. Hiervoor werkten we met de Scala-software. Dit is een erg uitgebreid programma dat heel veel mogelijkheden biedt”, aldus Philip Van den Driessche.

Daarnaast kwam de vraag om aan iedere winkeldirecteur de mogelijkheid te geven om zelf lokale content aan te maken, en dit op een zo eenvoudig mogelijke manier. „We wilden de drempel voor onze winkeluitbaters zo laag mogelijk houden”, verklaart Patrick Thijs. „We wilden ervoor zorgen dat elke gebruiker meteen weg was met het maken van lokale content. Niet iedereen kan immers even goed werken met een computer.

Zo ontstond het Carrefour Instore Media System, of kortweg het CIMS-systeem

Voordeel

Nummeringssysteem

“Dankzij het gestructeerde nummeringssysteem kunnen de klanten duidelijk wie er aan de beurt is” maakt Patrick Thijns ons duidelijk Daarnaast biedt dit systeem een extra voordeel voor Carrefour market: „Door het volgnummer op hetzelfde scherm te plaatsen als waar de promoties en acties getoond worden, is de kans groter dat klanten ook daadwerkelijk de promoties en acties meepikken. Ze zijn immers genoodzaakt om naar het scherm te kijken om te weten wanneer ze aan de beurt zijn.”

CIMS-systeem

Dit systeem omvat drie belangrijke toepassingen van de Scala-software en sluit hiermee perfect aan bij de behoeftes van de winkeldirecteurs.
„Ten eerste kan elke lokale gebruiker op een vlotte manier het winkelprofiel aanpassen, zoals de naam van de winkel of de openingstijden”, aldus Philip Van den Driessche. „Ten tweede kan elke winkeluitbater eenvoudig lokale inhoud aanmaken, publiceren en de volgorde van de beelden beheren. Tot slot is er ook een audiosysteem geïntegreerd dat werd ontwikkeld door Aristo Music Technology. Dit systeem maakt het mogelijk om zelf audioboodschappen op te nemen en te laten spelen tussen de muziek door.” Kortweg: dankzij het CIMS-systeem staat Carrefour market nog dichter bij zijn klanten.

Modern en efficiënt

Het inzetten van Digital Signage bij Carrefour market blijkt een uitstekende keuze. Patrick Thijs: „We hebben enkel positieve reacties gekregen. Het was meteen heel duidelijk dat de klanten de schermen al lang aanvaard hadden. Bovendien geven de LG schermen een moderne uitstraling aan de winkel en kunnen we veel sneller promo’s en acties communiceren naar onze klanten. Carrefour market is helemaal mee met de tijd!”










Displays kassa Carrefour Market

Displays ingang Carrefour Market

Display versafdeling Carrefour Market

Displays Kassa bij Carrefour Market
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    Met Pro:Centric Hotel LED TV, biedt LG het lang verwachte antwoord op de vraag naar een eenvoudig, betaalbaar en centraal beheersbaar Hotel TV systeem.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics (LG) is toonaangevend en een wereldwijde speler in klimaatoplossingen. Met het bieden van innovatieve en duurzame totaaloplossingen steelt LG de harten van steeds meer installateurs, adviseurs, retail- en hotelketens in de Benelux. Duurzaamheid is een speerpunt in het beleid van LG. Zo is LG verkozen tot beste productleverancier van het jaar tijdens de Big Projects and BGreen Awards in Dubai.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    LG voegt LED verlichting en zonnepanelen toe aan haar productgamma, als laatste schakel in een totaaloplossing voor energiebehoeften van moderne gebouwen. LG heeft hét totaalpakket dat op iedere vraag een duurzaam antwoord heeft. De totaaloplossing van LG bestaat uit duurzame oplossingen in LED verlichting, klimaatsystemen, hotelTV, digital signage inclusief de audiovisuele invulling van de diverse ruimtes. LG laat zien dat duurzaamheid en comfort heel goed samen gaan. Onze nieuwe LED producten kenmerken zich door een laag energieverbruik, een hoog
    installatiegemak en een stijlvol design.

    Lees verder

  • Displays

    Displays

    LG biedt meerdere oplossingen op de het gebied van displays. Touchscreen displays, displays met smalle bezels voor het creëren van de perfecte videowall. En natuurlijk displays met een wegbewijzeringsfunctie, mogelijkheden om te adverteren, aandacht te trekken en het leveren van informatie. Onze range displays biedt u de perfecte mogelijkheid om uw boodschap te verspreiden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Met twintig jaar baanbrekend onderzoek, immense voorbereiding en wereldklasse ontwikkeling is LG Electronics nu de koploper op het gebied van duurzame energie.

    Lees verder

Referenties

    • Residentie Hertjog Jan is voorzien van LG schermen: hoge kwaliteit en service
    Residentie Hertjog Jan is voorzien van LG schermen: hoge kwaliteit en service
    Residentie Hertog Jan

    Location:
    Residentie Hertog Jan
    Leuvensesteenweg 348
    3070 Kortenberg

    Solution:

    LG Displays

    Residentie Hertog Jan

     

    De LG schermen bieden de patiënten van Residentie Hertog Jan gegarandeerd gebruiksgemak. Er is gebruikgemaakt van de Screen Services als Service Integrator en vervolgens heeft LG het woonzorgcentrum voorzien van schermen. De schermen leveren een hoge kwaliteit en service en voldoen aan de verwachtingen van de patiënten.

    Achtergrond

    Residentie Hertog Jan uit Kortenberg is een gloednieuw woonzorgcentrum met zorgkamers en zorgflats.

    Zorgkamers:
    In de zorgkamers krijgt u de keuze tussen een éénpersoons- of een tweepersoonskamer, al dan niet met terras, die men naar eigen smaak kan inrichten. Alle woongelegenheden beschikken over een eigen badkamer en zijn uitgerust met een oproepsysteem, een TV- en telefoonaansluiting. De badkamers worden telkens voorzien van toilet, lavabo, inloopdouche én een noodknop eveneens aangesloten aan het oproepsysteem. De oppervlaktes variëren tussen de 25 en de 40 m².

    Zorgflats:
    Met een oppervlakte van minimaal 50m² beschikt men over ruimte voor een aparte zithoek om uw familieleden en vrienden in alle rust te ontvangen. De ingebouwde kitchenette geeft u de mogelijkheid om zelf koffie te zetten of om uw favoriet gerecht te maken. Alle zorgflats zullen beschikken over een eigen badkamer en worden uitgerust met een oproepsysteem, een TV- en telefoonaansluiting. De badkamers worden telkens voorzien van toilet, lavabo, inloopdouche én een noodknop eveneens aangesloten aan het oproepsysteem. De oppervlaktes variëren tussen de 50 en de 80 m².

    Uitdaging

    WZC Hertog Jan was op zoek naar een scherm dat gebruiksgemak garandeert voor zijn patiënten, maar daarnaast ook onderdeel uitmaakt van de totale, strakke uitstraling van het zorgcentrum. Zij hebben beroep gedaan op Screen Services als Service Integrator, welke op zijn beurt zijn vertrouwde partner LG heeft geconsulteerd om het woonzorgcentrum van schermen te voorzien.

    Oplossing en voordeel

    Screen Services heeft LG als leverancier aangesproken omdat zij schermen aanbieden, die binnen deze designomgeving kwaliteit en service kunnen leveren en voldoen aan de verwachtingen van de patiënten. Voorbeelden hiervan zijn gebruiksgemak via plug & play, gepersonaliseerde werlkomschermen en andere.

    LG schermen bij Residentie Hertog Jan

    Residentie Hertog Jan | LG schermen

    Residentie Hertog Jan kiest voor LG schermen

     

    • LG Smart tv’s versterken de positieve gastenbeleving in Thon Hotels
    LG Smart tv’s versterken de positieve gastenbeleving in Thon Hotels
    Maar liefst 7 hotels en appartementen van Thon Hotels in Brussel werden uitgerust met 1600 LG Smart tv-schermen. Dit gecombineerd met een vernieuwde IPTV oplossing met mogelijkheid tot supersnel streamen vanaf laptop, tablet of smartphone. Met als resultaat een nóg positievere hotelbeleving.
    • Energiezuinige wandmodellen in de verschillende ruimtes zorgen voor een tochtvrij binnenklimaat
    Energiezuinige wandmodellen in de verschillende ruimtes zorgen voor een tochtvrij binnenklimaat
    Carglass is specialist op het gebied van autoruitschade. Ze vervangen autoruiten van de meest uiteenlopende modellen en merken auto’s. Doordat ze samen werken met de meeste verzekerings- en leasemaatschappijen in Nederland, kan Carglass gemakkelijk de financiële afhandeling voor haar klanten regelen. 
Privacy Policy