Achtergrond
Sanoma Media is het grootste mediabedrijf van Nederland met vestigingen in Hoofddorp en Amsterdam. Er werken ruim 1800 mensen, waarvan 1200 in Hoofddorp. Hier geeft Sanoma Media zeventig toonaangevende tijdschriften uit. Libelle, Margriet, Viva, Flair, VT Wonen, Donald Duck, Playboy: allemaal producten van Sanoma. Daarnaast beheert Sanoma 125 websites, waaronder Nu.nl, en drie tv-zenders: SBS, Veronica en Net5. Ook organiseert Sanoma Media jaarlijks zeven events, waarvan de Libelle Zomerweek en de Woonbeurs Amsterdam misschien wel de bekendste zijn.
Uitdaging
Wie het kantoor van Sanoma Media in Hoofddorp vroeger binnenkwam, wist meteen: ik ben in het tijdschriften-walhalla. Er was een grote leestafel met magazines en redacties waren opvallend aanwezig. Wat helaas weinig mensen wisten, was dat Sanoma Media meer doet dan alleen tijdschriften uitgeven. En daar moest verandering in komen. Een grootschalige verbouwing van het Atrium en de kantoren stond gepland. Doel hiervan was het gebouw klaar te maken voor het Nieuwe Werken. Geen redactiekantoren meer, maar flexplekken en werk- en vergaderruimtes door het hele pand heen, zelfs in de kantine. Ook de uitstraling moest anders: het kantoor moest laten zien dat het multimediaal en veelzijdig was.
Oplossing
In het Atrium, de ontvangstruimte van Sanoma Media, pronken nu enorme LED-schermen met een dikte van slechts 3 mm per scherm. Hierop worden non-stop beelden uitgezonden van alle producten en diensten van Sanoma Media. Ook is er ruimte voor nieuwsberichten over Sanoma Media. De schermen zijn mooi weggewerkt in de wanden, met daarachter gezellige nisjes om in te werken. Ook is er een verrijdbare media-box geplaatst. Deze staat meestal in het midden van het Atrium, maar kan ook op andere plekken neergezet worden. Bijvoorbeeld in de kantine, als daar een event wordt georganiseerd. Dankzij de dunne randen van de schermen zijn de schermen ook geschikt voor PowerPointpresentaties. In vergaderruimtes zijn 64 47” Commercial Lite televisies geplaatst. Natuurlijk om tv op te kijken, maar vooral ook om laptops of andere externe apparatuur op aan te sluiten.
Voordeel
Wie nu het kantoor van Sanoma Media binnenkomt, ziet nog steeds tijdschriften, maar wat nog veel meer opvalt, is het multimediale karakter van het bedrijf. Dankzij de enorme schermen met bewegende beelden kan het niemand meer ontgaan dat Sanoma eigenaar is van websites als Nu.nl en Fashionchick.nl en dat zij meerdere events organiseert. Ook SBS, Veronica en Net5 zijn vertegenwoordigd. Zo kan Sanoma Media aan al haar publiek laten zien hoe breed zij is vertegenwoordigd op de Nederlandse mediamarkt. Tegelijkertijd is Sanoma Media nu helemaal ingericht op het Nieuwe Werken. In vergaderruimtes kan iedereen op elk moment zijn laptop aansluiten op een van de schermen.
|