Wilt u niks missen, volg ons dan op:

Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

Van plasma tot LED LCD en OLED
Van plasma tot LED LCD en OLED28-11-2018
Van plasma tot LED LCD en OLED. wat is de toekomst van het beeldscherm? Plasmaschermen leken onoverwinnelijk in de zeroes . Toch werden ze al gauw links en rechts ingehaald door de populariteit van LCD. Nu zet OLED de industrie weer op scherp. OLED...
nieuws

Nieuwsoverzicht

    • Holland & Barrett (De Tuinen) kiest voor LG Synchro: één klimaatzone met meerdere binnenunits
    Holland & Barrett (De Tuinen) kiest voor LG Synchro: één klimaatzone met meerdere binnenunits
    Holland & Barrett

    Location:
    Holland & Barrett
    Nieuwsteeg 18
    1621 ED Hoorn

    Solution:

    LG Synchrosysteem
    LG Cassettemodel
    LG Kanaalmodel

    LG Synchro bij Holland & Barrett

     

    Alle delen van dit airconditioningsysteem zijn gelijktijdig aan- of uit te schakelen. Het is geschikt om één klimaatzone te creëren en dit maakt het LG Synchrosysteem zeer geschikt voor de retail. Het LG klimaatsysteem biedt koeling in de zomer en verwarming in de winter. Een optimaal comfort voor de klanten en het personeel!

    Achtergrond

    Holland & Barrett, voorheen De Tuinen, is een landelijke keten van gezondheidswinkels. Het assortiment is erg divers en varieert van homeopathische geneesmiddelen en sportvoeding tot natuurlijke verzorgingsproducten, relaxproducten, thee en kruiden. De medewerkers hebben veel verstand van gezondheid, verzorging en natuurlijke producten en geven je graag een persoonlijk en verantwoord advies. Holland & Barrett biedt in deze drukke wereld een gevoel van rust om even stil te staan bij je gezondheid.

    Uitdaging

    De uitdaging van dit project was om binnen een kort tijdsbestek een mooie installatie te maken. Tijdens de installatie van het LG klimaatsysteem was de winkel namelijk gewoon open. Het is onze partner gelukt om tijdens het winkelend publiek door te werken. Dit heeft geresulteerd in een snel en bovendien nauwkeurig opgeleverd project. Dit is mede te danken aan de keuze voor het synchrosysteem van LG. Doordat er minder materiaal nodig was kon de installateur sneller het systeem in bedrijf stellen.

    Oplossing

    Er is gekozen voor een LG Synchrosysteem. Dit is een installatie waarbij meerdere binnendelen op één buitendeel worden aangesloten. In het geval van Holland & Barrett is er gekozen voor een buitenunit met twee binnendelen die in het winkelgedeelte zelf zijn geplaatst. Alle delen zijn gelijktijdig aan- of uit te schakelen, waardoor het LG Synchrosysteem uitermate geschikt is voor een winkelruimte zoals Holland & Barrett. Het concept van remodelling hebben we in de praktijk gebracht. Dit betekent dat eerst de complete winkel is leeggemaakt en dat vervolgens het nieuwe meubilair is neergezet. Daarna is het nieuwe plafond en de ledverlichting geplaatst en tot slot zijn de airconditioningsystemen aangepast naar de klimaatsystemen van LG.

    Voordeel

    Het LG Synchrosysteem is een energiezuinige klimaatoplossing die de klanten en het personeel een optimaal comfort bieden. Het LG klimaatsysteem biedt koeling in de warme maanden en verwarming in de winterperiode. Dit is erg prettig voor zowel het personeel dat de hele dag in de winkel staat als voor de klanten die een bezoekje brengen aan de winkel. Op het gebied van energiebesparing en comfort voldoet het aan alle wensen.

    Holland & Barrett kiest voor LG Synchro

    LG Synchro | Holland & Barrett

     

    • Hilton Hotel Amsterdam
    Hilton Amsterdam kiest LG LED Full HD Procentric Smart IP

    Het Hilton Amsterdam is een wereldwijd begrip. Het hotel is beroemd vanwege John Lennon’s en Yoko Ono’s  bed-in voor vrede in 1969. Zeven dagen lang stonden ze hier, liggend in bed, de internationale pers te woord over het thema ‘vrede’. En dat terwijl ze op huwelijksreis waren. Nog steeds komen mensen van over de hele wereld naar het Hilton om hét hotel van John en Yoko te zien. Maar vooral om te genieten van een prettige omgeving. Alle 271 kamers en suites zijn comfortabel, modern en luxueus. Het is een geliefd hotel bij zakenmensen, maar ook toeristen weten het Hilton goed te vinden. Het hotel ligt namelijk gunstig: vlakbij het museumkwartier, de PC Hoofdstraat en het zakelijke district.

    • Digitale menuschermen bij KFC
    Digitale menuschermen bij KFC


    Location:
    Meerdere locaties in Nederland

    Solution:

    LG Displays

    Het is een “secret recipe”, maar de presentatie ervan wordt wel in een nieuw jasje gestoken. Alle nieuwe en te verbouwen KFC’s zullen vanaf nu hun uitgebreide menu’s en aanbiedingen gaan vertonen via digitale menuborden van LG, met software van Gauddi.

    Achtergrond

    In 1972 opent de eerste KFC in Nederland, Rotterdam om precies te zijn. Inmiddels heeft KFC 52 restaurants in Nederland en hebben zij de ambitie om nog veel meer restaurants te openen. En daarbij vervult LG met zijn digitale menuborden een belangrijke rol. In 2015 testte KFC voor het eerst de Gauddi webOS-oplossing uitgebreid in haar restaurants in Nijmegen, Arnhem en Almere. Dit beviel ze zo goed dat zij bij nieuwe en te verbouwen KFC’s omswitchen naar digitale menuborden van LG.

    Uitdaging

    Een absolute must voor het restaurant waar dagelijks verse kip wordt bereid was dat de schermen beschermd zijn tegen vet, vocht en stof. Onze schermen met geïntegreerde mediaspeler hebben een speciale coating waardoor deze externe factoren geen schijn van kans maken.

    Oplossing

    KFC heeft gekozen voor zes LG webOS monitoren (LG 43SM5KB) waarbij de digitale menu borden, zonder externe mediaspelers, on-line worden aangestuurd. De monitoren beschikken over een zogenaamde System On a Chip (SoC) in het scherm wat tot aanzienlijke besparing lijdt zowel initieel als in het operationele beheer, stroomverbruik en onderhoud.

    In het restaurant zijn vijf schermen in “portrait modus” als videowall gemonteerd en is één scherm los bevestigd. De software van onze partner Gauddi levert de mogelijkheid om de menuborden afwisselend verschillende campagnes te laten tonen. De content wordt centraal geregeld door KFC. Een nieuwe promotie beschikbaar, of een actie op een speciale dag? Dan wordt hier extra aandacht aan besteed via een campagne, die kan worden ingesteld op tijd en dagdeel.

    Voordeel

    De speciale coating van onze schermen zorgt ervoor dat invloeden vanuit de keuken, zoals vet, vocht en stof niet doordringen tot de digitale menuborden. Dit betekent dat er geen schade aan kan worden gericht aan de elektronica en de schermen langer meegaan. 

    Daarnaast zorg het interne besturingssysteem webOS dat een externe mediaspeler overbodig is. Energieverbruik wordt zo beperkt tot een minimum, wat leidt tot minder hoge kosten. Ook de installatie van de software en het onderhoud is met onze schermen bijzonder eenvoudig.



Privacy Policy