Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

Gast in hotel wil contact met thuisfront

30-07-2013
LG logo
Uit onderzoek dat wereldwijd is gehouden onder 10.000 zakelijke gasten van de hotels van de InterContinental Hotels Group (IHG), blijkt dat contact met het thuisfront boven aan het lijstje met prioriteiten staat. De afwezigheid van een internetverbinding is grootste stressfactor voor reizigers. Een internetverbinding helpt mensen het meest om zich thuis te voelen op hun hotelkamer. Communiceren met familie is de beste manier om op zakenreis van stress af te komen, zo luidt de conclusie.

Verbonden
Uit het onderzoek blijkt dat mensen die voor hun werk op reis zijn, het grootste nadeel van reizen vinden dat zij soms geen contact met het thuisfront kunnen opnemen doordat er geen internetverbinding is. 40 procent van de reizigers noemde dit hun grootste stressfactor, boven slechte aansluitingen in hun reis (26 procent) en lawaaiige locaties (24 procent).
Het onderzoek helpt IHG om inzicht te krijgen in de prioriteiten van hun hotelgasten, nu het de eerste en enige hotelgroep is die wereldwijd aan alle leden van het loyaliteitsprogramma IHG Rewards Club gratis internettoegang biedt.

Bron: hospitality-management

Deel dit:

Producten

Referenties

    • Digitale menuschermen bij KFC
    Digitale menuschermen bij KFC


    Location:
    Meerdere locaties in Nederland

    Solution:

    LG Displays

    Het is een “secret recipe”, maar de presentatie ervan wordt wel in een nieuw jasje gestoken. Alle nieuwe en te verbouwen KFC’s zullen vanaf nu hun uitgebreide menu’s en aanbiedingen gaan vertonen via digitale menuborden van LG, met software van Gauddi.

    Achtergrond

    In 1972 opent de eerste KFC in Nederland, Rotterdam om precies te zijn. Inmiddels heeft KFC 52 restaurants in Nederland en hebben zij de ambitie om nog veel meer restaurants te openen. En daarbij vervult LG met zijn digitale menuborden een belangrijke rol. In 2015 testte KFC voor het eerst de Gauddi webOS-oplossing uitgebreid in haar restaurants in Nijmegen, Arnhem en Almere. Dit beviel ze zo goed dat zij bij nieuwe en te verbouwen KFC’s omswitchen naar digitale menuborden van LG.

    Uitdaging

    Een absolute must voor het restaurant waar dagelijks verse kip wordt bereid was dat de schermen beschermd zijn tegen vet, vocht en stof. Onze schermen met geïntegreerde mediaspeler hebben een speciale coating waardoor deze externe factoren geen schijn van kans maken.

    Oplossing

    KFC heeft gekozen voor zes LG webOS monitoren (LG 43SM5KB) waarbij de digitale menu borden, zonder externe mediaspelers, on-line worden aangestuurd. De monitoren beschikken over een zogenaamde System On a Chip (SoC) in het scherm wat tot aanzienlijke besparing lijdt zowel initieel als in het operationele beheer, stroomverbruik en onderhoud.

    In het restaurant zijn vijf schermen in “portrait modus” als videowall gemonteerd en is één scherm los bevestigd. De software van onze partner Gauddi levert de mogelijkheid om de menuborden afwisselend verschillende campagnes te laten tonen. De content wordt centraal geregeld door KFC. Een nieuwe promotie beschikbaar, of een actie op een speciale dag? Dan wordt hier extra aandacht aan besteed via een campagne, die kan worden ingesteld op tijd en dagdeel.

    Voordeel

    De speciale coating van onze schermen zorgt ervoor dat invloeden vanuit de keuken, zoals vet, vocht en stof niet doordringen tot de digitale menuborden. Dit betekent dat er geen schade aan kan worden gericht aan de elektronica en de schermen langer meegaan. 

    Daarnaast zorg het interne besturingssysteem webOS dat een externe mediaspeler overbodig is. Energieverbruik wordt zo beperkt tot een minimum, wat leidt tot minder hoge kosten. Ook de installatie van de software en het onderhoud is met onze schermen bijzonder eenvoudig.



    • De Willy Naessens bouwgroep kiest voor de LG UltraWide™ monitoren: groter, scherper, met extra gebruiksgemak en een prima service
    De Willy Naessens bouwgroep kiest voor de LG UltraWide™ monitoren: groter, scherper, met extra gebruiksgemak en een prima service

    Location:
    Willy Naessens group
    Kouter 3
    9790 Wortegem-Petegem, België

    Solution:

    LG Display Solutions

     

    Achtergrond

    De Willy Naessens Group is met Willy Naessens Build gespecialiseerd in de bouw van KMO-gebouwen, logistieke gebouwen, distributiecentra, kantoren, commerciële ruimtes, landbouwgebouwen en zwembaden. De afdeling Willy Naessens Food is gespecialiseerd in de distributie van voedingswaren en de productie en verpakking van vleeswaren. We ontmoetten Bart Motte, IT-Manager - Hardware, voor de hele Willy Naessens Group, gevestigd op het hoofdkantoor in Wortegem-Petegem in België.

    “De Willy Naessens Group bestaat uit een 16-tal bedrijven in België, Nederland en Frankrijk. Willy Naessens heeft 2.500 medewerkers in dienst, waarvan 350 bedienden. Tweehonderd bedienden werken hier in Wortegem-Petegem. Hier vind je de verkoopafdeling, het technisch studiebureau, de marketingafdeling, de juridische dienst, de IT-afdeling enzovoorts. De zaakvoerder, Willy Naessens, kent nog steeds iedereen bij naam op het hoofdkantoor en onderneemt volgens zijn eigen tien geboden. Het personeel is zijn grootste kapitaal. Willy is een mensenliefhebber en doet zaken met de met beide voeten op de grond, direct en no-nonsense.”

    Uitdaging

    “Voor onze technische tekenaars is het scherm waarop ze tekenen enorm belangrijk voor de kwalitatieve uitvoering van hun job. De tekenaars zitten een hele dag voor het scherm hele fijne lijntjes te tekenen in verschillende kleuren. We waren opnieuw toe aan nieuwe schermen, idealiter één groot scherm met een nog hogere resolutie, een scherper beeld, extra gebruiksgemak en ga zo maar door. Die hoge resolutie is voor onze technische tekenaars enorm belangrijk, ook foto’s bewerken vergt die hoge resolutie. Op één enkel breed scherm kan je gewoon meer zien. LG kwam voor dit project met het beste voorstel.”

    Oplossing

    “We kozen voor de LG UltraWide™ monitoren met een beeldverhouding 21:9. UltraWide™ is een sub-brand van LG (monitoren met een 21:9 verhouding). We werkten voorheen met twee 27 inch schermen naast elkaar, maar dat nam veel plaats in en gaf nogal een plompe indruk op één bureau. We zijn geen voorstander van twee schermen, 27 inch op één werkplek. Qua prijs en qua onderhoud resulteert dat in dubbele kosten. Bovendien kan één scherm ouder zijn dan het andere met als gevolg een mogelijke verschillende lichtintensiteit op termijn. De  LG UltraWide™ monitoren zijn het perfecte alternatief voor iedereen die twee monitoren gebruikt op één computer (pc en Mac). Op dat ene scherm kunnen we nu ook twee verschillende bronnen aansluiten. Een laptop en een desktop, samen op één beeldscherm.”

    De selectie

    “We creenden de markt: welk type scherm wensen we en met welke specificaties? We testen de LG UltraWide™ monitoren ruim vooraf en vroegen offertes op. De LG UltraWide™ monitor was het eerste 34 inch scherm op de markt. We kwamen uit bij Capiau Computers, verdeler van LG, één van onze trouwe IT-partners. Een eerlijke prijs, een goede service en vlot onderhoud zijn voor de Willy Naessens Group heel belangrijk. Goede schermen met slechte support zijn voor ons geen optie.

    We hebben nu de LG UltraWide™ monitoren in dienst voor de vijftig technische tekenaars van de Willy Naessens Group en we zijn heel tevreden. Ook het design van de schermen is strak en sluit mooi aan op de strakke vormgeving van onze kantoren. Dit voorjaar kochten we nog eens veertig schermen aan, zo worden alle schermen langzaamaan vervangen.”

    Voordeel

    “Onze technische tekenaars zijn vooral onder de indruk van de de hoge resolutie en de grootte van het scherm. Van 27 inch naar een 34 inch breedbeeld is toch een enorm verschil. Onze technische tekenaars zijn in de wolken als ze die upgrade krijgen. De LG UltraWide™ monitor is geen standaardscherm. We hebben intussen ook het model ‘curved’ van de LG UltraWide™ monitor in huis, ik werk ermee. Dat is even wennen, maar nu lukt het mij bijna niet meer om op een vlak scherm te werken. Een ander groot voordeel is het feit dat je op zo een groot scherm met verschillende vensters tegelijkertijd kan werken. Ik zet vaak drie softwaretoepassingen open op één scherm. Zo werk je heel makkelijk met verschillende programma’s zonder steeds de vensters te moeten minimaliseren, te maximaliseren enzovoorts. Je kan veel sneller switchen en dus efficiënter werken. Zeker voor onze overkoepelende functies is dat een grote meerwaarde. Dat is volgens mij intussen voor alle kantoorfuncties een enorme meerwaarde, zonder enige twijfel. De tijd die je ermee wint is enorm.

    Het feit dat onze medewerkers nu meer werkplezier en gebruiksgemak ervaren is echt wel de grootste winst van onze samenwerking met LG. Op dit moment is dit voor ons de ideale monitor en de Willy Naessens Group kijkt al uit naar de volgende en nog grotere LG schermen.”


     


     




     

     

    • Veritas kiest voor LG Multi V IV
    De LG Multi V Water maakt een flexibele opstelling mogelijk door het gebruik van water in plaats van lucht
    Veritas is een winkel die gespecialiseerd is in diverse benodigdheden voor het breien van sjaals, maar ook het verkopen van onder andere hoeden, mutsen, sokken, panty’s, lingerie en tassen. Veritas biedt haar klanten een uitgebreid assortiment.
Privacy Policy