Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

Expert Bushoff trekt klanten naar de winkel dankzij display van LG

16-06-2017
Expert Bushoff trekt klanten naar de winkel dankzij display van LG

Location:
Expert Bushoff
Arent Janszoon Ernststraat 733
1082 LJ Amsterdam

Solution:

LG86BH5C Ultra Stretch

Achtergrond

Het filiaal van Expert, de retailer gespecialiseerd in elektronica voor thuis, in Amsterdam is al tachtig jaar een begrip. De eigenaar vindt het nu tijd voor een renovatie van zijn filiaal, om digitale vernieuwingen toe te kunnen passen en de klant in een moderne winkel te kunnen ontvangen. Hierbij wordt de nadruk gelegd op meer beleving in de winkel  en een goede presentatie van Expert, zowel binnen als buiten de winkel.  

Uitdaging

In de winkel wil Bushoff de interactie met de klant aangaan en de klant met behulp van visuele communicatie aantrekken en op de hoogte houden. De klanten worden digitaal benaderd via displays in de etalage, in plaats van de ouderwetse papieren advertenties, die voorbijkomend publiek wijzen op de acties en mogelijkheden in de winkel. In de winkel moeten digitale technieken ervoor zorgen dat klanten alle informatie over producten en lopende acties inzichtelijk hebben.

Oplossing

In hun overweging om voor een bepaalde display te kiezen, waren met name de afmeting en de prijs belangrijk voor Bushoff. De schermen dienden netjes te worden weggewerkt in de winkelomgeving en in de etalage.

Hierom kwam Expert Bushoff al vrij snel uit bij LG. LG is namelijk de enige aanbieder die 86 inch Ultra Stretch schermen kan leveren die naadloos geïntegreerd kunnen worden in de winkelomgeving en de etalage. Daarnaast is het mogelijk om deze 86” Ultra Stretch  te gebruiken voor narowcasting doeleinden.

“De 86 inch Ultra Stretch schermen van LG hebben we naadloos in kunnen passen in onze winkel, waarop we eenvoudig aanbiedingen en andere boodschappen aan de klant kunnen tonen”, aldus Gerard Bushoff, filiaaleigenaar van Expert. “De schermen zijn een echte eyecatcher voor onze winkel.”

Voordeel

De LG  86BH5C is een  Ultra Stretch display met een verhouding van 58:9 en een resolutie van 3840 x 600. Dit betekent dat de display uitermate geschikt is om te integreren in zowel de winkeletalage als op de pilaren in de winkel zelf. De display kan zowel horizontaal als verticaal worden geplaatst en de display is daarnaast op te delen in vier verschillende vlakken met op elk vlak andere content.

Bushoff heeft de implementatie van de schermen en de ontwikkeling van content in samenwerking gedaan met visueel communicatiebureau Creative Action. Creative Action heeft hun contentplayer toegevoegd aan de displays van LG en kan zo vanuit  hun kantoor de displays aansturen en voorzien van nieuwe content. 

“De content wordt naar de displays gestuurd via onze digital signage soft- en hardware. Er bevindt zich een kasje achter ieder scherm, die wij op afstand kunnen aansturen via ons CMS-systeem. We kunnen voor elk afzonderlijk scherm de content afstemmen op de wensen van de klant en de filiaalhouder”, zegt Herman van Oldenmark, Managing Director van Creative Action. “Op de witgoedafdeling kunnen we aanbiedingen voor wasmachines tonen en op de schermen van de televisieafdeling wordt content vertoond die daar relevant is.”

De schermen in de etalage hebben veel aantrekkingskracht op de voorbijgangers en worden eveneens door Creative Action voorzien van op dat moment relevante content. “Als er een nieuw product in de aanbieding gaat, kunnen we dit direct in de Expert layout communiceren via de schermen”, vervolgt Herman van Oldenmark. “Dit kunnen we via onze contentplayers  binnen enkele minuten regelen. Zo kan er overdag via de schermen bijvoorbeeld reclame worden gemaakt voor gratis parkeren voor de deur en een paar uur later een actie worden getoond voor een nieuwe ijskast.”
Met de displays van LG kan Expert Bushoff zijn klanten verwelkomen in een moderne winkel. Klanten worden in realtime op de hoogte gehouden van acties in en buiten de winkel.

Meer informatie

LG 86” Ultra Stretch 86BH5C: http://www.lg.com/us/business/commercial-display/displays-tvs/digital-signage/lg-86BH5C
Expert Bushoff: http://www.expertbushoff.nl
Creative Action: https://www.creativeaction.nl


 


 


 






Deel dit:

Producten

Referenties

    • LG Airco units koelen en verwarmen het Good Hotel Amsterdam
    LG Airco units koelen en verwarmen het Good Hotel Amsterdam
    Good Hotel Amsterdam

    Location:
    Good Hotel Amsterdam
    Westerdoksdijk 38
    1013 BH Amsterdam


    Solution:

    LG Multi V

    LG Multi V bij Good Hotel Amsterdam

     

    In alle hotelkamers van deze voormalige bajesboot is de LG Multi V geplaatst. De techniek is in elk slaapvertrek weggewerkt, in tegenstelling tot de algemene ruimte waar is gekozen voor een industriële look met een kanaalunit. Deze energiezuinige klimaatoplossing is geschikt voor alle seizoenen, omdat het zowel koelt als verwarmt.

    Achtergrond

    Het Good Hotel Amsterdam is gevestigd in een voormalige bajesboot. De boot is omgebouwd tot een hotel en is sinds juni 2015 open voor gasten die op zoek zijn naar een bijzonder verblijf. Het hotel bestaat uit 144 kamers en heeft een restaurant, bar en een lobby. Het is een non-profit pop-up hotel met een modern interieur. In het hotel worden honderd werklozen opgeleid tijdens een stage, zodat ze ervaring op kunnen doen in de hotelbranche. Het Good Hotel Amsterdam is dus niet zomaar een hotel, maar een hotel dat is ontstaan vanuit filantropisch oogpunt.

    Uitdaging

    Het schip is natuurlijk van staal gemaakt en daarom was het een uitdaging om het leidingwerk te maken in de bestaande boot. Er kan niet overal een leiding worden geplaatst en de maximale lengtes van de leidingen waren moeilijk te bepalen. Uiteindelijk is de installateur met een passende oplossing gekomen om vanuit buiten de bestaande locaties te bereiken

    Oplossing

    In alle hotelkamers zijn de klimaatsystemen van LG geplaatst. Boven de deur in het plafond van iedere kamer is de techniek toegepast. Elk slaapvertrek heeft dezelfde uitstraling, waarbij de techniek in alle hotelkamers is weggewerkt. Naast dat de airco’s in alle hotelkamers zijn geplaatst, zijn de units ook geïnstalleerd in de algemene ruimte waar de receptie, bar en de eetzaal zich bevinden. Daar is er gekozen voor andere types dan in de hotelkamers. In tegenstelling tot de hotelkamers koos het Good Hotel Amsterdam in de algemene ruimte voor een industriële look met een kanaalunit. De techniek van de klimaatsystemen is daar dus wel zichtbaar. Deze industriële uitstraling past erg mooi bij het tegenovergestelde strakke interieur van het hotel.

    Voordeel

    Met de LG Multi V kan het Good Hotel Amsterdam zowel worden gekoeld als verwarmd. Daarom is deze klimaatoplossing van LG zeer geschikt voor alle seizoenen. Het biedt de klant een energiezuinige oplossing voor verwarming in de winter en koeling in de zomer. De LG Multi V is een van de meest energiezuinige systemen in de markt. De prestaties van de Multi V zijn onlangs nog bevestigd door Eurovent. In dit artikel kunt u daar meer over lezen.

    Good Hotel Amsterdam | LG Multi V

    LG klimaatsysteem | Good Hotel Amsterdam

    Good Hotel Amsterdam

    Good Hotel kiest voor LG Multi V

     

    • Nieuwe Wild Bean Café kiest bewust
    Nieuwe Wild Bean Café kiest bewust


    Location:

    BP Honswijck
    Rijksweg A1 Muiden

    Solution:

    LG Displays

    Het nieuwe BP Honswijck is één van de grootste tankstations van Nederland. Met een carwash, een vergrote shop en een volledig vernieuwd Wild Bean Cafe. In dit nieuwe full-service cafe maakt BP gebruik van maar liefst twaalf nieuwe digitale menuborden.

    Achtergrond

    Het oude BP station moest aan de kant voor de verbreding van de A1 en BP maakte van de gelegenheid gebruik een nieuw en groter tankstation te bouwen. 

    Het nieuwe Wild Bean Cafe doet niet onder voor een goede lunchroom, met duurzame en gezonde producten en koffie van versgemalen bonen, semi-baristastijl. Belangrijk onderdeel van de nieuwe strategie is food signage via LG schermen, met de software van Gauddi.

    Uitdaging

    De consument van het Wild Bean Cafe heeft niet veel tijd, maar krijgt wel een ruime keuze aan gezonde verse producten. BP zocht daarom naar een manier om haar volledige assortiment op een overzichtelijke manier te tonen, en daarbij de consument telkens te wijzen op aanbiedingen en bijzondere acties.

    Oplossing

    BP koos ervoor om maar liefst twaalf 43” 43SM5KB schermen van LG te installeren. Deze schermen zijn uitgerust met het toonaangevende WebOS operating system en een System On a Chip (SoC), waardoor de schermen kunnen worden aangestuurd zonder een externe mediaspeler. Dit leidt niet alleen tot beduidend minder kabels, maar ook tot een aanzienlijke besparing op het initiële en operationele beheer, stroomverbruik en onderhoud.

    Acht schermen zijn in een dubbele menuboard set-up gemonteerd, vier schermen zijn los bevestigd. Deze schermen lopen vloeiend in elkaar over, alsof het voor de consument één beeld betreft. De software van onze partner Gauddi levert de mogelijkheid om zogenaamde ‘take-over content’ te tonen. Zo kan een video over meerdere schermen worden vertoond over de losse schermen en in dubbele set-up. Het scherm volgt niet alleen het tijdstip van de dag, maar ook de afdelingen in het café. Tot 10 uur aandacht voor de ontbijtbol de koffie, bij warm weer extra aandacht voor de iced drinks. Ook kunnen menuborden die naast elkaar zijn geplaatst afwisselend verschillende campagnes tonen.

    Voordeel

    Het besturingssysteem webOS zit ingebouwd in het scherm, een externe mediaspeler is daarom overbodig. Energieverbruik wordt zo beperkt tot een minimum, wat leidt tot minder hoge kosten. Ook de installatie van de software en het onderhoud is met onze ingenieuze schermen bijzonder eenvoudig.

    Door onze slimme digital signage-oplossing biedt Wild Bean Cafe haar gasten in één oogopslag haar assortiment en verleidt zo de consument tot het maken van een bewuste keuze. De gebruiksvriendelijkheid van de software van Gauddi maakt het gemakkelijk om de campagnes aan te passen naar het tijdstip van de dag, prijswijzigingen en acties. 

    Ricoh treedt in dit project op als hoofdaannemer en aanspreekpartner in nauwe samenwerking met Gauddi en LG.




    • Energiezuinige wandmodellen in de verschillende ruimtes zorgen voor een tochtvrij binnenklimaat
    Energiezuinige wandmodellen in de verschillende ruimtes zorgen voor een tochtvrij binnenklimaat
    Carglass is specialist op het gebied van autoruitschade. Ze vervangen autoruiten van de meest uiteenlopende modellen en merken auto’s. Doordat ze samen werken met de meeste verzekerings- en leasemaatschappijen in Nederland, kan Carglass gemakkelijk de financiële afhandeling voor haar klanten regelen. 
Privacy Policy