Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

Expert Bushoff trekt klanten naar de winkel dankzij display van LG

16-06-2017

Location:
Expert Bushoff
Arent Janszoon Ernststraat 733
1082 LJ Amsterdam

Solution:

LG86BH5C Ultra Stretch

Achtergrond

Het filiaal van Expert, de retailer gespecialiseerd in elektronica voor thuis, in Amsterdam is al tachtig jaar een begrip. De eigenaar vindt het nu tijd voor een renovatie van zijn filiaal, om digitale vernieuwingen toe te kunnen passen en de klant in een moderne winkel te kunnen ontvangen. Hierbij wordt de nadruk gelegd op meer beleving in de winkel  en een goede presentatie van Expert, zowel binnen als buiten de winkel.  

Uitdaging

In de winkel wil Bushoff de interactie met de klant aangaan en de klant met behulp van visuele communicatie aantrekken en op de hoogte houden. De klanten worden digitaal benaderd via displays in de etalage, in plaats van de ouderwetse papieren advertenties, die voorbijkomend publiek wijzen op de acties en mogelijkheden in de winkel. In de winkel moeten digitale technieken ervoor zorgen dat klanten alle informatie over producten en lopende acties inzichtelijk hebben.

Oplossing

In hun overweging om voor een bepaalde display te kiezen, waren met name de afmeting en de prijs belangrijk voor Bushoff. De schermen dienden netjes te worden weggewerkt in de winkelomgeving en in de etalage.

Hierom kwam Expert Bushoff al vrij snel uit bij LG. LG is namelijk de enige aanbieder die 86 inch Ultra Stretch schermen kan leveren die naadloos geïntegreerd kunnen worden in de winkelomgeving en de etalage. Daarnaast is het mogelijk om deze 86” Ultra Stretch  te gebruiken voor narowcasting doeleinden.

“De 86 inch Ultra Stretch schermen van LG hebben we naadloos in kunnen passen in onze winkel, waarop we eenvoudig aanbiedingen en andere boodschappen aan de klant kunnen tonen”, aldus Gerard Bushoff, filiaaleigenaar van Expert. “De schermen zijn een echte eyecatcher voor onze winkel.”

Voordeel

De LG  86BH5C is een  Ultra Stretch display met een verhouding van 58:9 en een resolutie van 3840 x 600. Dit betekent dat de display uitermate geschikt is om te integreren in zowel de winkeletalage als op de pilaren in de winkel zelf. De display kan zowel horizontaal als verticaal worden geplaatst en de display is daarnaast op te delen in vier verschillende vlakken met op elk vlak andere content.

Bushoff heeft de implementatie van de schermen en de ontwikkeling van content in samenwerking gedaan met visueel communicatiebureau Creative Action. Creative Action heeft hun contentplayer toegevoegd aan de displays van LG en kan zo vanuit  hun kantoor de displays aansturen en voorzien van nieuwe content. 

“De content wordt naar de displays gestuurd via onze digital signage soft- en hardware. Er bevindt zich een kasje achter ieder scherm, die wij op afstand kunnen aansturen via ons CMS-systeem. We kunnen voor elk afzonderlijk scherm de content afstemmen op de wensen van de klant en de filiaalhouder”, zegt Herman van Oldenmark, Managing Director van Creative Action. “Op de witgoedafdeling kunnen we aanbiedingen voor wasmachines tonen en op de schermen van de televisieafdeling wordt content vertoond die daar relevant is.”

De schermen in de etalage hebben veel aantrekkingskracht op de voorbijgangers en worden eveneens door Creative Action voorzien van op dat moment relevante content. “Als er een nieuw product in de aanbieding gaat, kunnen we dit direct in de Expert layout communiceren via de schermen”, vervolgt Herman van Oldenmark. “Dit kunnen we via onze contentplayers  binnen enkele minuten regelen. Zo kan er overdag via de schermen bijvoorbeeld reclame worden gemaakt voor gratis parkeren voor de deur en een paar uur later een actie worden getoond voor een nieuwe ijskast.”
Met de displays van LG kan Expert Bushoff zijn klanten verwelkomen in een moderne winkel. Klanten worden in realtime op de hoogte gehouden van acties in en buiten de winkel.

Meer informatie

LG 86” Ultra Stretch 86BH5C: http://www.lg.com/us/business/commercial-display/displays-tvs/digital-signage/lg-86BH5C
Expert Bushoff: http://www.expertbushoff.nl
Creative Action: https://www.creativeaction.nl


 


 


 






Deel dit:

Producten

Referenties

    Meerdere energiezuinige en stille klimaatoplossingen van LG om grote oppervlaktes te koelen en verwarmen
    Felice Home of Brands is een winkel die is gevestigd in de Pijp in Amsterdam. In deze winkel vind je allerlei geweldige items in één winkel: van kleding en schoenen tot interieur- en lifestyle producten. Alles wat er in de winkel te vinden is, is te koop.
    Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

    Location:
    Lexus dealers

    Solution:

    LG videowall
    LG displays

    Achtergrond

    Lexus is sinds 1989 de naam van de luxedivisie van het Japanse autoconcern Toyota. Lexus wagens worden wereldwijd verkocht over 70 landen en is daardoor uitgegroeid tot één van de top 10 Japanese merken. 

    Onlangs heeft Lexus beslist hun nieuwe dealers te optimaliseren met de nieuwste technologiën in de retailmarkt. DOBIT werd gekozen voor de roll-out van dit project en zij kozen op hun beurt om met LG schermen aan de slag te gaan. In één jaar tijd werden al 64 dealerships ingericht volgens het nieuwe concept en dit in 13 verschillende landen. Tegen 2018 pronken alle Lexus dealerships en repaircentra - wat goed is voor bijna 500 locaties over heel Europa - met dit nieuwe concept!

    Het totaalplaatje klopt en dat voel je! De Lexus klant wordt van begin tot einde ondergedompeld in een luxueuze ervaring.

    Uitdaging

    Lexus is vastberaden in haar wil om verder te gaan, om de grenzen op te zoeken en om het uitstekende, exceptionele en briljante aan te leveren. Kortom streven ze altijd naar het buitengewone. 

    Daarnaast doorloopt de klant van vandaag een geheel nieuwe customer journey door de komst van social media en de nieuwste technologieën. Om aan de noden en verwachtingen van deze nieuwe klant te voldoen, bedacht Lexus het Retail 2020 concept.

    Oplossing

    Het nieuwe concept van Lexus is er eentje om U tegen te zeggen. Geen enkel detail werd over het hoofd gezien waardoor de autodealer een waanzinnige beleving creëert. Op verschillende plaatsen ondersteunt de LG digital signage het verkoopproces en versterkt het de beleving. Alleen al om deze unieke customer journey mee te maken moet je een bezoek brengen aan een Lexus dealer.

    Dit nieuwe concept is een perfecte weerspiegeling van waar Lexus voor staat: inspirerende designs, Takumi vakmanschap, geavanceerde technologie en uitmuntende prestaties.

    Voordeel

    De nieuwe dealerships staan helemaal in het teken van ‘Progressive Luxury’. Een verrijkende luxueuze ervaring voor de klant aan de ene kant en milieuvriendelijke oplossingen aan de andere. Het resultaat is fris, modern en stijlvol maar ook warm en persoonlijk tegelijkertijd! En de digitale implementaties in de verschillende ‘Customer Areas’ zijn één onderdeel die bijdragen aan een multi-sensoriële ervaring.

    De beleving begint al voordat je de dealer binnenwandelt. De moderne, strakke gebouwen scheppen meteen een luxueuze sfeer en door de glazen voorgevel kan je al een glimp opvangen van een grote LG videowall die vakkundig geïntegreerd is in een imposante zwart-blinkende muur. 

    Tijdens het binnenwandelen verandert het licht in de inkomhal subtiel van intensiteit en ook de wachtruimte is ingericht om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken. Gratis koffie, wifi, een werkplek, comfortabele zetel en … heel wat animo! Via schermcommunicatie komt de klant meer te weten over Lexus en ook speciale aanbiedingen, het weerbericht en het recentste nieuws ontbreekt hier niet. 

    “Daarnaast hebben klanten vanuit de wachtruimte ook zicht op de grote LG videowall waar voortdurend inspirerende filmpjes op draaien”, zo vertelt Kristof Vandeloo, die nauw betrokken is bij het project als Project Manager van DOBIT. “Wat deze videowall extra leuk maakt is dat ook de car configurator hierop getoond kan worden. De klant kan met andere woorden samen met een verkoper een auto verkennen en deze meteen bewonderen op het grote scherm.”

    Indien het allemaal wat concreter wordt, kan de klant in de ‘private consultation’ samen met de verkoper de car configurator raadplegen. Kristof Vandeloo: “Ook hier staat de tablet van de verkoper via AirPlay in verbinding met het scherm zodat de klant in alle comfort ziet hoe zijn auto volledig afgestemd wordt op zijn vragen en noden. De car configurator leent zich perfect om het verkoopproces te ondersteunen.”

    Maar dé kers op de taart is ongetwijfeld de implementatie in de ‘handover room’. “De handover-procedure moest een gepersonaliseerd en memorabel moment worden, geen standaard overdracht van de sleutels”, aldus Kristof Vandeloo. “En tegelijkertijd moest het voor de verkoper ook eenvoudig zijn om deze overdracht-procedure te personaliseren.” 

    “Het LRI-systeem (Lexus Retailer Interface) dat DOBIT heeft ontwikkeld sluit perfect aan bij deze vraag. Deze software zit als het ware als een vereenvoudigde laag boven onze Scala digital signage software. Elke dealer kan inloggen in dit systeem en op een heel eenvoudige en intuïtieve manier een gepersonaliseerde ‘handover presentatie’ aanmaken. Zo worden enkel nog de voor die klant relevante boodschappen getoond.”

    En dan is het opnieuw tijd voor een technologisch hoogstandje om de klant voor een laatste keer te verbazen. De presentatie eindigt met een video waar de gekozen Lexus voor een laatste keer op beeld schittert. De spanning bouwt op en het grote moment is nu écht aangebroken. De lichten dimmen, de glazen wand wordt plots doorzichtig en de klant kan voor de allereerste keer zijn gloednieuwe Lexus bewonderen die blinkend klaar staat voor een eerste ritje. De cirkel is rond, de beleving is af en de klant.. is de koning te rijk! 


     

    Hotelgasten van top tot teen verzorgd bij Inter Scaldes
    Hotel/restaurant Inter Scaldes is befaamd om de goede verzorging die het zijn gasten biedt. Op culinair gebied doordat Jannis Brevet, Patron-Cuisinier, zijn gasten alleen het beste voorschotelt: voornamelijk Zeeuwse producten zoals mosselen, zeebaars Oosterschelde kreeft en oesters of zuiglam. Maar ook als hotelier gaat Brevet tot het uiterste zodat een bezoek aan Inter Scaldes een ervaring is om nog heel lang te onthouden.
Privacy Policy