Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

Expert Bushoff trekt klanten naar de winkel dankzij display van LG

16-06-2017

Location:
Expert Bushoff
Arent Janszoon Ernststraat 733
1082 LJ Amsterdam

Solution:

LG86BH5C Ultra Stretch

Achtergrond

Het filiaal van Expert, de retailer gespecialiseerd in elektronica voor thuis, in Amsterdam is al tachtig jaar een begrip. De eigenaar vindt het nu tijd voor een renovatie van zijn filiaal, om digitale vernieuwingen toe te kunnen passen en de klant in een moderne winkel te kunnen ontvangen. Hierbij wordt de nadruk gelegd op meer beleving in de winkel  en een goede presentatie van Expert, zowel binnen als buiten de winkel.  

Uitdaging

In de winkel wil Bushoff de interactie met de klant aangaan en de klant met behulp van visuele communicatie aantrekken en op de hoogte houden. De klanten worden digitaal benaderd via displays in de etalage, in plaats van de ouderwetse papieren advertenties, die voorbijkomend publiek wijzen op de acties en mogelijkheden in de winkel. In de winkel moeten digitale technieken ervoor zorgen dat klanten alle informatie over producten en lopende acties inzichtelijk hebben.

Oplossing

In hun overweging om voor een bepaalde display te kiezen, waren met name de afmeting en de prijs belangrijk voor Bushoff. De schermen dienden netjes te worden weggewerkt in de winkelomgeving en in de etalage.

Hierom kwam Expert Bushoff al vrij snel uit bij LG. LG is namelijk de enige aanbieder die 86 inch Ultra Stretch schermen kan leveren die naadloos geïntegreerd kunnen worden in de winkelomgeving en de etalage. Daarnaast is het mogelijk om deze 86” Ultra Stretch  te gebruiken voor narowcasting doeleinden.

“De 86 inch Ultra Stretch schermen van LG hebben we naadloos in kunnen passen in onze winkel, waarop we eenvoudig aanbiedingen en andere boodschappen aan de klant kunnen tonen”, aldus Gerard Bushoff, filiaaleigenaar van Expert. “De schermen zijn een echte eyecatcher voor onze winkel.”

Voordeel

De LG  86BH5C is een  Ultra Stretch display met een verhouding van 58:9 en een resolutie van 3840 x 600. Dit betekent dat de display uitermate geschikt is om te integreren in zowel de winkeletalage als op de pilaren in de winkel zelf. De display kan zowel horizontaal als verticaal worden geplaatst en de display is daarnaast op te delen in vier verschillende vlakken met op elk vlak andere content.

Bushoff heeft de implementatie van de schermen en de ontwikkeling van content in samenwerking gedaan met visueel communicatiebureau Creative Action. Creative Action heeft hun contentplayer toegevoegd aan de displays van LG en kan zo vanuit  hun kantoor de displays aansturen en voorzien van nieuwe content. 

“De content wordt naar de displays gestuurd via onze digital signage soft- en hardware. Er bevindt zich een kasje achter ieder scherm, die wij op afstand kunnen aansturen via ons CMS-systeem. We kunnen voor elk afzonderlijk scherm de content afstemmen op de wensen van de klant en de filiaalhouder”, zegt Herman van Oldenmark, Managing Director van Creative Action. “Op de witgoedafdeling kunnen we aanbiedingen voor wasmachines tonen en op de schermen van de televisieafdeling wordt content vertoond die daar relevant is.”

De schermen in de etalage hebben veel aantrekkingskracht op de voorbijgangers en worden eveneens door Creative Action voorzien van op dat moment relevante content. “Als er een nieuw product in de aanbieding gaat, kunnen we dit direct in de Expert layout communiceren via de schermen”, vervolgt Herman van Oldenmark. “Dit kunnen we via onze contentplayers  binnen enkele minuten regelen. Zo kan er overdag via de schermen bijvoorbeeld reclame worden gemaakt voor gratis parkeren voor de deur en een paar uur later een actie worden getoond voor een nieuwe ijskast.”
Met de displays van LG kan Expert Bushoff zijn klanten verwelkomen in een moderne winkel. Klanten worden in realtime op de hoogte gehouden van acties in en buiten de winkel.

Meer informatie

LG 86” Ultra Stretch 86BH5C: http://www.lg.com/us/business/commercial-display/displays-tvs/digital-signage/lg-86BH5C
Expert Bushoff: http://www.expertbushoff.nl
Creative Action: https://www.creativeaction.nl


 


 


 






Deel dit:

Producten

Referenties

    • Hotelkamer Hotel The Roosevelt
    The Roosevelt kiest voor LG airco's in stijl
    Genieten van Hotel The Roosevelt in Middelburg begint eigenlijk al als je aankomt. Het robuuste monumentale pand uit de jaren ’50 is een lust voor het oog. Binnen is het al niet veel anders. Dit unieke Boutique-hotel telt 28 kamers, allemaal anders, allemaal met veel zorg ingericht, allemaal even stijlvol. De hoteliers hebben het pand, ooit gebouwd als kantoor van het Waterschap, in minder dan een half jaar tijd omgetoverd tot een ‘belevinghotel’. Aan alles is evenveel zorg besteed: van het beddengoed en het servies, tot aan de gebruikte materialen en accessoires.  
    Digitale menuschermen bij KFC


    Location:
    Meerdere locaties in Nederland

    Solution:

    LG Displays

    Het is een “secret recipe”, maar de presentatie ervan wordt wel in een nieuw jasje gestoken. Alle nieuwe en te verbouwen KFC’s zullen vanaf nu hun uitgebreide menu’s en aanbiedingen gaan vertonen via digitale menuborden van LG, met software van Gauddi.

    Achtergrond

    In 1972 opent de eerste KFC in Nederland, Rotterdam om precies te zijn. Inmiddels heeft KFC 52 restaurants in Nederland en hebben zij de ambitie om nog veel meer restaurants te openen. En daarbij vervult LG met zijn digitale menuborden een belangrijke rol. In 2015 testte KFC voor het eerst de Gauddi webOS-oplossing uitgebreid in haar restaurants in Nijmegen, Arnhem en Almere. Dit beviel ze zo goed dat zij bij nieuwe en te verbouwen KFC’s omswitchen naar digitale menuborden van LG.

    Uitdaging

    Een absolute must voor het restaurant waar dagelijks verse kip wordt bereid was dat de schermen beschermd zijn tegen vet, vocht en stof. Onze schermen met geïntegreerde mediaspeler hebben een speciale coating waardoor deze externe factoren geen schijn van kans maken.

    Oplossing

    KFC heeft gekozen voor zes LG webOS monitoren (LG 43SM5KB) waarbij de digitale menu borden, zonder externe mediaspelers, on-line worden aangestuurd. De monitoren beschikken over een zogenaamde System On a Chip (SoC) in het scherm wat tot aanzienlijke besparing lijdt zowel initieel als in het operationele beheer, stroomverbruik en onderhoud.

    In het restaurant zijn vijf schermen in “portrait modus” als videowall gemonteerd en is één scherm los bevestigd. De software van onze partner Gauddi levert de mogelijkheid om de menuborden afwisselend verschillende campagnes te laten tonen. De content wordt centraal geregeld door KFC. Een nieuwe promotie beschikbaar, of een actie op een speciale dag? Dan wordt hier extra aandacht aan besteed via een campagne, die kan worden ingesteld op tijd en dagdeel.

    Voordeel

    De speciale coating van onze schermen zorgt ervoor dat invloeden vanuit de keuken, zoals vet, vocht en stof niet doordringen tot de digitale menuborden. Dit betekent dat er geen schade aan kan worden gericht aan de elektronica en de schermen langer meegaan. 

    Daarnaast zorg het interne besturingssysteem webOS dat een externe mediaspeler overbodig is. Energieverbruik wordt zo beperkt tot een minimum, wat leidt tot minder hoge kosten. Ook de installatie van de software en het onderhoud is met onze schermen bijzonder eenvoudig.



    Schoenenwinkel keten Torfs kiest voor digital signage van LG

    Creativiteit is een must en dat hebben ze bij Torfs goed begrepen. “Bij Schoenen Torfs wordt digital signage optimaal ingezet om bij te dragen aan een aangename sfeer in de winkel. Dit is een mooi voorbeeld van hoe technologie helemaal in het teken staat van de klant en op die manier een duidelijke meerwaarde biedt”, aldus Nele Bruers.

Privacy Policy