Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

Waarom sporten in het juiste klimaat een groot verschil kan maken

04-01-2017

De afgelopen jaren is er steeds meer aandacht voor de effecten van temperatuur op trainingen. Vooral nu de winter in aantocht is, is het goed om bewust te zijn van de effecten van de temperatuur op een work-out, maar wat is nu eigenlijk de ideale temperatuur om in te sporten?

Hier is geen eenduidig antwoord op te geven, want de ideale temperatuur is afhankelijk van de fitnessdoelstellingen van een sporter. Net als dat het type training aangepast wordt op basis van de doelstellingen van een sporter, moet eigenlijk ook de temperatuur worden aangepast. Het kiezen van de juiste temperatuur stelt een sporter namelijk in staat het maximale uit de training te halen. Zo kan langdurig trainen met hoge temperaturen het uithoudingsvermogen van sporters enorm verbeteren, terwijl trainen met koude temperaturen de vetverbranding stimuleert.

Denk bijvoorbeeld aan Bikram yoga, waarbij met een temperatuur van ongeveer 38 graden Celsius in een tijdsbestek van ongeveer 90 minuten allerlei yoga-oefeningen worden uitgevoerd. Vanwege de warmte hebben deze yogi’s minder kans op blessures. Daarentegen is er ook veel te zeggen voor het trainen bij koude weeromstandigheden, zoals hardlopen in de winter. Een dergelijke cardiotraining bij een zeer koude temperatuur kan een goed effect hebben op de vetverbranding. Sporters die vooral hun spiermassa willen vergroten zijn vooral gebaat bij het trainen in een comfortabele en goed gereguleerde omgeving. Kortom, de ideale sporttemperatuur is afhankelijk van het doel van de sporter.

“De fitnessindustrie is sterk aan verandering onderhevig, waardoor sportscholen zich continu proberen aan te passen aan de nieuwste rage, terwijl ze nog steeds effectieve trainingsprogramma’s willen aanbieden,” zegt Sam Spear, kynoloog en sportfysioloog gecertificeerd door de American College of Sports Medicine. “Hoewel er ook wat te zeggen is voor het trainen in extreme klimaten, is dit niet voor iedereen noodzakelijk om fitter te worden. Voor cardiovasculaire of krachttrainingen ligt het klimaat in de meeste fitnesscentra tussen de 18 en 22 graden. Het ideale klimaat is echter sterk afhankelijk van het trainingsprogramma – of er hele specifieke trainingsdoelstellingen zijn of dat het meer gaat om de algehele fitheid.”

De relatie tussen temperatuur en effectief trainen vormt hierdoor een flinke uitdaging voor sporters die meer uit hun fitness-inspanningen willen halen. Logischerwijs vormt dit ook een opgave voor sportscholen die allerlei sporters proberen tegemoet te komen, van hardcore fitness-enthousiastelingen tot aan de pleziersporter. Het bieden van een uniform klimaat binnen de hele sportschool is niet langer een optie. Moderne sportscholen zijn genoodzaakt alles te bieden van hot yoga en spinning lessen tot aan speciale zones voor gewichtheffen. Om voor ieder wat wils te bieden, hebben moderne sportscholen daarom behoefte aan flexibiliteit en betrouwbaarheid als het gaat om hun klimaatbeheersystemen.

LG’s Multi V Heat Recovery-systeem kan hierbij uitkomst bieden. Deze geavanceerde oplossing stelt sportscholen in staat om in iedere ruimte de ideale temperatuur te creëren. Zo kan er gelijktijdig worden gekoeld en verwarmt in verschillende ruimtes zodat er per individuele training de ideale temperatuur gecreëerd kan worden. Deze oplossing is bovendien erg efficiënt, omdat de warmte van de ruimtes die worden gekoeld overgeheveld kan worden naar de ruimtes die moeten worden verwarmd.

De vraag naar work-outs afgestemd op de persoonlijke behoeftes van sporters neemt toe, maar wat nog te vaak over het hoofd wordt gezien, is het ideale sportklimaat. Een moderne sportschool gaat echter mee met de tijd en voorziet in de veranderende behoeftes van leden. Alleen dan kan een sportschool concurrerend zijn. 

Deel dit:

Producten

Referenties

    • Displays Kassa bij Carrefour Market
    Supermarktketen Carrefour Market kiest voor LG Digital Signage
    De supermarktketen Carrefour Market, met 422 vestigingen over gans België heeft ook aan LG gedacht voor de communicatie naar zijn klanten toe. Als het vers moet zijn, dé slagzin van Carrefour market weerspiegelt zich nu ook helemaal in de instore communicatie. Dankzij de LG Digital Signage en het speciaal ontwikkelde CIMS-systeem kan Carrefour market snel en efficiënt de nieuwste promo’s en acties communiceren naar hun klanten. Naast de verse producten biedt Carrefour market nu ook steeds de meest ‚verse’ communicatie!
    • Maisons du Monde Lochristi kiest voor LG Multi V IV
    LG Multi V IV warmtepomp met aangesloten cassettes en AC Smart Premium zorgen voor verwarming in de winkel
    Maisons du Monde is een meubelwinkel met circa 300 winkels in Europa. Ze bieden een ruime keuze aan exclusieve meubels en decoratieve voorwerpen voor verschillende stijlen voor in huis.
    Europese instelling kiest voor LG videowall met geweldige beeldkwaliteit en kleursaturatie
    Voor een Europese instelling hebben wij in samenwerking met een AV specialist gelegen aan de rand van Brussel een videowall geïnstalleerd. De LG videowall bestaat uit 3x3 monitoren met een ultra dunne bezel. Het resultaat is fantastisch: de beeldkwaliteit en de kleursaturatie zijn geweldig en de videowall lijkt te zweven in de lucht!
Privacy Policy