Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

Waarom sporten in het juiste klimaat een groot verschil kan maken

04-01-2017
Waarom sporten in het juiste klimaat een groot verschil kan maken

De afgelopen jaren is er steeds meer aandacht voor de effecten van temperatuur op trainingen. Vooral nu de winter in aantocht is, is het goed om bewust te zijn van de effecten van de temperatuur op een work-out, maar wat is nu eigenlijk de ideale temperatuur om in te sporten?

Hier is geen eenduidig antwoord op te geven, want de ideale temperatuur is afhankelijk van de fitnessdoelstellingen van een sporter. Net als dat het type training aangepast wordt op basis van de doelstellingen van een sporter, moet eigenlijk ook de temperatuur worden aangepast. Het kiezen van de juiste temperatuur stelt een sporter namelijk in staat het maximale uit de training te halen. Zo kan langdurig trainen met hoge temperaturen het uithoudingsvermogen van sporters enorm verbeteren, terwijl trainen met koude temperaturen de vetverbranding stimuleert.

Denk bijvoorbeeld aan Bikram yoga, waarbij met een temperatuur van ongeveer 38 graden Celsius in een tijdsbestek van ongeveer 90 minuten allerlei yoga-oefeningen worden uitgevoerd. Vanwege de warmte hebben deze yogi’s minder kans op blessures. Daarentegen is er ook veel te zeggen voor het trainen bij koude weeromstandigheden, zoals hardlopen in de winter. Een dergelijke cardiotraining bij een zeer koude temperatuur kan een goed effect hebben op de vetverbranding. Sporters die vooral hun spiermassa willen vergroten zijn vooral gebaat bij het trainen in een comfortabele en goed gereguleerde omgeving. Kortom, de ideale sporttemperatuur is afhankelijk van het doel van de sporter.

“De fitnessindustrie is sterk aan verandering onderhevig, waardoor sportscholen zich continu proberen aan te passen aan de nieuwste rage, terwijl ze nog steeds effectieve trainingsprogramma’s willen aanbieden,” zegt Sam Spear, kynoloog en sportfysioloog gecertificeerd door de American College of Sports Medicine. “Hoewel er ook wat te zeggen is voor het trainen in extreme klimaten, is dit niet voor iedereen noodzakelijk om fitter te worden. Voor cardiovasculaire of krachttrainingen ligt het klimaat in de meeste fitnesscentra tussen de 18 en 22 graden. Het ideale klimaat is echter sterk afhankelijk van het trainingsprogramma – of er hele specifieke trainingsdoelstellingen zijn of dat het meer gaat om de algehele fitheid.”

De relatie tussen temperatuur en effectief trainen vormt hierdoor een flinke uitdaging voor sporters die meer uit hun fitness-inspanningen willen halen. Logischerwijs vormt dit ook een opgave voor sportscholen die allerlei sporters proberen tegemoet te komen, van hardcore fitness-enthousiastelingen tot aan de pleziersporter. Het bieden van een uniform klimaat binnen de hele sportschool is niet langer een optie. Moderne sportscholen zijn genoodzaakt alles te bieden van hot yoga en spinning lessen tot aan speciale zones voor gewichtheffen. Om voor ieder wat wils te bieden, hebben moderne sportscholen daarom behoefte aan flexibiliteit en betrouwbaarheid als het gaat om hun klimaatbeheersystemen.

LG’s Multi V Heat Recovery-systeem kan hierbij uitkomst bieden. Deze geavanceerde oplossing stelt sportscholen in staat om in iedere ruimte de ideale temperatuur te creëren. Zo kan er gelijktijdig worden gekoeld en verwarmt in verschillende ruimtes zodat er per individuele training de ideale temperatuur gecreëerd kan worden. Deze oplossing is bovendien erg efficiënt, omdat de warmte van de ruimtes die worden gekoeld overgeheveld kan worden naar de ruimtes die moeten worden verwarmd.

De vraag naar work-outs afgestemd op de persoonlijke behoeftes van sporters neemt toe, maar wat nog te vaak over het hoofd wordt gezien, is het ideale sportklimaat. Een moderne sportschool gaat echter mee met de tijd en voorziet in de veranderende behoeftes van leden. Alleen dan kan een sportschool concurrerend zijn. 

Deel dit:

Producten

Referenties

    • De ‘Hypermarkt van de toekomst’: een ‘retail hoogstandje’
    De ‘Hypermarkt van de toekomst’: een ‘retail hoogstandje’
    Carrefour

    Location:
    Carrefour Hyper Mons Grands Prés
    Place des Grand Prés 1
    7000 Mons

    Solution:

    LG Displays

     

    ‘The store of the future’ van Carrefour Hyper is een must-see voor elke retailer! Dit vooruitstrevend en uniek winkelconcept telt maar liefst 140 digital signage schermen, heeft een gigantisch productgamma en pronkt met de allernieuwste digitale snufjes.

    Achtergrond

    De Hypermarkten Carrefour maken deel uit van Carrefour België, dat met zo’n 11.500 werknemers een van de grootste supermarktketens van België is. Nadat de 44 Hypermarkten werden ingericht volgens een geheel nieuw concept, werd Carrefour Mons Les Grands Prés de kers op de taart!

    Met deze ‘Hypermarkt van de toekomst’ biedt de supermarktketen een weergaloze winkelervaring. Op maar liefst 11.700 m² zijn verschillende kleine ‘shops’ ondergebracht die samen één heus winkelparadijs vormen. Een bakkerij, beenhouder, traiteur, vis- sushi- of kaasafdeling,… dit zijn maar enkele voorbeelden van de afzonderlijke shops die een plaatsje kregen in de nieuwe Carrefour Hyper.

    Uitdaging


    Boodschappen beleven
    De Hypermarkt wil het de klant zo eenvoudig en aangenaam mogelijk maken en zet hiervoor de nieuwste digitale toepassingen in. En dit alles zonder het menselijke uit het oog te verliezen. Zo zijn er op verschillende plaatsen vaklui die voor de ogen van de klant de lekkerste ambachtelijke producten bereiden. De koffie wordt in de winkel gebrand, een echte pizzaiolo maakt ter plaatse verse pizza’s, bakkers en patissiers bereiden broodjes, gebak en lokale specialiteiten,… Kortom, er valt veel te kopen maar ook heel wat te beleven in deze ‘store of the future’.

    Oplossing en bijkomende voordelen


    Controle over content
    Eén onderdeel van deze beleving zijn de digitale schermen die op verschillende plaatsen in de winkel hangen. Zo pronkt de ‘seisoensgebonden afdeling’ met een 4 op 4 LG videowall en is er aan de inkom een portrait videowall om klanten te verwelkomen. Ook aan de kassa’s en in alle ‘shop-in-shops’ hangen één of meerdere LG schermen die het concept van de Hypermarkt ondersteunen.

    “De LG schermen bij de verschillende shops lenen zich perfect om extra informatie over de kwaliteit en herkomst van de producten te communiceren”, aldus Nele Bruers, Business Development Manager bij DOBIT. “Omdat in elke afzonderlijke shop een andere boodschap moet spelen op het scherm, is een goed werkend beheersplatform en een gebruiksvriendelijke implementatie cruciaal in dit project.”

    De content wordt beheerd en aangestuurd via de Scala digital signage software. “Door meta data toe te kennen aan de boodschappen en aan de juiste players, is het erg eenvoudig om de juiste boodschappen op de juiste plaats te tonen. Bovendien geeft de software een duidelijk overzicht zodat je altijd snel kan kijken of alles correct staat en werkt.” Dit in combinatie met de kwalitatieve en gemakkelijk te bedienen hardware, vormt de ideale oplossing.

    Installatie marathon
    Meer dan 500 distributie-experts sloegen de handen in elkaar en gingen de uitdaging aan om een ongeziene winkelervaring te creëren. “We zijn enorm trots dat wij mochten meewerken aan dit project”, besluit Jan Verheyen, Service Delivery Manager van Dobit. “In nog geen drie weken tijd hebben we 128 schermen geïnstalleerd. Dit project is hiermee zonder twijfel een van onze uitdagendste installatie-projecten tot hiertoe.” Dankzij de intuïtieve en snelle set-up mogelijkheden van de LG schermen is dit project zo snel en succesvol uitgerold geweest.



     

    • Vogel’s kiest voor meer en overzichtelijk schermoppervlak met displays van LG
    Vogel’s kiest voor meer en overzichtelijk schermoppervlak met displays van LG


    Location:
    Vogel's
    Hondsruglaan 93
    5628 DB Eindhoven


    Solution:

    LG Displays - 29UM68

     

    Alle 100 medewerkers van Vogel's beschikken nu over een LG display met ingebouwde speaker. Deze schermen bieden de medewerkers de mogelijkheid om op één display overzichtelijk alle programma's te draaien die nodig zijn voor hun werkzaamheden. Het grote schermoppervlak, de features en de kwaliteit van LG waren de redenen om te kiezen voor deze displays.

    Achtergrond

    Vogel’s is een Nederlands bedrijf dat wereldwijd verschillende producten met betrekking tot het bevestigen van audio- en videoapparaten produceert. Vogel’s is actief in zowel de B2B als de B2C markt. De producten van Vogel’s worden onder andere gebruikt door hotels, conferentiecentra en vliegvelden.

    Uitdaging

    Onlangs heeft Vogel’s hun bedrijfspand gerenoveerd, waarbij tevens een deel van de oude monitoren van medewerkers zouden worden vervangen. Onder veel medewerkers leefde op dat moment al de behoefte aan meer schermoppervlak om hun werkzaamheden op uit te voeren, waardoor sommige medewerkers met meerdere displays begonnen te werken. Dit gaf problemen met andere hardware en de kantoortuin oogde door bekabeling en deze extra beeldschermen rommelig. Vogel’s ging daarom op zoek naar een eenvoudige oplossing om medewerkers meer schermoppervlak te bieden, zonder dat ze hier een tweede beeldscherm op hun bureau nodig hadden.

    Oplossing

    In de zoektocht naar het juiste display-model stelde Vogels een eisenpakket op. Het moest voor de medewerker mogelijk worden om op één enkele display alle benodigde werkapplicaties overzichtelijk open te hebben staan. Daarnaast moest de nieuwe display een ingebouwde speaker bevatten. Vrijwel direct kwam Vogel’s bij een aantal fabrikanten terecht die de juiste displays konden leveren. LG bleek al gauw als beste uit de bus te komen. Een aantal displays van LG zijn vervolgens getest door een selecte groep medewerkers. Op basis van de feedback die zij verschaften, besloot Vogel’s voor iedere medewerker een 29UM68 display aan te schaffen, waardoor er in totaal honderd werden besteld.

    “LG is voor onze eigen business sowieso een belangrijke producent voor displays en televisies voor de consumentenmarkt”, zegt Erwin Nieuwendijk, manager ICT bij Vogel’s. “Op ons kantoor gebruiken we bovendien al verschillende displays van LG. Ook gebruiken we displays van LG in onze showroom om de kwaliteit van onze beugels te tonen aan onze businesspartners. Op basis van onze ervaring in dit vakgebied is het dan ook niet verwonderlijk dat we bij LG uit zijn gekomen.”

    Voordeel

    De schermen bieden de medewerkers van Vogel’s de mogelijkheid om op één display overzichtelijk alle programma’s te draaien die ze voor hun werkzaamheden nodig hebben. Behalve standaard Microsoft Office-programma’s, worden tevens programma’s die order- en logistieke processen beheren, gebruikt. De 21:9 afmeting helpt hierbij; medewerkers kunnen bijvoorbeeld ook producten die ze ontwerpen alle kanten op laten draaien, zonder dat dit problemen oplevert vanwege een te klein schermoppervlak.

    “LG heeft bij ons een goede naam als het gaat om de kwaliteit van schermen”, vervolgt Nieuwendijk. “Wat dat betreft was de optelsom snel gemaakt. De combinatie van de afmeting (21:9) van het scherm, wat niet door elke fabrikant wordt geleverd, de features van het scherm zoals de ingebouwde speaker en de standaardkwaliteit van LG, heeft ons vrij snel de keuze voor LG doen maken.”

    Vogel’s nam de beslissing om alle oude schermen in één keer te vervangen door de displays van LG. Dit bood tevens een uniform beeld van de kantoortuin. Door de verbouwing kreeg Vogel’s een open kantoortuin, waardoor klanten medewerkers konden zien zitten. Vogel’s wilde een uniform aanzicht van bureaus en apparatuur. De schermen vallen hierin bijzonder op. “Het oog wil ook wat en dit straalt rust en professionaliteit uit naar onze klanten. De schermen zijn daar een integraal onderdeel van”, aldus Nieuwendijk.

    Meer informatie:

    LG 29UM68: http://www.lg.com/nl/monitoren/lg-29UM68-P-21-9-ips-monitor
    Vogel’s: http://www.vogels.com/






     

    • Maisons du Monde Doornik kiest voor LG Multi V IV
    Maisons du Monde Doornik kiest voor twee LG Multi V IV warmtepompsystemen die koelen en verwarmen
    Sinds februari 2016 is het nieuwe winkelcentrum “Les Bastions” in Doornik geopend. Hier kunnen 11 nieuwe winkels terecht met een totale winkeloppervlakte van maar liefst 10.000 vierkante meter. Ook Maisons du Monde heeft hier sinds kort een vestiging.
Privacy Policy