Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

Nieuwe LG showroom toont technische hoogstandjes

26-01-2016
Nieuwe LG showroom toont technische hoogstandjes

Groter, vernieuwender, spectaculairder en overzichtelijker. De nieuwe showroom van LG Business is geopend. En laat zien waarvoor LG Business staat: duurzame, technische hoogstandjes.

Wij kunnen wel honderd keer zeggen dat onze producten geweldig zijn, maar u moet het ook zelf kunnen ervaren. Door producten te testen, aan te raken en in het echt te zien. Dat kan in onze nieuwe showroom in Amstelveen. In de showroom staan onze ‘state of the art’ producten, toppers in het segment. Producten waarop we echt trots zijn en u graag meer over vertellen. Producten die we nu verkopen én producten voor de toekomst. Doorschijnende of flexibele beeldschermen bijvoorbeeld. Nu nog erg futuristisch, straks misschien onmisbaar.

Het resultaat van beter

LG had al een showroom, waarin producten stonden uitgestald en waar demonstraties gegeven konden worden. Die showroom was goed, maar het kon beter. Het resultaat van ‘beter’ is deze fantastische showroom. De nieuwe showroom is met zijn 250 m2 bijna drie keer zo groot als de oude versie. Producten zijn overzichtelijk ingedeeld in marktbehoeften. Zo heeft elke branche een aparte afdeling, van retail tot hotel en van overheid tot outdoor.

Feeling met het product

Onderdeel van het concept van de showroom  is dat deze nuttig is voor zowel LG als haar klanten en partners. Voor LG omdat we zo kunnen laten zien wat we allemaal kunnen leveren. Voor onze klanten en partners om meer feeling met de producten te krijgen en kennis op te schroeven. Zo is het mogelijk om samen met een LG-deskundige demonstraties te volgen over bepaalde producten of segmenten.

Langskomen?

Wilt u onze nieuwe showroom een keer bezoeken? Kennismaken met onze futuristische doorschijnende beeldschermen en producten in werking zien?  Maak gerust een afspraak om een keer langs te komen. We nemen dan de tijd om u kosteloos rond te leiden, vragen te beantwoorden en productdemonstraties te geven.

Maak nu een afspraak.

Het bezoekadres van onze showroom is Krijgsman 1, Amstelveen.

Deel dit:

Producten

Referenties

    • LG's High Brightness Video Wall vergroot aantrekkingskracht van het Stedelijk Museum Amsterdam
    LG's High Brightness Video Wall vergroot aantrekkingskracht van het Stedelijk Museum Amsterdam

    Location:
    Stedelijk Museum Amsterdam
    Museumplein 10
    1071 DJ Amsterdam

    Solution:

    LG Display Solutions

     

    Achtergrond

    Het Stedelijk Museum Amsterdam beschikt over een van de belangrijkste collecties moderne en hedendaagse kunst in Europa. De kunstverzameling bevat het werk van kunstenaars als Vincent van Gogh, Henri Matisse en Piet Mondriaan, die vorig jaar door bijna 700.000 bezoekers zijn bekeken. Het Stedelijk Museum ligt aan het drukke Museumplein naast het Rijksmuseum, het Van Gogh Museum en het Koninklijk Concertgebouw. Om op te vallen tussen de omliggende musea en meer bezoekers te trekken, wilde het Stedelijk de zichtbaarheid, gastvrijheid en aantrekkelijkheid verbeteren. Daarom kwam het museum met het plan voor de herinrichting van het entreegebied.Met de nieuwe inrichting is de entreehal een echte ontmoetingsplek geworden.

    Uitdaging

    Een van de oplossingen om de aantrekkingskracht van het museum te vergroten, is de gasten te informeren via heldere en scherpe beelden. Niet alleen in de entreehal, maar ook daarbuiten. Zo worden passerende voorbijgangers verleid het museum te bezoeken. Het Stedelijk Museum zocht naar hoogwaardige producten die elegantie uitstralen en koos uiteindelijk voor een LG High Brightness Video Wall. Dit beeldscherm van drie bij vijf meter is aan het plafond gemonteerd. De videowall is dubbelzijdig, wat betekent dat de kant naar buiten gericht de aandacht van passerende voorbijganger trektmet aankondigingen van toekomstige tentoonstellingen. De videowall aan de andere kant toontde omvangrijke videokunstcollectie van het museum. Daarnaast staan er in de entreehal ook drie 98-inch Ultra HD-schermen. Deze schermen tonen op een smaakvolle manier de bewegwijzering van het tentoonstellingsprogramma. Daarmee dragen deze schermen bij aan de stijlvolle uitstraling van het entreegebied. De High Brightness Video Wall en Ultra HD displays zorgen er samen dus voor dat alle informatie op een aantrekkelijkemanier aan de gasten wordt aangereikt, zonder ze te overspoelen met een golf aan informatie in één keer.

    Oplossing

    Volgens Sarah Slootweg, relatiemanager Sponsoren van het Stedelijk Museum, zocht het team van het museum naar een leverancier van hoogwaardige visuele producten die de videocollectie op de best mogelijke manier kan presenteren. “Het museum heeft een hoge kwaliteitsstandaard”, legt Slootweg uit. “We hebben LG eenjaar geleden benaderd en zij gaven ons vanaf het begin goed advies. We hebben gewacht tot de nieuwste videowall uitkwam vanwege de technische specificaties van ons entreegebied. We zijn erg blij met die beslissing.”

    Voordeel

    Het museum wilde het entreegebied gastvrijer, zichtbaarder en aantrekkelijker maken, met als uiteindelijke doel de bezoekersaantallen vergroten. Volgens Slootweg is dit gelukt, mede door de producten van LG. “Het vernieuwde entreegebied is sinds september geopend en lijkt op een groot overdekt plein met een museumwinkel en koffievoorzieningen. Het is ook de thuisbasis van een van de grootste collecties boeken over moderne en hedendaagse kunst in Europa. Omdat de videowall aan het plafond is gemonteerd, kunnen we optimaal gebruik maken van de ruimte. Daardoor kan de hal ook gebruikt worden voor grote evenementen in het museum”, verduidelijkt Slootweg. Volgens haar hebben LG's High Brightness Video Wall en Ultra HD-schermen ervoor gezorgd dat content nu op een aantrekkelijke manier aan gasten wordt gepresenteerd. De content op de schermen is zelfs bij scherp zonlicht of vanuit een scherpe kijkhoek duidelijk zichtbaar. Slootweg: “We hebben onze belangrijkste doelstellingen behaald en zijn daarom zeer tevreden.”


     


     




     

     

    • Librije's Hotel Zwolle
    Librije's Hotel Zwolle kiest voor LG Artcool
    Elk project heeft zijn eigen bijzondere verhaal. Zeker als het gaat om een gebouw met een rijke historie. Librije’s hotel in Zwolle bijvoorbeeld. Deze voormalige vrouwengevangenis het Spinhuis in Zwolle heeft een nieuwe bestemming gekregen: het stijlvolle vijfsterren Librije hotel. Het hotel is een verlengstuk van het met drie Michelin-sterren bekroonde gelijknamige restaurant. Luxe wordt de standaard in het hotel. “En daar hoort ook een aangename gevoelstemperatuur bij.”
    • Hotelkamer Hotel The Roosevelt
    The Roosevelt kiest voor LG airco's in stijl
    Genieten van Hotel The Roosevelt in Middelburg begint eigenlijk al als je aankomt. Het robuuste monumentale pand uit de jaren ’50 is een lust voor het oog. Binnen is het al niet veel anders. Dit unieke Boutique-hotel telt 28 kamers, allemaal anders, allemaal met veel zorg ingericht, allemaal even stijlvol. De hoteliers hebben het pand, ooit gebouwd als kantoor van het Waterschap, in minder dan een half jaar tijd omgetoverd tot een ‘belevinghotel’. Aan alles is evenveel zorg besteed: van het beddengoed en het servies, tot aan de gebruikte materialen en accessoires.  
Privacy Policy