Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

Winkelen moet een beleving zijn

04-11-2015
Kantine met kantooraico's

Om klanten te motiveren naar een winkel te gaan in plaats van een online aankoop te doen, moeten winkeliers vernieuwen. Hoe? Door de online en offline wereld met elkaar te verbinden.

Stel: je wilt dat ene paar sneakers hebben. Maar in de winkel zijn ze uitverkocht in jouw maat. Dan maar online kopen? Dat is wat er nu gebeurt. Maar het kan ook anders. Roeland Scholten, Sales Director Business Solutions Netherlands: ‘Denk aan schermen in de winkel waarop je niet alleen het product ziet, maar ook alle specs en beschikbare kleuren en je het ook nog meteen ter plekke kunt bestellen. Je bestelt zo alsnog online, omdat het product bijvoorbeeld niet op voorraad is, maar wel in de webshop van dezelfde winkel. Het gevolg is dat de winkelier zijn klant niet verliest.

Click, point, buy

Het kan nog vernieuwender. LG levert ook de techniek en apparatuur voor het zogenoemde click, point, buy.  Scholten: ‘Je ziet een scherm met daarop een model met een prachtig kostuum en schoenen aan. Je richt je mobieltje op het scherm, klikt zo op het kostuum en alle informatie over dit kostuum staat vervolgens in jouw telefoon. Als je wilt, kun je het zelfs meteen bestellen.’

Verleiden tot aankoop

Volgens Scholten zijn dit soort ervaringen en technieken de retail van de toekomst. Het gaat volgens hem steeds meer om de beleving. Want winkelen kun je tegenwoordig overal. In de trein, in de lift en op kantoor. Naar een echte winkel toegaan, moet dus iets extra’s bieden. Scholten: ‘Daarbij hoort een totaalconcept van een aangename temperatuur, sfeer en verlichting. En vernieuwende technieken die de kijker verleiden en informeren om tot aankoop over te gaan.’ Winkels worden steeds meer een showroom, waar je de producten kunt bekijken, vasthouden en voelen. Om ze vervolgens te kopen.

Meer omzet

Onderzoek toont volgens Scholten aan dat bedrijven die al gebruik maken van deze nieuwe technieken, meer omzet genereren. Als voorbeeld noemt hij een cafetaria in België. ‘Naast losse producten verkocht deze cafetaria ook menu’s. Maar deze werden zelden besteld. Sinds er twee digital signage schermen boven de balie hangen, waarop het menu wordt getoond, verkopen ze het menu 60 procent vaker dan voorheen. Zo verdien je je investering dus snel terug.

Vertrouwen

Het is natuurlijk wel een investering om mee te kunnen doen aan deze vernieuwingen. Maar het goede nieuws is dat het steeds beter gaat met de retailmarkt. Consumenten hebben weer meer vertrouwen in de economie, gaan weer meer geld uitgeven en dat zorgt dat de winkeliers weer kunnen investeren.

Bent u klaar voor de winkelbeleving van de toekomst?

Neem contact met ons op voor meer informatie over onze retail solutions.


 

Deel dit:

Producten

Referenties

    Ziggo Dome kiest voor Social Media Wall van LG
    Op 24 juni 2012 opende de Ziggo Dome in Amsterdam haar deuren voor het publiek. Ziggo Dome is Nederlands meest vernieuwende concerthal. Akoestiek, zicht, innovatie, stijl en technologie gaan hand in hand. LG is Ziggo Domes technology partner. Zij adviseerde over beeld en geluid en voorzag Ziggo Dome van alle beeldschermen. Ziggo Dome is nu al een succes. Jaarlijks wordt de concerthal bezocht door zo’n 1,2 miljoen mensen. Van jong tot oud.
    Universitair Ziekenhuis Antwerpen (UZA) volledig uitgerust met LG Hotel TV's en Signage monitoren
    Universitair Ziekenhuis Antwerpen

    Location:
    Universitair Ziekenhuis Antwerpen
    Wilrijkstraat 10
    2650 Edegem

    Solution:

    LG Hotel TV's

    Universitair Ziekenhuis Antwerpen kiest voor LG Hotel TV's

     

    Het Universitair Ziekenhuis Antwerpen is volledig uitgerust met LG Hotel TV's en Signage monitoren. Dankzij de volledige digitalisatie van alle informatie kan de de content online worden beheerd. Zeer gebruiksvriendelijk voor zowel het ziekenhuis als de patiënten!

    Achtergrond

    Het UZA is een universitair centrum voor topklinische en klantvriendelijke patiëntenzorg, hoogwaardige academische opleiding en grensverleggend wetenschappelijk onderzoek met een belangrijke internationale dimensie. Jaarlijks overnachten ruim 27 000 patiënten in het ziekenhuis. Er zijn 38 hooggespecialiseerde medische diensten, waar ieder jaar meer dan 600 000 patiënten op raadpleging komen. In het UZA werken zo’n 2800 medewerkers, onder wie 400 artsen en 1400 verpleegkundigen.

    Uitdaging

    Gezien de omvang van dit Universitair Ziekenhuis waren de uitdagingen talrijk. Eerst en vooral zaten we met de implementatie en integratie van signage monitoren in publieke ruimtes. Verder moest de content zowel in een liggend als staand profiel geplaatst kunnen worden. De schermen moesten naast het weergeven van gepersonaliseerde informatie, in staat zijn om de ticketverdelers en de bewegwijzering te vervangen.

    Oplossing

    Het UZA ziekenhuis werd volledig uitgerust met LG Hotel TVs en signage monitoren. Dankzij de verschillende functionaliteiten werden verschillende schermen aangeboden. De signage schermen bieden een oplossing voor de informatieweergave, bewegwijzering en ticketverdeling. Daarnast werden verschillende types van Hotel TV's in de kamers geïnstalleerd. In functie van de grootte van de kamers werd er voor verschillende groottes van schermen gekozen. In het Kinderziekenhuis werden dan weer aparte toestellen geïntegreerd in de meubels. De Hotel TVs op de verpleegeenheden bieden een informatiekanaal boordevol aan praktische info over het UZA.

    Voordeel

    Dankzij de volledige digitalisatie van alle info kan men online de content beheren. Dit is zowel voor het ziekenhuis als de patiënten een zeer gebruiksvriendelijke oplossing. De flexilibiliteit en uniformisering zijn voor het ziekenhuis een enorme stap vooruit.

    LG Hotel TV's bij Universitair Ziekenhuis Antwerpen

    LG Hotel TV's | Universitair Ziekenhuis Antwerpen

    Universitair Ziekenhuis Antwerpen | LG Hotel TV's

     

    • Hotel De Hallen
    Watergekoelde LG Warmtepomp voor hotel De Hallen

    De voormalige tramremise, een rijksmonument uit het begin van de 20e eeuw in Amsterdam West, is getransformeerd tot De Hallen. Een prachtig multifunctioneel complex van lange loodsen. Zo zijn er een bioscoop, een bibliotheek, studio’s, werkplaatsen en horeca, waaronder een hotel met 50 kamers. Het pand behoort tot het belangrijkste industriële erfgoed van Amsterdam. Hotel De Hallen heeft de industriële look van de oude tramremise dan ook behouden: urban vintage met een rauw randje. 

     

Privacy Policy