Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

Winkelen moet een beleving zijn

04-11-2015
Kantine met kantooraico's

Om klanten te motiveren naar een winkel te gaan in plaats van een online aankoop te doen, moeten winkeliers vernieuwen. Hoe? Door de online en offline wereld met elkaar te verbinden.

Stel: je wilt dat ene paar sneakers hebben. Maar in de winkel zijn ze uitverkocht in jouw maat. Dan maar online kopen? Dat is wat er nu gebeurt. Maar het kan ook anders. Roeland Scholten, Sales Director Business Solutions Netherlands: ‘Denk aan schermen in de winkel waarop je niet alleen het product ziet, maar ook alle specs en beschikbare kleuren en je het ook nog meteen ter plekke kunt bestellen. Je bestelt zo alsnog online, omdat het product bijvoorbeeld niet op voorraad is, maar wel in de webshop van dezelfde winkel. Het gevolg is dat de winkelier zijn klant niet verliest.

Click, point, buy

Het kan nog vernieuwender. LG levert ook de techniek en apparatuur voor het zogenoemde click, point, buy.  Scholten: ‘Je ziet een scherm met daarop een model met een prachtig kostuum en schoenen aan. Je richt je mobieltje op het scherm, klikt zo op het kostuum en alle informatie over dit kostuum staat vervolgens in jouw telefoon. Als je wilt, kun je het zelfs meteen bestellen.’

Verleiden tot aankoop

Volgens Scholten zijn dit soort ervaringen en technieken de retail van de toekomst. Het gaat volgens hem steeds meer om de beleving. Want winkelen kun je tegenwoordig overal. In de trein, in de lift en op kantoor. Naar een echte winkel toegaan, moet dus iets extra’s bieden. Scholten: ‘Daarbij hoort een totaalconcept van een aangename temperatuur, sfeer en verlichting. En vernieuwende technieken die de kijker verleiden en informeren om tot aankoop over te gaan.’ Winkels worden steeds meer een showroom, waar je de producten kunt bekijken, vasthouden en voelen. Om ze vervolgens te kopen.

Meer omzet

Onderzoek toont volgens Scholten aan dat bedrijven die al gebruik maken van deze nieuwe technieken, meer omzet genereren. Als voorbeeld noemt hij een cafetaria in België. ‘Naast losse producten verkocht deze cafetaria ook menu’s. Maar deze werden zelden besteld. Sinds er twee digital signage schermen boven de balie hangen, waarop het menu wordt getoond, verkopen ze het menu 60 procent vaker dan voorheen. Zo verdien je je investering dus snel terug.

Vertrouwen

Het is natuurlijk wel een investering om mee te kunnen doen aan deze vernieuwingen. Maar het goede nieuws is dat het steeds beter gaat met de retailmarkt. Consumenten hebben weer meer vertrouwen in de economie, gaan weer meer geld uitgeven en dat zorgt dat de winkeliers weer kunnen investeren.

Bent u klaar voor de winkelbeleving van de toekomst?

Neem contact met ons op voor meer informatie over onze retail solutions.


 

Deel dit:

Producten

Referenties

    • Worldhotel Wings Rotterdam kiest voor LG PRO:Centric Smart Hotel TV
    Worldhotel Wings Rotterdam kiest voor LG PRO:Centric Smart Hotel TV


    Location:
    Worldhotel Wings Rotterdam
    Rotterdam Airportplein 55
    3045 AP Rotterdam


    Solution:

    LG Pro:Centric Smart Hotel TV

     

    In alle hotelkamers van het Worldhotel Wings in Rotterdam zijn er LG Pro:Centric Smart Hotel TV's geplaatst. Hiernaast zijn de vergaderzalen ook voorzien van deze Smart Hotel TV's. Deze televisies zijn speciaal ontworpen voor een tweede scherm. De gasten kunnen zo dus heel gemakkelijk video's van hun smartphone, tablet of laptop af laten spelen op de grote Pro:Centric Smart TV. Ideaal!

    Achtergrond

    Het Worldhotel Wings in Rotterdam is gelegen op Rotterdam The Hague Airport en ligt op slechts 15 minuten afstand van het centrum van Rotterdam. Een verblijf aan dit hotel is dus ideaal te combineren met een vakantie of zakelijke reis. De belangrijkste snelwegen zijn binnen handbereik en daarnaast zijn er diverse toeristische attracties erg dichtbij, zoals de Markthal en de Keukenhof. Het hotel beschikt over 134 prachtige kamers en 39 vergaderruimtes. Dit maakt het hotel geschikt om te vergaderen met zakelijke relaties en tevens om te genieten van een heerlijke nachtrust en geweldig uitzicht.

    Uitdaging

    Gastvrijheid vindt het Worldhotel Wings Rotterdam erg belangrijk voor haar gasten en de LG Hotel TV’s dragen hier zeker aan bij. Het model waarvoor is gekozen creëert een totale beleving in de hotelkamer. Alle diensten van het hotel kunnen nu gecombineerd worden met internet en applicaties.

    Oplossing

    Verdeeld over het gehele hotel is er gekozen voor een LG oplossing. De LG Pro:Centric Smart Hotel TV is geplaatst in elke hotelkamer. Het hotel heeft gekozen voor het model LY760H van 42 inch. Naast de hotelkamers zijn de vergaderzalen ook voorzien van deze mooie Smart Hotel TV’s. Een bijzondere ruimte in het Worldhotel Wings Rotterdam is de unieke sportsbar. Deze is speciaal geopend voor de echte sportliefhebbers. In het midden van de bar bij elke tafel zijn er Pro:Centric Smart Hotel TV’s geplaatst. Hier kan de gast voetbal of een andere sport kijken onder het genot van een heerlijk drankje.

    Voordeel

    Het model van de Pro:Centric Smart Hotel TV waar het hotel voor heeft gekozen, de 42LY760H, is speciaal ontworpen om te gebruiken voor een tweede scherm. Video’s op je smartphone, tablet of laptop kun je zo heel eenvoudig op de grote Pro:Centric Smart TV laten afspelen. In de huidige wereld ben je altijd online en houd je je vrienden op de hoogte van je belevenissen. De hotel TV’s van LG dragen hier zeker aan bij. Na een bezoek aan de Keukenhof in Rotterdam, kunnen de gasten direct al hun gemaakte foto’s met een smartphone op de televisie plaatsen. Via de Smart Hotel TV kunnen ze de foto’s zelfs meteen al delen met hun vrienden op social meda. Naast de diverse online mogelijkheden, heeft het nog meer voordelen voor zowel de gast als het hotel zelf. De gast wordt welkom geheten via deze Smart Hotel TV en daarnaast biedt het onder andere de volgende mogelijkheden: van Video on Demand en online uitchecken tot je e-mail bekijken op de grote Pro:Centric Smart TV en gemakkelijk betalen via je creditcard.





    • Politie Ukkel kiest voor high resolution displays van LG
    Politie Ukkel kiest voor high resolution displays van LG

    Tot voor kort  werden de camerabeelden van de gemeente Ukkel geprojecteerd op een scherm. Aangezien de details van dit soort  beelden van belang zijn (bv. Herkennen van een nummerplaat) , moest dit geoptimaliseerd worden. De resolutie van de beelden bepaalt de kwaliteit en het is onontbeerlijk dat de beelden voldoende details bevatten om de tussenkomsten en nadere onderzoeken te sturen. 

    • Amrâth Hotel DuCasque Maastricht
    Amrâth Hotel DuCasque kiest voor LG totaaloplossing

    Hotel DuCasque aan het Vrijthof in Maastricht bestaat al heel lang. Een prachtig pand in art-decostijl, waar de moderne gast behalve sfeer ook echt comfort vindt. Na een totale make-over beschikt het hotel over alle gemakken van deze tijd. De kamers zijn geheel gestript en opnieuw in stijl ingericht. Hotel DuCasque wilde alles gelijk goed aanpakken met de nadruk op duurzaamheid en energiebesparing. Daarom is gekozen voor de totaaloplossing van LG: klimaat, LED-verlichting en tv – op en top comfort voor gast en hotelier. 

Privacy Policy