Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

Winkelen moet een beleving zijn

04-11-2015
Kantine met kantooraico's

Om klanten te motiveren naar een winkel te gaan in plaats van een online aankoop te doen, moeten winkeliers vernieuwen. Hoe? Door de online en offline wereld met elkaar te verbinden.

Stel: je wilt dat ene paar sneakers hebben. Maar in de winkel zijn ze uitverkocht in jouw maat. Dan maar online kopen? Dat is wat er nu gebeurt. Maar het kan ook anders. Roeland Scholten, Sales Director Business Solutions Netherlands: ‘Denk aan schermen in de winkel waarop je niet alleen het product ziet, maar ook alle specs en beschikbare kleuren en je het ook nog meteen ter plekke kunt bestellen. Je bestelt zo alsnog online, omdat het product bijvoorbeeld niet op voorraad is, maar wel in de webshop van dezelfde winkel. Het gevolg is dat de winkelier zijn klant niet verliest.

Click, point, buy

Het kan nog vernieuwender. LG levert ook de techniek en apparatuur voor het zogenoemde click, point, buy.  Scholten: ‘Je ziet een scherm met daarop een model met een prachtig kostuum en schoenen aan. Je richt je mobieltje op het scherm, klikt zo op het kostuum en alle informatie over dit kostuum staat vervolgens in jouw telefoon. Als je wilt, kun je het zelfs meteen bestellen.’

Verleiden tot aankoop

Volgens Scholten zijn dit soort ervaringen en technieken de retail van de toekomst. Het gaat volgens hem steeds meer om de beleving. Want winkelen kun je tegenwoordig overal. In de trein, in de lift en op kantoor. Naar een echte winkel toegaan, moet dus iets extra’s bieden. Scholten: ‘Daarbij hoort een totaalconcept van een aangename temperatuur, sfeer en verlichting. En vernieuwende technieken die de kijker verleiden en informeren om tot aankoop over te gaan.’ Winkels worden steeds meer een showroom, waar je de producten kunt bekijken, vasthouden en voelen. Om ze vervolgens te kopen.

Meer omzet

Onderzoek toont volgens Scholten aan dat bedrijven die al gebruik maken van deze nieuwe technieken, meer omzet genereren. Als voorbeeld noemt hij een cafetaria in België. ‘Naast losse producten verkocht deze cafetaria ook menu’s. Maar deze werden zelden besteld. Sinds er twee digital signage schermen boven de balie hangen, waarop het menu wordt getoond, verkopen ze het menu 60 procent vaker dan voorheen. Zo verdien je je investering dus snel terug.

Vertrouwen

Het is natuurlijk wel een investering om mee te kunnen doen aan deze vernieuwingen. Maar het goede nieuws is dat het steeds beter gaat met de retailmarkt. Consumenten hebben weer meer vertrouwen in de economie, gaan weer meer geld uitgeven en dat zorgt dat de winkeliers weer kunnen investeren.

Bent u klaar voor de winkelbeleving van de toekomst?

Neem contact met ons op voor meer informatie over onze retail solutions.


 

Deel dit:

Producten

Referenties

    Digitale menuschermen bij KFC


    Location:
    Meerdere locaties in Nederland

    Solution:

    LG Displays

    Het is een “secret recipe”, maar de presentatie ervan wordt wel in een nieuw jasje gestoken. Alle nieuwe en te verbouwen KFC’s zullen vanaf nu hun uitgebreide menu’s en aanbiedingen gaan vertonen via digitale menuborden van LG, met software van Gauddi.

    Achtergrond

    In 1972 opent de eerste KFC in Nederland, Rotterdam om precies te zijn. Inmiddels heeft KFC 52 restaurants in Nederland en hebben zij de ambitie om nog veel meer restaurants te openen. En daarbij vervult LG met zijn digitale menuborden een belangrijke rol. In 2015 testte KFC voor het eerst de Gauddi webOS-oplossing uitgebreid in haar restaurants in Nijmegen, Arnhem en Almere. Dit beviel ze zo goed dat zij bij nieuwe en te verbouwen KFC’s omswitchen naar digitale menuborden van LG.

    Uitdaging

    Een absolute must voor het restaurant waar dagelijks verse kip wordt bereid was dat de schermen beschermd zijn tegen vet, vocht en stof. Onze schermen met geïntegreerde mediaspeler hebben een speciale coating waardoor deze externe factoren geen schijn van kans maken.

    Oplossing

    KFC heeft gekozen voor zes LG webOS monitoren (LG 43SM5KB) waarbij de digitale menu borden, zonder externe mediaspelers, on-line worden aangestuurd. De monitoren beschikken over een zogenaamde System On a Chip (SoC) in het scherm wat tot aanzienlijke besparing lijdt zowel initieel als in het operationele beheer, stroomverbruik en onderhoud.

    In het restaurant zijn vijf schermen in “portrait modus” als videowall gemonteerd en is één scherm los bevestigd. De software van onze partner Gauddi levert de mogelijkheid om de menuborden afwisselend verschillende campagnes te laten tonen. De content wordt centraal geregeld door KFC. Een nieuwe promotie beschikbaar, of een actie op een speciale dag? Dan wordt hier extra aandacht aan besteed via een campagne, die kan worden ingesteld op tijd en dagdeel.

    Voordeel

    De speciale coating van onze schermen zorgt ervoor dat invloeden vanuit de keuken, zoals vet, vocht en stof niet doordringen tot de digitale menuborden. Dit betekent dat er geen schade aan kan worden gericht aan de elektronica en de schermen langer meegaan. 

    Daarnaast zorg het interne besturingssysteem webOS dat een externe mediaspeler overbodig is. Energieverbruik wordt zo beperkt tot een minimum, wat leidt tot minder hoge kosten. Ook de installatie van de software en het onderhoud is met onze schermen bijzonder eenvoudig.



    LG Airco units koelen en verwarmen het Good Hotel Amsterdam
    Good Hotel Amsterdam

    Location:
    Good Hotel Amsterdam
    Westerdoksdijk 38
    1013 BH Amsterdam


    Solution:

    LG Multi V

    LG Multi V bij Good Hotel Amsterdam

     

    In alle hotelkamers van deze voormalige bajesboot is de LG Multi V geplaatst. De techniek is in elk slaapvertrek weggewerkt, in tegenstelling tot de algemene ruimte waar is gekozen voor een industriële look met een kanaalunit. Deze energiezuinige klimaatoplossing is geschikt voor alle seizoenen, omdat het zowel koelt als verwarmt.

    Achtergrond

    Het Good Hotel Amsterdam is gevestigd in een voormalige bajesboot. De boot is omgebouwd tot een hotel en is sinds juni 2015 open voor gasten die op zoek zijn naar een bijzonder verblijf. Het hotel bestaat uit 144 kamers en heeft een restaurant, bar en een lobby. Het is een non-profit pop-up hotel met een modern interieur. In het hotel worden honderd werklozen opgeleid tijdens een stage, zodat ze ervaring op kunnen doen in de hotelbranche. Het Good Hotel Amsterdam is dus niet zomaar een hotel, maar een hotel dat is ontstaan vanuit filantropisch oogpunt.

    Uitdaging

    Het schip is natuurlijk van staal gemaakt en daarom was het een uitdaging om het leidingwerk te maken in de bestaande boot. Er kan niet overal een leiding worden geplaatst en de maximale lengtes van de leidingen waren moeilijk te bepalen. Uiteindelijk is de installateur met een passende oplossing gekomen om vanuit buiten de bestaande locaties te bereiken

    Oplossing

    In alle hotelkamers zijn de klimaatsystemen van LG geplaatst. Boven de deur in het plafond van iedere kamer is de techniek toegepast. Elk slaapvertrek heeft dezelfde uitstraling, waarbij de techniek in alle hotelkamers is weggewerkt. Naast dat de airco’s in alle hotelkamers zijn geplaatst, zijn de units ook geïnstalleerd in de algemene ruimte waar de receptie, bar en de eetzaal zich bevinden. Daar is er gekozen voor andere types dan in de hotelkamers. In tegenstelling tot de hotelkamers koos het Good Hotel Amsterdam in de algemene ruimte voor een industriële look met een kanaalunit. De techniek van de klimaatsystemen is daar dus wel zichtbaar. Deze industriële uitstraling past erg mooi bij het tegenovergestelde strakke interieur van het hotel.

    Voordeel

    Met de LG Multi V kan het Good Hotel Amsterdam zowel worden gekoeld als verwarmd. Daarom is deze klimaatoplossing van LG zeer geschikt voor alle seizoenen. Het biedt de klant een energiezuinige oplossing voor verwarming in de winter en koeling in de zomer. De LG Multi V is een van de meest energiezuinige systemen in de markt. De prestaties van de Multi V zijn onlangs nog bevestigd door Eurovent. In dit artikel kunt u daar meer over lezen.

    Good Hotel Amsterdam | LG Multi V

    LG klimaatsysteem | Good Hotel Amsterdam

    Good Hotel Amsterdam

    Good Hotel kiest voor LG Multi V

     

    De ‘Hypermarkt van de toekomst’: een ‘retail hoogstandje’
    Carrefour

    Location:
    Carrefour Hyper Mons Grands Prés
    Place des Grand Prés 1
    7000 Mons

    Solution:

    LG Displays

     

    ‘The store of the future’ van Carrefour Hyper is een must-see voor elke retailer! Dit vooruitstrevend en uniek winkelconcept telt maar liefst 140 digital signage schermen, heeft een gigantisch productgamma en pronkt met de allernieuwste digitale snufjes.

    Achtergrond

    De Hypermarkten Carrefour maken deel uit van Carrefour België, dat met zo’n 11.500 werknemers een van de grootste supermarktketens van België is. Nadat de 44 Hypermarkten werden ingericht volgens een geheel nieuw concept, werd Carrefour Mons Les Grands Prés de kers op de taart!

    Met deze ‘Hypermarkt van de toekomst’ biedt de supermarktketen een weergaloze winkelervaring. Op maar liefst 11.700 m² zijn verschillende kleine ‘shops’ ondergebracht die samen één heus winkelparadijs vormen. Een bakkerij, beenhouder, traiteur, vis- sushi- of kaasafdeling,… dit zijn maar enkele voorbeelden van de afzonderlijke shops die een plaatsje kregen in de nieuwe Carrefour Hyper.

    Uitdaging


    Boodschappen beleven
    De Hypermarkt wil het de klant zo eenvoudig en aangenaam mogelijk maken en zet hiervoor de nieuwste digitale toepassingen in. En dit alles zonder het menselijke uit het oog te verliezen. Zo zijn er op verschillende plaatsen vaklui die voor de ogen van de klant de lekkerste ambachtelijke producten bereiden. De koffie wordt in de winkel gebrand, een echte pizzaiolo maakt ter plaatse verse pizza’s, bakkers en patissiers bereiden broodjes, gebak en lokale specialiteiten,… Kortom, er valt veel te kopen maar ook heel wat te beleven in deze ‘store of the future’.

    Oplossing en bijkomende voordelen


    Controle over content
    Eén onderdeel van deze beleving zijn de digitale schermen die op verschillende plaatsen in de winkel hangen. Zo pronkt de ‘seisoensgebonden afdeling’ met een 4 op 4 LG videowall en is er aan de inkom een portrait videowall om klanten te verwelkomen. Ook aan de kassa’s en in alle ‘shop-in-shops’ hangen één of meerdere LG schermen die het concept van de Hypermarkt ondersteunen.

    “De LG schermen bij de verschillende shops lenen zich perfect om extra informatie over de kwaliteit en herkomst van de producten te communiceren”, aldus Nele Bruers, Business Development Manager bij DOBIT. “Omdat in elke afzonderlijke shop een andere boodschap moet spelen op het scherm, is een goed werkend beheersplatform en een gebruiksvriendelijke implementatie cruciaal in dit project.”

    De content wordt beheerd en aangestuurd via de Scala digital signage software. “Door meta data toe te kennen aan de boodschappen en aan de juiste players, is het erg eenvoudig om de juiste boodschappen op de juiste plaats te tonen. Bovendien geeft de software een duidelijk overzicht zodat je altijd snel kan kijken of alles correct staat en werkt.” Dit in combinatie met de kwalitatieve en gemakkelijk te bedienen hardware, vormt de ideale oplossing.

    Installatie marathon
    Meer dan 500 distributie-experts sloegen de handen in elkaar en gingen de uitdaging aan om een ongeziene winkelervaring te creëren. “We zijn enorm trots dat wij mochten meewerken aan dit project”, besluit Jan Verheyen, Service Delivery Manager van Dobit. “In nog geen drie weken tijd hebben we 128 schermen geïnstalleerd. Dit project is hiermee zonder twijfel een van onze uitdagendste installatie-projecten tot hiertoe.” Dankzij de intuïtieve en snelle set-up mogelijkheden van de LG schermen is dit project zo snel en succesvol uitgerold geweest.



     

Privacy Policy