Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

Winkelen moet een beleving zijn

04-11-2015
Kantine met kantooraico's

Om klanten te motiveren naar een winkel te gaan in plaats van een online aankoop te doen, moeten winkeliers vernieuwen. Hoe? Door de online en offline wereld met elkaar te verbinden.

Stel: je wilt dat ene paar sneakers hebben. Maar in de winkel zijn ze uitverkocht in jouw maat. Dan maar online kopen? Dat is wat er nu gebeurt. Maar het kan ook anders. Roeland Scholten, Sales Director Business Solutions Netherlands: ‘Denk aan schermen in de winkel waarop je niet alleen het product ziet, maar ook alle specs en beschikbare kleuren en je het ook nog meteen ter plekke kunt bestellen. Je bestelt zo alsnog online, omdat het product bijvoorbeeld niet op voorraad is, maar wel in de webshop van dezelfde winkel. Het gevolg is dat de winkelier zijn klant niet verliest.

Click, point, buy

Het kan nog vernieuwender. LG levert ook de techniek en apparatuur voor het zogenoemde click, point, buy.  Scholten: ‘Je ziet een scherm met daarop een model met een prachtig kostuum en schoenen aan. Je richt je mobieltje op het scherm, klikt zo op het kostuum en alle informatie over dit kostuum staat vervolgens in jouw telefoon. Als je wilt, kun je het zelfs meteen bestellen.’

Verleiden tot aankoop

Volgens Scholten zijn dit soort ervaringen en technieken de retail van de toekomst. Het gaat volgens hem steeds meer om de beleving. Want winkelen kun je tegenwoordig overal. In de trein, in de lift en op kantoor. Naar een echte winkel toegaan, moet dus iets extra’s bieden. Scholten: ‘Daarbij hoort een totaalconcept van een aangename temperatuur, sfeer en verlichting. En vernieuwende technieken die de kijker verleiden en informeren om tot aankoop over te gaan.’ Winkels worden steeds meer een showroom, waar je de producten kunt bekijken, vasthouden en voelen. Om ze vervolgens te kopen.

Meer omzet

Onderzoek toont volgens Scholten aan dat bedrijven die al gebruik maken van deze nieuwe technieken, meer omzet genereren. Als voorbeeld noemt hij een cafetaria in België. ‘Naast losse producten verkocht deze cafetaria ook menu’s. Maar deze werden zelden besteld. Sinds er twee digital signage schermen boven de balie hangen, waarop het menu wordt getoond, verkopen ze het menu 60 procent vaker dan voorheen. Zo verdien je je investering dus snel terug.

Vertrouwen

Het is natuurlijk wel een investering om mee te kunnen doen aan deze vernieuwingen. Maar het goede nieuws is dat het steeds beter gaat met de retailmarkt. Consumenten hebben weer meer vertrouwen in de economie, gaan weer meer geld uitgeven en dat zorgt dat de winkeliers weer kunnen investeren.

Bent u klaar voor de winkelbeleving van de toekomst?

Neem contact met ons op voor meer informatie over onze retail solutions.


 

Deel dit:

Producten

Referenties

    • Dankzij narrowcasting van Creative Action heeft elk filiaal van Gall & Gall nu speciale content op LG Commercial Displays
    Dankzij narrowcasting van Creative Action heeft elk filiaal van Gall & Gall nu speciale content op LG Commercial Displays


    Location:
    Gall & Gall
    Diverse vestigingen door heel Nederland

    Solution:

    Digital signage oplossing van Creative Action
    LG Commercial Displays

     

    Gall & Gall heeft gekozen voor een Digital Signage oplossing van Creative Action, ondersteund met onze nieuwste beeldschermen. De grote flexibiliteit van deze oplossing is een groot voordeel. Het biedt vele voordelen voor de klanten, maar ook het personeel profiteert hiervan. De verschillende vestigingen kunnen hun eigen reclame en advertenties tonen en zelfs speciale content ontwikkelen en publiceren voor het eigen filiaal.

    Achtergrond

    Gall & Gall is al jarenlang de grootste drankenspeciaalzaak van Nederland. Al meer dan 130 jaar kunt u hier terecht voor de meest uiteenlopende dranken: van verschillende soorten wijn en bier tot whisky, mixen en andere dranken. De medewerkers van Gall & Gall maken het verschil en zij hebben de passie om klanten te helpen en hen te inspireren. Door de vakkundigheid en het enthousiasme over dranken, kunnen zij hun klanten zo goed mogelijk bijstaan bij het kiezen van de juiste fles.

    Uitdaging

    LG heeft het gehele project in samenwerking met Creative Action tot een groot succes gemaakt. Deze samenwerking verliep erg voorspoedig, maar uiteraard kwamen er ook wat uitdagingen om de hoek kijken. Zo was het een uitdaging om het online te communiceren binnen een beveiligd netwerk. Daarom is dit in een nauwe samenwerking met Ahold ICT, KPN en Creative Action gedaan.

    Oplossing

    Er is gekozen voor een Digital Signage oplossing van Creative Action, ondersteund met onze nieuwste beeldschermen. Er zijn meer dan 350 LG Commercial Displays van 55 inch geplaatst bij diverse vestigingen van Gall & Gall door heel Nederland. De software van de narrowcasting is geschreven door Creative Action en ook de hardware voor doorgifte is specifiek door hen ontwikkeld. LG heeft hierbij de schermen geleverd.

    De grote flexibiliteit van deze Digital Signage oplossing van Creative Action is de voornaamste reden geweest om hiervoor te kiezen. Zo is het mogelijk om tegelijkertijd op de displays zowel algemene content als specifieke content voor een filiaal te vertonen. Dit is een ideale manier voor de verschillende vestigingen van Gall & Gall om de nieuwste reclames en advertenties te tonen. Ook kan er meer informatie worden gegeven over speciale producten die in een bepaalde week bijvoorbeeld in de aanbieding zijn. Zo worden de klanten herinnerd aan alle lopende acties, krijgen ze adviezen en kunnen ze op ideeën worden gebracht. Het is een interessant middel als infotainment voor de klanten. Als het druk is in de winkel en de klant staat even te wachten, dan worden ze geëntertaind met filmpjes.

    Creative Action heeft voor ons gekozen als leverancier van de displays vanwege de goede samenwerking en de drie jaar on-site garantie. Een ander voordeel van de LG SE serie zijn de specifieke kenmerken, waaronder de Dust & Humidity Protection. Het scherm wordt hiermee beschermd tegen onder andere stof en vochtigheid.

    Voordeel

    De Digital Signage oplossing van Creative Action biedt verschillende voordelen. De hardware (player) en software (narrowcasting geschreven door Creative Action) bieden de meest uiteenlopende mogelijkheden. Zo is het mogelijk om landelijk, regionaal en ook specifiek voor één filiaal speciale content te ontwikkelen en te publiceren. Wanneer het bijvoorbeeld carnaval is, dan willen de vestigingen in Noord-Brabant hier wel op inspelen door middel van aparte content, maar de vestigingen in Noord-Holland niet. Bovendien kan er op elk scherm in iedere winkel een specifieke aanbieding worden getoond. Is er bij de vestiging in Amsterdam een whisky workshop? Dan zal er die dag geen advertentie over wijn worden uitgezonden, maar richt de winkel zich op het whisky assortiment. Een ander groot voordeel van de Digital Signage speler van Creative Action is het gebruik van de speciale demand knop. Hiermee kun je verschillende kanalen uitkiezen met een afstandsbediening. Ook kun je zelf allerlei kanalen aanmaken. Wanneer er een speciale actie is voor een specifieke vestiging dan kun je daar een kanaal voor aanmaken.

    Het biedt niet alleen vele voordelen voor de klanten, maar ook het personeel en de merken die in de winkel worden verkocht profiteren hiervan. Zo kunnen de nieuwe producten via de displays met het personeel worden doorgenomen. Een medewerker kan zelf op een bepaald kanaal kijken voor meer informatie over een nieuwe wijn in het assortiment. Voor de merken is het ideaal om gericht te kunnen adverteren. Zij kunnen ervoor kiezen om in een bepaalde periode meer te adverteren, wanneer dat een goede periode is voor hun product.




     

    • Bed and Breakfast Stee aan Zee biedt haar gasten een aangenaam verblijf met de LG Klimaatsystemen
    Bed and Breakfast Stee aan Zee biedt haar gasten een aangenaam verblijf met de LG Klimaatsystemen
    Stee aan Zee in Katwijk is een Bed & Breakfast die bestaat uit 11 kamers. Alle kamers hebben een privé badkamer en beschikken over moderne faciliteiten, zoals gratis Wi-Fi en een televisie. Er is gedacht aan verschillende gezelschappen: ze bieden tweepersoonskamers, studio’s en familiekamers aan. 
    • Winkelcentrum Gouwe Plein Waddinxveen
    Winkelcentrum Waddinxveen kiest voor LG
    ACHTERGROND
    Op de plek waar voorheen gevoetbald werd, prijkt in het Zuid-Hollandse Waddinxveen sinds eind vorig jaar een prachtig woon-winkelcentrum. Boetiekjes, grootwinkelbedrijven, horeca, luxe appartementengebouwen en eengezinswoningen zijn gecombineerd waardoor het dorp voor het eerst in de geschiedenis een echt centrum heeft. Van her- en der plukjes winkels en een supermarkt is geen sprake meer; Waddinxveen telt nu volgens onderzoek als een van de betere gemeenten om te wonen. Wat Youp van ’t Hek zong -never Waddinxveen- is helemaal achterhaald: op Het Gouwe Plein is het goed toeven.
Privacy Policy