Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

Winkelen moet een beleving zijn

04-11-2015
Kantine met kantooraico's

Om klanten te motiveren naar een winkel te gaan in plaats van een online aankoop te doen, moeten winkeliers vernieuwen. Hoe? Door de online en offline wereld met elkaar te verbinden.

Stel: je wilt dat ene paar sneakers hebben. Maar in de winkel zijn ze uitverkocht in jouw maat. Dan maar online kopen? Dat is wat er nu gebeurt. Maar het kan ook anders. Roeland Scholten, Sales Director Business Solutions Netherlands: ‘Denk aan schermen in de winkel waarop je niet alleen het product ziet, maar ook alle specs en beschikbare kleuren en je het ook nog meteen ter plekke kunt bestellen. Je bestelt zo alsnog online, omdat het product bijvoorbeeld niet op voorraad is, maar wel in de webshop van dezelfde winkel. Het gevolg is dat de winkelier zijn klant niet verliest.

Click, point, buy

Het kan nog vernieuwender. LG levert ook de techniek en apparatuur voor het zogenoemde click, point, buy.  Scholten: ‘Je ziet een scherm met daarop een model met een prachtig kostuum en schoenen aan. Je richt je mobieltje op het scherm, klikt zo op het kostuum en alle informatie over dit kostuum staat vervolgens in jouw telefoon. Als je wilt, kun je het zelfs meteen bestellen.’

Verleiden tot aankoop

Volgens Scholten zijn dit soort ervaringen en technieken de retail van de toekomst. Het gaat volgens hem steeds meer om de beleving. Want winkelen kun je tegenwoordig overal. In de trein, in de lift en op kantoor. Naar een echte winkel toegaan, moet dus iets extra’s bieden. Scholten: ‘Daarbij hoort een totaalconcept van een aangename temperatuur, sfeer en verlichting. En vernieuwende technieken die de kijker verleiden en informeren om tot aankoop over te gaan.’ Winkels worden steeds meer een showroom, waar je de producten kunt bekijken, vasthouden en voelen. Om ze vervolgens te kopen.

Meer omzet

Onderzoek toont volgens Scholten aan dat bedrijven die al gebruik maken van deze nieuwe technieken, meer omzet genereren. Als voorbeeld noemt hij een cafetaria in België. ‘Naast losse producten verkocht deze cafetaria ook menu’s. Maar deze werden zelden besteld. Sinds er twee digital signage schermen boven de balie hangen, waarop het menu wordt getoond, verkopen ze het menu 60 procent vaker dan voorheen. Zo verdien je je investering dus snel terug.

Vertrouwen

Het is natuurlijk wel een investering om mee te kunnen doen aan deze vernieuwingen. Maar het goede nieuws is dat het steeds beter gaat met de retailmarkt. Consumenten hebben weer meer vertrouwen in de economie, gaan weer meer geld uitgeven en dat zorgt dat de winkeliers weer kunnen investeren.

Bent u klaar voor de winkelbeleving van de toekomst?

Neem contact met ons op voor meer informatie over onze retail solutions.


 

Deel dit:

Producten

Referenties

    • Vogel’s kiest voor meer en overzichtelijk schermoppervlak met displays van LG
    Vogel’s kiest voor meer en overzichtelijk schermoppervlak met displays van LG


    Location:
    Vogel's
    Hondsruglaan 93
    5628 DB Eindhoven


    Solution:

    LG Displays - 29UM68

     

    Alle 100 medewerkers van Vogel's beschikken nu over een LG display met ingebouwde speaker. Deze schermen bieden de medewerkers de mogelijkheid om op één display overzichtelijk alle programma's te draaien die nodig zijn voor hun werkzaamheden. Het grote schermoppervlak, de features en de kwaliteit van LG waren de redenen om te kiezen voor deze displays.

    Achtergrond

    Vogel’s is een Nederlands bedrijf dat wereldwijd verschillende producten met betrekking tot het bevestigen van audio- en videoapparaten produceert. Vogel’s is actief in zowel de B2B als de B2C markt. De producten van Vogel’s worden onder andere gebruikt door hotels, conferentiecentra en vliegvelden.

    Uitdaging

    Onlangs heeft Vogel’s hun bedrijfspand gerenoveerd, waarbij tevens een deel van de oude monitoren van medewerkers zouden worden vervangen. Onder veel medewerkers leefde op dat moment al de behoefte aan meer schermoppervlak om hun werkzaamheden op uit te voeren, waardoor sommige medewerkers met meerdere displays begonnen te werken. Dit gaf problemen met andere hardware en de kantoortuin oogde door bekabeling en deze extra beeldschermen rommelig. Vogel’s ging daarom op zoek naar een eenvoudige oplossing om medewerkers meer schermoppervlak te bieden, zonder dat ze hier een tweede beeldscherm op hun bureau nodig hadden.

    Oplossing

    In de zoektocht naar het juiste display-model stelde Vogels een eisenpakket op. Het moest voor de medewerker mogelijk worden om op één enkele display alle benodigde werkapplicaties overzichtelijk open te hebben staan. Daarnaast moest de nieuwe display een ingebouwde speaker bevatten. Vrijwel direct kwam Vogel’s bij een aantal fabrikanten terecht die de juiste displays konden leveren. LG bleek al gauw als beste uit de bus te komen. Een aantal displays van LG zijn vervolgens getest door een selecte groep medewerkers. Op basis van de feedback die zij verschaften, besloot Vogel’s voor iedere medewerker een 29UM68 display aan te schaffen, waardoor er in totaal honderd werden besteld.

    “LG is voor onze eigen business sowieso een belangrijke producent voor displays en televisies voor de consumentenmarkt”, zegt Erwin Nieuwendijk, manager ICT bij Vogel’s. “Op ons kantoor gebruiken we bovendien al verschillende displays van LG. Ook gebruiken we displays van LG in onze showroom om de kwaliteit van onze beugels te tonen aan onze businesspartners. Op basis van onze ervaring in dit vakgebied is het dan ook niet verwonderlijk dat we bij LG uit zijn gekomen.”

    Voordeel

    De schermen bieden de medewerkers van Vogel’s de mogelijkheid om op één display overzichtelijk alle programma’s te draaien die ze voor hun werkzaamheden nodig hebben. Behalve standaard Microsoft Office-programma’s, worden tevens programma’s die order- en logistieke processen beheren, gebruikt. De 21:9 afmeting helpt hierbij; medewerkers kunnen bijvoorbeeld ook producten die ze ontwerpen alle kanten op laten draaien, zonder dat dit problemen oplevert vanwege een te klein schermoppervlak.

    “LG heeft bij ons een goede naam als het gaat om de kwaliteit van schermen”, vervolgt Nieuwendijk. “Wat dat betreft was de optelsom snel gemaakt. De combinatie van de afmeting (21:9) van het scherm, wat niet door elke fabrikant wordt geleverd, de features van het scherm zoals de ingebouwde speaker en de standaardkwaliteit van LG, heeft ons vrij snel de keuze voor LG doen maken.”

    Vogel’s nam de beslissing om alle oude schermen in één keer te vervangen door de displays van LG. Dit bood tevens een uniform beeld van de kantoortuin. Door de verbouwing kreeg Vogel’s een open kantoortuin, waardoor klanten medewerkers konden zien zitten. Vogel’s wilde een uniform aanzicht van bureaus en apparatuur. De schermen vallen hierin bijzonder op. “Het oog wil ook wat en dit straalt rust en professionaliteit uit naar onze klanten. De schermen zijn daar een integraal onderdeel van”, aldus Nieuwendijk.

    Meer informatie:

    LG 29UM68: http://www.lg.com/nl/monitoren/lg-29UM68-P-21-9-ips-monitor
    Vogel’s: http://www.vogels.com/






     

    • Universitair Ziekenhuis Antwerpen (UZA) volledig uitgerust met LG Hotel TV's en Signage monitoren
    Universitair Ziekenhuis Antwerpen (UZA) volledig uitgerust met LG Hotel TV's en Signage monitoren
    Universitair Ziekenhuis Antwerpen

    Location:
    Universitair Ziekenhuis Antwerpen
    Wilrijkstraat 10
    2650 Edegem

    Solution:

    LG Hotel TV's

    Universitair Ziekenhuis Antwerpen kiest voor LG Hotel TV's

     

    Het Universitair Ziekenhuis Antwerpen is volledig uitgerust met LG Hotel TV's en Signage monitoren. Dankzij de volledige digitalisatie van alle informatie kan de de content online worden beheerd. Zeer gebruiksvriendelijk voor zowel het ziekenhuis als de patiënten!

    Achtergrond

    Het UZA is een universitair centrum voor topklinische en klantvriendelijke patiëntenzorg, hoogwaardige academische opleiding en grensverleggend wetenschappelijk onderzoek met een belangrijke internationale dimensie. Jaarlijks overnachten ruim 27 000 patiënten in het ziekenhuis. Er zijn 38 hooggespecialiseerde medische diensten, waar ieder jaar meer dan 600 000 patiënten op raadpleging komen. In het UZA werken zo’n 2800 medewerkers, onder wie 400 artsen en 1400 verpleegkundigen.

    Uitdaging

    Gezien de omvang van dit Universitair Ziekenhuis waren de uitdagingen talrijk. Eerst en vooral zaten we met de implementatie en integratie van signage monitoren in publieke ruimtes. Verder moest de content zowel in een liggend als staand profiel geplaatst kunnen worden. De schermen moesten naast het weergeven van gepersonaliseerde informatie, in staat zijn om de ticketverdelers en de bewegwijzering te vervangen.

    Oplossing

    Het UZA ziekenhuis werd volledig uitgerust met LG Hotel TVs en signage monitoren. Dankzij de verschillende functionaliteiten werden verschillende schermen aangeboden. De signage schermen bieden een oplossing voor de informatieweergave, bewegwijzering en ticketverdeling. Daarnast werden verschillende types van Hotel TV's in de kamers geïnstalleerd. In functie van de grootte van de kamers werd er voor verschillende groottes van schermen gekozen. In het Kinderziekenhuis werden dan weer aparte toestellen geïntegreerd in de meubels. De Hotel TVs op de verpleegeenheden bieden een informatiekanaal boordevol aan praktische info over het UZA.

    Voordeel

    Dankzij de volledige digitalisatie van alle info kan men online de content beheren. Dit is zowel voor het ziekenhuis als de patiënten een zeer gebruiksvriendelijke oplossing. De flexilibiliteit en uniformisering zijn voor het ziekenhuis een enorme stap vooruit.

    LG Hotel TV's bij Universitair Ziekenhuis Antwerpen

    LG Hotel TV's | Universitair Ziekenhuis Antwerpen

    Universitair Ziekenhuis Antwerpen | LG Hotel TV's

     

    • Golden Tulip Jagerhorst
    Golden Tulip Jagerhorst kiest voor LG Multi F-DX-systemen met cassette- en kanaalunits
    Hotel Jagershorst is een luxe viersterrenhotel waar service hoog in het vaandel staat. Tussen faciliteiten als een sauna, welness-centrum en fi tnessruimte, mocht een gedegen airconditioning dan ook eigenlijk niet ontbreken. Aan LG de uitdaging een comfortabel klimaat voor de hotelgasten te creëren met een systeem dat in staat is te koelen en te verwarmen.
Privacy Policy