Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

Hotelbars steeds populairder

30-09-2015
Kantine met kantooraico's

Ging je vroeger voor een drankje naar de kroeg, tegenwoordig is het volgens Trendbureau HBMEO steeds populairder om je gin tonic in een hotelbar te drinken. De reden: hotelbars worden steeds mooier en gezelliger.

Steeds mooiere hotelbars

Ook LG ziet deze trend. Veel van onze klanten zijn hotels. Waar we vroeger vooral praktische hotelbars zagen, zonder opsmuk, zien we nu de mooiste, hipste bars voorbij komen. Zoals de bar in Hotel De Hallen in Amsterdam, waar loungebanken, design fauteuils en knusse tweepersoonstafeltjes elkaar afwisselen, maar waar je ook lekker aan de bar kunt zitten. Niet alleen hotelgasten komen hier voor een drankje, ook voor Amsterdammers zelf is dit een favoriete hotspot. Er is zelfs een verkiezing voor de beste hotelbar. Vorig jaar gewonnen door 5&33 in Amsterdam.

Daar zijn we blij mee

Uiteraard zijn we blij met deze trend. Bij een prettige hotelbar past sfeervolle ledverlichting en een prettig klimaat. En daar komen wij om de hoek kijken. Veel hoteliers weten ons inmiddels te vinden als partner voor hotel tv, klimaat en verlichting. En doordat we dit als totaaloplossing kunnen bieden, ontzorgen we de hotelier compleet. En dat wij en onze installateurs na het werk een drankje kunnen drinken in zo’n prachtige hotelbar, is natuurlijk ook niet verkeerd.

Bekijk meer over LG totaaloplossingen voor hotels

Deel dit:

Producten

Referenties

    Sport, ontspanning én ruim 100 TV-schermen bij O'learys Gent Event Center
    Bij O’Learys in Gent kan je hoge kwaliteit sportwedstrijden kijken, onder het genot van een hapje en een drankje, of tijdens een partijtje bowlen. Je hoeft nooit met z’n allen te dringen voor een tv-scherm, want er zijn er hier ruim 120! Allemaal van LG. 
    LG videowall met ultra fijne randen zorgt voor digitale communicatie bij KBC
    In de ontvangstruimte van KBC is er gekozen voor een LG videowall, die bestaat uit displays met zeer fijne randen. Hiermee kiest KBC voor een digitale communicatie naar haar klanten toe. Deze digitale signage oplossing zorgt ervoor dat, op ieder moment van de dag, de juiste informatie kan worden weergegeven.
    Nieuwe Wild Bean Café kiest bewust


    Location:

    BP Honswijck
    Rijksweg A1 Muiden

    Solution:

    LG Displays

    Het nieuwe BP Honswijck is één van de grootste tankstations van Nederland. Met een carwash, een vergrote shop en een volledig vernieuwd Wild Bean Cafe. In dit nieuwe full-service cafe maakt BP gebruik van maar liefst twaalf nieuwe digitale menuborden.

    Achtergrond

    Het oude BP station moest aan de kant voor de verbreding van de A1 en BP maakte van de gelegenheid gebruik een nieuw en groter tankstation te bouwen. 

    Het nieuwe Wild Bean Cafe doet niet onder voor een goede lunchroom, met duurzame en gezonde producten en koffie van versgemalen bonen, semi-baristastijl. Belangrijk onderdeel van de nieuwe strategie is food signage via LG schermen, met de software van Gauddi.

    Uitdaging

    De consument van het Wild Bean Cafe heeft niet veel tijd, maar krijgt wel een ruime keuze aan gezonde verse producten. BP zocht daarom naar een manier om haar volledige assortiment op een overzichtelijke manier te tonen, en daarbij de consument telkens te wijzen op aanbiedingen en bijzondere acties.

    Oplossing

    BP koos ervoor om maar liefst twaalf 43” 43SM5KB schermen van LG te installeren. Deze schermen zijn uitgerust met het toonaangevende WebOS operating system en een System On a Chip (SoC), waardoor de schermen kunnen worden aangestuurd zonder een externe mediaspeler. Dit leidt niet alleen tot beduidend minder kabels, maar ook tot een aanzienlijke besparing op het initiële en operationele beheer, stroomverbruik en onderhoud.

    Acht schermen zijn in een dubbele menuboard set-up gemonteerd, vier schermen zijn los bevestigd. Deze schermen lopen vloeiend in elkaar over, alsof het voor de consument één beeld betreft. De software van onze partner Gauddi levert de mogelijkheid om zogenaamde ‘take-over content’ te tonen. Zo kan een video over meerdere schermen worden vertoond over de losse schermen en in dubbele set-up. Het scherm volgt niet alleen het tijdstip van de dag, maar ook de afdelingen in het café. Tot 10 uur aandacht voor de ontbijtbol de koffie, bij warm weer extra aandacht voor de iced drinks. Ook kunnen menuborden die naast elkaar zijn geplaatst afwisselend verschillende campagnes tonen.

    Voordeel

    Het besturingssysteem webOS zit ingebouwd in het scherm, een externe mediaspeler is daarom overbodig. Energieverbruik wordt zo beperkt tot een minimum, wat leidt tot minder hoge kosten. Ook de installatie van de software en het onderhoud is met onze ingenieuze schermen bijzonder eenvoudig.

    Door onze slimme digital signage-oplossing biedt Wild Bean Cafe haar gasten in één oogopslag haar assortiment en verleidt zo de consument tot het maken van een bewuste keuze. De gebruiksvriendelijkheid van de software van Gauddi maakt het gemakkelijk om de campagnes aan te passen naar het tijdstip van de dag, prijswijzigingen en acties. 

    Ricoh treedt in dit project op als hoofdaannemer en aanspreekpartner in nauwe samenwerking met Gauddi en LG.




Privacy Policy