Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

Vrouwen hebben het vaak te koud op kantoor

19-08-2015
Kantine met kantooraico's

AIRCO’S STAAN INGESTELD OP MANNEN
Kantoorairco’s zijn vaak afgesteld op één temperatuur, de temperatuur van de gemiddelde man in plaats van de temperatuur van de vrouwelijke werknemers. En doordat vrouwen het sneller koud hebben dan mannen, is het werkklimaat voor veel vrouwen niet prettig. Dat kan anders, vindt LG. Bijvoorbeeld met een klimaatsysteem die per ruimte of zelfs per bureau afgesteld kan worden.

VEROUDERD
Boris Kingma en Wouter van Marken Lichtenbelt van de Universiteit Maastricht (http://www.nature.com/articles/nclimate2741.epdf) onderzochten de lichaamstemperatuur van mannen en vrouwen en kwamen tot de conclusie dat vrouwen tot 35 procent minder warmte produceren. En dus is het logisch dat ze het vaak koud vinden op kantoor, aangezien de meeste klimaatsystemen zijn afgestemd op mannen. Dit omdat de standaard hiervoor nog stamt uit de jaren zestig toen vrouwen bijna niet werkten. Dat is nu wel anders. Tijd voor actie dus.

AIRCO PER RUIMTE INSTELLEN
Tegenwoordig kunnen kantoren per ruimte ingesteld worden zodat mannen het niet te warm en vrouwen het niet te koud hebben. Met een LG warmtepomp kun je elke ruimte seperaat van elkaar zowel koelen als verwarmen. De kamer van de secretaresse kan dan warmer worden dan de kamer van haar mannelijke collega ernaast. Ideaal! LG biedt deze aircosystemen al jaren en ontwikkelingen hiervan hebben nooit stilgestaan.

NOG PERSOONLIJKER
Om de klimaatinstellingen nog persoonlijker te maken, worden er momenteel al testen uitgevoerd met systemen waarbij je het klimaat per bureau kunt instellen. Zodat ook werkplekken in grotere kantoren, open ruimtes of kamers aangenaam zijn en blijven voor mannen en vrouwen. Meer weten over onze klimaatsystemen en de nieuwste ontwikkelingen op dit gebied? klik hier

LG klimaatsystemen

LG Klimaatsystemen met warmtepomp

Deel dit:

Producten

Referenties

    Meerdere energiezuinige en stille klimaatoplossingen van LG om grote oppervlaktes te koelen en verwarmen
    Felice Home of Brands is een winkel die is gevestigd in de Pijp in Amsterdam. In deze winkel vind je allerlei geweldige items in één winkel: van kleding en schoenen tot interieur- en lifestyle producten. Alles wat er in de winkel te vinden is, is te koop.
    Kom volledig tot rust dankzij de LG schermen op Festivak
    Festivak 2016 was al voor de 19e keer hét platform waar de complete sector van publieksevenementen elkaar ontmoet.  
    Nieuwe Wild Bean Café kiest bewust


    Location:

    BP Honswijck
    Rijksweg A1 Muiden

    Solution:

    LG Displays

    Het nieuwe BP Honswijck is één van de grootste tankstations van Nederland. Met een carwash, een vergrote shop en een volledig vernieuwd Wild Bean Cafe. In dit nieuwe full-service cafe maakt BP gebruik van maar liefst twaalf nieuwe digitale menuborden.

    Achtergrond

    Het oude BP station moest aan de kant voor de verbreding van de A1 en BP maakte van de gelegenheid gebruik een nieuw en groter tankstation te bouwen. 

    Het nieuwe Wild Bean Cafe doet niet onder voor een goede lunchroom, met duurzame en gezonde producten en koffie van versgemalen bonen, semi-baristastijl. Belangrijk onderdeel van de nieuwe strategie is food signage via LG schermen, met de software van Gauddi.

    Uitdaging

    De consument van het Wild Bean Cafe heeft niet veel tijd, maar krijgt wel een ruime keuze aan gezonde verse producten. BP zocht daarom naar een manier om haar volledige assortiment op een overzichtelijke manier te tonen, en daarbij de consument telkens te wijzen op aanbiedingen en bijzondere acties.

    Oplossing

    BP koos ervoor om maar liefst twaalf 43” 43SM5KB schermen van LG te installeren. Deze schermen zijn uitgerust met het toonaangevende WebOS operating system en een System On a Chip (SoC), waardoor de schermen kunnen worden aangestuurd zonder een externe mediaspeler. Dit leidt niet alleen tot beduidend minder kabels, maar ook tot een aanzienlijke besparing op het initiële en operationele beheer, stroomverbruik en onderhoud.

    Acht schermen zijn in een dubbele menuboard set-up gemonteerd, vier schermen zijn los bevestigd. Deze schermen lopen vloeiend in elkaar over, alsof het voor de consument één beeld betreft. De software van onze partner Gauddi levert de mogelijkheid om zogenaamde ‘take-over content’ te tonen. Zo kan een video over meerdere schermen worden vertoond over de losse schermen en in dubbele set-up. Het scherm volgt niet alleen het tijdstip van de dag, maar ook de afdelingen in het café. Tot 10 uur aandacht voor de ontbijtbol de koffie, bij warm weer extra aandacht voor de iced drinks. Ook kunnen menuborden die naast elkaar zijn geplaatst afwisselend verschillende campagnes tonen.

    Voordeel

    Het besturingssysteem webOS zit ingebouwd in het scherm, een externe mediaspeler is daarom overbodig. Energieverbruik wordt zo beperkt tot een minimum, wat leidt tot minder hoge kosten. Ook de installatie van de software en het onderhoud is met onze ingenieuze schermen bijzonder eenvoudig.

    Door onze slimme digital signage-oplossing biedt Wild Bean Cafe haar gasten in één oogopslag haar assortiment en verleidt zo de consument tot het maken van een bewuste keuze. De gebruiksvriendelijkheid van de software van Gauddi maakt het gemakkelijk om de campagnes aan te passen naar het tijdstip van de dag, prijswijzigingen en acties. 

    Ricoh treedt in dit project op als hoofdaannemer en aanspreekpartner in nauwe samenwerking met Gauddi en LG.




Privacy Policy