Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

LG ELECTRONICS ERKEND ALS EEN VAN 'S WERELDS DUURZAAMSTE ONDERNEMINGEN

20-03-2015
Duurzaamste klimaatsystemen ter wereld

LG Electronics is door twee toonaangevende onderzoeksorganisaties uitgeroepen tot een van 's werelds duurzaamste ondernemingen. De hoogste eer in de eigen sector leidde tot een hoge positie in zowel de 2015 Global 100 Most Sustainable Corporations in the World Index van Corporate Knights, als in het 2015 Sustainability Yearbook van RobecoSAM.

In de 2015 Global 100 Most Sustainable Corporations in the World Index, opgesteld door Corporate Knights (Corporateknights.com) worden bedrijven opgenomen die in hun respectievelijke sector over de hele linie voortreffelijk presteren op het gebied van duurzaamheid. Aan de hand van de status Goud in de analyse van de duurzaamheid van bedrijven, werd LG in de 2015 Global 100 als enige uit de sector duurzame huishoudelijke artikelen opgenomen, terwijl de algehele classificatie van het bedrijf aanzienlijk verbeterde: van de 82e plaats in 2014 naar de 51e plaats in 2015. Bedrijven uit de Global 100 worden beoordeeld op twaalf kwantitatieve kritieke prestatie-indicatoren (KPI's), die variëren van energie- en watergebruik, toonaangevende producten en operationele uitmuntendheid tot personeelsbeleid en belastingstrategie.

In het 2015 Sustainability Yearbook eerde RobecoSAM (http://yearbook.robecosam.com) LG met de hoogste prijs, de toewijzing van een gouden medaille, in de categorie ontspanning en consumentenelektronica, een categorie waarin de concurrentie buitengewoon fel is. RobecoSAM, dat ook werkt met S&P Dow Jones Indices voor de publicatie van de wereldwijd erkende duurzaamheidsindices van Dow Jones, vermeldde LG als een van de weinige bedrijven die zowel de titel 'Sustainability Leader' als 'Sustainability Mover' in het 2015 Sustainability Yearbook kreeg. Erkende bedrijven worden beoordeeld op een breed scala aan factoren, waaronder economisch belang, innovatie, beheer van de aanvoerketen, verwijdering van gevaarlijke stoffen, energiezuinige producten, rentmeesterschap en recycling van producten, arbeidsvoorwaarden en de betrokkenheid van belanghebbenden.

"LG gelooft dat progressief denkende bedrijven die zich positief inzetten voor een duurzame zakelijke agenda, de toonaangevende bedrijven van morgen zijn," aldus Choong-hak Lee, executive vice president van LG Electronics. "We willen niets liever dan een zo klein mogelijke ecologische voetafdruk achterlaten bij onze voortdurende ontwikkeling van lifestyle-oplossingen voor consumenten en de leden van de gemeenschap waarin we actief zijn. We voelen ons vereerd met deze waardering voor onze inspanningen."

Deel dit:

Producten

Referenties

    • Sanoma Media kiest voor LG LED schermen
    Sanoma Media kiest voor LG LED schermen
    Sanoma Media is het grootste mediabedrijf van Nederland met vestigingen in Hoofddorp en Amsterdam. Er werken ruim 1800 mensen, waarvan 1200 in Hoofddorp. Hier geeft Sanoma Media zeventig toonaangevende tijdschriften uit. Libelle, Margriet, Viva, Flair, VT Wonen, Donald Duck, Playboy: allemaal producten van Sanoma. Daarnaast beheert Sanoma 125 websites, waaronder Nu.nl, en drie tv-zenders: SBS, Veronica en Net5. Ook organiseert Sanoma Media jaarlijks zeven events, waarvan de Libelle Zomerweek en de Woonbeurs Amsterdam misschien wel de bekendste zijn.
    • Dankzij narrowcasting van Creative Action heeft elk filiaal van Gall & Gall nu speciale content op LG Commercial Displays
    Dankzij narrowcasting van Creative Action heeft elk filiaal van Gall & Gall nu speciale content op LG Commercial Displays


    Location:
    Gall & Gall
    Diverse vestigingen door heel Nederland

    Solution:

    Digital signage oplossing van Creative Action
    LG Commercial Displays

     

    Gall & Gall heeft gekozen voor een Digital Signage oplossing van Creative Action, ondersteund met onze nieuwste beeldschermen. De grote flexibiliteit van deze oplossing is een groot voordeel. Het biedt vele voordelen voor de klanten, maar ook het personeel profiteert hiervan. De verschillende vestigingen kunnen hun eigen reclame en advertenties tonen en zelfs speciale content ontwikkelen en publiceren voor het eigen filiaal.

    Achtergrond

    Gall & Gall is al jarenlang de grootste drankenspeciaalzaak van Nederland. Al meer dan 130 jaar kunt u hier terecht voor de meest uiteenlopende dranken: van verschillende soorten wijn en bier tot whisky, mixen en andere dranken. De medewerkers van Gall & Gall maken het verschil en zij hebben de passie om klanten te helpen en hen te inspireren. Door de vakkundigheid en het enthousiasme over dranken, kunnen zij hun klanten zo goed mogelijk bijstaan bij het kiezen van de juiste fles.

    Uitdaging

    LG heeft het gehele project in samenwerking met Creative Action tot een groot succes gemaakt. Deze samenwerking verliep erg voorspoedig, maar uiteraard kwamen er ook wat uitdagingen om de hoek kijken. Zo was het een uitdaging om het online te communiceren binnen een beveiligd netwerk. Daarom is dit in een nauwe samenwerking met Ahold ICT, KPN en Creative Action gedaan.

    Oplossing

    Er is gekozen voor een Digital Signage oplossing van Creative Action, ondersteund met onze nieuwste beeldschermen. Er zijn meer dan 350 LG Commercial Displays van 55 inch geplaatst bij diverse vestigingen van Gall & Gall door heel Nederland. De software van de narrowcasting is geschreven door Creative Action en ook de hardware voor doorgifte is specifiek door hen ontwikkeld. LG heeft hierbij de schermen geleverd.

    De grote flexibiliteit van deze Digital Signage oplossing van Creative Action is de voornaamste reden geweest om hiervoor te kiezen. Zo is het mogelijk om tegelijkertijd op de displays zowel algemene content als specifieke content voor een filiaal te vertonen. Dit is een ideale manier voor de verschillende vestigingen van Gall & Gall om de nieuwste reclames en advertenties te tonen. Ook kan er meer informatie worden gegeven over speciale producten die in een bepaalde week bijvoorbeeld in de aanbieding zijn. Zo worden de klanten herinnerd aan alle lopende acties, krijgen ze adviezen en kunnen ze op ideeën worden gebracht. Het is een interessant middel als infotainment voor de klanten. Als het druk is in de winkel en de klant staat even te wachten, dan worden ze geëntertaind met filmpjes.

    Creative Action heeft voor ons gekozen als leverancier van de displays vanwege de goede samenwerking en de drie jaar on-site garantie. Een ander voordeel van de LG SE serie zijn de specifieke kenmerken, waaronder de Dust & Humidity Protection. Het scherm wordt hiermee beschermd tegen onder andere stof en vochtigheid.

    Voordeel

    De Digital Signage oplossing van Creative Action biedt verschillende voordelen. De hardware (player) en software (narrowcasting geschreven door Creative Action) bieden de meest uiteenlopende mogelijkheden. Zo is het mogelijk om landelijk, regionaal en ook specifiek voor één filiaal speciale content te ontwikkelen en te publiceren. Wanneer het bijvoorbeeld carnaval is, dan willen de vestigingen in Noord-Brabant hier wel op inspelen door middel van aparte content, maar de vestigingen in Noord-Holland niet. Bovendien kan er op elk scherm in iedere winkel een specifieke aanbieding worden getoond. Is er bij de vestiging in Amsterdam een whisky workshop? Dan zal er die dag geen advertentie over wijn worden uitgezonden, maar richt de winkel zich op het whisky assortiment. Een ander groot voordeel van de Digital Signage speler van Creative Action is het gebruik van de speciale demand knop. Hiermee kun je verschillende kanalen uitkiezen met een afstandsbediening. Ook kun je zelf allerlei kanalen aanmaken. Wanneer er een speciale actie is voor een specifieke vestiging dan kun je daar een kanaal voor aanmaken.

    Het biedt niet alleen vele voordelen voor de klanten, maar ook het personeel en de merken die in de winkel worden verkocht profiteren hiervan. Zo kunnen de nieuwe producten via de displays met het personeel worden doorgenomen. Een medewerker kan zelf op een bepaald kanaal kijken voor meer informatie over een nieuwe wijn in het assortiment. Voor de merken is het ideaal om gericht te kunnen adverteren. Zij kunnen ervoor kiezen om in een bepaalde periode meer te adverteren, wanneer dat een goede periode is voor hun product.




     

    • Universitair Ziekenhuis Antwerpen (UZA) volledig uitgerust met LG Hotel TV's en Signage monitoren
    Universitair Ziekenhuis Antwerpen (UZA) volledig uitgerust met LG Hotel TV's en Signage monitoren
    Universitair Ziekenhuis Antwerpen

    Location:
    Universitair Ziekenhuis Antwerpen
    Wilrijkstraat 10
    2650 Edegem

    Solution:

    LG Hotel TV's

    Universitair Ziekenhuis Antwerpen kiest voor LG Hotel TV's

     

    Het Universitair Ziekenhuis Antwerpen is volledig uitgerust met LG Hotel TV's en Signage monitoren. Dankzij de volledige digitalisatie van alle informatie kan de de content online worden beheerd. Zeer gebruiksvriendelijk voor zowel het ziekenhuis als de patiënten!

    Achtergrond

    Het UZA is een universitair centrum voor topklinische en klantvriendelijke patiëntenzorg, hoogwaardige academische opleiding en grensverleggend wetenschappelijk onderzoek met een belangrijke internationale dimensie. Jaarlijks overnachten ruim 27 000 patiënten in het ziekenhuis. Er zijn 38 hooggespecialiseerde medische diensten, waar ieder jaar meer dan 600 000 patiënten op raadpleging komen. In het UZA werken zo’n 2800 medewerkers, onder wie 400 artsen en 1400 verpleegkundigen.

    Uitdaging

    Gezien de omvang van dit Universitair Ziekenhuis waren de uitdagingen talrijk. Eerst en vooral zaten we met de implementatie en integratie van signage monitoren in publieke ruimtes. Verder moest de content zowel in een liggend als staand profiel geplaatst kunnen worden. De schermen moesten naast het weergeven van gepersonaliseerde informatie, in staat zijn om de ticketverdelers en de bewegwijzering te vervangen.

    Oplossing

    Het UZA ziekenhuis werd volledig uitgerust met LG Hotel TVs en signage monitoren. Dankzij de verschillende functionaliteiten werden verschillende schermen aangeboden. De signage schermen bieden een oplossing voor de informatieweergave, bewegwijzering en ticketverdeling. Daarnast werden verschillende types van Hotel TV's in de kamers geïnstalleerd. In functie van de grootte van de kamers werd er voor verschillende groottes van schermen gekozen. In het Kinderziekenhuis werden dan weer aparte toestellen geïntegreerd in de meubels. De Hotel TVs op de verpleegeenheden bieden een informatiekanaal boordevol aan praktische info over het UZA.

    Voordeel

    Dankzij de volledige digitalisatie van alle info kan men online de content beheren. Dit is zowel voor het ziekenhuis als de patiënten een zeer gebruiksvriendelijke oplossing. De flexilibiliteit en uniformisering zijn voor het ziekenhuis een enorme stap vooruit.

    LG Hotel TV's bij Universitair Ziekenhuis Antwerpen

    LG Hotel TV's | Universitair Ziekenhuis Antwerpen

    Universitair Ziekenhuis Antwerpen | LG Hotel TV's

     

Privacy Policy