Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

LG ELECTRONICS ERKEND ALS EEN VAN 'S WERELDS DUURZAAMSTE ONDERNEMINGEN

20-03-2015
Duurzaamste klimaatsystemen ter wereld

LG Electronics is door twee toonaangevende onderzoeksorganisaties uitgeroepen tot een van 's werelds duurzaamste ondernemingen. De hoogste eer in de eigen sector leidde tot een hoge positie in zowel de 2015 Global 100 Most Sustainable Corporations in the World Index van Corporate Knights, als in het 2015 Sustainability Yearbook van RobecoSAM.

In de 2015 Global 100 Most Sustainable Corporations in the World Index, opgesteld door Corporate Knights (Corporateknights.com) worden bedrijven opgenomen die in hun respectievelijke sector over de hele linie voortreffelijk presteren op het gebied van duurzaamheid. Aan de hand van de status Goud in de analyse van de duurzaamheid van bedrijven, werd LG in de 2015 Global 100 als enige uit de sector duurzame huishoudelijke artikelen opgenomen, terwijl de algehele classificatie van het bedrijf aanzienlijk verbeterde: van de 82e plaats in 2014 naar de 51e plaats in 2015. Bedrijven uit de Global 100 worden beoordeeld op twaalf kwantitatieve kritieke prestatie-indicatoren (KPI's), die variëren van energie- en watergebruik, toonaangevende producten en operationele uitmuntendheid tot personeelsbeleid en belastingstrategie.

In het 2015 Sustainability Yearbook eerde RobecoSAM (http://yearbook.robecosam.com) LG met de hoogste prijs, de toewijzing van een gouden medaille, in de categorie ontspanning en consumentenelektronica, een categorie waarin de concurrentie buitengewoon fel is. RobecoSAM, dat ook werkt met S&P Dow Jones Indices voor de publicatie van de wereldwijd erkende duurzaamheidsindices van Dow Jones, vermeldde LG als een van de weinige bedrijven die zowel de titel 'Sustainability Leader' als 'Sustainability Mover' in het 2015 Sustainability Yearbook kreeg. Erkende bedrijven worden beoordeeld op een breed scala aan factoren, waaronder economisch belang, innovatie, beheer van de aanvoerketen, verwijdering van gevaarlijke stoffen, energiezuinige producten, rentmeesterschap en recycling van producten, arbeidsvoorwaarden en de betrokkenheid van belanghebbenden.

"LG gelooft dat progressief denkende bedrijven die zich positief inzetten voor een duurzame zakelijke agenda, de toonaangevende bedrijven van morgen zijn," aldus Choong-hak Lee, executive vice president van LG Electronics. "We willen niets liever dan een zo klein mogelijke ecologische voetafdruk achterlaten bij onze voortdurende ontwikkeling van lifestyle-oplossingen voor consumenten en de leden van de gemeenschap waarin we actief zijn. We voelen ons vereerd met deze waardering voor onze inspanningen."

Deel dit:

Producten

Referenties

    • LG's High Brightness Video Wall vergroot aantrekkingskracht van het Stedelijk Museum Amsterdam
    LG's High Brightness Video Wall vergroot aantrekkingskracht van het Stedelijk Museum Amsterdam

    Location:
    Stedelijk Museum Amsterdam
    Museumplein 10
    1071 DJ Amsterdam

    Solution:

    LG Display Solutions

     

    Achtergrond

    Het Stedelijk Museum Amsterdam beschikt over een van de belangrijkste collecties moderne en hedendaagse kunst in Europa. De kunstverzameling bevat het werk van kunstenaars als Vincent van Gogh, Henri Matisse en Piet Mondriaan, die vorig jaar door bijna 700.000 bezoekers zijn bekeken. Het Stedelijk Museum ligt aan het drukke Museumplein naast het Rijksmuseum, het Van Gogh Museum en het Koninklijk Concertgebouw. Om op te vallen tussen de omliggende musea en meer bezoekers te trekken, wilde het Stedelijk de zichtbaarheid, gastvrijheid en aantrekkelijkheid verbeteren. Daarom kwam het museum met het plan voor de herinrichting van het entreegebied.Met de nieuwe inrichting is de entreehal een echte ontmoetingsplek geworden.

    Uitdaging

    Een van de oplossingen om de aantrekkingskracht van het museum te vergroten, is de gasten te informeren via heldere en scherpe beelden. Niet alleen in de entreehal, maar ook daarbuiten. Zo worden passerende voorbijgangers verleid het museum te bezoeken. Het Stedelijk Museum zocht naar hoogwaardige producten die elegantie uitstralen en koos uiteindelijk voor een LG High Brightness Video Wall. Dit beeldscherm van drie bij vijf meter is aan het plafond gemonteerd. De videowall is dubbelzijdig, wat betekent dat de kant naar buiten gericht de aandacht van passerende voorbijganger trektmet aankondigingen van toekomstige tentoonstellingen. De videowall aan de andere kant toontde omvangrijke videokunstcollectie van het museum. Daarnaast staan er in de entreehal ook drie 98-inch Ultra HD-schermen. Deze schermen tonen op een smaakvolle manier de bewegwijzering van het tentoonstellingsprogramma. Daarmee dragen deze schermen bij aan de stijlvolle uitstraling van het entreegebied. De High Brightness Video Wall en Ultra HD displays zorgen er samen dus voor dat alle informatie op een aantrekkelijkemanier aan de gasten wordt aangereikt, zonder ze te overspoelen met een golf aan informatie in één keer.

    Oplossing

    Volgens Sarah Slootweg, relatiemanager Sponsoren van het Stedelijk Museum, zocht het team van het museum naar een leverancier van hoogwaardige visuele producten die de videocollectie op de best mogelijke manier kan presenteren. “Het museum heeft een hoge kwaliteitsstandaard”, legt Slootweg uit. “We hebben LG eenjaar geleden benaderd en zij gaven ons vanaf het begin goed advies. We hebben gewacht tot de nieuwste videowall uitkwam vanwege de technische specificaties van ons entreegebied. We zijn erg blij met die beslissing.”

    Voordeel

    Het museum wilde het entreegebied gastvrijer, zichtbaarder en aantrekkelijker maken, met als uiteindelijke doel de bezoekersaantallen vergroten. Volgens Slootweg is dit gelukt, mede door de producten van LG. “Het vernieuwde entreegebied is sinds september geopend en lijkt op een groot overdekt plein met een museumwinkel en koffievoorzieningen. Het is ook de thuisbasis van een van de grootste collecties boeken over moderne en hedendaagse kunst in Europa. Omdat de videowall aan het plafond is gemonteerd, kunnen we optimaal gebruik maken van de ruimte. Daardoor kan de hal ook gebruikt worden voor grote evenementen in het museum”, verduidelijkt Slootweg. Volgens haar hebben LG's High Brightness Video Wall en Ultra HD-schermen ervoor gezorgd dat content nu op een aantrekkelijke manier aan gasten wordt gepresenteerd. De content op de schermen is zelfs bij scherp zonlicht of vanuit een scherpe kijkhoek duidelijk zichtbaar. Slootweg: “We hebben onze belangrijkste doelstellingen behaald en zijn daarom zeer tevreden.”


     


     




     

     

    • De Willy Naessens bouwgroep kiest voor de LG UltraWide™ monitoren: groter, scherper, met extra gebruiksgemak en een prima service
    De Willy Naessens bouwgroep kiest voor de LG UltraWide™ monitoren: groter, scherper, met extra gebruiksgemak en een prima service

    Location:
    Willy Naessens group
    Kouter 3
    9790 Wortegem-Petegem, België

    Solution:

    LG Display Solutions

     

    Achtergrond

    De Willy Naessens Group is met Willy Naessens Build gespecialiseerd in de bouw van KMO-gebouwen, logistieke gebouwen, distributiecentra, kantoren, commerciële ruimtes, landbouwgebouwen en zwembaden. De afdeling Willy Naessens Food is gespecialiseerd in de distributie van voedingswaren en de productie en verpakking van vleeswaren. We ontmoetten Bart Motte, IT-Manager - Hardware, voor de hele Willy Naessens Group, gevestigd op het hoofdkantoor in Wortegem-Petegem in België.

    “De Willy Naessens Group bestaat uit een 16-tal bedrijven in België, Nederland en Frankrijk. Willy Naessens heeft 2.500 medewerkers in dienst, waarvan 350 bedienden. Tweehonderd bedienden werken hier in Wortegem-Petegem. Hier vind je de verkoopafdeling, het technisch studiebureau, de marketingafdeling, de juridische dienst, de IT-afdeling enzovoorts. De zaakvoerder, Willy Naessens, kent nog steeds iedereen bij naam op het hoofdkantoor en onderneemt volgens zijn eigen tien geboden. Het personeel is zijn grootste kapitaal. Willy is een mensenliefhebber en doet zaken met de met beide voeten op de grond, direct en no-nonsense.”

    Uitdaging

    “Voor onze technische tekenaars is het scherm waarop ze tekenen enorm belangrijk voor de kwalitatieve uitvoering van hun job. De tekenaars zitten een hele dag voor het scherm hele fijne lijntjes te tekenen in verschillende kleuren. We waren opnieuw toe aan nieuwe schermen, idealiter één groot scherm met een nog hogere resolutie, een scherper beeld, extra gebruiksgemak en ga zo maar door. Die hoge resolutie is voor onze technische tekenaars enorm belangrijk, ook foto’s bewerken vergt die hoge resolutie. Op één enkel breed scherm kan je gewoon meer zien. LG kwam voor dit project met het beste voorstel.”

    Oplossing

    “We kozen voor de LG UltraWide™ monitoren met een beeldverhouding 21:9. UltraWide™ is een sub-brand van LG (monitoren met een 21:9 verhouding). We werkten voorheen met twee 27 inch schermen naast elkaar, maar dat nam veel plaats in en gaf nogal een plompe indruk op één bureau. We zijn geen voorstander van twee schermen, 27 inch op één werkplek. Qua prijs en qua onderhoud resulteert dat in dubbele kosten. Bovendien kan één scherm ouder zijn dan het andere met als gevolg een mogelijke verschillende lichtintensiteit op termijn. De  LG UltraWide™ monitoren zijn het perfecte alternatief voor iedereen die twee monitoren gebruikt op één computer (pc en Mac). Op dat ene scherm kunnen we nu ook twee verschillende bronnen aansluiten. Een laptop en een desktop, samen op één beeldscherm.”

    De selectie

    “We creenden de markt: welk type scherm wensen we en met welke specificaties? We testen de LG UltraWide™ monitoren ruim vooraf en vroegen offertes op. De LG UltraWide™ monitor was het eerste 34 inch scherm op de markt. We kwamen uit bij Capiau Computers, verdeler van LG, één van onze trouwe IT-partners. Een eerlijke prijs, een goede service en vlot onderhoud zijn voor de Willy Naessens Group heel belangrijk. Goede schermen met slechte support zijn voor ons geen optie.

    We hebben nu de LG UltraWide™ monitoren in dienst voor de vijftig technische tekenaars van de Willy Naessens Group en we zijn heel tevreden. Ook het design van de schermen is strak en sluit mooi aan op de strakke vormgeving van onze kantoren. Dit voorjaar kochten we nog eens veertig schermen aan, zo worden alle schermen langzaamaan vervangen.”

    Voordeel

    “Onze technische tekenaars zijn vooral onder de indruk van de de hoge resolutie en de grootte van het scherm. Van 27 inch naar een 34 inch breedbeeld is toch een enorm verschil. Onze technische tekenaars zijn in de wolken als ze die upgrade krijgen. De LG UltraWide™ monitor is geen standaardscherm. We hebben intussen ook het model ‘curved’ van de LG UltraWide™ monitor in huis, ik werk ermee. Dat is even wennen, maar nu lukt het mij bijna niet meer om op een vlak scherm te werken. Een ander groot voordeel is het feit dat je op zo een groot scherm met verschillende vensters tegelijkertijd kan werken. Ik zet vaak drie softwaretoepassingen open op één scherm. Zo werk je heel makkelijk met verschillende programma’s zonder steeds de vensters te moeten minimaliseren, te maximaliseren enzovoorts. Je kan veel sneller switchen en dus efficiënter werken. Zeker voor onze overkoepelende functies is dat een grote meerwaarde. Dat is volgens mij intussen voor alle kantoorfuncties een enorme meerwaarde, zonder enige twijfel. De tijd die je ermee wint is enorm.

    Het feit dat onze medewerkers nu meer werkplezier en gebruiksgemak ervaren is echt wel de grootste winst van onze samenwerking met LG. Op dit moment is dit voor ons de ideale monitor en de Willy Naessens Group kijkt al uit naar de volgende en nog grotere LG schermen.”


     


     




     

     

    • Ziggo Dome kiest voor Social Media Wall van LG
    Ziggo Dome kiest voor Social Media Wall van LG
    Op 24 juni 2012 opende de Ziggo Dome in Amsterdam haar deuren voor het publiek. Ziggo Dome is Nederlands meest vernieuwende concerthal. Akoestiek, zicht, innovatie, stijl en technologie gaan hand in hand. LG is Ziggo Domes technology partner. Zij adviseerde over beeld en geluid en voorzag Ziggo Dome van alle beeldschermen. Ziggo Dome is nu al een succes. Jaarlijks wordt de concerthal bezocht door zo’n 1,2 miljoen mensen. Van jong tot oud.
Privacy Policy