Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

LG zet een nieuwe standaard op ISE 2015

17-02-2015
LG Digital signage en displays

LG DisplaysLG DisplayDe 2015 editie van ISE in de Amsterdam RAI heeft alle records gebroken. Het was de best bezochte editie ooit! Ook wij als LG hebben dit natuurlijk gemerkt. Onze stand was vanaf de opening tot aan de sluiting van de beurs één van de best bezochte stands van deze unieke beurs. Bezoekers, fotografen, journalisten en complete camerateams, iedereen werd meegenomen in de positieve buzz die over de LG stand ging. Wij zijn positief verrast en willen dan ook iedereen die onze stand heeft bezocht enorm bedanken voor zijn/haar komst.

 

Op de stand presenteerden wij onze commerciële, flexibele en onmisbare oplossingen voor verschillende markten zoals winkels, luchthavens, scholen, quick service restaurants (QSR), hotels, ziekenhuizen en kantoren. Veel aandacht was er voor onze 105-inch Ultra HD Signage-display,  het LG Room Management System en de webOS-display-oplossingen.

De komende weken zullen we u vanaf onze website verder in detail informeren over de diverse producten en oplossingen die wij u hebben getoond op de ISE. Wilt u al eerder informatie over bijvoorbeeld onze nieuwe commercial lite serie (55LX341C) of over onze videowall met extra dunne bezel (55LV75) neem dan vandaag nog contact met ons op.

Bekijk de sfeerimpressie van de ISE 2015 hieronder:

Deel dit:

Producten

Referenties

    • Displays van LG verhogen de productiviteit en geven exclusieve uitstraling aan werkomgeving JLL en Tétris
    Displays van LG verhogen de productiviteit en geven exclusieve uitstraling aan werkomgeving JLL en Tétris

    Location:
    JJL
    Kantoorgebouw Atrium
    Parnassusweg 727
    1077 DG Amsterdam

    Solution:

    LG Display Solutions


    Achtergrond

    JLL is een financiële en professionele dienstverlener gespecialiseerd in vastgoed. Ze voorzien in alle vastgoedwensen van lokale, regionale en wereldwijde klanten. Ze helpen organisaties bij het optimaal benutten van vastgoed, het verhogen van de productiviteit van medewerkers, het verbeteren van werkplekken en het toekomstgericht maken en houden van de vastgoedportefeuilles. In Nederland werken er meer dan 200 werknemers vanuit Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven. Wereldwijd werken er circa 80.000 medewerkers bij JLL in meer dan 80 landen. JLL heeft een nieuw hoofdkantoor geopend in Amsterdam. De dochteronderneming van JLL is Tétris Design & Build. Zij zijn ook in het kantoor gevestigd. Tétris is gespecialiseerd in het ontwerpen, bouwen en inrichten van bedrijfsruimtes. Zij zijn verantwoordelijk geweest voor het kantoorinterieur van het nieuwe hoofdkantoor.

    Uitdaging

    Om de ideale werkomgeving te creëren voor medewerkers is bij het ontwerp van een nieuw hoofdkantoor kritisch gekeken naar inrichting van de werkplekken. JLL heeft er bewust voor gekozen om de overstap te maken naar een kleiner werkblad van 140 cm breed en 80 cm diep. Bij iedere werkplek waren twee rechte monitoren geïnstalleerd. Deze monitoren pasten niet meer bij het nieuwe interieur, dus is JLL de zoektocht gestart naar een nieuw model. De monitoren moesten voldoen aan verschillende eisen. Zo zou één monitor de functionaliteit van twee of drie schermen moeten vervangen. Daarnaast was het belangrijk dat de resolutie hoog was. Er werken bij Tétris Design & Build architecten en designers en voor hen is het belangrijk dat visualisaties perfect worden vertoond. Het nieuwe pand bracht ook een uitdaging met zich mee. Er is veel daglicht aanwezig, dus was het belangrijk dat de monitoren niet zouden reflecteren.

    Oplossing

    JLL vindt het belangrijk om uit te stralen dat er aandacht is besteed aan iedere individuele werkplek. Alle werkplekken zijn opnieuw ingericht, met onder andere nieuwe bureaus en nieuw tapijt. Eén groot UltraWide scherm heeft een nettere uitstraling dan twee of drie kleinere schermen. Er is daarom gekozen voor de LG 34UC98-W. Dit UltraWide scherm geeft met de split screen-software de mogelijkheid om één monitor in vier verschillende schermen op te delen. Hierdoor kunnen verschillende programma’s tegelijkertijd op één monitor worden gebruikt en is er dus nog maar één monitor nodig. De LG UltraWide monitoren zijn daardoor perfect voor multitasken. De curve van de LG 34UC98-W is vrij groot en je bevindt je als het ware in een soort cockpit. Door de ronde vorm blijft de content voor je ogen. Hierdoor worden er minder nekbewegingen gemaakt en is de werkplek ergonomisch verantwoord.

    JLL heeft drie monitoren van verschillende leveranciers met elkaar vergeleken. Tétris heeft bovendien vanuit een design oogpunt gekeken naar de monitoren. “Het nieuwe gebouw heeft ronde hoeken. Ons doel was om met het interieur een relatie aan te gaan met de buitenkant van het gebouw. Ronde hoeken zijn menselijker en natuurlijker en dit willen wij ook terug laten komen in ons interieur”, vertelt Niels Kramer, interieurarchitect bij Tétris Design & Build. “De LG 34UC98-W past met zijn ronde vorm perfect bij het interieur. Vanuit JLL is ook gekeken naar de praktische kant. Wat is de huidige invulling van de werkplek? Wat is de wens van de gebruiker?” De afdeling taxatie had interesse in een derde monitor. “Als we een derde monitor zouden toevoegen, krijg je een afbakening waarbij je geen contact meer hebt met collega’s. Dit wilden we uiteraard voorkomen, omdat het anders een bos van monitoren zou worden”, verklaart Danny van Kempen, Service Delivery Manager bij JLL Benelux. “De drie verschillende monitoren zijn voorgelegd bij de stuurgroep. De stuurgroep is door de interieurarchitect geadviseerd over de materialen en uitstraling die bij de ambities van JLL passen. De stuurgroep heeft gekozen voor de LG-monitoren vanwege de ergonomische voordelen en de uitstraling. “De ronde vormen passen goed bij de menselijke toon in onze organisatie en daar passen deze schermen perfect bij”, vertelt Reynout Vroegop, CFO en COO bij JLL Nederland. De ervaren system integrator 2.Orange verzorgde een perfecte installatie en hoogwaardige afwerking van het gehele project.

    Niels Kramer: “Het is een echte eyecatcher voor alle klanten die we op bezoek krijgen. Iedereen zegt er wel iets over, het valt echt op. De monitor omarmt je werkplek”. JLL heeft de monitoren 1,5 maand getest en in deze testperiode was er al een verbetering van de productiviteit zichtbaar. 

    Voordeel

    Het grootste voordeel van de LG 34UC98-W is de split screen-software. Dit maakt het zeer geschikt voor de kleinere werkbladen bij JLL. De ronde vorm van het beeldscherm zorgt er daarnaast voor dat er geen reflectie ontstaat. Vanwege een lagere hertz-verhouding heb je minder de neiging om met je ogen te knipperen, waardoor medewerkers minder snel energie verliezen en zich langer kunnen concentreren op het scherm.

    “We hebben er bewust voor gekozen om andere monitoren in ons kantoor te plaatsen dan de standaard monitoren die in onze Europese kantoren worden gebruikt. Er ontstond wat weerstand vanuit onze IT- en inkoopafdeling in Europa. Het is mooi om te zien dat ze nu super enthousiast zijn en dat ze aan het inventariseren zijn of de monitoren de nieuwe standaard kunnen vormen voor heel Europa”, sluit Reynout Vroegop af. 


     


     




     

     

    • LG's High Brightness Video Wall vergroot aantrekkingskracht van het Stedelijk Museum Amsterdam
    LG's High Brightness Video Wall vergroot aantrekkingskracht van het Stedelijk Museum Amsterdam

    Location:
    Stedelijk Museum Amsterdam
    Museumplein 10
    1071 DJ Amsterdam

    Solution:

    LG Display Solutions

     

    Achtergrond

    Het Stedelijk Museum Amsterdam beschikt over een van de belangrijkste collecties moderne en hedendaagse kunst in Europa. De kunstverzameling bevat het werk van kunstenaars als Vincent van Gogh, Henri Matisse en Piet Mondriaan, die vorig jaar door bijna 700.000 bezoekers zijn bekeken. Het Stedelijk Museum ligt aan het drukke Museumplein naast het Rijksmuseum, het Van Gogh Museum en het Koninklijk Concertgebouw. Om op te vallen tussen de omliggende musea en meer bezoekers te trekken, wilde het Stedelijk de zichtbaarheid, gastvrijheid en aantrekkelijkheid verbeteren. Daarom kwam het museum met het plan voor de herinrichting van het entreegebied.Met de nieuwe inrichting is de entreehal een echte ontmoetingsplek geworden.

    Uitdaging

    Een van de oplossingen om de aantrekkingskracht van het museum te vergroten, is de gasten te informeren via heldere en scherpe beelden. Niet alleen in de entreehal, maar ook daarbuiten. Zo worden passerende voorbijgangers verleid het museum te bezoeken. Het Stedelijk Museum zocht naar hoogwaardige producten die elegantie uitstralen en koos uiteindelijk voor een LG High Brightness Video Wall. Dit beeldscherm van drie bij vijf meter is aan het plafond gemonteerd. De videowall is dubbelzijdig, wat betekent dat de kant naar buiten gericht de aandacht van passerende voorbijganger trektmet aankondigingen van toekomstige tentoonstellingen. De videowall aan de andere kant toontde omvangrijke videokunstcollectie van het museum. Daarnaast staan er in de entreehal ook drie 98-inch Ultra HD-schermen. Deze schermen tonen op een smaakvolle manier de bewegwijzering van het tentoonstellingsprogramma. Daarmee dragen deze schermen bij aan de stijlvolle uitstraling van het entreegebied. De High Brightness Video Wall en Ultra HD displays zorgen er samen dus voor dat alle informatie op een aantrekkelijkemanier aan de gasten wordt aangereikt, zonder ze te overspoelen met een golf aan informatie in één keer.

    Oplossing

    Volgens Sarah Slootweg, relatiemanager Sponsoren van het Stedelijk Museum, zocht het team van het museum naar een leverancier van hoogwaardige visuele producten die de videocollectie op de best mogelijke manier kan presenteren. “Het museum heeft een hoge kwaliteitsstandaard”, legt Slootweg uit. “We hebben LG eenjaar geleden benaderd en zij gaven ons vanaf het begin goed advies. We hebben gewacht tot de nieuwste videowall uitkwam vanwege de technische specificaties van ons entreegebied. We zijn erg blij met die beslissing.”

    Voordeel

    Het museum wilde het entreegebied gastvrijer, zichtbaarder en aantrekkelijker maken, met als uiteindelijke doel de bezoekersaantallen vergroten. Volgens Slootweg is dit gelukt, mede door de producten van LG. “Het vernieuwde entreegebied is sinds september geopend en lijkt op een groot overdekt plein met een museumwinkel en koffievoorzieningen. Het is ook de thuisbasis van een van de grootste collecties boeken over moderne en hedendaagse kunst in Europa. Omdat de videowall aan het plafond is gemonteerd, kunnen we optimaal gebruik maken van de ruimte. Daardoor kan de hal ook gebruikt worden voor grote evenementen in het museum”, verduidelijkt Slootweg. Volgens haar hebben LG's High Brightness Video Wall en Ultra HD-schermen ervoor gezorgd dat content nu op een aantrekkelijke manier aan gasten wordt gepresenteerd. De content op de schermen is zelfs bij scherp zonlicht of vanuit een scherpe kijkhoek duidelijk zichtbaar. Slootweg: “We hebben onze belangrijkste doelstellingen behaald en zijn daarom zeer tevreden.”


     


     




     

     

    • Hilton Hotel Amsterdam
    Hilton Amsterdam kiest LG LED Full HD Procentric Smart IP

    Het Hilton Amsterdam is een wereldwijd begrip. Het hotel is beroemd vanwege John Lennon’s en Yoko Ono’s  bed-in voor vrede in 1969. Zeven dagen lang stonden ze hier, liggend in bed, de internationale pers te woord over het thema ‘vrede’. En dat terwijl ze op huwelijksreis waren. Nog steeds komen mensen van over de hele wereld naar het Hilton om hét hotel van John en Yoko te zien. Maar vooral om te genieten van een prettige omgeving. Alle 271 kamers en suites zijn comfortabel, modern en luxueus. Het is een geliefd hotel bij zakenmensen, maar ook toeristen weten het Hilton goed te vinden. Het hotel ligt namelijk gunstig: vlakbij het museumkwartier, de PC Hoofdstraat en het zakelijke district.

Privacy Policy