Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

Deel dit:

Producten

Referenties

    • Arena Towers Holiday Inn Amsterdam
    Holiday Inn kiest voor LG klimaatsysteem met warmteterugwinning

    Achtergrond

    Het voormalige ABN AMRO hoofdkantoor is volledig gestript en omgetoverd tot twee imposante hoteltorens; de Arena Towers met daarin Holiday Inn en Holiday Inn Express. 17 verdiepingen met 443 hotelkamers.

    • Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
    Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

    Location:
    Lexus dealers

    Solution:

    LG videowall
    LG displays

    Achtergrond

    Lexus is sinds 1989 de naam van de luxedivisie van het Japanse autoconcern Toyota. Lexus wagens worden wereldwijd verkocht over 70 landen en is daardoor uitgegroeid tot één van de top 10 Japanese merken. 

    Onlangs heeft Lexus beslist hun nieuwe dealers te optimaliseren met de nieuwste technologiën in de retailmarkt. DOBIT werd gekozen voor de roll-out van dit project en zij kozen op hun beurt om met LG schermen aan de slag te gaan. In één jaar tijd werden al 64 dealerships ingericht volgens het nieuwe concept en dit in 13 verschillende landen. Tegen 2018 pronken alle Lexus dealerships en repaircentra - wat goed is voor bijna 500 locaties over heel Europa - met dit nieuwe concept!

    Het totaalplaatje klopt en dat voel je! De Lexus klant wordt van begin tot einde ondergedompeld in een luxueuze ervaring.

    Uitdaging

    Lexus is vastberaden in haar wil om verder te gaan, om de grenzen op te zoeken en om het uitstekende, exceptionele en briljante aan te leveren. Kortom streven ze altijd naar het buitengewone. 

    Daarnaast doorloopt de klant van vandaag een geheel nieuwe customer journey door de komst van social media en de nieuwste technologieën. Om aan de noden en verwachtingen van deze nieuwe klant te voldoen, bedacht Lexus het Retail 2020 concept.

    Oplossing

    Het nieuwe concept van Lexus is er eentje om U tegen te zeggen. Geen enkel detail werd over het hoofd gezien waardoor de autodealer een waanzinnige beleving creëert. Op verschillende plaatsen ondersteunt de LG digital signage het verkoopproces en versterkt het de beleving. Alleen al om deze unieke customer journey mee te maken moet je een bezoek brengen aan een Lexus dealer.

    Dit nieuwe concept is een perfecte weerspiegeling van waar Lexus voor staat: inspirerende designs, Takumi vakmanschap, geavanceerde technologie en uitmuntende prestaties.

    Voordeel

    De nieuwe dealerships staan helemaal in het teken van ‘Progressive Luxury’. Een verrijkende luxueuze ervaring voor de klant aan de ene kant en milieuvriendelijke oplossingen aan de andere. Het resultaat is fris, modern en stijlvol maar ook warm en persoonlijk tegelijkertijd! En de digitale implementaties in de verschillende ‘Customer Areas’ zijn één onderdeel die bijdragen aan een multi-sensoriële ervaring.

    De beleving begint al voordat je de dealer binnenwandelt. De moderne, strakke gebouwen scheppen meteen een luxueuze sfeer en door de glazen voorgevel kan je al een glimp opvangen van een grote LG videowall die vakkundig geïntegreerd is in een imposante zwart-blinkende muur. 

    Tijdens het binnenwandelen verandert het licht in de inkomhal subtiel van intensiteit en ook de wachtruimte is ingericht om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken. Gratis koffie, wifi, een werkplek, comfortabele zetel en … heel wat animo! Via schermcommunicatie komt de klant meer te weten over Lexus en ook speciale aanbiedingen, het weerbericht en het recentste nieuws ontbreekt hier niet. 

    “Daarnaast hebben klanten vanuit de wachtruimte ook zicht op de grote LG videowall waar voortdurend inspirerende filmpjes op draaien”, zo vertelt Kristof Vandeloo, die nauw betrokken is bij het project als Project Manager van DOBIT. “Wat deze videowall extra leuk maakt is dat ook de car configurator hierop getoond kan worden. De klant kan met andere woorden samen met een verkoper een auto verkennen en deze meteen bewonderen op het grote scherm.”

    Indien het allemaal wat concreter wordt, kan de klant in de ‘private consultation’ samen met de verkoper de car configurator raadplegen. Kristof Vandeloo: “Ook hier staat de tablet van de verkoper via AirPlay in verbinding met het scherm zodat de klant in alle comfort ziet hoe zijn auto volledig afgestemd wordt op zijn vragen en noden. De car configurator leent zich perfect om het verkoopproces te ondersteunen.”

    Maar dé kers op de taart is ongetwijfeld de implementatie in de ‘handover room’. “De handover-procedure moest een gepersonaliseerd en memorabel moment worden, geen standaard overdracht van de sleutels”, aldus Kristof Vandeloo. “En tegelijkertijd moest het voor de verkoper ook eenvoudig zijn om deze overdracht-procedure te personaliseren.” 

    “Het LRI-systeem (Lexus Retailer Interface) dat DOBIT heeft ontwikkeld sluit perfect aan bij deze vraag. Deze software zit als het ware als een vereenvoudigde laag boven onze Scala digital signage software. Elke dealer kan inloggen in dit systeem en op een heel eenvoudige en intuïtieve manier een gepersonaliseerde ‘handover presentatie’ aanmaken. Zo worden enkel nog de voor die klant relevante boodschappen getoond.”

    En dan is het opnieuw tijd voor een technologisch hoogstandje om de klant voor een laatste keer te verbazen. De presentatie eindigt met een video waar de gekozen Lexus voor een laatste keer op beeld schittert. De spanning bouwt op en het grote moment is nu écht aangebroken. De lichten dimmen, de glazen wand wordt plots doorzichtig en de klant kan voor de allereerste keer zijn gloednieuwe Lexus bewonderen die blinkend klaar staat voor een eerste ritje. De cirkel is rond, de beleving is af en de klant.. is de koning te rijk! 


     

    • Holland & Barrett (De Tuinen) kiest voor LG Synchro: één klimaatzone met meerdere binnenunits
    Holland & Barrett (De Tuinen) kiest voor LG Synchro: één klimaatzone met meerdere binnenunits
    Holland & Barrett

    Location:
    Holland & Barrett
    Nieuwsteeg 18
    1621 ED Hoorn

    Solution:

    LG Synchrosysteem
    LG Cassettemodel
    LG Kanaalmodel

    LG Synchro bij Holland & Barrett

     

    Alle delen van dit airconditioningsysteem zijn gelijktijdig aan- of uit te schakelen. Het is geschikt om één klimaatzone te creëren en dit maakt het LG Synchrosysteem zeer geschikt voor de retail. Het LG klimaatsysteem biedt koeling in de zomer en verwarming in de winter. Een optimaal comfort voor de klanten en het personeel!

    Achtergrond

    Holland & Barrett, voorheen De Tuinen, is een landelijke keten van gezondheidswinkels. Het assortiment is erg divers en varieert van homeopathische geneesmiddelen en sportvoeding tot natuurlijke verzorgingsproducten, relaxproducten, thee en kruiden. De medewerkers hebben veel verstand van gezondheid, verzorging en natuurlijke producten en geven je graag een persoonlijk en verantwoord advies. Holland & Barrett biedt in deze drukke wereld een gevoel van rust om even stil te staan bij je gezondheid.

    Uitdaging

    De uitdaging van dit project was om binnen een kort tijdsbestek een mooie installatie te maken. Tijdens de installatie van het LG klimaatsysteem was de winkel namelijk gewoon open. Het is onze partner gelukt om tijdens het winkelend publiek door te werken. Dit heeft geresulteerd in een snel en bovendien nauwkeurig opgeleverd project. Dit is mede te danken aan de keuze voor het synchrosysteem van LG. Doordat er minder materiaal nodig was kon de installateur sneller het systeem in bedrijf stellen.

    Oplossing

    Er is gekozen voor een LG Synchrosysteem. Dit is een installatie waarbij meerdere binnendelen op één buitendeel worden aangesloten. In het geval van Holland & Barrett is er gekozen voor een buitenunit met twee binnendelen die in het winkelgedeelte zelf zijn geplaatst. Alle delen zijn gelijktijdig aan- of uit te schakelen, waardoor het LG Synchrosysteem uitermate geschikt is voor een winkelruimte zoals Holland & Barrett. Het concept van remodelling hebben we in de praktijk gebracht. Dit betekent dat eerst de complete winkel is leeggemaakt en dat vervolgens het nieuwe meubilair is neergezet. Daarna is het nieuwe plafond en de ledverlichting geplaatst en tot slot zijn de airconditioningsystemen aangepast naar de klimaatsystemen van LG.

    Voordeel

    Het LG Synchrosysteem is een energiezuinige klimaatoplossing die de klanten en het personeel een optimaal comfort bieden. Het LG klimaatsysteem biedt koeling in de warme maanden en verwarming in de winterperiode. Dit is erg prettig voor zowel het personeel dat de hele dag in de winkel staat als voor de klanten die een bezoekje brengen aan de winkel. Op het gebied van energiebesparing en comfort voldoet het aan alle wensen.

    Holland & Barrett kiest voor LG Synchro

    LG Synchro | Holland & Barrett

     

Privacy Policy