LCD voor gedetailleerde boodschap, LED voor wow-effect

29-10-2020 | Leestijd: 4 minuten


Government

LCD voor gedetailleerde boodschap, LED voor wow-effect

Voorlopers als Singapore en Taipei geven vandaag al een blik op de Smart Cities van morgen. Zo’n slimme stad stuurt zichzelf bij op basis van data, soms na een menselijke tussenkomst, steeds vaker al automatisch. Dat klinkt als voer voor nerds, maar LG weet ook kleur te geven aan zo’n smart city. De LCD High Brightness displays en LED schermen hebben allebei een belangrijke meerwaarde voor de stad van de toekomst.

Communiceren en interageren met mensen is een aspect van een smart city dat wel eens over het hoofd gezien wordt. Het lijkt haast vanzelfsprekend, maar kan op bepaalde momenten erg nuttig tot zelfs cruciaal zijn. De aanplakpalen en plakkaten waar dat in de jaren 80 nog mee gebeurde, zijn vandaag uitgestorven. Communiceren kan vandaag veel dynamischer én boodschappen kunnen in een handomdraai en vanuit één centraal punt worden uitgestuurd over een heel netwerk aan displays of op een gigantische LED wall. Bijzondere troeven die in de altijd veranderende maatschappij steeds vaker van pas komen of zelfs noodzakelijk zijn in de meest uitzonderlijke omstandigheden. LG heeft alle tools voor elke vorm van communicatie in een bruisende smart city.

“Steden communiceren vandaag veel meer met inwoners en bezoekers”, zegt Ryszek Van Puyenbroeck, Business Development Manager B2B ID bij LG. “Dat maakt allemaal deel uit van de switch naar smart cities. We hebben vandaag alle mogelijkheden om het leven in een stad een stuk eenvoudiger te maken. Waarom zouden we er dan geen gebruik van maken?”

Van ticketprijzen tot weersvoorspellingen

LG zet voornamelijk in op twee manieren van communicatie in steden. “LCD Displays met High Brightness zijn manieren om gedetailleerde boodschappen tot bij een kleine doelgroep te krijgen”, zegt Ryszek Van Puyenbroeck. “Op parkeerplaatsen, aan gebouwen als ziekenhuizen, stadhuizen, culturele centra of toeristische attracties kunnen bedrijven of overheden veel kwijt aan mensen die passeren. Gaande van ticketprijzen, over de weersvoorspellingen tot en met het afkondigen van een evacuatieplan bij een noodscenario.”

De LG LCD Displays met High Brightness hebben een aantal specifieke kwaliteiten die hen heel interessant maken voor smart cities. “Om te beginnen hebben we ze in uiteenlopende groottes van 49 tot 86 inch”, vertelt Ryszek Van Puyenbroeck. “De beeldkwaliteit is in alle omstandigheden optimaal, bijvoorbeeld voor mensen met een zonnebril op tijdens extreem zonnige dagen, maar ook bij temperaturen tot min 30 graden. De Anti-Reflection coating voorkomt weerspiegelingen en met IP56 design, heeft ook regen, sneeuw of hagel geen enkele impact op de displays. Via het webOS Smart Platform kunnen meerdere taken en boodschappen opgezet of aangepast worden vanop één centraal punt. Dit alles met een heel grote gebruiksvriendelijkheid. De LG Control Manager maakt het daarnaast ook nog mogelijk om alle displays in een stad vanop afstand in de gaten te houden.”

Eyecatcher op marktplein of aan invalsweg

Als de korte, maar krachtige boodschap een grote massa moet bereiken, dan is LED the way to go. Van 2 tot 100 of zelfs 150 vierkante meter, de panelen zijn makkelijk én eenvoudig te installeren en alsof het LEGO-blokken zijn, kan je ze makkelijk aan mekaar schakelen tot je het formaat krijgt dat je wil. Ook hier is een webOS platform de meest gebruiksvriendelijke manier om content snel te sharen, aan te passen of weg te halen. Erg dynamisch dus. “Een marktplein, een voetbalstadion of een invalsweg, hier wil je iedereen soms snel bereiken én vanop grote afstand, dan is een LED wall de eyecatcher die voor een wow-effect zorgt. Je kan er niet naast kijken. Geen enkel excuus dus om de coronamaatregelen niet gezien te hebben, maar ook een enorme opportuniteit voor commerciële partners om op te vallen. Waar je met LCD displays onmogelijk honderden of zelfs duizenden mensen in één klap bereikt, zorgt een LED wall dat smart cities ook grote massa’s in één keer een korte, maar cruciale boodschap overmaken”, besluit Ryszek Van Puyenbroeck.

Deel dit:

Meer weten over onze producten?

Vul het contactformulier in voor meer informatie, we nemen zo snel mogelijk contact met u op:

Velden met een asterisk (*) zijn verplicht.

Bij verzenden ga ik ermee akkoord dat bovenstaande persoonsgegevens worden verwerkt overeenkomstig de privacyvoorwaarden van LG.

Op deze website maken we gebruik van cookies. Wilt u niet alle soorten cookies toestaan? Lees hier meer over onze cookies en stel uw voorkeuren in