Hotelgasten in 2021 willen gemak en ultiem relaxen

18-06-2021 | Leestijd: 4 minuten


Hospitality & Healthcare

Hotelgasten in 2021 willen gemak en ultiem relaxen

In veel branches laat de pandemie sporen na: ‘het nieuwe normaal’, weet u wel. De veranderingen en verschuivingen zijn nog iedere dag voelbaar. Zo ook in de hotelsector. Tot voor kort was een hotelbezoek veelal een manier om een zakenreis te overbruggen of privé een nacht of weekend weg. Sinds de pandemie is een hotelbezoek de ideale manier om te relaxen en er echt even uit te zijn.

Uit recent onderzoek van Europ Assistance blijkt dat 62 procent van de Belgen vorig jaar kozen voor een vakantie waarvan ze snel konden terugkeren. Voor 23 procent is België ook de voorkeursbestemming. 72 procent kiest er gezien de huidige omstandigheden zelfs voor om bepaalde landen en drukke plaatsen te mijden. Naar verwachting zullen deze trends in 2021 worden doorgezet. Hoe kunnen hoteliers op deze verschuiving in behoefte van de hotelgasten inspelen? Door comfort en entertainment in een andere omgeving dan de thuisomgeving aan te reiken. LG biedt totaaloplossingen voor hotelkamers waarbij gasten een relaxmoment en het ultieme gemak kan worden aangeboden.

De hotelgast anno 2021

Hotelbazen zien dat de buitenlandse boekingen - zoals zakenreizen - in België enorm dalen en dat de binnenlandse boekingen fors stijgen. Het is overduidelijk dat mensen, misschien wel meer dan ooit, behoefte hebben om hun vrije tijd buiten de eigen woonkamer door te brengen. Jezelf een avond of weekend in een hotel laten verwennen is bij uitstek hét nieuwe uitje. Verantwoord weg van huis met daarbij alle gemakken van comfort, ruimte en ontspanning.

De hotelkamer is binnen een hotel momenteel de enige verblijfplaats. Het is daarom van essentieel belang dat alles binnen deze muren op-en-top geregeld is, zeker nu de rest van de faciliteiten van het hotel gesloten zijn. Een gepersonaliseerd verblijf met een uitstekende service is een goed begin. Een kwalitatieve Hotel TV biedt hiervoor de geschikte oplossing en dient meer dan ooit als entertainment binnen de hotelkamer. Ook het binnenklimaat van de kamer speelt een belangrijke rol. Gasten willen vandaag meer dan ooit dat de lucht constant wordt gezuiverd en gefilterd wanneer je de hotelkamer zowel als sauna of bioscoop en om er te overnachten gebruikt.

Sterke basis met LG

LG biedt al jarenlang kwalitatieve en gepersonaliseerde oplossingen voor hotels. Deze slimme oplossingen zijn eenvoudig te bedienen door zowel gast als hotelier: ‘plug and play’. De Hotel TV’s van LG maken gebruik van Pro:Centric (een managementinformatiesysteem) en bieden daardoor diverse uitgangsmogelijkheden. Denk hierbij aan een persoonlijke welkomstboodschap wanneer een gast de hotelkamer binnenloopt, het menu van het restaurant rechtstreeks op de TV bekijken en met één knop de bestelling aan de keuken doorgeven en ook het streamen van favoriete content is geen enkel probleem. Eenvoudig een film opzetten via Netflix of muziek beluisteren via YouTube: allemaal mogelijkheden van de Hotel TV.

“Netflix op de televisie in je hotelkamer klinkt als een eenvoudige oplossing. Toch was dit tot voor kort niet voor alle System Integrators mogelijk. Het enige wat je als hotelier nodig hebt is een LG-hoteltelevisie met Pro:Centric en een PMS integratie. Het aanbieden van Netflix kost de hoteleigenaren en de gebruikers niets extra’s en er zijn geen licentiekosten inbegrepen. Dit levert Netflix extra kijkers op, dus ook voor hen is het aantrekkelijk. Daarbij hoef je maar één keer in te loggen en word je bij het uitchecken automatisch uitgelogd. Het is een mooie samenwerking, want er is bewezen dat er een markt voor is”, aldus Koen Niville, Sales Manager B2B Belux bij LG Business Solutions.

Een duurzaam en verfijnd binnenklimaat kan niet ontbreken wanneer je meerdere uren op een hotelkamer doorbrengt. Iedere hotelgast heeft andere behoeftes als het gaat om het klimaat in de kamer. De ene gast houdt van een koele kamer, de andere geeft de voorkeur aan een gezellige warmte. Het is dan ook belangrijk dat er voor ieder type hotelgast een passende manier van koelen, verwarmen en ventileren van de lucht beschikbaar is. Een airconditioner of klimaatsysteem met een design dat naadloos overgaat in de uitstraling van de hotelkamer, is aangenaam voor het oog. Daarbij is een geautomatiseerd systeem, waarbij de luchtkwaliteit constant in de gaten wordt gehouden en frisse lucht alleen wordt aangevuld wanneer dit ook echt nodig is (in plaats van een constante toevoer), goed voor de duurzaamheid binnen het hotel. Bovendien zijn alle totaaloplossingen van LG per schaalgrootte af te stemmen.

 

Deel dit:

Ik heb het privacybeleid gelezen en goedgekeurd.

Op deze website maken we gebruik van cookies. Wilt u niet alle soorten cookies toestaan? Lees hier meer over onze cookies en stel uw voorkeuren in