De laatste innovatie voor quickservice restaurants

01-06-2021 | Leestijd: 3 minuten


Digital Signage

De laatste innovatie voor quickservice restaurants

COVID-19 heeft een ongekende invloed op onze manier van leven. De pandemie hield restaurants maandenlang op slot en pas met mondjesmaat zien zij de reserveringen – eerst op het terras en later ook binnen – weer opklimmen. Fast food-restaurants konden enkel afhaal voorzien en zagen de bestellingen via zelfservice, zoals een drive-thru, toenemen. Zij bieden hun klanten steeds vaker de mogelijkheid om hun maaltijd contactloos te bestellen, direct af te halen en toch even het gevoel te hebben uit het huis te zijn. Precies waar velen naar op zoek zijn in tijden als deze.

Buiten bestellen

Hoe gaat dat dan precies in zijn werk? Quickservice restaurants (QSR’s) en andere horecagelegenheden plaatsen verschillende Display-zuilen op de parkeerplaats of bij een drive-thru. Met behulp van deze zuilen plaatsen bezoekers via een overzichtelijke en digitale interface hun bestelling op de displays. Dit kan vanuit hun auto of in de buitenlucht. De zuilen staan voldoende verspreid zodat alle gebruikers op een veilige afstand van mekaar blijven. Het personeel kan de bestelling daarna klaar maken terwijl de gasten wachten in hun auto.

Met het inzetten van outdoor digital signage om bestellingen op te nemen, krijgen restaurants ook de mogelijkheid om te anticiperen op de actuele omstandigheden. Zijn bepaalde producten uitverkocht? Dan kunnen die direct van het digitale bestelmenu verwijderd worden. Is het onverwacht extra zonnig weer? Dan kunnen de ijsjes iets prominenter in het menu worden opgenomen. Bij teleurstellend weer, kunnen warme dranken nadrukkelijker vermeld worden. Zo krijgen bezoekers altijd relevante en juiste informatie te zien.

De beste weergave

Hoge helderheid is onmisbaar bij outdoor digital signage. Het is cruciaal dat het menu duidelijk en helder weergegeven wordt en dat het beeld niet verstoord wordt door omgevingsverlichting (bijvoorbeeld koplampen wagens) of weersomstandigheden (bijvoorbeeld hevige regen of heel veel zonlicht).

Interessante ontwikkelingen

Steeds meer quickservice restaurants zetten outdoor digital signage in om bestellingen op te nemen – al dan niet om klanten zo coronaproof mogelijk te kunnen ontvangen. Op verschillende locaties in ons land geven outdoor displays het menu weer zodat bezoekers dit vanop een veilige afstand kunnen bekijken. Sommige QSR’s maken het zelfs mogelijk om bestellingen op te nemen – en af te rekenen – via een outdoorscherm. De oplossingen van LG lenen zich hier uitstekend voor; de hoge lichtopbrengst garandeert keer op keer de perfecte weergave.

 Ook in Groot-Britannië zetten QSR’s in op digital signage en doen ze er zelfs nog een schepje bovenop. Met behulp van een koppeling met de McDonald’s-app, kunnen bezoekers ook vanuit hun auto via de app bestellen en betalen waardoor alles nog vlotter en efficiënter verloopt.

“Alle verschillende soorten QSR’s kunnen de voordelen van outdoor digital signage benutten om hun klantervaring verder te verfijnen en de efficiëntie binnen de restaurants nog een stuk te verbeteren”, vertelt Michaël Van den Abbeele, Sales Director B2B Belux bij LG Business Solutions.

Deel dit:

Ik heb het privacybeleid gelezen en goedgekeurd.

Op deze website maken we gebruik van cookies. Wilt u niet alle soorten cookies toestaan? Lees hier meer over onze cookies en stel uw voorkeuren in