PARTNER IN RETAIL SOLUTIONS

Voor de retailbranche levert LG een duurzame totaaloplossing. We kunnen een winkel bijna compleet voorzien van de benodigde apparatuur. Van klimaatsysteem en ledverlichting tot aan videowalls en tv’s.

Doordat alle apparatuur op elkaar is afgestemd, komt uw klant in een winkel met een comfortabel klimaat, prettige verlichting door middel van ledlampen en een visueel aantrekkelijke videowall. Onze professionals weten bijvoorbeeld welk licht de beste sfeer geeft in een paskamer of in een etalage en adviseren u daarin graag.

Uw en ons doel is hetzelfde: een prettig winkelklimaat creëren. Want klanten die zich prettig voelen, zijn geneigd eerder iets te kopen. Zo heeft u dubbel voordeel: meer omzet en een lagere energierekening dankzij onze duurzame systemen.

Neem snel contact met ons op om te horen wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen.

Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

3D RETAIL Experience

WELKOM IN DE LG STORE

Wij zijn zeer vereerd dat wij u als gast mogen ontvangen in onze virtuele LG Store. Deze winkel is speciaal voor u ontworpen. Als geen ander weet u dat een shopbezoek draait om beleving. Daarom is ons hotel zo gemaakt dat u alle kamers en ruimtes echt kunt beleven. Via het bedienen van uw muis kunt u alle ruimtes en kamers in een 360 view bekijken en beleven.

Ga naar de 3D store
Geen resultaten gevonden.

Producten

  • Digital Signage

    In de retailbranche is het verspreiden van de juiste boodschap erg belangrijk. De displays van LG zijn verkrijgbaar in alle soorten en maten en daarom uiterst geschikt voor digital signage. 

    Lees verder

  • Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in uw winkel. 

    Lees verder

  • Displays

    Displays

    LG biedt meerdere oplossingen op de het gebied van displays. Touchscreen displays, displays met smalle bezels voor het creëren van de perfecte videowall. En natuurlijk displays met een wegbewijzeringsfunctie, mogelijkheden om te adverteren, aandacht te trekken en het leveren van informatie. Onze range displays biedt u de perfecte mogelijkheid om uw boodschap te verspreiden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Met twintig jaar baanbrekend onderzoek, immense voorbereiding en wereldklasse ontwikkeling is LG Electronics nu de koploper op het gebied van duurzame energie.

    Lees verder

Referenties

    • Welkom in de wereld van narrowcasting bij See Buy Fly
    Welkom in de wereld van narrowcasting bij See Buy Fly


    Location:
    See Buy Fly
    Evert van de Beekstraat 202
    1118 CP Schiphol

    Solution:

    LG Displays

    Neem de tijd om de See Buy Fly winkels achter de paspoortcontrole te ontdekken voor je vlucht vertrekt en bekijk de aanbiedingen op schermen van Gauddi. Schiphol is en blijft een indrukwekkende omgeving met alle drukte van aankomende en vertrekkende passagiers, maar is ook de ideale omgeving om eens flink te shoppen. 

    De tijd die klanten zich in een winkel bevinden, is kostbaar. Dat weten we bij Gauddi. Daarom hebben wij een retail-kanaal ontwikkeld, volledig aanpasbaar op het betreffende winkelconcept. 

    Zo zijn er bij See Buy Fly schermen bij de ingang van een de Perfumes & Cosmetics winkels opgehangen om de aandacht van de winkelende passagier te trekken (55WS50 & 42WS50). Voor het bevorderen van de customer experience in de winkel is gekozen voor een prachtige videowall met zes schermen. Hierop is content te zien van diverse cosmeticamerken en fungeert als inspiratiebron voor het winkelend publiek. 

    In de Sunglasses shop is onder andere gekozen voor een opstelling van vier horizontale LG webOS schermen (47LV35A) onder elkaar te plaatsen, waardoor je één groot verticaal beeld creëert. Op de schermen boven de displays worden de special offers getoond.


     


     


     






    • Displays Kassa bij Carrefour Market
    Supermarktketen Carrefour Market kiest voor LG Digital Signage
    Carrefour Market logo

    Location:

    Carrefour Market vestigingen België

    Carrefour Market

    Solution:

    LG Digital Signage CIMS Systeem

    Displays versafdeling Carrefour Market

    Achtergrond

    De supermarktketen Carrefour Market, met 422 vestigingen over gans België heeft ook aan LG gedacht voor de communicatie naar zijn klanten toe. Als het vers moet zijn, dé slagzin van Carrefour market weerspiegelt zich nu ook helemaal in de instore communicatie. Dankzij de LG Digital Signage en het speciaal ontwikkelde CIMS-systeem kan Carrefour market snel en efficiënt de nieuwste promo’s en acties communiceren naar hun klanten. Naast de verse producten biedt Carrefour market nu ook steeds de meest ‚verse’ communicatie!

    Uitdaging

    Patrick Thijs, Marketing Services en Logistics Manager licht situatie voordien toe „Als je vroeger in de winkel binnenkwam werd je overdonderd door een heleboel affiches. Het produceren, drukken, verspreiden en ophangen van deze affiches was een duur en tijdrovend proces. Zo’n twee jaar geleden zijn wij dan ook gestart om onze communicatie op de winkelvloer te herbekijken. Meer specifiek hebben we ons de vraag gesteld wat nieuwe tech-nologieën hierbij kunnen betekenen.”

    Al snel kwam Carrefour market tot de keuze om te investeren in digitale communicatietechnologieën van LG. „Na een uitgebreide studie kwamen we tot de conclusie dat affiches stilaan voorbij¬gestreefd zijn en perfect vervangen kunnen worden door Digital Signage. Eén scherm vervangt bij wijze van spreken verschillende affiches”, motiveert Patrick Thijs. „Met schermen kan je simpelweg veel meer doen. Het is een dynamisch en heel flexibel medium.”

    Oplossing

    Zowel aan de inkom als aan de zelfbedieningstogen en aan de kassa hangen voortaan LG schermen om klanten te informeren over o.a. nieuwe acties en promoties.

    Doordachte strategie

    Wat betreft de keuze over de plaats en de inhoud van de schermen gingen ze bij Carrefour market niet over één nacht ijs. Beide aspecten zijn immers cruciaal om tot een succesvol eind-resultaat te komen. „We hadden zelf een duidelijk beeld van wat we wil¬den en welke richting we uit wilden gaan met ons Digital Signage platform”, aldus Patrick Thijs. „Uitgaande van onze ervaring en kennis over consumentengedrag en winkelbeleving hebben we een aantal belangrijke keuzes gemaakt als waar hangen we de schermen, hoeveel schermen hangen we en welke inhoud brengen we op welke schermen. Daarnaast beschikt DOBIT, de system integrator, over de nodige ervaring en know how en ook dit hebben we meegenomen in onze reflectie. Het grote voordeel van DOBIT is dat ze bereid waren om mee te denken over hoe we onze strategie konden optimaliseren.” Voor DOBIT was het op zijn beurt een logische keuze om met de gebruiksvriendelijke schermen van LG te werken.

    Nummeringssysteem

    Een van de concepten die DOBIT mee vorm gaf is het nummeringssysteem aan de zelfbedieningstogen. Philip Van den Driessche, Account Manager bij DOBIT, legt uit: „Aan de klassieke zelfbedieningstogen wordt door middel van een eenvoudige display het nummer getoond van de klant die geholpen wordt. Dit nummeringssysteem is op vraag van Carrefour market nu volledig geïntegreerd in de LG Digital Signage schermen.

    CIMS-systeem

    „De inhoud van de schermen wordt grotendeels centraal aangestuurd. Dit wil zeggen dat wij zorgen dat de juiste inhoud, met een mooie lay-out op het juiste tijdstip op de juiste schermen getoond wordt. Hiervoor werkten we met de Scala-software. Dit is een erg uitgebreid programma dat heel veel mogelijkheden biedt”, aldus Philip Van den Driessche.

    Daarnaast kwam de vraag om aan iedere winkeldirecteur de mogelijkheid te geven om zelf lokale content aan te maken, en dit op een zo eenvoudig mogelijke manier. „We wilden de drempel voor onze winkeluitbaters zo laag mogelijk houden”, verklaart Patrick Thijs. „We wilden ervoor zorgen dat elke gebruiker meteen weg was met het maken van lokale content. Niet iedereen kan immers even goed werken met een computer.

    Zo ontstond het Carrefour Instore Media System, of kortweg het CIMS-systeem

    Voordeel

    Nummeringssysteem

    “Dankzij het gestructeerde nummeringssysteem kunnen de klanten duidelijk wie er aan de beurt is” maakt Patrick Thijns ons duidelijk Daarnaast biedt dit systeem een extra voordeel voor Carrefour market: „Door het volgnummer op hetzelfde scherm te plaatsen als waar de promoties en acties getoond worden, is de kans groter dat klanten ook daadwerkelijk de promoties en acties meepikken. Ze zijn immers genoodzaakt om naar het scherm te kijken om te weten wanneer ze aan de beurt zijn.”

    CIMS-systeem

    Dit systeem omvat drie belangrijke toepassingen van de Scala-software en sluit hiermee perfect aan bij de behoeftes van de winkeldirecteurs.
    „Ten eerste kan elke lokale gebruiker op een vlotte manier het winkelprofiel aanpassen, zoals de naam van de winkel of de openingstijden”, aldus Philip Van den Driessche. „Ten tweede kan elke winkeluitbater eenvoudig lokale inhoud aanmaken, publiceren en de volgorde van de beelden beheren. Tot slot is er ook een audiosysteem geïntegreerd dat werd ontwikkeld door Aristo Music Technology. Dit systeem maakt het mogelijk om zelf audioboodschappen op te nemen en te laten spelen tussen de muziek door.” Kortweg: dankzij het CIMS-systeem staat Carrefour market nog dichter bij zijn klanten.

    Modern en efficiënt

    Het inzetten van Digital Signage bij Carrefour market blijkt een uitstekende keuze. Patrick Thijs: „We hebben enkel positieve reacties gekregen. Het was meteen heel duidelijk dat de klanten de schermen al lang aanvaard hadden. Bovendien geven de LG schermen een moderne uitstraling aan de winkel en kunnen we veel sneller promo’s en acties communiceren naar onze klanten. Carrefour market is helemaal mee met de tijd!”










    Displays kassa Carrefour Market

    Displays ingang Carrefour Market

    Display versafdeling Carrefour Market

    • Energiezuinige wandmodellen in de verschillende ruimtes zorgen voor een tochtvrij binnenklimaat
    Energiezuinige wandmodellen in de verschillende ruimtes zorgen voor een tochtvrij binnenklimaat
    Carglass

    Location:
    Carglass Hilversum
    Vreelandseweg 40
    1216 CH Hilversum

    Solution:
    LG wandmodel


     

     

    Om alle nodige ruimtes perfect te koelen en te verwarmen is er gekozen voor drie wandmodellen die in verschillende ruimtes zijn geplaatst. Het voordeel van deze wandmodellen is dat ze eenvoudig zijn te installeren, zonder dat er bouwkundige aanpassingen voor nodig zijn. De klanten en het personeel van Carglass ervaren nu een optimaal comfort.

    Achtergrond

    Carglass is specialist op het gebied van autoruitschade. Ze vervangen autoruiten van de meest uiteenlopende modellen en merken auto’s. Doordat ze samen werken met de meeste verzekerings- en leasemaatschappijen in Nederland, kan Carglass gemakkelijk de financiële afhandeling voor haar klanten regelen. Carglass heeft meer dan 50 vestigingen door heel Nederland en Hilversum is één van de eerste vestigingen waar LG airconditioning is geplaatst. De andere vestigingen van Carglass die nog airconditioning nodig hebben, gaan ook voor LG kiezen.

    Uitdaging

    Carglass wil haar klanten graag een prettige omgeving bieden, waar ze zich welkom voelen en klantvriendelijk worden geholpen. Hier zorgen de medewerkers natuurlijk al voor, maar de omgeving kan hier ook aan bijdragen. Daarom was Carglass op zoek naar airconditioning die de lucht regelmatig ververst, zodat de klanten binnenkomen in een ruimte met een prettig klimaat. LG houdt rekening met de specifieke behoeften van Carglass, waardoor zij voor de oplossingen van LG hebben gekozen.

    Oplossing

    LG heeft drie wandmodellen geleverd aan Carglass. Hiervan is er 1 in de wachtruimte, 1 in de kantine en 1 in een vergaderruimte geplaatst. De wandmodellen zijn eenvoudig te installeren, zonder dat er bouwkundige aanpassingen voor nodig zijn. Ze zorgen voor een tochtvrij binnenklimaat en zijn energiezuinig. Er is bewust gekozen voor het plaatsen van de wandmodellen in de verschillende ruimtes. Op deze manier worden alle nodige ruimtes perfect gekoeld en verwarmd.

    Voordeel

    Met de LG wandmodellen kan Carglass zowel haar klanten als het personeel nog meer comfort bieden. Klantvriendelijkheid staat bij Carglass altijd voorop en daarom willen ze de klanten ook een optimaal comfort bieden. Dit uit zich onder andere in de vorm van een prettig binnenklimaat. Terwijl de monteurs bezig zijn met een auto, kan de klant hier comfortabel met een fijn klimaat op wachten. Ook de zorg voor het personeel staat centraal bij Carglass. Met het LG wandmodel in de kantine kan het personeel in een prettige omgeving lunchen.













Privacy Policy