PARTNER IN RETAIL SOLUTIONS

Voor de retailbranche levert LG een duurzame totaaloplossing. We kunnen een winkel bijna compleet voorzien van de benodigde apparatuur. Van klimaatsysteem en ledverlichting tot aan videowalls en tv’s.

Doordat alle apparatuur op elkaar is afgestemd, komt uw klant in een winkel met een comfortabel klimaat, prettige verlichting door middel van ledlampen en een visueel aantrekkelijke videowall. Onze professionals weten bijvoorbeeld welk licht de beste sfeer geeft in een paskamer of in een etalage en adviseren u daarin graag.

Uw en ons doel is hetzelfde: een prettig winkelklimaat creëren. Want klanten die zich prettig voelen, zijn geneigd eerder iets te kopen. Zo heeft u dubbel voordeel: meer omzet en een lagere energierekening dankzij onze duurzame systemen.

Neem snel contact met ons op om te horen wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen.

Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

3D RETAIL Experience

WELKOM IN DE LG STORE

Wij zijn zeer vereerd dat wij u als gast mogen ontvangen in onze virtuele LG Store. Deze winkel is speciaal voor u ontworpen. Als geen ander weet u dat een shopbezoek draait om beleving. Daarom is ons hotel zo gemaakt dat u alle kamers en ruimtes echt kunt beleven. Via het bedienen van uw muis kunt u alle ruimtes en kamers in een 360 view bekijken en beleven.

Ga naar de 3D store
Geen resultaten gevonden.

Producten

  • Digital Signage

    In de retailbranche is het verspreiden van de juiste boodschap erg belangrijk. De displays van LG zijn verkrijgbaar in alle soorten en maten en daarom uiterst geschikt voor digital signage. 

    Lees verder

  • Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in uw winkel. 

    Lees verder

  • Displays

    Displays

    LG biedt meerdere oplossingen op de het gebied van displays. Touchscreen displays, displays met smalle bezels voor het creëren van de perfecte videowall. En natuurlijk displays met een wegbewijzeringsfunctie, mogelijkheden om te adverteren, aandacht te trekken en het leveren van informatie. Onze range displays biedt u de perfecte mogelijkheid om uw boodschap te verspreiden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Met twintig jaar baanbrekend onderzoek, immense voorbereiding en wereldklasse ontwikkeling is LG Electronics nu de koploper op het gebied van duurzame energie.

    Lees verder

Referenties

    • Proximus kiest voor 98” LG displays met een 4K resolutie in hun vergaderzalen
    Proximus kiest voor 98” LG displays met een 4K resolutie in hun vergaderzalen

    Location:

    Proximus
    Koning Albert II Laan 27
    1030 Brussel

    Solution:

    LG Displays

    LG displays bij Proximus

    LG displays | Proximus

    In diverse grote vergaderzalen van Proximus is er gekozen voor de LG displays van 98 inch. Deze prachtige schermen voldoen aan alle wensen en eisen van de gebruikers. De 4K resolutie zorgt voor een zeer scherpe weergave van de beelden.

    Achtergrond

    Proximus is een historische telecomspeler in België met een hoofdvestiging in Brussel. Dit gebouw heeft een vloeroppervlakte van maar liefst 101.200 m2 en er werken ongeveer 15.000 personen. Ze bieden de beste netwerkkwaliteit en hebben de grootste mobiele telefoon dekking in België. Bij Proximus staat een hoge kwaliteit en uitstekende dienstverlening voorop.

    Uitdaging

    Proximus zocht een manier om uit te pakken met state of the art presentatiemateriaal dat voldoet aan de verwachtingen van de meest veeleisende gebruikers. De LG displays waren hiervoor de meest geschikte oplossing. Ook was het een wens om de total cost of ownership te zien dalen ten opzichte van de oplossing met projectoren.

    Oplossing

    Samen met onze partner Solufak hebben we de retroprojectie oplossing vervangen in verschillende grote vergaderzalen. Deze ruimtes zijn ingericht voor het management, de directie en de klanten. In deze grote vergaderzalen is er gekozen voor de LG displays van 98 inch. Daarnaast zijn het bestaande meubilair en de wanden aangepast om de grote LG displays mooi te kunnen integreren in de vergaderruimtes.

    Voordeel

    In de vergaderzalen wordt veel gewerkt met videoconferencing en daar hoort uiteraard een perfect beeld bij. De LG schermen zijn daarvoor zeer geschikt en geven een uitzonderlijk gedetailleerd en scherp beeld. Door de integratie van het Barco Clickshare systeem (uitgevoerd door Solufak) kan je draadloos presenteren. Dit is natuurlijk ideaal voor de meetings en videoconferences die in de verschillende vergaderruimtes worden gehouden.

    Proximus kiest voor LG displays

    LG displays bij Proximus

    LG displays | Proximus

    Proximus kiest voor LG displays

    LG displays | Proximus

     

    • Maisons du Monde Lochristi kiest voor LG Multi V IV
    LG Multi V IV warmtepomp met aangesloten cassettes en AC Smart Premium zorgen voor verwarming in de winkel

    Location:

    Maisons du Monde
    Antwerpse Steenweg 111
    9080 Lochristi
    België

    Solution:

    LG Multi V IV


     LG Multi V IV

     

    Met de centrale sturing van de LG Multi V warmtepomp kan de gewenste temperatuur worden geprogrammeerd voor de winkel, het magazijn en de sociale ruimte. Ook wordt hiermee het energiebeleid in de winkel geoptimaliseerd. Het luchtgordijn zorgt ervoor dat de koude lucht niet naar binnen komt. Een optimaal comfort voor de klanten en het personeel!

    Achtergrond

    Maisons du Monde is een meubelwinkel met circa 300 winkels in Europa. Ze bieden een ruime keuze aan exclusieve meubels en decoratieve voorwerpen voor verschillende stijlen voor in huis. Diverse smaken kunnen goed bij deze winkel terecht: van klassiek en romantisch tot excentriek en industrieel. De stijlen variëren enorm en daarom kunnen klanten vanuit het hele land goed bij ons terecht.

    Uitdaging

    De nieuwe winkel van Maisons du Monde in Lochristi is geopend in het najaar van 2015 en heeft een oppervlakte van 1500 vierkante meter, inclusief het magazijn en de sociale ruimten. Het was dus echt een uitdaging om het totale oppervlak goed te verwarmen in de koude wintermaanden en te verkoelen in de hete zomers.

    Oplossing

    Voor de verwarming heeft Maisons du Monde gekozen voor een LG Multi V IV warmtepomp van 112 kW, waarop cassettes zijn aangesloten om de winkel te verwarmen. Het magazijn wordt verwarmd met een kanaalunit en de sociale ruimte met een wandmodel. Om een grotere energiebesparing te realiseren is er een luchtgordijn aan de voordeur aangesloten op een aparte warmtepomp. Dit luchtgordijn zorgt er namelijk voor dat de koude buitenlucht niet naar binnenkomt en dat de warmte in de winkel blijft.

    Voordeel

    De warmtepomp is aangesloten op een AC Smart Premium. Dit is een centrale sturing waarbij de gewenste temperatuur geprogrammeerd wordt voor de winkel, het magazijn en de sociale ruimte. Via de centrale sturing, AC Smart Premium, wordt het energiebeleid in de winkel geoptimaliseerd. Het is erg handig dat de jaarprogrammatie rekening houdt met de dagen waarop de winkel is gesloten, zodat de comforttemperatuur bewust wordt verlaagd.










    Maisons du Monde kiest voor LG Multi V IV

    LG Multi V IV bij Maisons du Monde

    LG Multi V IV bij Maisons du Monde

    • Schoenenwinkel keten Torfs kiest voor digital signage van LG
    Schoenenwinkel keten Torfs kiest voor digital signage van LG

    Location:

    Torfs Schoenen vestigingen België

    Torfs Schoenen

    Solution:

    LG Digital Signage


    Achtergrond

    De schoenenwinkel keten Torfs telt meer dan 70 vestigingen over heel Vlaanderen. Daarnaast speelt hun online platform ook steeds een grotere rol. Wie bij Torfs binnenstapt, heeft steeds een voetje voor. Zowel wat het ruime merkaanbod, de aangeboden kwaliteit als het winkelplezier betreft.

    Creativiteit is een must en dat hebben ze bij Torfs goed begrepen. “Bij Schoenen Torfs wordt digital signage optimaal ingezet om bij te dragen aan een aangename sfeer in de winkel. Dit is een mooi voorbeeld van hoe technologie helemaal in het teken staat van de klant en op die manier een duidelijke meerwaarde biedt”, aldus Nele Bruers.

    Uitdaging

    Creativiteit onmisbaar!
    Digital signage is vandaag een vaste waarde binnen de retailsector. Daarom blijft het zeker belangrijk om te investeren in deze communicatietechnologie. Toch is het plaatsen van schermen alleen niet meer voldoende. Nele Bruers: “Digital signage is ondertussen al zo ingeburgerd dat klanten vaak niet meer opkijken als er enkel schermen hangen in de winkel met daarop een leuk filmpje. Om de aandacht van de klanten te vatten is het belangrijk om creatief en inventief om te springen met de mogelijkheden. Interactiviteit: een must.

    Een andere belangrijke verschuiving in het hele digital signage-verhaal is dat er steeds meer interactiviteit aan te
    pas komt. De doelstelling van Torfs was om hun klanten, maar ook hun kinderen, een complete en aangename winkelervaring aan te bieden.

    Omni-channel: hét begrip Omni-channel is op dit moment hét begrip in de retailsector. Steeds meer retailers kiezen ervoor om de webshop te integreren in de winkel om zo nee-verkoop tegen te gaan.




    Oplossing

    Creativiteit lokt de aandacht van de consument

    Men kan de aandacht van de klant trekken door bijvoorbeeld te kiezen voor een unieke opstelling van de schermen of door heel gericht te gaan communiceren. Zo heeft Torfs schermen geplaatst op de merkeneilanden’. Deze LG schermen tonen content over nieuwe collecties en nieuwe trends om de klanten te inspireren en te informeren. Daarnaast is er ook een scherm achter de kassa. Hier heeft het geen zin meer om promoties of acties te tonen, de klanten staan immers al aan de kassa om te betalen. Via deze schermen wordt de klant eerder geïnformeerd over het bedrijf Torfs en de mensen achter het bedrijf. Zo wordt bijvoorbeeld hun engagement voor goede doelen getoond.”

    Winkelervaringen optimaliseren dankzij interactiviteit.

    Torfs heeft gedacht aan een interactieve kinderhoek, hier kunnen kinderen via een touchscreen een leuk spelletje spelen, terwijl de ouders schoenen kopen. Daarnaast is er ook een interactief LG scherm waar klanten kunnen deelnemen aan wedstrijden. Deelnemers krijgen nadien een mail toegestuurd, zodat ze hun deelname kunnen delen via verschillende mediaplatformen. Deze leuke mix zorgt voor een nieuwe, unieke winkelbeleving.

    Online vult offline winkelen voortaan aan

    Voor Torfs was de implementatie van de webshop in de winkel dan een logische keuze. Barbara Torfs, Marketing en Communication Manager bij Torfs: “Via een touchscreen hebben klanten rechtstreeks toegang tot de webshop en kunnen ze meteen hun bestelling plaatsen. Het is zeker niet de bedoeling dat klanten de winkel binnenkomen en meteen via het scherm hun schoenen bestellen. De webshop komt pas aan bod als het gewenste paar schoenen niet meer in voorraad is in de juiste maat of in de juiste kleur. In dat geval kan de klant samen met een verkoper of verkoopster het juiste paar schoenen meteen bestellen.”

    Voordeel

    LG: betrouwbare partner voor uw Digital Signage

    Zowel LG als DOBIT denken mee met de klant over de beste strategie om tot een succesvol eindresultaat te komen. Aan de hand van zeven succesfactoren die belangrijk zijn  in elk digital signage-project, begeleiden ze de klant in de keuze van de juiste communicatietechnologieën. Daarnaast wordt de content ook op maat aangepast aan de LG schermen. Nele Bruers: “Steeds meer kregen wij de vraag om de schermen te voorzien van inhoud. Deze extra service bleek een enorm succes. Vandaag bieden wij een totaalpakket aan. Klanten kunnen bij ons terecht voor de LG hardware en kunnen sinds enkele jaren ook kiezen om de inhoud door ons te laten erzorgen.”

    Schoenen Torfs maakt gebruik van deze extra service en is heel tevreden over de samenwerking. Barbara Torfs:“Wat ons vooral aansprak aan de samenwerking met deze innoverende partners is dat je voelt dat er veel interesse is om mee te denken.” Deze drie innoverende partijen hebben dan ook voor een succesvol eindresultaat neergezet.












Privacy Policy