De Krook is klaar voor de toekomst
De Krook is klaar voor de toekomst
De Krook is klaar voor de toekomst

De Krook is klaar voor de toekomst

28-04-2017

Location:
De Krook
Miriam Makebaplein 1
9000 Gent

Solution:

LG Digital Signage

Achtergrond

De Krook is in 2017 geopend in Gent. Het is een plek waar iedere Gentenaar welkom is, waar men kan ondernemen, ontdekken en vooral ontmoeten. Het moderne gebouw omvat onder andere de nieuwe stadsbibliotheek, een café, groenzones en kantoren en labo’s van de universiteit Gent en imec. imec richt zich op digitaal onderzoek en het stimuleren van ondernemerschap. Hiervoor maakt imec onder andere gebruik van unieke nano-elektronica en digitale technologieën. Ook bundelt het de krachten met andere bedrijven, de onderzoekswereld, de burger en de overheid.

Dit prachtig staaltje architectuur werd ontworpen door TVHV Coussée & Goris architecten / RCR Arquitectes en opgevolgd door bouwheer cvba Waalse Krook.   

Uitdaging

Gezien het innovatieve karakter van De Krook, kon digital signage niet ontbreken. Uit rondvragen, brainstorms en co-creatiesessies met de bibliotheekbezoeker is er een reeks van wenselijke visualisaties/content opgesteld, waar burgerparticipatie en informeren de belangrijkste drijfveren waren. Op basis van deze content werden vereisten opgesteld voor de software. Zo moest de software onder meer voldoen aan Third party content. Dat wil zeggen dat content gemaakt moet kunnen worden door externe partners. Verder moest de software (real-time) interactief zijn en de datawall moest minimaal 30FPS video kunnen afspelen. 

Voor de hardware waren er ook eisen.  De content en beweging moest zo stil mogelijk zijn. De kijkhoek van de schermen moest > 120 graden zijn en het kleurcontrast moest voldoende groot zijn. Ook mochten de beelden op de schermen niet storend zijn in de ruimte. Belangrijk hierin was een mat scherm en hoge pixeldensiteit en regelbare brightness. Verder moesten de beelden aan minimum 30fps / Hz kunnen afgespeeld worden.

Oplossing

imec wilde een DataWall die met tien gekoppelde schermen in interactie gaat met onderzoekers en bezoekers van De Krook. De ultra stretch displays van LG passen met hun unieke schermverhouding perfect binnen het strakke geheel van De Krook. Samen vormen zij de datawall. De Datawall heeft als visie om een moderne beiaard te zijn voor Gent, met een focus op wat er zich allemaal afspeelt op digitaal vlak. De Datawall heeft als doel om deze onzichtbare wereld van data, behapbaar te visualiseren in het meest publieke gebouw van Gent, De Krook. 

Met de imec-software kunnen met open webtechnologie visualisaties, games en interactieve bevragingen worden gemaakt. Momenteel kunnen externen samen met imec nieuwe content maken op relatief korte termijn. Later zullen externen de content zelfs helemaal alleen kunnen maken op een kosten-efficiënte manier.

De software op de schermen was geschikt om "tiling" te gebruiken. Hiermee kunnen verschillende schermen als een scherm gebruikt worden. Deze tiling functionaliteit is gecombineerd met software die alle 10 schermen gesynchroniseerd te kunnen aansturen met interactieve content (via een browser). De unieke formfactor van de schermen past ook bij de look van het gebouw en is geschikt om verschillende opstellingen te maken.

Voordeel

Het voornaamste voordeel van de Datawall-opstelling met LG stretch schermen is dat er een nieuw canvas gecreëerd is voor digitale kunst, burgerparticipatie en het informeren over onderzoek en data in de stad. Deze nieuwe manier van verhalen vertellen en vragen kunnen stellen opent heel wat deuren voor bedrijven, beleidsmakers en onderzoekers. De cijfers worden op een creatieve en interactieve manier gedeeld met de bezoekers. Daarnaast is de Datawall een teken dat De Krook een bibliotheek is die durft te veranderen en de digitale wereld omarmt.  


 


 






De Krook is klaar voor de toekomst
De Krook is klaar voor de toekomst
De Krook is klaar voor de toekomst
De Krook is klaar voor de toekomst
De Krook is klaar voor de toekomst
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    Met Pro:Centric Hotel LED TV, biedt LG het lang verwachte antwoord op de vraag naar een eenvoudig, betaalbaar en centraal beheersbaar Hotel TV systeem.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics (LG) is toonaangevend en een wereldwijde speler in klimaatoplossingen. Met het bieden van innovatieve en duurzame totaaloplossingen steelt LG de harten van steeds meer installateurs, adviseurs, retail- en hotelketens in de Benelux. Duurzaamheid is een speerpunt in het beleid van LG. Zo is LG verkozen tot beste productleverancier van het jaar tijdens de Big Projects and BGreen Awards in Dubai.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    LG voegt LED verlichting en zonnepanelen toe aan haar productgamma, als laatste schakel in een totaaloplossing voor energiebehoeften van moderne gebouwen. LG heeft hét totaalpakket dat op iedere vraag een duurzaam antwoord heeft. De totaaloplossing van LG bestaat uit duurzame oplossingen in LED verlichting, klimaatsystemen, hotelTV, digital signage inclusief de audiovisuele invulling van de diverse ruimtes. LG laat zien dat duurzaamheid en comfort heel goed samen gaan. Onze nieuwe LED producten kenmerken zich door een laag energieverbruik, een hoog
    installatiegemak en een stijlvol design.

    Lees verder

  • Displays

    Displays

    LG biedt meerdere oplossingen op de het gebied van displays. Touchscreen displays, displays met smalle bezels voor het creëren van de perfecte videowall. En natuurlijk displays met een wegbewijzeringsfunctie, mogelijkheden om te adverteren, aandacht te trekken en het leveren van informatie. Onze range displays biedt u de perfecte mogelijkheid om uw boodschap te verspreiden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Met twintig jaar baanbrekend onderzoek, immense voorbereiding en wereldklasse ontwikkeling is LG Electronics nu de koploper op het gebied van duurzame energie.

    Lees verder

Referenties

    • LG displays in VIP-ruimtes van het prestigieuze Waregem Koerse
    LG displays in VIP-ruimtes van het prestigieuze Waregem Koerse
    Waregem Koerse is een jaarlijks paardensportevenement waar tienduizenden mensen op afkomen. Speciaal voor dit evenement is er een volledig nieuw gebouw neergezet. Voor de VIP-ruimtes van dit nieuwe gebouw heeft LG de displays geleverd. In samenwerking met onze partner Van Gils zijn er over de 4 verdiepingen van het gebouw in totaal 72 schermen vast geïnstalleerd. Op elk scherm kan er op ieder moment specifieke informatie op de beelden worden getoond.
    • De Krook is klaar voor de toekomst
    De Krook is klaar voor de toekomst
    De Krook is in 2017 geopend in Gent. Het is een plek waar iedere Gentenaar welkom is, waar men kan ondernemen, ontdekken en vooral ontmoeten. Het moderne gebouw omvat onder andere de nieuwe stadsbibliotheek, een café, groenzones en kantoren en labo’s van de universiteit Gent en imec.
    • Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
    Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

    Location:
    Lexus dealers

    Solution:

    LG videowall
    LG displays

    Achtergrond

    Lexus is sinds 1989 de naam van de luxedivisie van het Japanse autoconcern Toyota. Lexus wagens worden wereldwijd verkocht over 70 landen en is daardoor uitgegroeid tot één van de top 10 Japanese merken. 

    Onlangs heeft Lexus beslist hun nieuwe dealers te optimaliseren met de nieuwste technologiën in de retailmarkt. DOBIT werd gekozen voor de roll-out van dit project en zij kozen op hun beurt om met LG schermen aan de slag te gaan. In één jaar tijd werden al 64 dealerships ingericht volgens het nieuwe concept en dit in 13 verschillende landen. Tegen 2018 pronken alle Lexus dealerships en repaircentra - wat goed is voor bijna 500 locaties over heel Europa - met dit nieuwe concept!

    Het totaalplaatje klopt en dat voel je! De Lexus klant wordt van begin tot einde ondergedompeld in een luxueuze ervaring.

    Uitdaging

    Lexus is vastberaden in haar wil om verder te gaan, om de grenzen op te zoeken en om het uitstekende, exceptionele en briljante aan te leveren. Kortom streven ze altijd naar het buitengewone. 

    Daarnaast doorloopt de klant van vandaag een geheel nieuwe customer journey door de komst van social media en de nieuwste technologieën. Om aan de noden en verwachtingen van deze nieuwe klant te voldoen, bedacht Lexus het Retail 2020 concept.

    Oplossing

    Het nieuwe concept van Lexus is er eentje om U tegen te zeggen. Geen enkel detail werd over het hoofd gezien waardoor de autodealer een waanzinnige beleving creëert. Op verschillende plaatsen ondersteunt de LG digital signage het verkoopproces en versterkt het de beleving. Alleen al om deze unieke customer journey mee te maken moet je een bezoek brengen aan een Lexus dealer.

    Dit nieuwe concept is een perfecte weerspiegeling van waar Lexus voor staat: inspirerende designs, Takumi vakmanschap, geavanceerde technologie en uitmuntende prestaties.

    Voordeel

    De nieuwe dealerships staan helemaal in het teken van ‘Progressive Luxury’. Een verrijkende luxueuze ervaring voor de klant aan de ene kant en milieuvriendelijke oplossingen aan de andere. Het resultaat is fris, modern en stijlvol maar ook warm en persoonlijk tegelijkertijd! En de digitale implementaties in de verschillende ‘Customer Areas’ zijn één onderdeel die bijdragen aan een multi-sensoriële ervaring.

    De beleving begint al voordat je de dealer binnenwandelt. De moderne, strakke gebouwen scheppen meteen een luxueuze sfeer en door de glazen voorgevel kan je al een glimp opvangen van een grote LG videowall die vakkundig geïntegreerd is in een imposante zwart-blinkende muur. 

    Tijdens het binnenwandelen verandert het licht in de inkomhal subtiel van intensiteit en ook de wachtruimte is ingericht om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken. Gratis koffie, wifi, een werkplek, comfortabele zetel en … heel wat animo! Via schermcommunicatie komt de klant meer te weten over Lexus en ook speciale aanbiedingen, het weerbericht en het recentste nieuws ontbreekt hier niet. 

    “Daarnaast hebben klanten vanuit de wachtruimte ook zicht op de grote LG videowall waar voortdurend inspirerende filmpjes op draaien”, zo vertelt Kristof Vandeloo, die nauw betrokken is bij het project als Project Manager van DOBIT. “Wat deze videowall extra leuk maakt is dat ook de car configurator hierop getoond kan worden. De klant kan met andere woorden samen met een verkoper een auto verkennen en deze meteen bewonderen op het grote scherm.”

    Indien het allemaal wat concreter wordt, kan de klant in de ‘private consultation’ samen met de verkoper de car configurator raadplegen. Kristof Vandeloo: “Ook hier staat de tablet van de verkoper via AirPlay in verbinding met het scherm zodat de klant in alle comfort ziet hoe zijn auto volledig afgestemd wordt op zijn vragen en noden. De car configurator leent zich perfect om het verkoopproces te ondersteunen.”

    Maar dé kers op de taart is ongetwijfeld de implementatie in de ‘handover room’. “De handover-procedure moest een gepersonaliseerd en memorabel moment worden, geen standaard overdracht van de sleutels”, aldus Kristof Vandeloo. “En tegelijkertijd moest het voor de verkoper ook eenvoudig zijn om deze overdracht-procedure te personaliseren.” 

    “Het LRI-systeem (Lexus Retailer Interface) dat DOBIT heeft ontwikkeld sluit perfect aan bij deze vraag. Deze software zit als het ware als een vereenvoudigde laag boven onze Scala digital signage software. Elke dealer kan inloggen in dit systeem en op een heel eenvoudige en intuïtieve manier een gepersonaliseerde ‘handover presentatie’ aanmaken. Zo worden enkel nog de voor die klant relevante boodschappen getoond.”

    En dan is het opnieuw tijd voor een technologisch hoogstandje om de klant voor een laatste keer te verbazen. De presentatie eindigt met een video waar de gekozen Lexus voor een laatste keer op beeld schittert. De spanning bouwt op en het grote moment is nu écht aangebroken. De lichten dimmen, de glazen wand wordt plots doorzichtig en de klant kan voor de allereerste keer zijn gloednieuwe Lexus bewonderen die blinkend klaar staat voor een eerste ritje. De cirkel is rond, de beleving is af en de klant.. is de koning te rijk! 


     

Privacy Policy