Zelf de content bepalen voor de LG Pro: Centric Smart Hotel TV's in 180 hotelkamers

26-07-2016
Holiday Inn Leiden

Location:
Holiday Inn Leiden
Haagse Schouwweg 10
2332 KG Leiden


 LG Pro: Centric Smart Hotel TV

 

Op de diverse modellen van de LG Pro: Centric Smart Hotel TV kan het hotel zelf de content bepalen om haar gasten te informeren. Op deze manier kunnen ze de gasten persoonlijk welkom heten. Ook kunnen de gasten zelf gebruikmaken van de Smart Hotel TV, zoals YouTube filmpjes kijken en internetten.

Achtergrond

Holiday Inn Leiden is een viersterren hotel, dat aan de rand van de historische stad Leiden ligt. Het hotel biedt haar gasten graag een ontspannen verblijf, waar een warme gastvrijheid centraal staat. De 200 hotelkamers waar het hotel over beschikt variëren van luxe Executive kamers voor een verblijf met 2 personen tot de Superior kamers, die geschikt zijn voor 4 personen. Alle gasten in het hotel kunnen kosteloos gebruikmaken van Wi-Fi. Ook aan de zakelijke gasten heeft het hotel gedacht. Het beschikt namelijk over 14 zalen die geschikt zijn voor bijeenkomsten voor grote groepen tot maar liefst 400 personen. De uitstekende ligging van Holiday Inn Leiden in de Randstad, zorgt ervoor dat gasten vanuit heel Nederland een bezoek brengen aan het hotel.

Uitdaging

Aangezien het hotel verschillende typen hotelkamers biedt moest er een passende oplossing gevonden worden voor de meest geschikte tv per kamer. Door de diversiteit aan mogelijkheden van LG, heeft Holiday Inn Leiden kunnen kiezen voor meerdere televisies voor de diverse kamers. Zo is er voor de standaard kamers een ander model gekozen dan voor de Executive kamer.

Oplossing

Holiday Inn Leiden heeft gekozen voor verschillende LG Pro: Centric Smart Hotel TV’s. Voor 180 kamers is er gekozen voor het model 32LX761H. In de 20 Executive kamers is er het model 43LX761H geplaatst en biedt men als extra o.a. toegang tot Apple TV. Tot slot is er in de openbare ruimtes gekozen voor 55LS33A schermen voor Nonius Digital Signage. De mogelijkheden van de Pro: Centric Hotel TV’s van LG zijn erg uitgebreid en Holiday Inn Leiden kan zelf de content voor de schermen bepalen om haar gasten te informeren. Dit is een ideale manier om gasten persoonlijk welkom te heten en een prettig verblijf te wensen.

Voordeel

Een groot voordeel van de LG Pro: Centric Smart Hotel TV is de individuele invulling die aan de content van het systeem gegeven kan worden. Tevens is het televisiesysteem voor de hotelgasten gemakkelijk te bedienen door de duidelijke navigatie. Zo kan er o.a. informatie over de diensten van het hotel, de bezienswaardigheden in de omgeving en de meest actuele dienstregelingen voor diverse luchthavens worden geraadpleegd. De gasten kunnen uiteraard ook zelf gebruikmaken van de Smart Hotel TV. YouTube filmpjes kunnen worden bekeken en ook kan er worden gesurft op het internet. Met de LG Pro: Centric Smart Hotel TV hoeft de gast zich geen moment te vervelen. Het hotel biedt haar gasten hiermee alle moderne comfort van thuis en meer.










LG Pro: Centric Smart Hotel TV | Holiday Inn Leiden

LG Pro: Centric Smart Hotel TV bij Holiday Inn Leiden

LG Pro: Centric Smart Hotel TV | Holiday Inn Leiden

...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    Met Pro:Centric Hotel LED TV, biedt LG het lang verwachte antwoord op de vraag naar een eenvoudig, betaalbaar en centraal beheersbaar Hotel TV systeem.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics (LG) is toonaangevend en een wereldwijde speler in klimaatoplossingen. Met het bieden van innovatieve en duurzame totaaloplossingen steelt LG de harten van steeds meer installateurs, adviseurs, retail- en hotelketens in de Benelux. Duurzaamheid is een speerpunt in het beleid van LG. Zo is LG verkozen tot beste productleverancier van het jaar tijdens de Big Projects and BGreen Awards in Dubai.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    LG voegt LED verlichting en zonnepanelen toe aan haar productgamma, als laatste schakel in een totaaloplossing voor energiebehoeften van moderne gebouwen. LG heeft hét totaalpakket dat op iedere vraag een duurzaam antwoord heeft. De totaaloplossing van LG bestaat uit duurzame oplossingen in LED verlichting, klimaatsystemen, hotelTV, digital signage inclusief de audiovisuele invulling van de diverse ruimtes. LG laat zien dat duurzaamheid en comfort heel goed samen gaan. Onze nieuwe LED producten kenmerken zich door een laag energieverbruik, een hoog
    installatiegemak en een stijlvol design.

    Lees verder

  • Displays

    Displays

    LG biedt meerdere oplossingen op de het gebied van displays. Touchscreen displays, displays met smalle bezels voor het creëren van de perfecte videowall. En natuurlijk displays met een wegbewijzeringsfunctie, mogelijkheden om te adverteren, aandacht te trekken en het leveren van informatie. Onze range displays biedt u de perfecte mogelijkheid om uw boodschap te verspreiden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Met twintig jaar baanbrekend onderzoek, immense voorbereiding en wereldklasse ontwikkeling is LG Electronics nu de koploper op het gebied van duurzame energie.

    Lees verder

Referenties

    Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

    Location:
    Lexus dealers

    Solution:

    LG videowall
    LG displays

    Achtergrond

    Lexus is sinds 1989 de naam van de luxedivisie van het Japanse autoconcern Toyota. Lexus wagens worden wereldwijd verkocht over 70 landen en is daardoor uitgegroeid tot één van de top 10 Japanese merken. 

    Onlangs heeft Lexus beslist hun nieuwe dealers te optimaliseren met de nieuwste technologiën in de retailmarkt. DOBIT werd gekozen voor de roll-out van dit project en zij kozen op hun beurt om met LG schermen aan de slag te gaan. In één jaar tijd werden al 64 dealerships ingericht volgens het nieuwe concept en dit in 13 verschillende landen. Tegen 2018 pronken alle Lexus dealerships en repaircentra - wat goed is voor bijna 500 locaties over heel Europa - met dit nieuwe concept!

    Het totaalplaatje klopt en dat voel je! De Lexus klant wordt van begin tot einde ondergedompeld in een luxueuze ervaring.

    Uitdaging

    Lexus is vastberaden in haar wil om verder te gaan, om de grenzen op te zoeken en om het uitstekende, exceptionele en briljante aan te leveren. Kortom streven ze altijd naar het buitengewone. 

    Daarnaast doorloopt de klant van vandaag een geheel nieuwe customer journey door de komst van social media en de nieuwste technologieën. Om aan de noden en verwachtingen van deze nieuwe klant te voldoen, bedacht Lexus het Retail 2020 concept.

    Oplossing

    Het nieuwe concept van Lexus is er eentje om U tegen te zeggen. Geen enkel detail werd over het hoofd gezien waardoor de autodealer een waanzinnige beleving creëert. Op verschillende plaatsen ondersteunt de LG digital signage het verkoopproces en versterkt het de beleving. Alleen al om deze unieke customer journey mee te maken moet je een bezoek brengen aan een Lexus dealer.

    Dit nieuwe concept is een perfecte weerspiegeling van waar Lexus voor staat: inspirerende designs, Takumi vakmanschap, geavanceerde technologie en uitmuntende prestaties.

    Voordeel

    De nieuwe dealerships staan helemaal in het teken van ‘Progressive Luxury’. Een verrijkende luxueuze ervaring voor de klant aan de ene kant en milieuvriendelijke oplossingen aan de andere. Het resultaat is fris, modern en stijlvol maar ook warm en persoonlijk tegelijkertijd! En de digitale implementaties in de verschillende ‘Customer Areas’ zijn één onderdeel die bijdragen aan een multi-sensoriële ervaring.

    De beleving begint al voordat je de dealer binnenwandelt. De moderne, strakke gebouwen scheppen meteen een luxueuze sfeer en door de glazen voorgevel kan je al een glimp opvangen van een grote LG videowall die vakkundig geïntegreerd is in een imposante zwart-blinkende muur. 

    Tijdens het binnenwandelen verandert het licht in de inkomhal subtiel van intensiteit en ook de wachtruimte is ingericht om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken. Gratis koffie, wifi, een werkplek, comfortabele zetel en … heel wat animo! Via schermcommunicatie komt de klant meer te weten over Lexus en ook speciale aanbiedingen, het weerbericht en het recentste nieuws ontbreekt hier niet. 

    “Daarnaast hebben klanten vanuit de wachtruimte ook zicht op de grote LG videowall waar voortdurend inspirerende filmpjes op draaien”, zo vertelt Kristof Vandeloo, die nauw betrokken is bij het project als Project Manager van DOBIT. “Wat deze videowall extra leuk maakt is dat ook de car configurator hierop getoond kan worden. De klant kan met andere woorden samen met een verkoper een auto verkennen en deze meteen bewonderen op het grote scherm.”

    Indien het allemaal wat concreter wordt, kan de klant in de ‘private consultation’ samen met de verkoper de car configurator raadplegen. Kristof Vandeloo: “Ook hier staat de tablet van de verkoper via AirPlay in verbinding met het scherm zodat de klant in alle comfort ziet hoe zijn auto volledig afgestemd wordt op zijn vragen en noden. De car configurator leent zich perfect om het verkoopproces te ondersteunen.”

    Maar dé kers op de taart is ongetwijfeld de implementatie in de ‘handover room’. “De handover-procedure moest een gepersonaliseerd en memorabel moment worden, geen standaard overdracht van de sleutels”, aldus Kristof Vandeloo. “En tegelijkertijd moest het voor de verkoper ook eenvoudig zijn om deze overdracht-procedure te personaliseren.” 

    “Het LRI-systeem (Lexus Retailer Interface) dat DOBIT heeft ontwikkeld sluit perfect aan bij deze vraag. Deze software zit als het ware als een vereenvoudigde laag boven onze Scala digital signage software. Elke dealer kan inloggen in dit systeem en op een heel eenvoudige en intuïtieve manier een gepersonaliseerde ‘handover presentatie’ aanmaken. Zo worden enkel nog de voor die klant relevante boodschappen getoond.”

    En dan is het opnieuw tijd voor een technologisch hoogstandje om de klant voor een laatste keer te verbazen. De presentatie eindigt met een video waar de gekozen Lexus voor een laatste keer op beeld schittert. De spanning bouwt op en het grote moment is nu écht aangebroken. De lichten dimmen, de glazen wand wordt plots doorzichtig en de klant kan voor de allereerste keer zijn gloednieuwe Lexus bewonderen die blinkend klaar staat voor een eerste ritje. De cirkel is rond, de beleving is af en de klant.. is de koning te rijk! 


     

    Hotelgasten van top tot teen verzorgd bij Inter Scaldes
    Hotel/restaurant Inter Scaldes is befaamd om de goede verzorging die het zijn gasten biedt. Op culinair gebied doordat Jannis Brevet, Patron-Cuisinier, zijn gasten alleen het beste voorschotelt: voornamelijk Zeeuwse producten zoals mosselen, zeebaars Oosterschelde kreeft en oesters of zuiglam. Maar ook als hotelier gaat Brevet tot het uiterste zodat een bezoek aan Inter Scaldes een ervaring is om nog heel lang te onthouden.
    • Hilton Hotel Amsterdam
    Hilton Amsterdam kiest LG LED Full HD Procentric Smart IP

    Het Hilton Amsterdam is een wereldwijd begrip. Het hotel is beroemd vanwege John Lennon’s en Yoko Ono’s  bed-in voor vrede in 1969. Zeven dagen lang stonden ze hier, liggend in bed, de internationale pers te woord over het thema ‘vrede’. En dat terwijl ze op huwelijksreis waren. Nog steeds komen mensen van over de hele wereld naar het Hilton om hét hotel van John en Yoko te zien. Maar vooral om te genieten van een prettige omgeving. Alle 271 kamers en suites zijn comfortabel, modern en luxueus. Het is een geliefd hotel bij zakenmensen, maar ook toeristen weten het Hilton goed te vinden. Het hotel ligt namelijk gunstig: vlakbij het museumkwartier, de PC Hoofdstraat en het zakelijke district.

Privacy Policy