Schoenenwinkel keten Torfs kiest voor digital signage van LG

02-08-2016

Location:

Torfs Schoenen vestigingen België

Torfs Schoenen

Solution:

LG Digital Signage


Achtergrond

De schoenenwinkel keten Torfs telt meer dan 70 vestigingen over heel Vlaanderen. Daarnaast speelt hun online platform ook steeds een grotere rol. Wie bij Torfs binnenstapt, heeft steeds een voetje voor. Zowel wat het ruime merkaanbod, de aangeboden kwaliteit als het winkelplezier betreft.

Creativiteit is een must en dat hebben ze bij Torfs goed begrepen. “Bij Schoenen Torfs wordt digital signage optimaal ingezet om bij te dragen aan een aangename sfeer in de winkel. Dit is een mooi voorbeeld van hoe technologie helemaal in het teken staat van de klant en op die manier een duidelijke meerwaarde biedt”, aldus Nele Bruers.

Uitdaging

Creativiteit onmisbaar!
Digital signage is vandaag een vaste waarde binnen de retailsector. Daarom blijft het zeker belangrijk om te investeren in deze communicatietechnologie. Toch is het plaatsen van schermen alleen niet meer voldoende. Nele Bruers: “Digital signage is ondertussen al zo ingeburgerd dat klanten vaak niet meer opkijken als er enkel schermen hangen in de winkel met daarop een leuk filmpje. Om de aandacht van de klanten te vatten is het belangrijk om creatief en inventief om te springen met de mogelijkheden. Interactiviteit: een must.

Een andere belangrijke verschuiving in het hele digital signage-verhaal is dat er steeds meer interactiviteit aan te
pas komt. De doelstelling van Torfs was om hun klanten, maar ook hun kinderen, een complete en aangename winkelervaring aan te bieden.

Omni-channel: hét begrip Omni-channel is op dit moment hét begrip in de retailsector. Steeds meer retailers kiezen ervoor om de webshop te integreren in de winkel om zo nee-verkoop tegen te gaan.




Oplossing

Creativiteit lokt de aandacht van de consument

Men kan de aandacht van de klant trekken door bijvoorbeeld te kiezen voor een unieke opstelling van de schermen of door heel gericht te gaan communiceren. Zo heeft Torfs schermen geplaatst op de merkeneilanden’. Deze LG schermen tonen content over nieuwe collecties en nieuwe trends om de klanten te inspireren en te informeren. Daarnaast is er ook een scherm achter de kassa. Hier heeft het geen zin meer om promoties of acties te tonen, de klanten staan immers al aan de kassa om te betalen. Via deze schermen wordt de klant eerder geïnformeerd over het bedrijf Torfs en de mensen achter het bedrijf. Zo wordt bijvoorbeeld hun engagement voor goede doelen getoond.”

Winkelervaringen optimaliseren dankzij interactiviteit.

Torfs heeft gedacht aan een interactieve kinderhoek, hier kunnen kinderen via een touchscreen een leuk spelletje spelen, terwijl de ouders schoenen kopen. Daarnaast is er ook een interactief LG scherm waar klanten kunnen deelnemen aan wedstrijden. Deelnemers krijgen nadien een mail toegestuurd, zodat ze hun deelname kunnen delen via verschillende mediaplatformen. Deze leuke mix zorgt voor een nieuwe, unieke winkelbeleving.

Online vult offline winkelen voortaan aan

Voor Torfs was de implementatie van de webshop in de winkel dan een logische keuze. Barbara Torfs, Marketing en Communication Manager bij Torfs: “Via een touchscreen hebben klanten rechtstreeks toegang tot de webshop en kunnen ze meteen hun bestelling plaatsen. Het is zeker niet de bedoeling dat klanten de winkel binnenkomen en meteen via het scherm hun schoenen bestellen. De webshop komt pas aan bod als het gewenste paar schoenen niet meer in voorraad is in de juiste maat of in de juiste kleur. In dat geval kan de klant samen met een verkoper of verkoopster het juiste paar schoenen meteen bestellen.”

Voordeel

LG: betrouwbare partner voor uw Digital Signage

Zowel LG als DOBIT denken mee met de klant over de beste strategie om tot een succesvol eindresultaat te komen. Aan de hand van zeven succesfactoren die belangrijk zijn  in elk digital signage-project, begeleiden ze de klant in de keuze van de juiste communicatietechnologieën. Daarnaast wordt de content ook op maat aangepast aan de LG schermen. Nele Bruers: “Steeds meer kregen wij de vraag om de schermen te voorzien van inhoud. Deze extra service bleek een enorm succes. Vandaag bieden wij een totaalpakket aan. Klanten kunnen bij ons terecht voor de LG hardware en kunnen sinds enkele jaren ook kiezen om de inhoud door ons te laten erzorgen.”

Schoenen Torfs maakt gebruik van deze extra service en is heel tevreden over de samenwerking. Barbara Torfs:“Wat ons vooral aansprak aan de samenwerking met deze innoverende partners is dat je voelt dat er veel interesse is om mee te denken.” Deze drie innoverende partijen hebben dan ook voor een succesvol eindresultaat neergezet.












...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    Met Pro:Centric Hotel LED TV, biedt LG het lang verwachte antwoord op de vraag naar een eenvoudig, betaalbaar en centraal beheersbaar Hotel TV systeem.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics (LG) is toonaangevend en een wereldwijde speler in klimaatoplossingen. Met het bieden van innovatieve en duurzame totaaloplossingen steelt LG de harten van steeds meer installateurs, adviseurs, retail- en hotelketens in de Benelux. Duurzaamheid is een speerpunt in het beleid van LG. Zo is LG verkozen tot beste productleverancier van het jaar tijdens de Big Projects and BGreen Awards in Dubai.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    LG voegt LED verlichting en zonnepanelen toe aan haar productgamma, als laatste schakel in een totaaloplossing voor energiebehoeften van moderne gebouwen. LG heeft hét totaalpakket dat op iedere vraag een duurzaam antwoord heeft. De totaaloplossing van LG bestaat uit duurzame oplossingen in LED verlichting, klimaatsystemen, hotelTV, digital signage inclusief de audiovisuele invulling van de diverse ruimtes. LG laat zien dat duurzaamheid en comfort heel goed samen gaan. Onze nieuwe LED producten kenmerken zich door een laag energieverbruik, een hoog
    installatiegemak en een stijlvol design.

    Lees verder

  • Displays

    Displays

    LG biedt meerdere oplossingen op de het gebied van displays. Touchscreen displays, displays met smalle bezels voor het creëren van de perfecte videowall. En natuurlijk displays met een wegbewijzeringsfunctie, mogelijkheden om te adverteren, aandacht te trekken en het leveren van informatie. Onze range displays biedt u de perfecte mogelijkheid om uw boodschap te verspreiden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Met twintig jaar baanbrekend onderzoek, immense voorbereiding en wereldklasse ontwikkeling is LG Electronics nu de koploper op het gebied van duurzame energie.

    Lees verder

Referenties

    • Hotelkamer met Hotel TV Holiday Inn
    Holiday INN Expres Gent kiest voor LG ProCentric Hotel TV
    De Holiday Inn Express Gent beschikt over 120 ruime kamers met gratis ontbijt en WiFi, waardoor het u een perfecte uitvalsbasis biedt voor het verkennen van de regio Vlaanderen. Het hotel ligt in de buurt van de snelweg E17, op 4 km van het middeleeuwse centrum van Gent.
    Digitale menuschermen bij KFC


    Location:
    Meerdere locaties in Nederland

    Solution:

    LG Displays

    Het is een “secret recipe”, maar de presentatie ervan wordt wel in een nieuw jasje gestoken. Alle nieuwe en te verbouwen KFC’s zullen vanaf nu hun uitgebreide menu’s en aanbiedingen gaan vertonen via digitale menuborden van LG, met software van Gauddi.

    Achtergrond

    In 1972 opent de eerste KFC in Nederland, Rotterdam om precies te zijn. Inmiddels heeft KFC 52 restaurants in Nederland en hebben zij de ambitie om nog veel meer restaurants te openen. En daarbij vervult LG met zijn digitale menuborden een belangrijke rol. In 2015 testte KFC voor het eerst de Gauddi webOS-oplossing uitgebreid in haar restaurants in Nijmegen, Arnhem en Almere. Dit beviel ze zo goed dat zij bij nieuwe en te verbouwen KFC’s omswitchen naar digitale menuborden van LG.

    Uitdaging

    Een absolute must voor het restaurant waar dagelijks verse kip wordt bereid was dat de schermen beschermd zijn tegen vet, vocht en stof. Onze schermen met geïntegreerde mediaspeler hebben een speciale coating waardoor deze externe factoren geen schijn van kans maken.

    Oplossing

    KFC heeft gekozen voor zes LG webOS monitoren (LG 43SM5KB) waarbij de digitale menu borden, zonder externe mediaspelers, on-line worden aangestuurd. De monitoren beschikken over een zogenaamde System On a Chip (SoC) in het scherm wat tot aanzienlijke besparing lijdt zowel initieel als in het operationele beheer, stroomverbruik en onderhoud.

    In het restaurant zijn vijf schermen in “portrait modus” als videowall gemonteerd en is één scherm los bevestigd. De software van onze partner Gauddi levert de mogelijkheid om de menuborden afwisselend verschillende campagnes te laten tonen. De content wordt centraal geregeld door KFC. Een nieuwe promotie beschikbaar, of een actie op een speciale dag? Dan wordt hier extra aandacht aan besteed via een campagne, die kan worden ingesteld op tijd en dagdeel.

    Voordeel

    De speciale coating van onze schermen zorgt ervoor dat invloeden vanuit de keuken, zoals vet, vocht en stof niet doordringen tot de digitale menuborden. Dit betekent dat er geen schade aan kan worden gericht aan de elektronica en de schermen langer meegaan. 

    Daarnaast zorg het interne besturingssysteem webOS dat een externe mediaspeler overbodig is. Energieverbruik wordt zo beperkt tot een minimum, wat leidt tot minder hoge kosten. Ook de installatie van de software en het onderhoud is met onze schermen bijzonder eenvoudig.



    • Hampton by Hilton Hoofddorp
    Hotel Hampton by Hilton kiest LG klimaatoplossing
    Hotel Hampton by Hilton in Hoofddorp heeft een bijzondere locatie: een voormalig kantoorpand. Na een ingrijpende verbouwing beschikt het nu als hotel over ruim 180 kamers. Doordat het LG Multi V Heat Recovery (HR) systeem gelijktijdig kan koelen en verwarmen, kunnen gasten individueel hun eigen kamertemperatuur instellen. 
Privacy Policy