Schoenenwinkel keten Torfs kiest voor digital signage van LG
Schoenenwinkel keten Torfs kiest voor digital signage van LG
Schoenenwinkel keten Torfs kiest voor digital signage van LG

Schoenenwinkel keten Torfs kiest voor digital signage van LG

02-08-2016

Location:

Torfs Schoenen vestigingen België

Torfs Schoenen

Solution:

LG Digital Signage


Achtergrond

De schoenenwinkel keten Torfs telt meer dan 70 vestigingen over heel Vlaanderen. Daarnaast speelt hun online platform ook steeds een grotere rol. Wie bij Torfs binnenstapt, heeft steeds een voetje voor. Zowel wat het ruime merkaanbod, de aangeboden kwaliteit als het winkelplezier betreft.

Creativiteit is een must en dat hebben ze bij Torfs goed begrepen. “Bij Schoenen Torfs wordt digital signage optimaal ingezet om bij te dragen aan een aangename sfeer in de winkel. Dit is een mooi voorbeeld van hoe technologie helemaal in het teken staat van de klant en op die manier een duidelijke meerwaarde biedt”, aldus Nele Bruers.

Uitdaging

Creativiteit onmisbaar!
Digital signage is vandaag een vaste waarde binnen de retailsector. Daarom blijft het zeker belangrijk om te investeren in deze communicatietechnologie. Toch is het plaatsen van schermen alleen niet meer voldoende. Nele Bruers: “Digital signage is ondertussen al zo ingeburgerd dat klanten vaak niet meer opkijken als er enkel schermen hangen in de winkel met daarop een leuk filmpje. Om de aandacht van de klanten te vatten is het belangrijk om creatief en inventief om te springen met de mogelijkheden. Interactiviteit: een must.

Een andere belangrijke verschuiving in het hele digital signage-verhaal is dat er steeds meer interactiviteit aan te
pas komt. De doelstelling van Torfs was om hun klanten, maar ook hun kinderen, een complete en aangename winkelervaring aan te bieden.

Omni-channel: hét begrip Omni-channel is op dit moment hét begrip in de retailsector. Steeds meer retailers kiezen ervoor om de webshop te integreren in de winkel om zo nee-verkoop tegen te gaan.




Oplossing

Creativiteit lokt de aandacht van de consument

Men kan de aandacht van de klant trekken door bijvoorbeeld te kiezen voor een unieke opstelling van de schermen of door heel gericht te gaan communiceren. Zo heeft Torfs schermen geplaatst op de merkeneilanden’. Deze LG schermen tonen content over nieuwe collecties en nieuwe trends om de klanten te inspireren en te informeren. Daarnaast is er ook een scherm achter de kassa. Hier heeft het geen zin meer om promoties of acties te tonen, de klanten staan immers al aan de kassa om te betalen. Via deze schermen wordt de klant eerder geïnformeerd over het bedrijf Torfs en de mensen achter het bedrijf. Zo wordt bijvoorbeeld hun engagement voor goede doelen getoond.”

Winkelervaringen optimaliseren dankzij interactiviteit.

Torfs heeft gedacht aan een interactieve kinderhoek, hier kunnen kinderen via een touchscreen een leuk spelletje spelen, terwijl de ouders schoenen kopen. Daarnaast is er ook een interactief LG scherm waar klanten kunnen deelnemen aan wedstrijden. Deelnemers krijgen nadien een mail toegestuurd, zodat ze hun deelname kunnen delen via verschillende mediaplatformen. Deze leuke mix zorgt voor een nieuwe, unieke winkelbeleving.

Online vult offline winkelen voortaan aan

Voor Torfs was de implementatie van de webshop in de winkel dan een logische keuze. Barbara Torfs, Marketing en Communication Manager bij Torfs: “Via een touchscreen hebben klanten rechtstreeks toegang tot de webshop en kunnen ze meteen hun bestelling plaatsen. Het is zeker niet de bedoeling dat klanten de winkel binnenkomen en meteen via het scherm hun schoenen bestellen. De webshop komt pas aan bod als het gewenste paar schoenen niet meer in voorraad is in de juiste maat of in de juiste kleur. In dat geval kan de klant samen met een verkoper of verkoopster het juiste paar schoenen meteen bestellen.”

Voordeel

LG: betrouwbare partner voor uw Digital Signage

Zowel LG als DOBIT denken mee met de klant over de beste strategie om tot een succesvol eindresultaat te komen. Aan de hand van zeven succesfactoren die belangrijk zijn  in elk digital signage-project, begeleiden ze de klant in de keuze van de juiste communicatietechnologieën. Daarnaast wordt de content ook op maat aangepast aan de LG schermen. Nele Bruers: “Steeds meer kregen wij de vraag om de schermen te voorzien van inhoud. Deze extra service bleek een enorm succes. Vandaag bieden wij een totaalpakket aan. Klanten kunnen bij ons terecht voor de LG hardware en kunnen sinds enkele jaren ook kiezen om de inhoud door ons te laten erzorgen.”

Schoenen Torfs maakt gebruik van deze extra service en is heel tevreden over de samenwerking. Barbara Torfs:“Wat ons vooral aansprak aan de samenwerking met deze innoverende partners is dat je voelt dat er veel interesse is om mee te denken.” Deze drie innoverende partijen hebben dan ook voor een succesvol eindresultaat neergezet.












Schoenenwinkel keten Torfs kiest voor digital signage van LG
Schoenenwinkel keten Torfs kiest voor digital signage van LG
Schoenenwinkel keten Torfs kiest voor digital signage van LG
Schoenenwinkel keten Torfs kiest voor digital signage van LG
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    Met Pro:Centric Hotel LED TV, biedt LG het lang verwachte antwoord op de vraag naar een eenvoudig, betaalbaar en centraal beheersbaar Hotel TV systeem.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics (LG) is toonaangevend en een wereldwijde speler in klimaatoplossingen. Met het bieden van innovatieve en duurzame totaaloplossingen steelt LG de harten van steeds meer installateurs, adviseurs, retail- en hotelketens in de Benelux. Duurzaamheid is een speerpunt in het beleid van LG. Zo is LG verkozen tot beste productleverancier van het jaar tijdens de Big Projects and BGreen Awards in Dubai.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    LG voegt LED verlichting en zonnepanelen toe aan haar productgamma, als laatste schakel in een totaaloplossing voor energiebehoeften van moderne gebouwen. LG heeft hét totaalpakket dat op iedere vraag een duurzaam antwoord heeft. De totaaloplossing van LG bestaat uit duurzame oplossingen in LED verlichting, klimaatsystemen, hotelTV, digital signage inclusief de audiovisuele invulling van de diverse ruimtes. LG laat zien dat duurzaamheid en comfort heel goed samen gaan. Onze nieuwe LED producten kenmerken zich door een laag energieverbruik, een hoog
    installatiegemak en een stijlvol design.

    Lees verder

  • Displays

    Displays

    LG biedt meerdere oplossingen op de het gebied van displays. Touchscreen displays, displays met smalle bezels voor het creëren van de perfecte videowall. En natuurlijk displays met een wegbewijzeringsfunctie, mogelijkheden om te adverteren, aandacht te trekken en het leveren van informatie. Onze range displays biedt u de perfecte mogelijkheid om uw boodschap te verspreiden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Met twintig jaar baanbrekend onderzoek, immense voorbereiding en wereldklasse ontwikkeling is LG Electronics nu de koploper op het gebied van duurzame energie.

    Lees verder

Referenties

    • Geen tochtgevoel meer door een LG Multi V installatie met 18 cassettes
    Geen tochtgevoel meer door een LG Multi V installatie met 18 cassettes
    Schoenen Slaets heeft een jarenlange ervaring in de schoenenbranche. Zij richten zich zowel op dames-, heren-, kinder- en sportschoenen als lederwaren, koffers en andere accessoires.
    • De Willy Naessens bouwgroep kiest voor de LG UltraWide™ monitoren: groter, scherper, met extra gebruiksgemak en een prima service
    De Willy Naessens bouwgroep kiest voor de LG UltraWide™ monitoren: groter, scherper, met extra gebruiksgemak en een prima service

    Location:
    Willy Naessens group
    Kouter 3
    9790 Wortegem-Petegem, België

    Solution:

    LG Display Solutions

     

    Achtergrond

    De Willy Naessens Group is met Willy Naessens Build gespecialiseerd in de bouw van KMO-gebouwen, logistieke gebouwen, distributiecentra, kantoren, commerciële ruimtes, landbouwgebouwen en zwembaden. De afdeling Willy Naessens Food is gespecialiseerd in de distributie van voedingswaren en de productie en verpakking van vleeswaren. We ontmoetten Bart Motte, IT-Manager - Hardware, voor de hele Willy Naessens Group, gevestigd op het hoofdkantoor in Wortegem-Petegem in België.

    “De Willy Naessens Group bestaat uit een 16-tal bedrijven in België, Nederland en Frankrijk. Willy Naessens heeft 2.500 medewerkers in dienst, waarvan 350 bedienden. Tweehonderd bedienden werken hier in Wortegem-Petegem. Hier vind je de verkoopafdeling, het technisch studiebureau, de marketingafdeling, de juridische dienst, de IT-afdeling enzovoorts. De zaakvoerder, Willy Naessens, kent nog steeds iedereen bij naam op het hoofdkantoor en onderneemt volgens zijn eigen tien geboden. Het personeel is zijn grootste kapitaal. Willy is een mensenliefhebber en doet zaken met de met beide voeten op de grond, direct en no-nonsense.”

    Uitdaging

    “Voor onze technische tekenaars is het scherm waarop ze tekenen enorm belangrijk voor de kwalitatieve uitvoering van hun job. De tekenaars zitten een hele dag voor het scherm hele fijne lijntjes te tekenen in verschillende kleuren. We waren opnieuw toe aan nieuwe schermen, idealiter één groot scherm met een nog hogere resolutie, een scherper beeld, extra gebruiksgemak en ga zo maar door. Die hoge resolutie is voor onze technische tekenaars enorm belangrijk, ook foto’s bewerken vergt die hoge resolutie. Op één enkel breed scherm kan je gewoon meer zien. LG kwam voor dit project met het beste voorstel.”

    Oplossing

    “We kozen voor de LG UltraWide™ monitoren met een beeldverhouding 21:9. UltraWide™ is een sub-brand van LG (monitoren met een 21:9 verhouding). We werkten voorheen met twee 27 inch schermen naast elkaar, maar dat nam veel plaats in en gaf nogal een plompe indruk op één bureau. We zijn geen voorstander van twee schermen, 27 inch op één werkplek. Qua prijs en qua onderhoud resulteert dat in dubbele kosten. Bovendien kan één scherm ouder zijn dan het andere met als gevolg een mogelijke verschillende lichtintensiteit op termijn. De  LG UltraWide™ monitoren zijn het perfecte alternatief voor iedereen die twee monitoren gebruikt op één computer (pc en Mac). Op dat ene scherm kunnen we nu ook twee verschillende bronnen aansluiten. Een laptop en een desktop, samen op één beeldscherm.”

    De selectie

    “We creenden de markt: welk type scherm wensen we en met welke specificaties? We testen de LG UltraWide™ monitoren ruim vooraf en vroegen offertes op. De LG UltraWide™ monitor was het eerste 34 inch scherm op de markt. We kwamen uit bij Capiau Computers, verdeler van LG, één van onze trouwe IT-partners. Een eerlijke prijs, een goede service en vlot onderhoud zijn voor de Willy Naessens Group heel belangrijk. Goede schermen met slechte support zijn voor ons geen optie.

    We hebben nu de LG UltraWide™ monitoren in dienst voor de vijftig technische tekenaars van de Willy Naessens Group en we zijn heel tevreden. Ook het design van de schermen is strak en sluit mooi aan op de strakke vormgeving van onze kantoren. Dit voorjaar kochten we nog eens veertig schermen aan, zo worden alle schermen langzaamaan vervangen.”

    Voordeel

    “Onze technische tekenaars zijn vooral onder de indruk van de de hoge resolutie en de grootte van het scherm. Van 27 inch naar een 34 inch breedbeeld is toch een enorm verschil. Onze technische tekenaars zijn in de wolken als ze die upgrade krijgen. De LG UltraWide™ monitor is geen standaardscherm. We hebben intussen ook het model ‘curved’ van de LG UltraWide™ monitor in huis, ik werk ermee. Dat is even wennen, maar nu lukt het mij bijna niet meer om op een vlak scherm te werken. Een ander groot voordeel is het feit dat je op zo een groot scherm met verschillende vensters tegelijkertijd kan werken. Ik zet vaak drie softwaretoepassingen open op één scherm. Zo werk je heel makkelijk met verschillende programma’s zonder steeds de vensters te moeten minimaliseren, te maximaliseren enzovoorts. Je kan veel sneller switchen en dus efficiënter werken. Zeker voor onze overkoepelende functies is dat een grote meerwaarde. Dat is volgens mij intussen voor alle kantoorfuncties een enorme meerwaarde, zonder enige twijfel. De tijd die je ermee wint is enorm.

    Het feit dat onze medewerkers nu meer werkplezier en gebruiksgemak ervaren is echt wel de grootste winst van onze samenwerking met LG. Op dit moment is dit voor ons de ideale monitor en de Willy Naessens Group kijkt al uit naar de volgende en nog grotere LG schermen.”


     


     




     

     

    • Hilton Hotel Rotterdam
    Hilton Rotterdam verbouwd 254 moderne kamers

    Het Hilton Rotterdam is in 2012 verbouwd en biedt 254 moderne, lichte kamers waarin comfort, luxe en technologie centraal staat. Zo hebben de kamers een Bose sounddock, een Nespresso-apparaat, een regendouche en een LED-tv. Het hotel ligt op acht minuten loopafstand van het Centraal Station waardoor het goed bereikbaar is voor zowel zakenreizigers als toeristen. De uitvalsbasis is goed. Zowel het winkelcentrum als het zakelijke centrum zijn snel bereikbaar en een metro stopt vlak naast de deur.

Privacy Policy