Hotel TV op hotelkamer Corendon Hotel Amsterdam

Corendon voorziet gasten van interactieve LG Pro Centric Hotel TV

21-07-2016

Location:

Aletta Jacobslaan 7
1066 BP Amsterdam

Corendon Vitality Hotel Amsterdam

Solution:

LG Pro Centric Hotel TV

Corendon Hotel Amsterdam

Achtergrond

Amsterdam is de eerste wereldstad die is verrijkt met een Corendon hotel. De touroperator heeft de jarenlange ervaring met en in de reisbranche gebruikt om een top-hotel neer te zetten in een van de meest bezochte steden ter wereld. Na Amsterdam, volgen ook in Barcelona, Londen en Istanbul hotels om de zakelijke en leisure markt te bedienen. Ook wordt achter de schermen al volop gewerkt aan de ontwikkeling van resorts in landen als Portugal, Spanje, Griekenland en Turkije.

Uitdaging

Comfort, design en gemak staan bij Corendon voorop. Om ervoor te zorgen dat het de gasten die in het Vitalityhotel in Amsterdam verblijven aan niets ontbreekt, zijn heerlijke bedden aangeschaft, is er een goed uitgeruste gym, kunnen gasten ontspannen in een traditionele hamam en in het zwembad of uitgebreid dineren in het restaurant met een mediterraan kwaliteitsmenu. Het comfort voor de gasten staat voorop. Een hotel tv draagt daar voor een belangrijk deel aan bij. Daarom koos Corendon voor de speciale LG IP hotel tv met een uitstekende beeld- en geluidkwaliteit.

 

Oplossing

LG leverde aan Corendon de ultieme oplossing: de LG-IP tv. Naast ‘on-demand’ televisie en de gebruikelijke kanalen, kan via de tv ook het menu van het restaurant worden bekeken. Gasten kunnen gebruik maken van de wake-up service, roomservice bestellen of informatie vinden over het hotel of de wellness-faciliteiten. Corendon koos voor LG vanwege de uitstekende prijs-kwaliteit verhouding, het geweldige design en de duurzaamheid van het product. Alle 260 kamers en de boardrooms zijn uitgerust met de hightech LG IP tv’s, geheel passend in de luxueuze sfeer van het Corendon Vitality-hotel.
 

Nu kunnen we direct via de Hotel TV communiceren met onze gasten op de kamerCorendon Hotel Amsterdam 

Voordeel

Het Corendon hotel heeft 260 kamers. De LG-televisies zijn aangesloten op een server die de tv’s centraal bedient. Daardoor kunnen alle televisies centraal worden ingesteld en zijn ze geheel geïnstalleerd in de kamers geplaatst. Het LG IP systeem is zó ontworpen, dat het klaar is voor de smart-toepassingen van de toekomst. Daarmee niet alleen voor de gasten de beste oplossing, maar zeker ook voor de hotelier.





Hotelkamer met hotel TV Corendon Hotel Amsterdam

Hotelkamer Corendon Hotel Amsterdam

Hotel TV Corendon Hotel Amsterdam

Hotel TV op hotelkamer Corendon Hotel Amsterdam
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    Met Pro:Centric Hotel LED TV, biedt LG het lang verwachte antwoord op de vraag naar een eenvoudig, betaalbaar en centraal beheersbaar Hotel TV systeem.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics (LG) is toonaangevend en een wereldwijde speler in klimaatoplossingen. Met het bieden van innovatieve en duurzame totaaloplossingen steelt LG de harten van steeds meer installateurs, adviseurs, retail- en hotelketens in de Benelux. Duurzaamheid is een speerpunt in het beleid van LG. Zo is LG verkozen tot beste productleverancier van het jaar tijdens de Big Projects and BGreen Awards in Dubai.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    LG voegt LED verlichting en zonnepanelen toe aan haar productgamma, als laatste schakel in een totaaloplossing voor energiebehoeften van moderne gebouwen. LG heeft hét totaalpakket dat op iedere vraag een duurzaam antwoord heeft. De totaaloplossing van LG bestaat uit duurzame oplossingen in LED verlichting, klimaatsystemen, hotelTV, digital signage inclusief de audiovisuele invulling van de diverse ruimtes. LG laat zien dat duurzaamheid en comfort heel goed samen gaan. Onze nieuwe LED producten kenmerken zich door een laag energieverbruik, een hoog
    installatiegemak en een stijlvol design.

    Lees verder

  • Displays

    Displays

    LG biedt meerdere oplossingen op de het gebied van displays. Touchscreen displays, displays met smalle bezels voor het creëren van de perfecte videowall. En natuurlijk displays met een wegbewijzeringsfunctie, mogelijkheden om te adverteren, aandacht te trekken en het leveren van informatie. Onze range displays biedt u de perfecte mogelijkheid om uw boodschap te verspreiden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Met twintig jaar baanbrekend onderzoek, immense voorbereiding en wereldklasse ontwikkeling is LG Electronics nu de koploper op het gebied van duurzame energie.

    Lees verder

Referenties

    • Librije's Hotel Zwolle
    Librije's Hotel Zwolle kiest voor LG Artcool
    Elk project heeft zijn eigen bijzondere verhaal. Zeker als het gaat om een gebouw met een rijke historie. Librije’s hotel in Zwolle bijvoorbeeld. Deze voormalige vrouwengevangenis het Spinhuis in Zwolle heeft een nieuwe bestemming gekregen: het stijlvolle vijfsterren Librije hotel. Het hotel is een verlengstuk van het met drie Michelin-sterren bekroonde gelijknamige restaurant. Luxe wordt de standaard in het hotel. “En daar hoort ook een aangename gevoelstemperatuur bij.”
    • Sanoma Media kiest voor LG LED schermen
    Sanoma Media kiest voor LG LED schermen
    Sanoma Media is het grootste mediabedrijf van Nederland met vestigingen in Hoofddorp en Amsterdam. Er werken ruim 1800 mensen, waarvan 1200 in Hoofddorp. Hier geeft Sanoma Media zeventig toonaangevende tijdschriften uit. Libelle, Margriet, Viva, Flair, VT Wonen, Donald Duck, Playboy: allemaal producten van Sanoma. Daarnaast beheert Sanoma 125 websites, waaronder Nu.nl, en drie tv-zenders: SBS, Veronica en Net5. Ook organiseert Sanoma Media jaarlijks zeven events, waarvan de Libelle Zomerweek en de Woonbeurs Amsterdam misschien wel de bekendste zijn.
    • Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
    Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

    Location:
    Lexus dealers

    Solution:

    LG videowall
    LG displays

    Achtergrond

    Lexus is sinds 1989 de naam van de luxedivisie van het Japanse autoconcern Toyota. Lexus wagens worden wereldwijd verkocht over 70 landen en is daardoor uitgegroeid tot één van de top 10 Japanese merken. 

    Onlangs heeft Lexus beslist hun nieuwe dealers te optimaliseren met de nieuwste technologiën in de retailmarkt. DOBIT werd gekozen voor de roll-out van dit project en zij kozen op hun beurt om met LG schermen aan de slag te gaan. In één jaar tijd werden al 64 dealerships ingericht volgens het nieuwe concept en dit in 13 verschillende landen. Tegen 2018 pronken alle Lexus dealerships en repaircentra - wat goed is voor bijna 500 locaties over heel Europa - met dit nieuwe concept!

    Het totaalplaatje klopt en dat voel je! De Lexus klant wordt van begin tot einde ondergedompeld in een luxueuze ervaring.

    Uitdaging

    Lexus is vastberaden in haar wil om verder te gaan, om de grenzen op te zoeken en om het uitstekende, exceptionele en briljante aan te leveren. Kortom streven ze altijd naar het buitengewone. 

    Daarnaast doorloopt de klant van vandaag een geheel nieuwe customer journey door de komst van social media en de nieuwste technologieën. Om aan de noden en verwachtingen van deze nieuwe klant te voldoen, bedacht Lexus het Retail 2020 concept.

    Oplossing

    Het nieuwe concept van Lexus is er eentje om U tegen te zeggen. Geen enkel detail werd over het hoofd gezien waardoor de autodealer een waanzinnige beleving creëert. Op verschillende plaatsen ondersteunt de LG digital signage het verkoopproces en versterkt het de beleving. Alleen al om deze unieke customer journey mee te maken moet je een bezoek brengen aan een Lexus dealer.

    Dit nieuwe concept is een perfecte weerspiegeling van waar Lexus voor staat: inspirerende designs, Takumi vakmanschap, geavanceerde technologie en uitmuntende prestaties.

    Voordeel

    De nieuwe dealerships staan helemaal in het teken van ‘Progressive Luxury’. Een verrijkende luxueuze ervaring voor de klant aan de ene kant en milieuvriendelijke oplossingen aan de andere. Het resultaat is fris, modern en stijlvol maar ook warm en persoonlijk tegelijkertijd! En de digitale implementaties in de verschillende ‘Customer Areas’ zijn één onderdeel die bijdragen aan een multi-sensoriële ervaring.

    De beleving begint al voordat je de dealer binnenwandelt. De moderne, strakke gebouwen scheppen meteen een luxueuze sfeer en door de glazen voorgevel kan je al een glimp opvangen van een grote LG videowall die vakkundig geïntegreerd is in een imposante zwart-blinkende muur. 

    Tijdens het binnenwandelen verandert het licht in de inkomhal subtiel van intensiteit en ook de wachtruimte is ingericht om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken. Gratis koffie, wifi, een werkplek, comfortabele zetel en … heel wat animo! Via schermcommunicatie komt de klant meer te weten over Lexus en ook speciale aanbiedingen, het weerbericht en het recentste nieuws ontbreekt hier niet. 

    “Daarnaast hebben klanten vanuit de wachtruimte ook zicht op de grote LG videowall waar voortdurend inspirerende filmpjes op draaien”, zo vertelt Kristof Vandeloo, die nauw betrokken is bij het project als Project Manager van DOBIT. “Wat deze videowall extra leuk maakt is dat ook de car configurator hierop getoond kan worden. De klant kan met andere woorden samen met een verkoper een auto verkennen en deze meteen bewonderen op het grote scherm.”

    Indien het allemaal wat concreter wordt, kan de klant in de ‘private consultation’ samen met de verkoper de car configurator raadplegen. Kristof Vandeloo: “Ook hier staat de tablet van de verkoper via AirPlay in verbinding met het scherm zodat de klant in alle comfort ziet hoe zijn auto volledig afgestemd wordt op zijn vragen en noden. De car configurator leent zich perfect om het verkoopproces te ondersteunen.”

    Maar dé kers op de taart is ongetwijfeld de implementatie in de ‘handover room’. “De handover-procedure moest een gepersonaliseerd en memorabel moment worden, geen standaard overdracht van de sleutels”, aldus Kristof Vandeloo. “En tegelijkertijd moest het voor de verkoper ook eenvoudig zijn om deze overdracht-procedure te personaliseren.” 

    “Het LRI-systeem (Lexus Retailer Interface) dat DOBIT heeft ontwikkeld sluit perfect aan bij deze vraag. Deze software zit als het ware als een vereenvoudigde laag boven onze Scala digital signage software. Elke dealer kan inloggen in dit systeem en op een heel eenvoudige en intuïtieve manier een gepersonaliseerde ‘handover presentatie’ aanmaken. Zo worden enkel nog de voor die klant relevante boodschappen getoond.”

    En dan is het opnieuw tijd voor een technologisch hoogstandje om de klant voor een laatste keer te verbazen. De presentatie eindigt met een video waar de gekozen Lexus voor een laatste keer op beeld schittert. De spanning bouwt op en het grote moment is nu écht aangebroken. De lichten dimmen, de glazen wand wordt plots doorzichtig en de klant kan voor de allereerste keer zijn gloednieuwe Lexus bewonderen die blinkend klaar staat voor een eerste ritje. De cirkel is rond, de beleving is af en de klant.. is de koning te rijk! 


     

Privacy Policy