PARTNER IN RETAIL SOLUTIONS

Voor de retailbranche levert LG een duurzame totaaloplossing. We kunnen een winkel bijna compleet voorzien van de benodigde apparatuur. Van klimaatsysteem en ledverlichting tot aan videowalls en tv’s.

Doordat alle apparatuur op elkaar is afgestemd, komt uw klant in een winkel met een comfortabel klimaat, prettige verlichting door middel van ledlampen en een visueel aantrekkelijke videowall. Onze professionals weten bijvoorbeeld welk licht de beste sfeer geeft in een paskamer of in een etalage en adviseren u daarin graag.

Uw en ons doel is hetzelfde: een prettig winkelklimaat creëren. Want klanten die zich prettig voelen, zijn geneigd eerder iets te kopen. Zo heeft u dubbel voordeel: meer omzet en een lagere energierekening dankzij onze duurzame systemen.

Neem snel contact met ons op om te horen wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen.

Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

3D RETAIL Experience

WELKOM IN DE LG STORE

Wij zijn zeer vereerd dat wij u als gast mogen ontvangen in onze virtuele LG Store. Deze winkel is speciaal voor u ontworpen. Als geen ander weet u dat een shopbezoek draait om beleving. Daarom is ons hotel zo gemaakt dat u alle kamers en ruimtes echt kunt beleven. Via het bedienen van uw muis kunt u alle ruimtes en kamers in een 360 view bekijken en beleven.

Ga naar de 3D store
Geen resultaten gevonden.

Producten

  • Digital Signage

    In de retailbranche is het verspreiden van de juiste boodschap erg belangrijk. De displays van LG zijn verkrijgbaar in alle soorten en maten en daarom uiterst geschikt voor digital signage. 

    Lees verder

  • Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in uw winkel. 

    Lees verder

  • Displays

    Displays

    LG biedt meerdere oplossingen op de het gebied van displays. Touchscreen displays, displays met smalle bezels voor het creëren van de perfecte videowall. En natuurlijk displays met een wegbewijzeringsfunctie, mogelijkheden om te adverteren, aandacht te trekken en het leveren van informatie. Onze range displays biedt u de perfecte mogelijkheid om uw boodschap te verspreiden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Met twintig jaar baanbrekend onderzoek, immense voorbereiding en wereldklasse ontwikkeling is LG Electronics nu de koploper op het gebied van duurzame energie.

    Lees verder

Referenties

    • Geen tochtgevoel meer door een LG Multi V installatie met 18 cassettes
    Geen tochtgevoel meer door een LG Multi V installatie met 18 cassettes
    Schoenen Slaets

    Location:
    Schoenen Slaets
    Liersesteenweg 232
    2220 Heist-op-den-Berg
    België

    Solution:

     LG Multi V

     

    Hoe creëer je altijd een comfortabele temperatuur en heb je geen last van tocht? Het antwoord is de speciaal samengestelde LG Multi V installatie met 18 cassettes. De oppervlakte wordt hierdoor egaal verwarmd en gekoeld. Het heeft een hoog rendement en het gemak van een centrale bediening.

    Achtergrond

    Schoenen Slaets heeft een jarenlange ervaring in de schoenenbranche. Zij richten zich zowel op dames-, heren-, kinder- en sportschoenen als lederwaren, koffers en andere accessoires. De schoenenwinkel heeft een ruime keuze en de gepassioneerde en ervaren medewerkers geven een persoonlijk advies. In 2015 is het pand verbouwd en toen is er voor gekozen om het gehele gebouw te koelen en te verwarmen met een LG lucht lucht warmtepompsysteem.

    Uitdaging

    Voor de eigenaar was het noodzakelijk om te allen tijde een comfortabele temperatuur te creëren. Hierbij was het erg belangrijk om geen tochtgevoel te verspreiden. Het gebouw van Schoenen Slaets heeft zeer lage plafonds met een inbouwhoogte van slechts 20 centimeter. Hierdoor was het niet mogelijk om met kanalen en roosters te werken. Het was dus een uitdaging om hier de juiste oplossing voor te vinden.

    Oplossing

    De wensen en eisen van de klant staan centraal en daar voldoen wij dan ook graag aan. De eis van de klant om geen tocht te verspreiden nemen wij uiteraard erg serieus en dit losten wij op door een speciale installatie samen te stellen: een Multi V installatie met cassettes. We hebben 18 cassettes van maximaal 5kW en 3 temperatuurzones gekoppeld aan een centrale bediening van het systeem die verloopt via de AC Smart Premium.

    Voordeel

    Het duurzame en betrouwbare klimaatsysteem van LG heeft een hoog rendement en het gemak van een centrale bediening. Het voordeel van het werken met 18 cassettes is dat de oppervlakte mooi egaal verwarmd en gekoeld wordt. Daarnaast is het geen probleem meer om de winkelrekken anders in te delen op basis van de behoeften van de collecties of de verschillende seizoenen.










    LG Multi V bij Schoenen Slaets

    LG Multi V | Schoenen Slaets

    LG Multi V bij Schoenen Slaets

    • Veritas kiest voor LG Multi V IV
    De LG Multi V Water maakt een flexibele opstelling mogelijk door het gebruik van water in plaats van lucht
    Veritas

    Location:

    Veritas Genval
    Rue de Rixensart 57
    1332 Rixensart
    België

    Solution:

    LG Multi V IV


     LG Multi V IV

     

    Hoe zorg je op een energiezuinige manier voor een aangenaam klimaat in de winkel? De oplossing is een LG Multi V Water systeem: een watergekoelde klimaatoplossing met een warmtepompfunctie. Een ander voordeel is dat de buitenunit in een technische ruimte staat, waardoor er geen capaciteitsverliezen optreden.

    Achtergrond

    Veritas is een winkel die gespecialiseerd is in diverse benodigdheden voor het breien van sjaals, maar ook het verkopen van onder andere hoeden, mutsen, sokken, panty’s, lingerie en tassen. Veritas biedt haar klanten een uitgebreid assortiment. In het najaar van 2015 heeft Veritas een vestiging geopend in het winkelcentrum Les Papeteries in Genval. Dit was de vroegere papierfabriek van verpakkings- en schildersbehangpapier, die sinds 1980 non-actief is. In dit nieuwe winkelcentrum zijn meer dan 20 winkels gevestigd.

    Uitdaging

    Voor Veritas is het erg belangrijk dat de winkel uitnodigend is voor de klanten. Ze heten de klanten graag van harte welkom en dat uiten ze door de deuren open te houden. De uitdaging hiervan is dat dit niet ten koste mag gaan van een prettig winkelklimaat. De deuren moeten dus open kunnen, terwijl dit het klimaat in de winkel niet mag verstoren. De klimaatsystemen van LG zijn hier de ideale oplossing voor.

    Oplossing

    Veritas kiest voor een LG Multi V Water systeem. Dit is een watergekoelde klimaatoplossing met een warmtepompfunctie. Door het gebruik van water in plaats van lucht als thermische bron, biedt dit systeem een zeer flexibele opstelling. De buitenunit met een vermogen van 44 kW is zeer compact en wordt binnen in een technische ruimte opgesteld. In de winkels is gekozen voor drie cassettes en één luchtgordijn. Dit luchtgordijn zorgt voor een gesloten barrière tussen het buiten- en binnenklimaat. Hierdoor kunnen klanten onbelemmerd de winkel binnenlopen, zonder dat er veel koude lucht mee naar binnen komt.

    Voordeel

    Bij de verschillende seizoensinvloeden treden er geen capaciteitsverliezen op en dat is een groot voordeel. De reden hiervoor is dat de buitenunit binnen in een technische ruimte staat. Hiermee kan Veritas op een energiezuinige manier zorgen voor een aangenaam klimaat in de winkel.










    Veritas kiest voor LG Multi V IV

    LG Multi V IV bij Veritas

     

    • Schoenenwinkel keten Torfs kiest voor digital signage van LG
    Schoenenwinkel keten Torfs kiest voor digital signage van LG

    Location:

    Torfs Schoenen vestigingen België

    Torfs Schoenen

    Solution:

    LG Digital Signage


    Achtergrond

    De schoenenwinkel keten Torfs telt meer dan 70 vestigingen over heel Vlaanderen. Daarnaast speelt hun online platform ook steeds een grotere rol. Wie bij Torfs binnenstapt, heeft steeds een voetje voor. Zowel wat het ruime merkaanbod, de aangeboden kwaliteit als het winkelplezier betreft.

    Creativiteit is een must en dat hebben ze bij Torfs goed begrepen. “Bij Schoenen Torfs wordt digital signage optimaal ingezet om bij te dragen aan een aangename sfeer in de winkel. Dit is een mooi voorbeeld van hoe technologie helemaal in het teken staat van de klant en op die manier een duidelijke meerwaarde biedt”, aldus Nele Bruers.

    Uitdaging

    Creativiteit onmisbaar!
    Digital signage is vandaag een vaste waarde binnen de retailsector. Daarom blijft het zeker belangrijk om te investeren in deze communicatietechnologie. Toch is het plaatsen van schermen alleen niet meer voldoende. Nele Bruers: “Digital signage is ondertussen al zo ingeburgerd dat klanten vaak niet meer opkijken als er enkel schermen hangen in de winkel met daarop een leuk filmpje. Om de aandacht van de klanten te vatten is het belangrijk om creatief en inventief om te springen met de mogelijkheden. Interactiviteit: een must.

    Een andere belangrijke verschuiving in het hele digital signage-verhaal is dat er steeds meer interactiviteit aan te
    pas komt. De doelstelling van Torfs was om hun klanten, maar ook hun kinderen, een complete en aangename winkelervaring aan te bieden.

    Omni-channel: hét begrip Omni-channel is op dit moment hét begrip in de retailsector. Steeds meer retailers kiezen ervoor om de webshop te integreren in de winkel om zo nee-verkoop tegen te gaan.




    Oplossing

    Creativiteit lokt de aandacht van de consument

    Men kan de aandacht van de klant trekken door bijvoorbeeld te kiezen voor een unieke opstelling van de schermen of door heel gericht te gaan communiceren. Zo heeft Torfs schermen geplaatst op de merkeneilanden’. Deze LG schermen tonen content over nieuwe collecties en nieuwe trends om de klanten te inspireren en te informeren. Daarnaast is er ook een scherm achter de kassa. Hier heeft het geen zin meer om promoties of acties te tonen, de klanten staan immers al aan de kassa om te betalen. Via deze schermen wordt de klant eerder geïnformeerd over het bedrijf Torfs en de mensen achter het bedrijf. Zo wordt bijvoorbeeld hun engagement voor goede doelen getoond.”

    Winkelervaringen optimaliseren dankzij interactiviteit.

    Torfs heeft gedacht aan een interactieve kinderhoek, hier kunnen kinderen via een touchscreen een leuk spelletje spelen, terwijl de ouders schoenen kopen. Daarnaast is er ook een interactief LG scherm waar klanten kunnen deelnemen aan wedstrijden. Deelnemers krijgen nadien een mail toegestuurd, zodat ze hun deelname kunnen delen via verschillende mediaplatformen. Deze leuke mix zorgt voor een nieuwe, unieke winkelbeleving.

    Online vult offline winkelen voortaan aan

    Voor Torfs was de implementatie van de webshop in de winkel dan een logische keuze. Barbara Torfs, Marketing en Communication Manager bij Torfs: “Via een touchscreen hebben klanten rechtstreeks toegang tot de webshop en kunnen ze meteen hun bestelling plaatsen. Het is zeker niet de bedoeling dat klanten de winkel binnenkomen en meteen via het scherm hun schoenen bestellen. De webshop komt pas aan bod als het gewenste paar schoenen niet meer in voorraad is in de juiste maat of in de juiste kleur. In dat geval kan de klant samen met een verkoper of verkoopster het juiste paar schoenen meteen bestellen.”

    Voordeel

    LG: betrouwbare partner voor uw Digital Signage

    Zowel LG als DOBIT denken mee met de klant over de beste strategie om tot een succesvol eindresultaat te komen. Aan de hand van zeven succesfactoren die belangrijk zijn  in elk digital signage-project, begeleiden ze de klant in de keuze van de juiste communicatietechnologieën. Daarnaast wordt de content ook op maat aangepast aan de LG schermen. Nele Bruers: “Steeds meer kregen wij de vraag om de schermen te voorzien van inhoud. Deze extra service bleek een enorm succes. Vandaag bieden wij een totaalpakket aan. Klanten kunnen bij ons terecht voor de LG hardware en kunnen sinds enkele jaren ook kiezen om de inhoud door ons te laten erzorgen.”

    Schoenen Torfs maakt gebruik van deze extra service en is heel tevreden over de samenwerking. Barbara Torfs:“Wat ons vooral aansprak aan de samenwerking met deze innoverende partners is dat je voelt dat er veel interesse is om mee te denken.” Deze drie innoverende partijen hebben dan ook voor een succesvol eindresultaat neergezet.












Privacy Policy