PARTNER IN RETAIL SOLUTIONS

Voor de retailbranche levert LG een duurzame totaaloplossing. We kunnen een winkel bijna compleet voorzien van de benodigde apparatuur. Van klimaatsysteem en ledverlichting tot aan videowalls en tv’s.

Doordat alle apparatuur op elkaar is afgestemd, komt uw klant in een winkel met een comfortabel klimaat, prettige verlichting door middel van ledlampen en een visueel aantrekkelijke videowall. Onze professionals weten bijvoorbeeld welk licht de beste sfeer geeft in een paskamer of in een etalage en adviseren u daarin graag.

Uw en ons doel is hetzelfde: een prettig winkelklimaat creëren. Want klanten die zich prettig voelen, zijn geneigd eerder iets te kopen. Zo heeft u dubbel voordeel: meer omzet en een lagere energierekening dankzij onze duurzame systemen.

Neem snel contact met ons op om te horen wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen.

Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

3D RETAIL Experience

WELKOM IN DE LG STORE

Wij zijn zeer vereerd dat wij u als gast mogen ontvangen in onze virtuele LG Store. Deze winkel is speciaal voor u ontworpen. Als geen ander weet u dat een shopbezoek draait om beleving. Daarom is ons hotel zo gemaakt dat u alle kamers en ruimtes echt kunt beleven. Via het bedienen van uw muis kunt u alle ruimtes en kamers in een 360 view bekijken en beleven.

Ga naar de 3D store
Geen resultaten gevonden.

Producten

  • Digital Signage

    In de retailbranche is het verspreiden van de juiste boodschap erg belangrijk. De displays van LG zijn verkrijgbaar in alle soorten en maten en daarom uiterst geschikt voor digital signage. 

    Lees verder

  • Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in uw winkel. 

    Lees verder

  • Displays

    Displays

    LG biedt meerdere oplossingen op de het gebied van displays. Touchscreen displays, displays met smalle bezels voor het creëren van de perfecte videowall. En natuurlijk displays met een wegbewijzeringsfunctie, mogelijkheden om te adverteren, aandacht te trekken en het leveren van informatie. Onze range displays biedt u de perfecte mogelijkheid om uw boodschap te verspreiden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Met twintig jaar baanbrekend onderzoek, immense voorbereiding en wereldklasse ontwikkeling is LG Electronics nu de koploper op het gebied van duurzame energie.

    Lees verder

Referenties

    Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

    Location:
    Lexus dealers

    Solution:

    LG videowall
    LG displays

    Achtergrond

    Lexus is sinds 1989 de naam van de luxedivisie van het Japanse autoconcern Toyota. Lexus wagens worden wereldwijd verkocht over 70 landen en is daardoor uitgegroeid tot één van de top 10 Japanese merken. 

    Onlangs heeft Lexus beslist hun nieuwe dealers te optimaliseren met de nieuwste technologiën in de retailmarkt. DOBIT werd gekozen voor de roll-out van dit project en zij kozen op hun beurt om met LG schermen aan de slag te gaan. In één jaar tijd werden al 64 dealerships ingericht volgens het nieuwe concept en dit in 13 verschillende landen. Tegen 2018 pronken alle Lexus dealerships en repaircentra - wat goed is voor bijna 500 locaties over heel Europa - met dit nieuwe concept!

    Het totaalplaatje klopt en dat voel je! De Lexus klant wordt van begin tot einde ondergedompeld in een luxueuze ervaring.

    Uitdaging

    Lexus is vastberaden in haar wil om verder te gaan, om de grenzen op te zoeken en om het uitstekende, exceptionele en briljante aan te leveren. Kortom streven ze altijd naar het buitengewone. 

    Daarnaast doorloopt de klant van vandaag een geheel nieuwe customer journey door de komst van social media en de nieuwste technologieën. Om aan de noden en verwachtingen van deze nieuwe klant te voldoen, bedacht Lexus het Retail 2020 concept.

    Oplossing

    Het nieuwe concept van Lexus is er eentje om U tegen te zeggen. Geen enkel detail werd over het hoofd gezien waardoor de autodealer een waanzinnige beleving creëert. Op verschillende plaatsen ondersteunt de LG digital signage het verkoopproces en versterkt het de beleving. Alleen al om deze unieke customer journey mee te maken moet je een bezoek brengen aan een Lexus dealer.

    Dit nieuwe concept is een perfecte weerspiegeling van waar Lexus voor staat: inspirerende designs, Takumi vakmanschap, geavanceerde technologie en uitmuntende prestaties.

    Voordeel

    De nieuwe dealerships staan helemaal in het teken van ‘Progressive Luxury’. Een verrijkende luxueuze ervaring voor de klant aan de ene kant en milieuvriendelijke oplossingen aan de andere. Het resultaat is fris, modern en stijlvol maar ook warm en persoonlijk tegelijkertijd! En de digitale implementaties in de verschillende ‘Customer Areas’ zijn één onderdeel die bijdragen aan een multi-sensoriële ervaring.

    De beleving begint al voordat je de dealer binnenwandelt. De moderne, strakke gebouwen scheppen meteen een luxueuze sfeer en door de glazen voorgevel kan je al een glimp opvangen van een grote LG videowall die vakkundig geïntegreerd is in een imposante zwart-blinkende muur. 

    Tijdens het binnenwandelen verandert het licht in de inkomhal subtiel van intensiteit en ook de wachtruimte is ingericht om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken. Gratis koffie, wifi, een werkplek, comfortabele zetel en … heel wat animo! Via schermcommunicatie komt de klant meer te weten over Lexus en ook speciale aanbiedingen, het weerbericht en het recentste nieuws ontbreekt hier niet. 

    “Daarnaast hebben klanten vanuit de wachtruimte ook zicht op de grote LG videowall waar voortdurend inspirerende filmpjes op draaien”, zo vertelt Kristof Vandeloo, die nauw betrokken is bij het project als Project Manager van DOBIT. “Wat deze videowall extra leuk maakt is dat ook de car configurator hierop getoond kan worden. De klant kan met andere woorden samen met een verkoper een auto verkennen en deze meteen bewonderen op het grote scherm.”

    Indien het allemaal wat concreter wordt, kan de klant in de ‘private consultation’ samen met de verkoper de car configurator raadplegen. Kristof Vandeloo: “Ook hier staat de tablet van de verkoper via AirPlay in verbinding met het scherm zodat de klant in alle comfort ziet hoe zijn auto volledig afgestemd wordt op zijn vragen en noden. De car configurator leent zich perfect om het verkoopproces te ondersteunen.”

    Maar dé kers op de taart is ongetwijfeld de implementatie in de ‘handover room’. “De handover-procedure moest een gepersonaliseerd en memorabel moment worden, geen standaard overdracht van de sleutels”, aldus Kristof Vandeloo. “En tegelijkertijd moest het voor de verkoper ook eenvoudig zijn om deze overdracht-procedure te personaliseren.” 

    “Het LRI-systeem (Lexus Retailer Interface) dat DOBIT heeft ontwikkeld sluit perfect aan bij deze vraag. Deze software zit als het ware als een vereenvoudigde laag boven onze Scala digital signage software. Elke dealer kan inloggen in dit systeem en op een heel eenvoudige en intuïtieve manier een gepersonaliseerde ‘handover presentatie’ aanmaken. Zo worden enkel nog de voor die klant relevante boodschappen getoond.”

    En dan is het opnieuw tijd voor een technologisch hoogstandje om de klant voor een laatste keer te verbazen. De presentatie eindigt met een video waar de gekozen Lexus voor een laatste keer op beeld schittert. De spanning bouwt op en het grote moment is nu écht aangebroken. De lichten dimmen, de glazen wand wordt plots doorzichtig en de klant kan voor de allereerste keer zijn gloednieuwe Lexus bewonderen die blinkend klaar staat voor een eerste ritje. De cirkel is rond, de beleving is af en de klant.. is de koning te rijk! 


     

    • Hotelkamer Hotel The Roosevelt
    Maatwerk van LG geeft filiaal ICI Paris XL aangenaam klimaat
    ICI Paris XL logo

    Location:

    Promenade 75
    2741 NL Waddinxveen

    Solution:

    LG Multi V Water Systeem


    Achtergrond

    Als eind 2014 ICI PARIS XL haar intrek neemt in het hagelnieuwe winkelcentrum van Waddinxveen, wil ze vanaf dag één zorgen voor een aangename en prettige omgeving voor haar bezoekers. Het moet een genot zijn om meerdere geuren, make-up- en huidverzorgingsproducten te bekijken en uit te proberen. In de winkel én in de beautysalon. Niet voor niets voert de winkelketen het grootste assortiment aan geuren in Nederland en bestaat het assortiment in totaal uit dertienduizend producten. Vanuit de filosofie om luxeproducten toegankelijk te maken voor het grote publiek maakt ICI PARIS XL elke dag weer de optimale afweging tussen luxe en betaalbaarheid. 

    Uitdaging

    Niet alleen de temperatuur bepaalt hoe plezierig het is om in de winkel en de beautysalon te zijn, maar ook de luchtvochtigheid is van groot belang. De wensen die ICI PARIS XL heeft voor de winkel en de beautysalon verschillen bovendien. Want waar de bezoekers in de winkel rondlopen en hun jas aanhouden, willen zij zich in de salon volledig kunnen ontspannen en comfortabel een behandeling ondergaan. Het gevoel van luxe dat de winkelketen de klant wil geven, moet echter wel betaalbaar blijven. 

    Oplossing

    De standaard klimaatregeling in het Waddinxveense winkelcentrum gebeurt op basis van natuurlijke bronnen. Om aan de specifieke wensen van ICI PARIS XL te voldoen, is het LG Multi V Water Systeem geplaatst. Hiermee kan de parfumerie, op een energiezuinige manier, het klimaat in de winkel én de salon zodanig aanpassen dat het perfect aansluit op de wensen die er zijn voor de afzonderlijke ruimtes. Het plaatsen van het LG Multi V Water Systeem is geen enkel probleem, omdat het buitendeel zeer compact is. Bovendien zijn de buitenunits door hun vormgeving te stapelen. Zelfs wanneer er meerdere buitenunits nodig zijn, is daardoor slechts een beperkte vloeroppervlakte nodig.

    Voordeel

    Door het Multi V Water Systeem kan ICI PARIS XL volledig zelf bepalen welk klimaat er heerst in de winkel en in de salon. Voor beide ruimtes kan de winkeleigenaar dit afzonderlijk instellen. In de winter kan ICI PARIS de winkel bijvoorbeeld extra verwarmen en in de zomer extra koelen, gebruikmakend van het basissysteem dat is ingebouwd in het winkelcentrum. Extra voordeel van het LG-systeem is dat het de lucht kan ontvochtigen. De lucht in de winkel voelt daardoor minder plakkerig aan. Een aangename ervaring wanneer je geuren en make-up uitprobeert.






    ICI Paris XL Waddinxveen

    ICI Paris XL met LG Klimaatsysteem

     

    Welkom in de wereld van narrowcasting bij See Buy Fly


    Location:
    See Buy Fly
    Evert van de Beekstraat 202
    1118 CP Schiphol

    Solution:

    LG Displays

    Neem de tijd om de See Buy Fly winkels achter de paspoortcontrole te ontdekken voor je vlucht vertrekt en bekijk de aanbiedingen op schermen van Gauddi. Schiphol is en blijft een indrukwekkende omgeving met alle drukte van aankomende en vertrekkende passagiers, maar is ook de ideale omgeving om eens flink te shoppen. 

    De tijd die klanten zich in een winkel bevinden, is kostbaar. Dat weten we bij Gauddi. Daarom hebben wij een retail-kanaal ontwikkeld, volledig aanpasbaar op het betreffende winkelconcept. 

    Zo zijn er bij See Buy Fly schermen bij de ingang van een de Perfumes & Cosmetics winkels opgehangen om de aandacht van de winkelende passagier te trekken (55WS50 & 42WS50). Voor het bevorderen van de customer experience in de winkel is gekozen voor een prachtige videowall met zes schermen. Hierop is content te zien van diverse cosmeticamerken en fungeert als inspiratiebron voor het winkelend publiek. 

    In de Sunglasses shop is onder andere gekozen voor een opstelling van vier horizontale LG webOS schermen (47LV35A) onder elkaar te plaatsen, waardoor je één groot verticaal beeld creëert. Op de schermen boven de displays worden de special offers getoond.


     


     


     






Privacy Policy