PARTNER IN RETAIL SOLUTIONS

Voor de retailbranche levert LG een duurzame totaaloplossing. We kunnen een winkel bijna compleet voorzien van de benodigde apparatuur. Van klimaatsysteem en ledverlichting tot aan videowalls en tv’s.

Doordat alle apparatuur op elkaar is afgestemd, komt uw klant in een winkel met een comfortabel klimaat, prettige verlichting door middel van ledlampen en een visueel aantrekkelijke videowall. Onze professionals weten bijvoorbeeld welk licht de beste sfeer geeft in een paskamer of in een etalage en adviseren u daarin graag.

Uw en ons doel is hetzelfde: een prettig winkelklimaat creëren. Want klanten die zich prettig voelen, zijn geneigd eerder iets te kopen. Zo heeft u dubbel voordeel: meer omzet en een lagere energierekening dankzij onze duurzame systemen.

Neem snel contact met ons op om te horen wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen.

Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

3D RETAIL Experience

WELKOM IN DE LG STORE

Wij zijn zeer vereerd dat wij u als gast mogen ontvangen in onze virtuele LG Store. Deze winkel is speciaal voor u ontworpen. Als geen ander weet u dat een shopbezoek draait om beleving. Daarom is ons hotel zo gemaakt dat u alle kamers en ruimtes echt kunt beleven. Via het bedienen van uw muis kunt u alle ruimtes en kamers in een 360 view bekijken en beleven.

Ga naar de 3D store
Geen resultaten gevonden.

Producten

  • Digital Signage

    In de retailbranche is het verspreiden van de juiste boodschap erg belangrijk. De displays van LG zijn verkrijgbaar in alle soorten en maten en daarom uiterst geschikt voor digital signage. 

    Lees verder

  • Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in uw winkel. 

    Lees verder

  • Displays

    Displays

    LG biedt meerdere oplossingen op de het gebied van displays. Touchscreen displays, displays met smalle bezels voor het creëren van de perfecte videowall. En natuurlijk displays met een wegbewijzeringsfunctie, mogelijkheden om te adverteren, aandacht te trekken en het leveren van informatie. Onze range displays biedt u de perfecte mogelijkheid om uw boodschap te verspreiden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Met twintig jaar baanbrekend onderzoek, immense voorbereiding en wereldklasse ontwikkeling is LG Electronics nu de koploper op het gebied van duurzame energie.

    Lees verder

Referenties

    Meerdere energiezuinige en stille klimaatoplossingen van LG om grote oppervlaktes te koelen en verwarmen
    Felice Home of Brands

     

    Location:
    Felice Home of Brands
    Gerard Doustraat 88
    1072 VW Amsterdam

     

     


     Felice Home of Brands

     

    De klanten van Felice Home of Brands hebben geen last van de energiezuinige en geruisloze LG klimaatsystemen. Er is gekozen voor een duurzame en betrouwbare oplossing in de vorm van meerdere binnendelen in airconditioners, waaronder een Single-split systeem voor de Artcool Stylist en een Multi-split systeem voor de andere units.

    Achtergrond

    Felice Home of Brands is een winkel die is gevestigd in de Pijp in Amsterdam. In deze winkel vind je allerlei geweldige items in één winkel: van kleding en schoenen tot interieur- en lifestyle producten. Alles wat er in de winkel te vinden is, is te koop. Je kunt hier dus niet alleen terecht voor een leuke nieuwe outfit, maar voor het totaalplaatje. Ze verkopen verschillende Deense modemerken, maar ook tassen van Nederlandse designers en accessoires voor in huis van een Japans merk. Naast dat je hier heerlijk kunt winkelen, vinden er ook tentoonstellingen en workshops plaats. Tevens biedt de winkel ruimte voor jonge designers en creatievelingen die hun ideeën en producten willen presenteren.

    Uitdaging

    De eigenaar van Felice Home of Brands heeft rechtstreeks contact opgenomen met LG om samen op zoek te gaan naar de meest geschikte oplossing die het beste bij de winkel past. Felice Home of Brands was op zoek naar een design in de vorm van units voor zowel achter in de winkel als bij de kassa. Een industriële uitstraling was bovendien een grote wens.

    Oplossing

    LG biedt een grote verscheidenheid aan binnendelen in airconditioners die zeer goed in de winkel van Felice Home of Brands passen. Op basis van de wensen van de klant is er gekozen voor meerdere klimaatoplossingen van LG: een Single-split systeem voor de Artcool Stylist achter in de winkel en een Multi-split systeem voor de andere units, waaronder de Satellite en de Artcool Mirror als design wandunit.

    Voordeel

    De klimaatoplossingen van LG kunnen grote oppervlaktes koelen en verwarmen. In de winter worden deze airconditioners gebruikt als hoofdverwarming. Een groot voordeel van deze systemen is dat ze zeer energiezuinig en geruisloos zijn. Voor de klanten is deze stilte erg prettig. Er is namelijk niets vervelender dan een airconditioner in een winkel die veel geluid maakt. Felice Home of Brands was erg tevreden over het gehele traject. De oplossingen van LG zijn natuurlijk erg duurzaam en betrouwbaar en dit is een groot voordeel.










    LG klimaatoplossingen bij Felice

    Felice kiest voor LG

    Felice Home of Brands | LG

    Felice kiest voor LG klimaatoplossingen

    LG videowall met ultra fijne randen zorgt voor digitale communicatie bij KBC

    Location:
    KBC
    Kouter 176
    9000 Gent
    België

    Solution:

    LG videowall
    LG displays

    LG displays | KBC

    LG displays bij KBC

    In de ontvangstruimte van KBC is er gekozen voor een LG videowall, die bestaat uit displays met zeer fijne randen. Hiermee kiest KBC voor een digitale communicatie naar haar klanten toe. Deze digitale signage oplossing zorgt ervoor dat, op ieder moment van de dag, de juiste informatie kan worden weergegeven.

    Achtergrond

    In het centrum van Gent op de Kouter bevindt zich dit impressionante kantoor van KBC, waarmee goed wordt ingespeeld op de behoeften van de klanten. Met dit unieke kantoorconcept worden oplossingen op maat aangeboden en het vormt een toegankelijke ontmoetingsplaats voor de klanten van KBC. De klant kan rechtstreeks bij een medewerker terecht of gebruikmaken van de digitale kanalen en automaten.

    Uitdaging

    De plaatsing van de videowall was een uitdaging voor de installateurs, omdat de displays op een zekere hoogte zijn geplaatst. Bovendien was het een zeer nauwkeurig werk om de schermen met de dunne randen aan elkaar te monteren, omdat het niet mogelijk is om ze verschuiven.

    Oplossing

    Er is gekozen voor een LG videowall (55VH7B) van 3 x 3 Ultra Narrow Bezel displays. Deze videowall bestaat uit schermen met zeer dunne randen. Bij de vroegere videowalls was er altijd een brede rand, wat het beeld minder aantrekkelijk en duidelijk maakte. Dit nieuwe type heeft een zeer dunne rand, waardoor het nagenoeg op 1 beeld lijkt. Deze videowall is in de ontvangstruimte van de KBC op de Gentse Kouter geplaatst. Naast de videowall is er tevens gekozen voor andere LG displays om de overige communicatie te visualiseren. Alle schermen worden aangestuurd met Centoview, een software die als content management systeem wordt gebruikt om alle schermen te voorzien van accurate informatie.

    Door de software van Centoview kan KBC zelf beslissen wat voor informatie er precies op de schermen wordt getoond. Ook is het mogelijk om ad hoc informatie te laten toevoegen door de bankdirecteur. De aanwezigheid van de medewerkers is hierbij een goed voorbeeld, zodat een klant weet of zijn of haar vaste contactpersoon aanwezig is. Deze informatie is rechtstreeks afkomstig vanuit de database van KBC en wordt vervolgens gevisualiseerd door de software van Centoview. Volgens de corporate identity en branding van KBC wordt deze data automatisch vertaald.

    Voordeel

    KBC is de digitale weg ingeslagen op het gebied van communicatie en is met deze videowall helemaal bij de tijd. De papieren communicatie wordt namelijk deels vervangen door de digitale communicatie. KBC kan hun klanten nu tijdsgebonden boodschappen versturen en via de videowall op de hoogte houden van nieuws rondom de bank. Met digital signage is het mogelijk om verschillende boodschappen per dag te communiceren, van ’s ochtends tot ’s middags. Dat is een belangrijk facet van de digitalisering. De informatie kan worden getoond op het moment dat je het wilt tonen, waardoor het op een veel efficiëntere manier kan worden ingezet.

    LG videowall bij KBC

    LG videowall bij KBC

    LG videowall bij KBC

    LG display bij KBC

     

    Nieuwe Wild Bean Café kiest bewust


    Location:

    BP Honswijck
    Rijksweg A1 Muiden

    Solution:

    LG Displays

    Het nieuwe BP Honswijck is één van de grootste tankstations van Nederland. Met een carwash, een vergrote shop en een volledig vernieuwd Wild Bean Cafe. In dit nieuwe full-service cafe maakt BP gebruik van maar liefst twaalf nieuwe digitale menuborden.

    Achtergrond

    Het oude BP station moest aan de kant voor de verbreding van de A1 en BP maakte van de gelegenheid gebruik een nieuw en groter tankstation te bouwen. 

    Het nieuwe Wild Bean Cafe doet niet onder voor een goede lunchroom, met duurzame en gezonde producten en koffie van versgemalen bonen, semi-baristastijl. Belangrijk onderdeel van de nieuwe strategie is food signage via LG schermen, met de software van Gauddi.

    Uitdaging

    De consument van het Wild Bean Cafe heeft niet veel tijd, maar krijgt wel een ruime keuze aan gezonde verse producten. BP zocht daarom naar een manier om haar volledige assortiment op een overzichtelijke manier te tonen, en daarbij de consument telkens te wijzen op aanbiedingen en bijzondere acties.

    Oplossing

    BP koos ervoor om maar liefst twaalf 43” 43SM5KB schermen van LG te installeren. Deze schermen zijn uitgerust met het toonaangevende WebOS operating system en een System On a Chip (SoC), waardoor de schermen kunnen worden aangestuurd zonder een externe mediaspeler. Dit leidt niet alleen tot beduidend minder kabels, maar ook tot een aanzienlijke besparing op het initiële en operationele beheer, stroomverbruik en onderhoud.

    Acht schermen zijn in een dubbele menuboard set-up gemonteerd, vier schermen zijn los bevestigd. Deze schermen lopen vloeiend in elkaar over, alsof het voor de consument één beeld betreft. De software van onze partner Gauddi levert de mogelijkheid om zogenaamde ‘take-over content’ te tonen. Zo kan een video over meerdere schermen worden vertoond over de losse schermen en in dubbele set-up. Het scherm volgt niet alleen het tijdstip van de dag, maar ook de afdelingen in het café. Tot 10 uur aandacht voor de ontbijtbol de koffie, bij warm weer extra aandacht voor de iced drinks. Ook kunnen menuborden die naast elkaar zijn geplaatst afwisselend verschillende campagnes tonen.

    Voordeel

    Het besturingssysteem webOS zit ingebouwd in het scherm, een externe mediaspeler is daarom overbodig. Energieverbruik wordt zo beperkt tot een minimum, wat leidt tot minder hoge kosten. Ook de installatie van de software en het onderhoud is met onze ingenieuze schermen bijzonder eenvoudig.

    Door onze slimme digital signage-oplossing biedt Wild Bean Cafe haar gasten in één oogopslag haar assortiment en verleidt zo de consument tot het maken van een bewuste keuze. De gebruiksvriendelijkheid van de software van Gauddi maakt het gemakkelijk om de campagnes aan te passen naar het tijdstip van de dag, prijswijzigingen en acties. 

    Ricoh treedt in dit project op als hoofdaannemer en aanspreekpartner in nauwe samenwerking met Gauddi en LG.




Privacy Policy